Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex

Ben ook benieuwd wat hij gaat doen. Voor jou nu maar afwachten. 1 ding is wel fijn van die gemeente en dat is dat ze er een deadline op hebben gezet dat antwoord binnen moet zijn anders houd het op, geen eindeloos gerek mogelijk voor je ex. 

Catwoman

Catwoman

24-02-2026 om 10:17 Topicstarter

Ik heb vandaag deze mail ontvangen, mijn ex heeft dus ook akkoord gegeven. Moet ik hier nog op reageren met de tekst van temet om duidelijk te maken dat ik alleen akkoord ga met het onderzoek en nog geen toestemming geef voor hulp? 

Geachte ouder(s)/verzorger(s), 
Op 23 februari 2026 heeft u toestemming gegeven aan Centrum voor Jeugd en Gezin over hulp voor uw kind / uw gezin. Hierbij bevestigen wij uw aanmelding en leggen wij u in deze brief uit wat u kunt verwachten en wat u eventueel zelf kunt doen. Binnenkort wordt er door een Jeugd- en Gezinscoach contact met u opgenomen voor het maken van een afspraak om uw hulpvraag te bespreken. Er kunnen meerdere gesprekken nodig zijn om uw hulpvraag goed in kaart te brengen. Samen met u wordt er nagegaan wat uw netwerk voor u kan betekenen en krijgt u advies om ook naar andere oplossingen te kijken die uw situatie duurzaam kunnen ondersteunen. Daarnaast wordt met u bekeken waar professionele hulpverlening nodig is om u te ondersteunen. Samen met u en eventueel uw netwerk wordt een onderzoeksplan gemaakt. In dit plan kunt u nalezen wat er is besproken en welke oplossing er wordt geadviseerd voor uw hulpvraag. Daarnaast wordt er inzicht gegeven wat het doel is van de ondersteuning en wie wat doet. U kunt ook kiezen om zelf een familiegroepsplan te maken. Als u dit wilt kunt u dit aangeven in het eerste gesprek met de Jeugd- en Gezinscoach. U ontvangt binnen 8 weken na de aanmelddatum een advies en een besluit. Dit noemen we de beschikking. Hierin staat welke hulp het beste past bij uw situatie en of u in aanmerking komt voor jeugdhulp. Soms duurt het langer. Dan nemen wij contact met u op. 

Catwoman

Catwoman

24-02-2026 om 10:22 Topicstarter

Stresskipje schreef op 23-02-2026 om 22:34:

Goedzo! Heb je je advocaat ook ingelicht over het (wederom) moeizame contact krijgen vanuit de hulpverleners met ex? Dan weet hij daarvan als hij van ex advocaat weer een klaagzang krijgt dat jij niks doet. Eventueel de mails doorsturen, waarin genoemd wordt dat ze vader nog niet hebben kunnen bereiken. Nu is het excuus verkeerd emailadres, maar hiervoor was hij telefonisch ookal niet bereikbaar. Puntje bij paaltje heeft de gemeente degene die dit wil (vader dus) nog helemaal niet gesproken? Dat is toch raar? Als je dit soort feiten doorstuurd naar je advocaat kan hij ook gelijk een dossier vormen. Dan hoef je dat later niet nog bij elkaar te zoeken.
Die advocaat van hem gaat wel vreselijk in zijn gedrag mee zeg. Ongelooflijk. Nog ff en de advocaat gaat de omgang doen 🤦‍♀️.
Gelukkig neemt de gemeente er geen genoegen mee en willen ze hem horen.

Nee dat heb ik niet gemeld bij mijn advocaat. Maar ik houd zelf een dossier bij dus dat zet ik er wel in hoor. Die vrouw van de gemeente heeft mijn ex helemaal niet gesproken inderdaad. Ja zijn advocaat is lekker bezig voor hem. Daar is mijn ex ook heel goed in, andere mensen voor zijn karretje spannen. Hij zit ook nog steeds in de slachtofferrol en mensen vinden hem zielig 

Je hoeft natuurlijk niks, Catwoman, maar als je nu al duidelijk wilt maken dat je wel akkoord gaat met die coach maar nog niet op voorhand akkoord geeft voor een vervolg, dan zou je die mail kunnen sturen. Of een andere tekst natuurlijk met dezelfde boodschap. 

Ik lees trouwens in deze brief dat de coach 'binnenkort' contact gaat opnemen, dus het is niet zo dat dat nog maanden gaat duren. Dat dacht ik, maar dat had ik dus verkeerd begrepen. 

@Temet: binnenkort is rekbaar

Catwoman

Catwoman

24-02-2026 om 12:05 Topicstarter

Temet schreef op 24-02-2026 om 10:48:

Je hoeft natuurlijk niks, Catwoman, maar als je nu al duidelijk wilt maken dat je wel akkoord gaat met die coach maar nog niet op voorhand akkoord geeft voor een vervolg, dan zou je die mail kunnen sturen. Of een andere tekst natuurlijk met dezelfde boodschap.

Ik lees trouwens in deze brief dat de coach 'binnenkort' contact gaat opnemen, dus het is niet zo dat dat nog maanden gaat duren. Dat dacht ik, maar dat had ik dus verkeerd begrepen.

Ja dan ga ik het nog wel even sturen.

Aan de telefoon zei die mevrouw dat er een wachtlijst is van een aantal maanden. Maar nu staat er inderdaad dat ze binnenkort contact opnemen. Ben benieuwd wanneer ik iets hoor. Ik wacht het rustig af

Even terug, de hulpvraag komt van je ex (via zijn advocaat). Dus daar ligt de behoefte aan hulp. Aangezien dat gaat over omgang met jullie kind komen ze ook bij jou terecht. Je hoeft niet meteen op je achterste benen te gaan staan, in het gesprek kun je ook rustig uitleggen dat jij verder geen hulpvraag hebt, dat je tot nu toe in het huidige traject op alle mogelijke manieren hebt meegewerkt aan omgang. Als ze willen weten waarom dat dan nog niet is gelukt kun je verwijzen naar de rapporten van het huidige, lopende traject. Wat jou betreft kan het lopende traject afgemaakt worden en kan er dan in juli een conclusie getrokken worden over het vervolg voor de komende jaren. 

Helemaal eens met Tsjor. 

tsjor schreef op 23-02-2026 om 08:41:

Het gaat hier om een kind van 2 jaar.

Inmiddels niet meer, en het blijft ook niet voor altijd 2 mag ik hopen. Mijn vraag ging om de toekomst.

tsjor schreef op 24-02-2026 om 13:47:

Even terug, de hulpvraag komt van je ex (via zijn advocaat). Dus daar ligt de behoefte aan hulp. Aangezien dat gaat over omgang met jullie kind komen ze ook bij jou terecht. Je hoeft niet meteen op je achterste benen te gaan staan, in het gesprek kun je ook rustig uitleggen dat jij verder geen hulpvraag hebt, dat je tot nu toe in het huidige traject op alle mogelijke manieren hebt meegewerkt aan omgang. Als ze willen weten waarom dat dan nog niet is gelukt kun je verwijzen naar de rapporten van het huidige, lopende traject. Wat jou betreft kan het lopende traject afgemaakt worden en kan er dan in juli een conclusie getrokken worden over het vervolg voor de komende jaren.

Mooi verwoord! Ik zou niet nog een keer mailen over de woorden in de vorige mail. Het is geen wurgcontract, en er worden veel standaard zinnen en termen gebruikt. Daar zou ik niet te zwaar aan tillen. 

Je gaat akkoord met hulp, in de zin van de begeleide omgang weer op poten krijgen, omdat vader dat graag wil, maar moeite heeft met naleven. Dat is zijn pakkie an om met die coach aan te werken dan.

Verder heb jij geen letterlijke hulp nodig, maar misschien is het wel fijn om die coach te kunnen bellen om met hem/haar te overleggen als ex de omgang weer verbruit, of met andere fratsen komt?

'... maar misschien is het wel fijn om die coach te kunnen bellen om met hem/haar te overleggen als ex de omgang weer verbruit, of met andere fratsen komt?'
Dat is nu een paar stappen te ver, omdat je dan eigenlijk al ervan uitgaat wat uit de gesprekken van de gezinscoach zal komen; bovendien is het de vraag of die gezinscoach zelf iets gaat doen of dat hij/zij alleen maar onderzoekt. 

tsjor schreef op 25-02-2026 om 08:32:

'... maar misschien is het wel fijn om die coach te kunnen bellen om met hem/haar te overleggen als ex de omgang weer verbruit, of met andere fratsen komt?'
Dat is nu een paar stappen te ver, omdat je dan eigenlijk al ervan uitgaat wat uit de gesprekken van de gezinscoach zal komen; bovendien is het de vraag of die gezinscoach zelf iets gaat doen of dat hij/zij alleen maar onderzoekt.

Ik ga helemaal nergens vanuit, feit is dat er tijdens dat onderzoek aan Catwoman gevraagd wordt wat zij nodig heeft. Ik denk met haar mee welke voordelen zij mogelijk kan hebben aan de aangeboden ondersteuning. 

Stresskipje schreef op 25-02-2026 om 11:39:

[..]

Ik ga helemaal nergens vanuit, feit is dat er tijdens dat onderzoek aan Catwoman gevraagd wordt wat zij nodig heeft. Ik denk met haar mee welke voordelen zij mogelijk kan hebben aan de aangeboden ondersteuning.

Zelfs dat weten we nog niet. Ik wacht vol interesse af hoe het gaat lopen en hoop dat het allemaal een beetje mee gaat vallen.

Wel opvallend trouwens dat die eerste mail niet bij ex terecht gekomen zou zijn, misschien heeft hij dan nu toch niet het nieuwe email adres van catwoman te pakken? En ik ben ook wel benieuwd aan wie ze dat dan wel gemaild hebben, maar dat kan catwoman zien in de mail.

Maar misschien is het een smoes. Of in zijn spamfilter, we weten het niet. Hoe dan ook, als ex nu Catwoman lastig gaat vallen op het nieuwe mailadres valt hij door de mand dat hij die mail wel gehad heeft...

AnnaPollewop schreef op 26-02-2026 om 10:31:

[..]

Zelfs dat weten we nog niet. 

Dat is gezegd, en staat in de mail. Het onderzoek draait om inventariseren van de hulpvraag, van zowel vader als moeder.

Ik vermoed dat zo'n bevestigingsmail grotendeels bestaat uit standaardzinnen. Hoe het er in de praktijk uit gaat zien, is afwachten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.