Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex


Temet schreef op 14-04-2023 om 09:25:

omgang bij ex thuis is de logische volgende stap. Omgang daar zonder begeleiding is dan daarna de logische volgende stap, dat is wel waar naartoe wordt gewerkt. Dat gaat toch een keer gebeuren, tenzij hij het voor die tijd verknalt. Maar hij lijkt zich voorlopig toch redelijk te kunnen gedragen. Beter laat dan nooit, zeggen we dan maar

Ik snap wel dat TO dat liever niet heeft want het is ook een glijdende schaal: thuis bij hem en zij brengt hun zoon en vertrekt. De volgende logische stap is dit alles zonder Bor. 

Ik bedoel dat hij bij de omgang geen scènes schopt, of uitvalt tegen de begeleider.

Voor de omgangsregeling is in principe alleen van belang of hij zich tijdens die omgang netjes gedraagt. Of hij verder een goed mens is, maakt niet zo bar veel uit

Temet schreef op 14-04-2023 om 12:09:

Ik bedoel dat hij bij de omgang geen scènes schopt, of uitvalt tegen de begeleider.

Voor de omgangsregeling is in principe alleen van belang of hij zich tijdens die omgang netjes gedraagt. Of hij verder een goed mens is, maakt niet zo bar veel uit

Het gaat toch niet om hėm maar om de veiligheid van hun zoon?

Ja, en als hij zich tijdens de omgang de veiligheid van zijn zoon niet in gevaar brengt maakt het voor het vervolg van de omgang niet uit of hij luiers koopt of redelijk tegen TO doet, dat probeerde ik te zeggen

Catwoman

Catwoman

14-04-2023 om 12:21 Topicstarter

Temet schreef op 14-04-2023 om 12:09:

Ik bedoel dat hij bij de omgang geen scènes schopt, of uitvalt tegen de begeleider.

Voor de omgangsregeling is in principe alleen van belang of hij zich tijdens die omgang netjes gedraagt. Of hij verder een goed mens is, maakt niet zo bar veel uit

Dat is waar, maar hij voert een toneelstukje op. Hij doet alleen wat hem is opgedragen. Ik heb ook gezegd dat hij wel vaker tijdelijk zijn best heeft gedaan maar dat hij na een tijdje weer terug valt. Toen ze vroegen aan mij wat ik nodig heb om vertrouwen te krijgen heb ik ook gezegd dat ik dat alleen krijg als hij het langere tijd volhoud. 

Catwoman

Catwoman

14-04-2023 om 12:26 Topicstarter

Temet schreef op 14-04-2023 om 12:14:

Ja, en als hij zich tijdens de omgang de veiligheid van zijn zoon niet in gevaar brengt maakt het voor het vervolg van de omgang niet uit of hij luiers koopt of redelijk tegen TO doet, dat probeerde ik te zeggen

Ze kijken wel naar het totaal plaatje. Het is namelijk de bedoeling dat we na dit traject zonder hulp samen verder kunnen en op deze manier gaat dat niet lukken. Mijn ex en ik staan namelijk lijnrecht tegenover elkaar. 

Ze hebben mijn ex nu de opdracht gegeven om zelf uit te gaan zoeken hoeveel hij zou willen en kunnen betalen en hij moet mij dat dan laten weten. Ik moet dan kijken of daarmee akkoord ga. Dus ook daar helpen ze ons mee. 

En ze hebben voorgesteld om nog een traject te gaan doen om de communicatie tussen ons te verbeteren maar ik twijfel of ik dat wel zie zitten. Mijn ex ziet totaal geen eigen aandeel en ik heb geen zin om daar te gaan zitten met hem en alleen maar verwijten over me heen te krijgen.

Catwoman schreef op 14-04-2023 om 12:26:

[..]

Ze kijken wel naar het totaal plaatje. Het is namelijk de bedoeling dat we na dit traject zonder hulp samen verder kunnen en op deze manier gaat dat niet lukken. Mijn ex en ik staan namelijk lijnrecht tegenover elkaar.

Ze hebben mijn ex nu de opdracht gegeven om zelf uit te gaan zoeken hoeveel hij zou willen en kunnen betalen en hij moet mij dat dan laten weten. Ik moet dan kijken of daarmee akkoord ga. Dus ook daar helpen ze ons mee.

En ze hebben voorgesteld om nog een traject te gaan doen om de communicatie tussen ons te verbeteren maar ik twijfel of ik dat wel zie zitten. Mijn ex ziet totaal geen eigen aandeel en ik heb geen zin om daar te gaan zitten met hem en alleen maar verwijten over me heen te krijgen.

Lees even het andere draadje over een communicatie traject...

Gr Angela 

Catwoman

Catwoman

14-04-2023 om 14:21 Topicstarter

Angela1967 schreef op 14-04-2023 om 14:03:

[..]

Lees even het andere draadje over een communicatie traject...

Gr Angela

Waar kan ik dat vinden?

Catwoman schreef op 14-04-2023 om 12:01:

[..]

Waar in mijn verhaal zie jij staan dat mijn ex zich redelijk gedraagt? Hij gedraagt zich als een klein kind en als een verslaafde. Er is nog helemaal niets veranderd. Hij geeft mij nog steeds overal de schuld van en vind dat hij zelf niets verkeerd heeft gedaan.

Nou ja, je eerste reactie was dat het vrij redelijk ging en dat het met de omgang goed ging. Dus in dat opzicht vind ik die reactie niet zo heel erg gek. We kennen hier allemaal je verhaal ( ik althans) en dat klonk toch, voor mij, hoopgevend. 


Ik snap de frustratie in de rest van zijn handelen, maar ergens moet je die knop omzetten: Dat hij blijft blowen, dat hij zijn geldelijke verplichtingen niet nakomt, dat hij alleen zijn huis schoonmaakt als de kleine komt: Het zijn allemaal geen issues m.b.t. de omgang van jullie kind. Dat jij daar je vraagtekens bij hebt, dat snappen we allemaal. Maar zoals Temet al aangaf: Voor de omgangsregeling is het eigenlijk vooral van belang hoe die omgang gaat. 

Elpisto schreef op 14-04-2023 om 14:29:

[..]

Nou ja, je eerste reactie was dat het vrij redelijk ging en dat het met de omgang goed ging. Dus in dat opzicht vind ik die reactie niet zo heel erg gek. We kennen hier allemaal je verhaal ( ik althans) en dat klonk toch, voor mij, hoopgevend.


Ik snap de frustratie in de rest van zijn handelen, maar ergens moet je die knop omzetten: Dat hij blijft blowen, dat hij zijn geldelijke verplichtingen niet nakomt, dat hij alleen zijn huis schoonmaakt als de kleine komt: Het zijn allemaal geen issues m.b.t. de omgang van jullie kind. Dat jij daar je vraagtekens bij hebt, dat snappen we allemaal. Maar zoals Temet al aangaf: Voor de omgangsregeling is het eigenlijk vooral van belang hoe die omgang gaat.

Hmm, ja maar dat is frustrerend want hij functioneert alleen als er iemand bij is en omdat hij dus nu met toezicht functioneert, is toezicht niet meer nodig. Ehh…. ! 

Klinkt als een pedofiel die zijn gevangenisstraf uitzit maar mag eerder met verlof wegens goed gedrag. Medunkt, zonder kinderen er omheen, functioneert de gevangene wel. Daar heb ik ook zo‘n Ehh… ! gevoel bij. Waarmee ik niet wil zeggen dat ex een pedo is, verre van. 

Philou schreef op 14-04-2023 om 14:34:

[..]

Hmm, ja maar dat is frustrerend want hij functioneert alleen als er iemand bij is en omdat hij dus nu met toezicht functioneert, is toezicht niet meer nodig. Ehh…. !

Klinkt als een pedofiel die zijn gevangenisstraf uitzit maar mag eerder met verlof wegens goed gedrag. Medunkt, zonder kinderen er omheen, functioneert de gevangene wel. Daar heb ik ook zo‘n Ehh… ! gevoel bij. Waarmee ik niet wil zeggen dat ex een pedo is, verre van.

Ben het helemaal met je eens Philou. Ik snap die frustratie ook zo goed. Maar het probleem waar je wel tegenaan loopt, is dat de omgang dus blijkbaar goed gaat. Je moet wel oppassen dat de begeleiding op een gegeven moment niet denkt: Wat heeft ze nou te zeuren? Hoe ex verder zijn leven indeelt, is namelijk niet heel erg interessant, tot op zekere hoogte. 

Ik moet dan weer terugdenken aan een draadje die nog niet zo lang geleden gelopen heeft, waarbij de rechter heel erg in het nadeel van de TO oordeelde, terwijl vader een beetje eenzelfde waardeloze type was als hier het geval is. Dat maakt het lastig. 

'Ze hebben mijn ex nu de opdracht gegeven om zelf uit te gaan zoeken hoeveel hij zou willen en kunnen betalen en hij moet mij dat dan laten weten. Ik moet dan kijken of daarmee akkoord ga. Dus ook daar helpen ze ons mee.'
Nou nee, dat vind ik dus helemaal geen goede hulp! Als ze jou vragen hoeveel jij bij kunt dragen aan je kind, dan is dat toch 0,0? Dat zou ik zeggen, eerlijk.
Er zijn objectieve normen en berekeningen die je daarvoor kunt gebruiken en dat moet je ook doen, zodat er een keer cijfers op tafel komen.
Laat me raden: de volgende stap is dat jij boos wordt, omdat hij geen fatsoenlijk bedrag op tafel legt.
Echt, dit is hulp van de rand naar de put. Niet goed, niet doen.

Tsjor

Heel erg eens met Tsjor. Wat zijn dit voor amateurs? Proberen ze zichzelf aan het werk te houden of zo?
Die rekentools staan gewoon op internet. Tremanormen gebruiken als zoekterm en je komt ze geheid tegen. Heel ingewikkeld is het niet. En als je het door een onafhankelijke partij wil laten berekenen kan dat voor, ik meen, €50 bij het LBIO. Dan heb je iets objectiefs.

Jonagold schreef op 14-04-2023 om 16:39:

Heel erg eens met Tsjor. Wat zijn dit voor amateurs? Proberen ze zichzelf aan het werk te houden of zo?
Die rekentools staan gewoon op internet. Tremanormen gebruiken als zoekterm en je komt ze geheid tegen. Heel ingewikkeld is het niet. En als je het door een onafhankelijke partij wil laten berekenen kan dat voor, ik meen, €50 bij het LBIO. Dan heb je iets objectiefs.

De Bor wordt gedragen door vrijwilligers, dus dan mag je niet veel verwachten.

Eens met Tsjor en Jonagold. Ik zou ze echt alleen inzetten voor wat ze doen (en dan nog) want ze bedoelen het vast aardig maar dat snijdt geen hout. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.