Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex


Catwoman

Catwoman

03-02-2023 om 20:12 Topicstarter

ArianneH schreef op 03-02-2023 om 19:50:

[..]

Catwoman, verwacht je dat de Bor het in de mail gaat zetten als ze dat traject niet met je ex in willen gaan en dat ze dan expliciet vermelden dat het aan je ex ligt?

Ik vraag me nl. af of ze dat zo expliciet zullen doen, of dat ze in meer algemene termen (dus zonder expliciet de schuld ervoor bij ex neer te leggen) aangeven dat ze het traject niet zien zitten. Dat gebeurt nl. wel vaker, dat mensen zich op de vlakte houden.

Het lijkt mij handig voor als je bij de rechter komt, om dan op papier te hebben dat zij hun handen ervan af trekken. Zodat je bij de rechter niet alleen kunt zeggen dat allerlei instanties zorgen hebben over je ex, maar dat je ook hiervan bewijs hebt.

Misschien is het een idee een vriendelijke mail naar de Bor-organisatie te sturen en te bevestigen wat ze tegen jou gezegd hebben (dat ze twijfelen of het Bortraject met jouw ex gaat lukken) en dat je dat gezien je eigen ervaringen met zijn agressieve gedrag wek begrijpt, en dat je nog aangeeft dat je graag hun beslissing nog verneemt. Of iets in die trant.

Denken jullie dat dit slim is, bewijs verzamelen, voor het geval de mensen van de Bor je alleen bellen met de mededeling dat het niet door gaat of dat ze het mailen zonder daarin duidelijk de schuld bij je ex te leggen?

Ik heb al zwart op wit van de bor dat er twijfels zijn over de haalbaarheid van de bor vanwege het gedrag van mijn ex. Er staat ook in dat mijn ex ruzie heeft met veilig thuis enz. Ze zijn er blijkbaar erg open over. Deze mail heb ik ook doorgestuurd naar mijn advocaat. 

Ik denk dat ik het ook wel op de mail te horen krijg van de bor of het wel of niet doorgaat. 

Catwoman schreef op 03-02-2023 om 20:12:

[..]

Ik heb al zwart op wit van de bor dat er twijfels zijn over de haalbaarheid van de bor vanwege het gedrag van mijn ex. Er staat ook in dat mijn ex ruzie heeft met veilig thuis enz. Ze zijn er blijkbaar erg open over. Deze mail heb ik ook doorgestuurd naar mijn advocaat.

Ik denk dat ik het ook wel op de mail te horen krijg van de bor of het wel of niet doorgaat.

Oke, hartstikke goed! 
Dat geeft wel vertrouwen.

Catwoman schreef op 03-02-2023 om 18:14:

Ik heb die vriend gevraagd die mijn ex voorstelde en die weet helemaal van niets dus mijn ex stelt het voor maar neemt niet de moeite eerst even aan hem te vragen of hij het überhaupt wil.

Ik heb mijn advocaat gesproken en gezegd dat ik wil voorstellen met hem en mijn ex alleen. Hij zegt dat ze daar waarschijnlijk niet mee akkoord gaan. Mijn advocaat stelt voor om te gaan bellen met mijn ex.

Ik heb gezegd dat ik daar even over na wil denken. Mijn advocaat vroeg waarom. Ik heb gezegd dat ik nogal geneigd ben om te snel toe te geven en daar dan later spijt van krijg.

Heel goed dat je na wil denken. 
Alleen… waarom laat je dat niet doorgaan met hem, die vriend (die niet op de hoogte is) bij jouw advocaat? De kans is aanwezig dat hij nat gaat, toch (als hij die vriend nog moet vragen)? 

Catwoman

Catwoman

03-02-2023 om 22:33 Topicstarter

Philou schreef op 03-02-2023 om 21:50:

[..]

Heel goed dat je na wil denken.
Alleen… waarom laat je dat niet doorgaan met hem, die vriend (die niet op de hoogte is) bij jouw advocaat? De kans is aanwezig dat hij nat gaat, toch (als hij die vriend nog moet vragen)?

Mijn ex wil die vriend niet meenemen naar de advocaat. Hij wilde samen met mij praten met die vriend erbij. Het is geen eens een vriend van mijn ex maar het is een vriend van mij die mijn ex toevallig kent via mij. Maar die vriend wil niet met ons samen praten. Dus dat had mijn ex leuk bedacht maar het niet eerst gevraagd of hij dat wel wilde

Catwoman schreef op 03-02-2023 om 20:09:

[..]

Mijn ex heeft geen advocaat maar een paralegal. Dat is volgens mij een jurist of een advocaat in opleiding. Het is een jonge vrouw. Ze was vandaag al erg geïrriteerd in haar mail naar mijn advocaat toe. Volgens mij is ze de zaak wel een beetje zat.

Achter die paralegal ( dat is een soort assistent, geen advocaat) moet een advocaat staan. Zonder advocaat geen kort geding.

Heel fijn dat het Bor op papier heeft gezet dat ze twijfelen aan de haalbaarheid vanwege het gedrag van je ex. Mocht het tot een kort geding komen, dan komt dat goed van pas.

Catwoman

Catwoman

03-02-2023 om 22:53 Topicstarter

Ik had vandaag ook een afspraak bij de maatschappelijk werker waar ik al eerder ben geweest met mijn ex samen. Ik heb nu gesprekken met hem alleen. Hij zei ook tegen mij dat hij denkt dat de bor niet geschikt is voor ons. Hij heeft mijn ex na de gesprekken met ons ook meerdere keren aan de telefoon gehad zei hij en mijn ex had erg veel last van zijn emoties en had stemmingswisselingen en hij zei ook dat ik hulp moet zoeken en dat ik geen kind op kan voeden enz. De maatschappelijk werker zei ook dat het geen zin heeft om met mijn ex in gesprek te gaan omdat hij de boel alleen maar manipuleert 

Catwoman schreef op 03-02-2023 om 22:53:

Ik had vandaag ook een afspraak bij de maatschappelijk werker waar ik al eerder ben geweest met mijn ex samen. Ik heb nu gesprekken met hem alleen. Hij zei ook tegen mij dat hij denkt dat de bor niet geschikt is voor ons. Hij heeft mijn ex na de gesprekken met ons ook meerdere keren aan de telefoon gehad zei hij en mijn ex had erg veel last van zijn emoties en had stemmingswisselingen en hij zei ook dat ik hulp moet zoeken en dat ik geen kind op kan voeden enz. De maatschappelijk werker zei ook dat het geen zin heeft om met mijn ex in gesprek te gaan omdat hij de boel alleen maar manipuleert

Wederom: zou de maatschappelijk werker dit even in een mailtje aan jou willen bevestigen? Of wil je het zelf in de mail bevestigen met een soort van 'bedankje' (aangeven dat je blij bent dat hij je dit vertelde omdat het overeen komt met jouw ervaringen, of iets dergelijks - je moet dan even een reden hebben om hem te mailen en te noteren wat hij zei).

Hoe meer van dit soort schriftelijke verklaringen van professionals/organisaties je hebt, hoe groter de kans is dat de rechter jou gelijk heeft als je straks bij de rechter staat en je ex zielig doet en een 'mooi' verhaal ophangt waar jij slecht uitkomt.

Catwoman schreef op 03-02-2023 om 18:14:

Ik heb die vriend gevraagd die mijn ex voorstelde en die weet helemaal van niets dus mijn ex stelt het voor maar neemt niet de moeite eerst even aan hem te vragen of hij het überhaupt wil.

Ik heb mijn advocaat gesproken en gezegd dat ik wil voorstellen met hem en mijn ex alleen. Hij zegt dat ze daar waarschijnlijk niet mee akkoord gaan. Mijn advocaat stelt voor om te gaan bellen met mijn ex.

Ik heb gezegd dat ik daar even over na wil denken. Mijn advocaat vroeg waarom. Ik heb gezegd dat ik nogal geneigd ben om te snel toe te geven en daar dan later spijt van krijg.

Goed dat je gezegd hebt dat je daarover wilt nadenken.

Het lijkt erop dat je advocaat nog steeds niet doorheeft hoe je ex is.

Ik zou het simpel houden en zeggen dat je niet alleen met ex wilt praten, niet live en niet aan de telefoon. 

Maar er zijn veel opties (live of aan de telefoon waarbij jij bij je advocaat kan zitten):
1) Je ex met zijn advocaat/paralegal zodra die tijd heeft + jij en je advocaat
2) Je ex met iemand anders die wil + jij en je advocaat
3) Je ex alleen + jij en je advocaat
Zat mogelijkheden, maar jij komt niet alleen. Omdat je dan, zoals al zo vaak gebeurd is, door hem gemanipuleerd en onder druk gezet wordt (je ex weet precies wat hij moet zeggen en op welke 'knoppen hij moet drukken' om dat voor elkaar te krijgen) en dat wil je niet, omdat je dan dingen gaat toezeggen waar je later spijt van krijgt. Zeg het zo vaak als nodig tegen je advocaat, maar blij nee zeggen tegen een gesprek zonder je advocaat erbij.
NB Je kunt wel overwegen een gesprek waarbij jij iemand anders meeneemt (vriendin, maatschappelijk werker o.i.d.), als je denkt dat je dat oké vindt. Iemand met wie je afspreekt dat je in zo'n gesprek geen enkele toezegging aan ex doet, maar alleen luistert naar opties en argumenten en vervolgens zegt: ik zal erover nadenken en ik kom erop terug. Dat is dan de taak van die ander, om te zorgen dat jij geen toezeggingen doet in zo'n gesprek.

ArianneH schreef op 03-02-2023 om 23:11:

[..]

Goed dat je gezegd hebt dat je daarover wilt nadenken.

Het lijkt erop dat je advocaat nog steeds niet doorheeft hoe je ex is.

Ik zou het simpel houden en zeggen dat je niet alleen met ex wilt praten, niet live en niet aan de telefoon.

Maar er zijn veel opties (live of aan de telefoon waarbij jij bij je advocaat kan zitten):
1) Je ex met zijn advocaat/paralegal zodra die tijd heeft + jij en je advocaat
2) Je ex met iemand anders die wil + jij en je advocaat
3) Je ex alleen + jij en je advocaat
Zat mogelijkheden, maar jij komt niet alleen. Omdat je dan, zoals al zo vaak gebeurd is, door hem gemanipuleerd en onder druk gezet wordt (je ex weet precies wat hij moet zeggen en op welke 'knoppen hij moet drukken' om dat voor elkaar te krijgen) en dat wil je niet, omdat je dan dingen gaat toezeggen waar je later spijt van krijgt. Zeg het zo vaak als nodig tegen je advocaat, maar blij nee zeggen tegen een gesprek zonder je advocaat erbij.
NB Je kunt wel overwegen een gesprek waarbij jij iemand anders meeneemt (vriendin, maatschappelijk werker o.i.d.), als je denkt dat je dat oké vindt. Iemand met wie je afspreekt dat je in zo'n gesprek geen enkele toezegging aan ex doet, maar alleen luistert naar opties en argumenten en vervolgens zegt: ik zal erover nadenken en ik kom erop terug. Dat is dan de taak van die ander, om te zorgen dat jij geen toezeggingen doet in zo'n gesprek.

En eerlijk gezegd, misschien is het goed om je advocaat te vragen waarom jullie zo nodig moeten praten (ex en jij, wat jou betreft met iemand anders erbij).

Waarom zet ex niet gewoon in de mail wat hij wil? Hoezo erover praten?
In de mail kan hij alle opties/wensen opschrijven en alle argumenten geven waarom hij dat zo wil. Ik snap dat praten niet zo goed.

Catwoman

Catwoman

04-02-2023 om 03:10 Topicstarter

ArianneH schreef op 03-02-2023 om 23:04:

[..]

Wederom: zou de maatschappelijk werker dit even in een mailtje aan jou willen bevestigen? Of wil je het zelf in de mail bevestigen met een soort van 'bedankje' (aangeven dat je blij bent dat hij je dit vertelde omdat het overeen komt met jouw ervaringen, of iets dergelijks - je moet dan even een reden hebben om hem te mailen en te noteren wat hij zei).

Hoe meer van dit soort schriftelijke verklaringen van professionals/organisaties je hebt, hoe groter de kans is dat de rechter jou gelijk heeft als je straks bij de rechter staat en je ex zielig doet en een 'mooi' verhaal ophangt waar jij slecht uitkomt.

In de mail die ik van de bor heb gekregen staat ook geschreven dat die maatschappelijk werker de bor op dit moment niet geschikt vind voor ons vanwege gedrag van mijn ex. Dus dat heb ik ook al op schrift

Catwoman

Catwoman

04-02-2023 om 03:24 Topicstarter

ArianneH schreef op 03-02-2023 om 23:11:

[..]

Goed dat je gezegd hebt dat je daarover wilt nadenken.

Het lijkt erop dat je advocaat nog steeds niet doorheeft hoe je ex is.

Ik zou het simpel houden en zeggen dat je niet alleen met ex wilt praten, niet live en niet aan de telefoon.

Maar er zijn veel opties (live of aan de telefoon waarbij jij bij je advocaat kan zitten):
1) Je ex met zijn advocaat/paralegal zodra die tijd heeft + jij en je advocaat
2) Je ex met iemand anders die wil + jij en je advocaat
3) Je ex alleen + jij en je advocaat
Zat mogelijkheden, maar jij komt niet alleen. Omdat je dan, zoals al zo vaak gebeurd is, door hem gemanipuleerd en onder druk gezet wordt (je ex weet precies wat hij moet zeggen en op welke 'knoppen hij moet drukken' om dat voor elkaar te krijgen) en dat wil je niet, omdat je dan dingen gaat toezeggen waar je later spijt van krijgt. Zeg het zo vaak als nodig tegen je advocaat, maar blij nee zeggen tegen een gesprek zonder je advocaat erbij.
NB Je kunt wel overwegen een gesprek waarbij jij iemand anders meeneemt (vriendin, maatschappelijk werker o.i.d.), als je denkt dat je dat oké vindt. Iemand met wie je afspreekt dat je in zo'n gesprek geen enkele toezegging aan ex doet, maar alleen luistert naar opties en argumenten en vervolgens zegt: ik zal erover nadenken en ik kom erop terug. Dat is dan de taak van die ander, om te zorgen dat jij geen toezeggingen doet in zo'n gesprek.

Ik heb niemand die ik kan meenemen naar het gesprek. Ik had die vriend gevraagd maar hij zegt dat we beter kunnen praten met een advocaat of iemand van de bor erbij. 

Mijn advocaat vroeg aan de telefoon aan mij wat voor persoon mijn ex is. Ik heb gezegd dat hij erg manipulatief is en geen geduld heeft en altijd zijn zin wil krijgen en als dat niet gebeurt dan word hij verbaal agressief. 

Dat mijn advocaat het bellen voorstelde is omdat wij beide ouders zijn en in de toekomst toch moeten gaan communiceren met elkaar. En hij zegt dat ik gewoon kan ophangen als mijn ex vervelend gaat doen. Maar ik kan dan wel bij de rechter aantonen dat ik mijn best heb gedaan en mijn ex het zelf verpest. 

Catwoman

Catwoman

04-02-2023 om 03:27 Topicstarter

ArianneH schreef op 03-02-2023 om 23:14:

[..]

En eerlijk gezegd, misschien is het goed om je advocaat te vragen waarom jullie zo nodig moeten praten (ex en jij, wat jou betreft met iemand anders erbij).

Waarom zet ex niet gewoon in de mail wat hij wil? Hoezo erover praten?
In de mail kan hij alle opties/wensen opschrijven en alle argumenten geven waarom hij dat zo wil. Ik snap dat praten niet zo goed.

Mijn ex wil praten omdat hij vind dat er spanningen zijn en die wil hij dan uit de lucht halen. Hij eist dit omdat ik bij de omgang wil zijn en hij gaat daarmee akkoord mits we eerst een gesprek hebben gehad.

Catwoman schreef op 04-02-2023 om 03:27:

[..]

Mijn ex wil praten omdat hij vind dat er spanningen zijn en die wil hij dan uit de lucht halen. Hij eist dit omdat ik bij de omgang wil zijn en hij gaat daarmee akkoord mits we eerst een gesprek hebben gehad.

Je ex zegt dat hij de spanningen uit de lucht wil halen maar hij wil  waarschijnlijk jou onder druk zetten.

Als hij wil praten om spanningen te verminderen, waarom dreigen met een kort geding?

Leg die advocaat van je (nog een keer) uit dat je je niet door je ex wil laten overdonderen. Dus dat je best snapt dat je tzt alleen met je ex moet kunnen praten, maar in deze fase nog niet. Als er met begeleiding een omgangsregeling tot stand is gekomen en die loopt goed, dan kan je kijken of een normaal gesprek met ex mogelijk is. Nu is het daarvoor nog te vroeg en wil je er iemand bij.

Catwoman

Catwoman

04-02-2023 om 19:32 Topicstarter

Temet schreef op 04-02-2023 om 16:45:

[..]

Je ex zegt dat hij de spanningen uit de lucht wil halen maar hij wil waarschijnlijk jou onder druk zetten.

Als hij wil praten om spanningen te verminderen, waarom dreigen met een kort geding?

Leg die advocaat van je (nog een keer) uit dat je je niet door je ex wil laten overdonderen. Dus dat je best snapt dat je tzt alleen met je ex moet kunnen praten, maar in deze fase nog niet. Als er met begeleiding een omgangsregeling tot stand is gekomen en die loopt goed, dan kan je kijken of een normaal gesprek met ex mogelijk is. Nu is het daarvoor nog te vroeg en wil je er iemand bij.

Ja het is allemaal tegenstrijdig wat ze zeggen. En dat gezeur de hele tijd en dat dreigen met een kort geding, doodmoe word ik ervan. Het staat me ook heel erg tegen om met mijn ex te gaan bellen. Mijn advocaat adviseerd dat wel maar ik zie het niet zitten eerlijk gezegd. Dat word alleen maar weer ruzie denk ik. 

Wat ik ook niet snap is dat ze zeggen dat ze op korte termijn geen tijd hebben voor een gesprek en dat mijn ex zo snel mogelijk omgang wil. Maar als het een kort geding word dan gaat daar toch ook een tijd overheen? Dat is toch ook niet diezelfde week al geregeld?

Neem het op. Blijf zelf kalm en als het toch ruzie wordt, kan je bewijzen dat het aan hemzelf ligt. Nee is ook een antwoord (als in, nee het lukt niet om te praten). Je hebt ook bewijs nodig dat iets  niet lukt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.