Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Bijtje82

Bijtje82

28-10-2022 om 18:44

Rekening houden met ex.

Gisteren hadden we wisseldag met de kinderen. Normaal is dat op woensdag, maar vanwege de vakantie werd dat een dag later omdat ik vrij was en hij niet. 
Ze zouden bij mij eten, want hij was iets later. En ik had met mijn vriend afgesproken dat we samen uit eten zouden gaan. Had hem door drukte al twee weken niet gezien, dus wilden er een leuk avondje van maken.

Ik kleed me leuk aan, niks bijzonders maar gewoon net even wat minder standaard. Spijkerjurkje met lange mouw, iets boven de knie en leuke laarzen. Krijg bericht dat ex thuis is, dus ik ga de kinderen brengen.
Krijg de vraag of ik nog koffie wil, maar nee zeg ik. Ik krijg zo visite, dus ik ga gauw door. 
Nog even kort wat info uitgewisseld over de kinderen en toen ben ik gegaan. 
Zelf hele leuke avond gehad. 

Krijg ik vandaag ineens bericht van ex. We zijn nu ruim een jaar uit elkaar en nog wat bla bla over gevoelens. En of ik volgende keer wat meer rekening met zijn gevoelens kan houden als ik leuk gekleed op de stoep sta en zeg dat ik 'visite' Krijg.

Ik reageer nooit op zulke berichten, heb ik ook al eerder tegen hem gezegd. Kan daar niks mee. Maar het vreet wel aan me. 
Weet dat ik dit soort dingen niet tegen mijn vriend hoef te vertellen, want die kan zijn bloed wel drinken.

Maar moet ik nou serieus rekening houden met wat ik draag als ik de kinderen weg breng? Niet dat het heel bijzonder was hoor, maar dat maakte voor hem nooit uit. Of ik nou een jute zak aan had of sexy lingerie, was altijd gewoon ja is prima hoor. 

Ik ga sowieso niet reageren, dat is al genoeg reactie. Maar dit is toch te zot voor woorden?

Peiling

Moet ik rekening houden met ex?
31 stemmen
10%
90%

Je weet dat een poll toevoegen niet verplicht is he?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

28-10-2022 om 18:53

Ik zou dat deel over visite gewoon achterwege laten.

Bijtje82

Bijtje82

28-10-2022 om 18:57

Battle-Royale schreef op 28-10-2022 om 18:53:

Ik zou dat deel over visite gewoon achterwege laten.

Nou ja, hij vroeg of ik nog koffie wilde. Dus ik zei nee ga er weer vandoor krijg zo visite. 

Als hij me niet binnen had gevraagd dan had ik dat ook niet gemeld. Maar als ik dus gewoon mijn spijkerbroek aan zou hebben en een trui, dan had er niks aan de hand geweest. Ik mag me dus blijkbaar niet kleden zoals ik wil, omdat ik rekening moet houden met zijn gevoelens. 

Belachelijk! Wat een zeurpiet is die ex van jou. Niets van aantrekken!

Bijtje82

Bijtje82

28-10-2022 om 18:59

Pippeltje schreef op 28-10-2022 om 18:58:

Belachelijk! Wat een zeurpiet is die ex van jou. Niets van aantrekken!

Nee, dat probeer ik. Maar het vreet wel aan me. Reageer expres niet, want als ik dat wel doe dan weet ik dat ik niet vriendelijk kan blijven.

Je moet rekening met hem houden. Niet voor hem en niet door iets anders aan te trekken maar door afstandelijker te zijn en weinig te laten zien naar hem. Niet (vooral) om hem te sparen maar voor jouzelf. Ik zou er helemaal geen trek meer in hebben die emoties over me heen te krijgen! We zijn niet voor niks uit elkaar. Zo dichtbij wil ik helemaal niet komen. Als hij pijn heeft, gaat hij maar naar iemand anders voor steun. Dus afhankelijk van wat de trigger precies is, zou ik wel kijken of ik op een eenvoudige manier kan voorkomen dat hij getriggerd wordt. In dit geval: het ‘kost je niks’ om hem niet te vertellen wat je later gaat doen. ‘Dankjewel voor de koffie maar nee’, en dan ga je weer. Je kunt hem niet veranderen. Als hij na een jaar nog getriggerd wordt door de confrontatie met dat jij gelukkig bent met iemand anders is dat behoorlijk klote voor hem. Maar ik zou het in jouw plaats zo ver mogelijk bij mezelf weg willen houden: zijn probleem. Trek er een streep onder en neem je voor hem geen persoonlijke informatie meer te geven. 

Bijtje82 schreef op 28-10-2022 om 18:59:

[..]

Nee, dat probeer ik. Maar het vreet wel aan me. Reageer expres niet, want als ik dat wel doe dan weet ik dat ik niet vriendelijk kan blijven.

Het is niet jouw probleem. Het heeft eigenlijk zelfs vrij weinig met jou te maken. Hij dealt niet goed met zijn emoties en legt het bij jou neer. Behoorlijk disfunctioneel. Schud het van je af. Het gaat niet over jou en je hoeft er niks mee. Je kunt het wel zien als een soort waarschuwing dat je net iets meer laat zien dan waar hij mee kan dealen. Jij doet niks verkeerds. Hij reageert niet normaal op het normale. En dus is aan jou de keuze in hoeverre je bereid bent om net iets anders te doen om er zelf minder last van te hebben. Door een stapje achteruit te doen en jezelf uit de situatie te halen.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

28-10-2022 om 19:33

Bijtje82 schreef op 28-10-2022 om 18:57:

[..]

Nou ja, hij vroeg of ik nog koffie wilde. Dus ik zei nee ga er weer vandoor krijg zo visite.

Als hij me niet binnen had gevraagd dan had ik dat ook niet gemeld. Maar als ik dus gewoon mijn spijkerbroek aan zou hebben en een trui, dan had er niks aan de hand geweest. Ik mag me dus blijkbaar niet kleden zoals ik wil, omdat ik rekening moet houden met zijn gevoelens.

Ik zou dat soort info gewoon voor me houden, is er ook geen reden tot zeiken meer. 

Bijtje82

Bijtje82

28-10-2022 om 19:57

Mija schreef op 28-10-2022 om 19:23:

Je moet rekening met hem houden. Niet voor hem en niet door iets anders aan te trekken maar door afstandelijker te zijn en weinig te laten zien naar hem. Niet (vooral) om hem te sparen maar voor jouzelf. Ik zou er helemaal geen trek meer in hebben die emoties over me heen te krijgen! We zijn niet voor niks uit elkaar. Zo dichtbij wil ik helemaal niet komen. Als hij pijn heeft, gaat hij maar naar iemand anders voor steun. Dus afhankelijk van wat de trigger precies is, zou ik wel kijken of ik op een eenvoudige manier kan voorkomen dat hij getriggerd wordt. In dit geval: het ‘kost je niks’ om hem niet te vertellen wat je later gaat doen. ‘Dankjewel voor de koffie maar nee’, en dan ga je weer. Je kunt hem niet veranderen. Als hij na een jaar nog getriggerd wordt door de confrontatie met dat jij gelukkig bent met iemand anders is dat behoorlijk klote voor hem. Maar ik zou het in jouw plaats zo ver mogelijk bij mezelf weg willen houden: zijn probleem. Trek er een streep onder en neem je voor hem geen persoonlijke informatie meer te geven.

Dit is precies wat ik al eerder eens tegen hem heb gezegd. Ik ben niet de juiste persoon om je hart bij de luchten. 

Vertel hem niets over zaken die hem niet aangaan en probeer puur over de kinderen te communiceren. Ik vind persoonlijk dat ik hem niets raars vertel als ik zeg dat ik moet gaan omdat ik visite verwacht. Visite kan iedereen zijn toch? Het ging de afgelopen maanden echt heel goed. Zelfs zo goed dat ik gisteren nog tegen vriend zei dat het eindelijk een beetje normaal begint te worden. We kunnen een gesprek voeren zonder ruzie, kunnen bij elkaar binnenkomen bij de overdracht.. En ja hoor.. het is weer raak. 

Die jongen blijft gewoon hangen in zijn zielige bestaan. Hij gaat niet door. Af en toe komt er wel eens een sneer. Dan is hij aan het klussen en loopt ie te klagen dat ie weer alles opnieuw moet opbouwen.. Ik reageer daar nooit op. 

Het is zo jammer. 

Bijtje82

Bijtje82

28-10-2022 om 20:01

Battle-Royale schreef op 28-10-2022 om 19:33:

[..]

Ik zou dat soort info gewoon voor me houden, is er ook geen reden tot zeiken meer.

Ja, weer wat geleerd. Maar dan zou hij alles wel emotioneel kunnen opvatten. Ik ga tegenwoordig veel leuker gekleed, zit veel beter in mijn vel. En dat zal wel steken. 

Hij vond dat nooit nodig, zonde van het geld. Owee als ik 2 paar schoenen kocht in een jaar en de oude nog droeg. Waarom zou je dan Nieuwe schoenen kopen. 

Soms hoop ik dat hij een nieuwe vriendin krijgt. 

Bijtje82

Bijtje82

28-10-2022 om 20:05

Mija schreef op 28-10-2022 om 19:32:

[..]

Het is niet jouw probleem. Het heeft eigenlijk zelfs vrij weinig met jou te maken. Hij dealt niet goed met zijn emoties en legt het bij jou neer. Behoorlijk disfunctioneel. Schud het van je af. Het gaat niet over jou en je hoeft er niks mee. Je kunt het wel zien als een soort waarschuwing dat je net iets meer laat zien dan waar hij mee kan dealen. Jij doet niks verkeerds. Hij reageert niet normaal op het normale. En dus is aan jou de keuze in hoeverre je bereid bent om net iets anders te doen om er zelf minder last van te hebben. Door een stapje achteruit te doen en jezelf uit de situatie te halen.

Ik snap je, en ik doe inderdaad niets verkeerd. Maar ik ga me niet aan hem aanpassen. Als ik later weg zou gaan, dan had ik me omgekleed nadat de kinderen weg waren. Het kwam nu alleen zo uit. So what, deal with it. Een jurkje of jeans zouden geen verschil moeten maken. Het is echt puur de kleding, want ik draag verder geen make-up ofzo. 

Als je al door een kledingstuk getriggerd wordt, dan is dat niet normaal hoor.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

28-10-2022 om 20:11

Bijtje82 schreef op 28-10-2022 om 20:01:

[..]

Ja, weer wat geleerd. Maar dan zou hij alles wel emotioneel kunnen opvatten. Ik ga tegenwoordig veel leuker gekleed, zit veel beter in mijn vel. En dat zal wel steken.

Hij vond dat nooit nodig, zonde van het geld. Owee als ik 2 paar schoenen kocht in een jaar en de oude nog droeg. Waarom zou je dan Nieuwe schoenen kopen.

Soms hoop ik dat hij een nieuwe vriendin krijgt.

Dat zal op den duur ook wel gebeuren maar tot die tijd is het natuurlijk ook niet nodig om de scheiding er nog even in te wrijven toch? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

28-10-2022 om 20:15

Bijtje82 schreef op 28-10-2022 om 20:05:

[..]

Ik snap je, en ik doe inderdaad niets verkeerd. Maar ik ga me niet aan hem aanpassen. Als ik later weg zou gaan, dan had ik me omgekleed nadat de kinderen weg waren. Het kwam nu alleen zo uit. So what, deal with it. Een jurkje of jeans zouden geen verschil moeten maken. Het is echt puur de kleding, want ik draag verder geen make-up ofzo.

Als je al door een kledingstuk getriggerd wordt, dan is dat niet normaal hoor.

Ik denk niet dat het probleem in de kleding zit

Bijtje82

Bijtje82

28-10-2022 om 20:20

Battle-Royale schreef op 28-10-2022 om 20:11:

[..]

Dat zal op den duur ook wel gebeuren maar tot die tijd is het natuurlijk ook niet nodig om de scheiding er nog even in te wrijven toch?

Nou dat doe ik zeker niet. Ik heb het met hem niet over mijn relatie. Praat alleen met hem over de kinderen als ik hem zie. Of eens per zoveel tijd een appje. 

Een normaal kledingstuk en zeggen dat je visite verwacht is niets inwrijven. Ik was niet sexy of uitdagend gekleed ofzo. Daar ben ik helemaal het type niet voor.

Bijtje82

Bijtje82

28-10-2022 om 20:22

Battle-Royale schreef op 28-10-2022 om 20:15:

[..]

Ik denk niet dat het probleem in de kleding zit

Jawel, want als ik sneakers en jeans aan zou hebben dan had hij niks gezegd. 

Hij heeft het ook specifiek genoemd in zijn app. Ik was te leuk gekleed. Daar heeft hij nooit om gegeven, maar nu hij mij kwijt is ziet hij het opeens wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.