Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Bijtje82

Bijtje82

28-10-2022 om 18:44

Rekening houden met ex.

Peiling

Moet ik rekening houden met ex?
31 stemmen
10%
90%

Negeren (niet op reageren) en je de volgende keer niet laten verleiden om verantwoording af te leggen over je keuze voor wel/geen koffie en wel/geen leuke kleren. Ik ken de valkuil, het is een kwestie van oefenen. En ondertussen kun je het als teken zien dat hij zich nu realiseert wat een prachtige vrouw je bent...dus als een compliment zien bedoel ik daarmee. Als je ex vond dat je er mooi uitzag, dan vond je vriend dat vast ook! Hoop dat jullie het gezellig hebben gehad en dat het niet te veel heeft nagezeurd in je gedachten

Het zou mij niet verbazen als de kinderen hun vader niks vertellen omdat hij van alles aangrijpt om tegen jou te zeuren. Dus dat hij bij de kinderen gaat vissen naar details. Waar zij dan weer geen zin in hebben, dus zeggen ze zo weinig mogelijk 

Bijtje82

Bijtje82

30-10-2022 om 23:12

Temet schreef op 30-10-2022 om 22:30:

Het zou mij niet verbazen als de kinderen hun vader niks vertellen omdat hij van alles aangrijpt om tegen jou te zeuren. Dus dat hij bij de kinderen gaat vissen naar details. Waar zij dan weer geen zin in hebben, dus zeggen ze zo weinig mogelijk

Nou dat denk ik eigenlijk niet. Ik vertel de kinderen niets over wat hij zegt tegen mij of over mijn vriend. Dat doet hij altijd via de app. Ruzie maken we niet waar ze bij zijn en ik zeg geen slechte dingen over hem.

Mijn ex is niet het meest toegankelijke type. Hij leeft in een heel andere wereld dan de mensen om hem heen. 

Toen we bij de mediator zaten moesten we een beetje ons verhaal op tafel leggen. Hoe ontmoet en waar het mis ging. Hij zijn verhaal gedaan, hoor en wederhoor. En toen ik mijn verhaal.. Halverwege mijn verhaal kreeg ik het een beetje moeilijk, omdat het voor mij een beetje op een heel persoonlijk vlak kwam. Dus die mediator onderbrak me en vroeg aan hem " merk jij nou ook dat dit wat met haar doet?" ... En je zag hem letterlijk uit zijn eigen gedachten wakker schrikken. Hij heeft geen woord gehoord. 

Daarom snapt hij ook nog altijd niet waarom ik bij hem weg ben. Heb het al op 100 manieren proberen te vertellen, maar hij hoort alleen dat hij niet deugt. Terwijl ik dat niet eens gezegd of gesuggereerd heb. Hij blijft maar zeggen dat ik hem geen kans heb gegeven, dat ik nooit wat heb aangegeven. Maar dat is niet zo. En als ik dan dingen benoem, dan zijn ze niet waar of nooit gezegd. Het meest pijn heeft ie me gedaan toen hij op het laatst zei dat het de schuld was van de twee jongsten. Zonder hen zouden we veel meer tijd hebben gehad voor elkaar. Maar dit had niets meer te maken met tijd, maar alles met mij. Ik cijferde mezelf weg om alles draaiende te houden, leek in niets meer op de vrouw die ik ooit was.. Als die meiden ooit horen dat hij zoiets heeft gezegd, dan zou het hun hart breken. 

Bijtje82

Bijtje82

30-10-2022 om 23:22

madee schreef op 30-10-2022 om 22:08:

Negeren (niet op reageren) en je de volgende keer niet laten verleiden om verantwoording af te leggen over je keuze voor wel/geen koffie en wel/geen leuke kleren. Ik ken de valkuil, het is een kwestie van oefenen. En ondertussen kun je het als teken zien dat hij zich nu realiseert wat een prachtige vrouw je bent...dus als een compliment zien bedoel ik daarmee. Als je ex vond dat je er mooi uitzag, dan vond je vriend dat vast ook! Hoop dat jullie het gezellig hebben gehad en dat het niet te veel heeft nagezeurd in je gedachten

Thanks! 

Gelukkig lijkt mijn vriend in niets op mijn ex. Die heeft soms tot vervelens toe een olifanten geheugen 😁 

Zegt de liefste dingen. Prachtige vrouw etc idd. Neemt soms spontaan een kleinigheidje mee. En slaat zijn beide armen stevig om me heen en knuffelt me tot het kraakt. Je bent mijn maatje zegt ie dan 😍

Maar m'n kinderen ook hoor. Mam je ziet er prachtig uit! Dat doet echt goed. 

Zelfs mijn puber zoon zegt af en toe iets vleiends 😜 

Of zoals laatst in de winkel toen ik vroeg of het een leuk jurkje was. Ja echt heel leuk zei hij! Voor een vrouw van 25, niet voor een oud moedertje 😂 

Ik heb gewoon met de kinderen een heel andere band. Al trekken de meiden meer naar hun vader hoor, want die heeft geen ruggengraat.  Helaas pluk ik daar de vruchten van als ze weer hier zijn, dan kan ik ze opnieuw opvoeden. 

Heb laatste keer aangegeven of hij ze ook manieren kan bijbrengen als ze bij hem zijn. Bij mij mogen ze namelijk niet over de salontafel lopen en op de bank springen. 

Maar zelfs op dat moment, terwijl het gebeurt reageert hij gewoon niet op ze. Dat is echt niet goed hoor. 

Ik heb wel eens gekscherend gezegd dat ze een kampvuur konden aansteken in de woonkamer waar hij bij zit, maar het zou hem niet eens opvallen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.