Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Relatie met ex


Ruud1971! schreef op 02-01-2023 om 13:40:

@Foetsie ik weet niet of ze verliefd was. Ze zei/zegt van niet. Het kan natuurlijk of ze heeft zijn woorden verheerlijkt. Ook van andere collega's. Lekker vrij,op je eigen wonen en geen dagelijks gezeik van het gezin. Indentiteitsprobleem. Wat ik zeg vriendschap tussen man/vrouw binnen het huwelijk is altijd een discussie. De 1 zegt moet kunnen de ander zegt nee. Jij hebt ook mannelijke vrienden toch? Wat vond je man daarvan??

@Max kan mij voorstellen dat ze als ze ooit terugkomt ook garanties wil en als medehuurder op het contract wil komen. Zou voor mij een vereiste zijn als ik haar was. Hoe ik daar dan mee omga moet ik ooit/misschien over nadenken.

Eerst januari maar door en ga idd kijken of we ook relatietherapie gaan doen. Begreep zelfs dat dit soms vergoedt wordt in de basisverzekering onder bepaalde voorwaarden. Nogmaals ben anders gaan denken. Ik ben nu belangrijk, ik geef mijn grenzen aan. Ik bepaal wat ik wil maar goed er is nog steeds liefde tussen ons.

Volgens mij kun je haar dan medebewoner maken ipv medehuurder. Het laatste geeft meer rechten ( huurbescherming, maar ook betalingsverplichtingen)en plichten.

Maar ook dan kun je ze niet altijd met kop en staart op straat zetten. 

Ruud1971!

Ruud1971!

02-01-2023 om 18:19 Topicstarter

Max88 schreef op 02-01-2023 om 15:32:

[..]

Volgens mij kun je haar dan medebewoner maken ipv medehuurder. Het laatste geeft meer rechten ( huurbescherming, maar ook betalingsverplichtingen)en plichten.

Maar ook dan kun je ze niet altijd met kop en staart op straat zetten.

Klopt maar als je gehuwd bent en bv in mijn geval zou blijven word je weer automatisch medehuurder. Dus zou ik moeten scheiden zodat ze alleen maar medebewoner wordt. Hoe zou ik dat moeten verkopen aan haar mocht onze relatie weer top worden en weer samen wil wonen. Moet je dus zeggen: ik wil scheiden omdat je dan maar medebewoner wordt  dus minder rechten hebt want vertrouw je eigenlijk niet . Grootste dilemma dus.

Zakelijk gedacht dit he


MamaE schreef op 31-12-2022 om 23:01:

[..]

Ik kan en wil niet stellig beweren dat het een vooropgezet plan is van de vrouw van Ruud. Dat ze zichzelf kwijt is en niet weet wat ze wil, dat kan. Dat is verdrietig, maar een beetje met jan en alleman rondneuken, apart gaan wonen, maar wel meermaals per week bij Ruud slapen, van twee walletjes eten, is geen oplossing. 

Jee MamaE hoe kom je nu weer aan deze info? 

Ruud1971! schreef op 02-01-2023 om 18:19:

[..]

Klopt maar als je gehuwd bent en bv in mijn geval zou blijven word je weer automatisch medehuurder. Dus zou ik moeten scheiden zodat ze alleen maar medebewoner wordt. Hoe zou ik dat moeten verkopen aan haar mocht onze relatie weer top worden en weer samen wil wonen. Moet je dus zeggen: ik wil scheiden omdat je dan maar medebewoner wordt dus minder rechten hebt want vertrouw je eigenlijk niet . Grootste dilemma dus.

Zakelijk gedacht dit he


Jullie convenant ligt klaar maar je gaat nog niet naar de rechter voor de officiële uitspraak? Dus officieel blijf je getrouwd?

Ruud1971!

Ruud1971!

03-01-2023 om 08:39 Topicstarter

Foetsie schreef op 03-01-2023 om 08:27:

[..]

Jullie convenant ligt klaar maar je gaat nog niet naar de rechter voor de officiële uitspraak? Dus officieel blijf je getrouwd?

Ja voorlopig wel. 

Ruud1971!

Ruud1971!

20-01-2023 om 08:23 Topicstarter

Even in de juiste topic. Ik blijf het lastig vinden dat mijn vrouw in haar huis haar mannelijke collega ontvangt. Tuurlijk ze woont niet meer bij mij. Heb gezegd dat ze hiermee moet stoppen want het doet me pijn. Moet haar vertrouwen zegt ze. Ben ik jaloers of interesseert mijn gevoel haar niet?  Moet dit kunnen vinden jullie? Gewoon je mening

Ik heb mijn grens aangegeven (eindelijk).
Zij vindt het tegenovergestelde. Echt bizar dat na 30 jaar hierdoor je huwelijk stuk gaat of misschien al was.

Hoe jij je voelt, interesseert haar duidelijk niets. 

Het blijkt steeds weer, en al vanaf het begin dat je hier bent komen schrijven. Snijd de banden door, ga verder met je leven. Zonder haar. Ze verdient jou niet en jij verdient beter. 

Ruud1971! schreef op 20-01-2023 om 08:23:

Even in de juiste topic. Ik blijf het lastig vinden dat mijn vrouw in haar huis haar mannelijke collega ontvangt. Tuurlijk ze woont niet meer bij mij. Heb gezegd dat ze hiermee moet stoppen want het doet me pijn. Moet haar vertrouwen zegt ze. Ben ik jaloers of interesseert mijn gevoel haar niet? Moet dit kunnen vinden jullie? Gewoon je mening

Ik heb mijn grens aangegeven (eindelijk).
Zij vindt het tegenovergestelde. Echt bizar dat na 30 jaar hierdoor je huwelijk stuk gaat of misschien al was.

Wil je het eerlijke antwoord? Want tot nu toe zijn er al meerderen die aangegeven hebben hoe ze denken dat het in elkaar steekt, maar je blijft daar bij dat het niet zo is. Je zit in de ontkenningsfase.

Je wordt aan het lijntje gehouden en je ex partner gaat 99,9% hardstikke "vreemd". Ik zet het tussen haakjes, want jullie zijn in principe uit elkaar. 

Alleen OP en laatste twee berichten gelezen. Ze houdt je aan het lijntje, wil alle opties openhouden. Jij geeft haar die gelegenheid. Doe dat niet. Kies voor jezelf. Dit gesoebat is minstens even beschadigend als het hele vreemdgaan. Alleen nu heb jij een keuze. 

Elpisto schreef op 20-01-2023 om 09:40:

[..]

Wil je het eerlijke antwoord? Want tot nu toe zijn er al meerderen die aangegeven hebben hoe ze denken dat het in elkaar steekt, maar je blijft daar bij dat het niet zo is. Je zit in de ontkenningsfase.


Volledig met bovenstaande eens!


Ruud, ik denk dat je mijn bijdragen niet zo op prijs stelt, want je schiet vaak in de verdediging en beweert het tegenovergestelde (zie laatste post van mij in het ‘ontrouw’ topic), maar blijkbaar gaat het niet zo goed zoals je zelf stelt. Hoe gelukkig maakt de huidige situatie jou nu écht?

Ze wil duidelijk van twee walletjes eten. Een LAT-relatie met jou, maar als ze een eigen plekje heeft, heeft ze ook tijd en ruimte om haar minnaar te ontvangen. En ze kan hem nu heel makkelijk wijsmaken dat ze gescheiden is. Ze wil niet kiezen. Maar eigenlijk kiest ze voor hem. Ze walst telkens over jouw gevoel heen. Ze weet dat jij nog van haar houdt en daarom denkt ze dat ze dit allemaal kan maken. Je verdient echt beter.

Elpisto schreef op 20-01-2023 om 09:40:

[..]

Wil je het eerlijke antwoord? Want tot nu toe zijn er al meerderen die aangegeven hebben hoe ze denken dat het in elkaar steekt, maar je blijft daar bij dat het niet zo is. Je zit in de ontkenningsfase.

Je wordt aan het lijntje gehouden en je ex partner gaat 99,9% hardstikke "vreemd". Ik zet het tussen haakjes, want jullie zijn in principe uit elkaar.

Dit denk ik ook. En ook denk ik dat jouw ex, Ruud, je goed in de tang heeft. Ze houdt je aan het lijntje, exploreert lekker haar gevoelens voor haar collega (en reken maar van yes dat ze met hem gewoon een fysieke relatie heeft, hoor), terwijl ze een soort terugkeergarantie naar huis heeft.

Ik vind het eigenlijk best heel bijzonder dat je dat zelf niet inziet.

Ruud1971!

Ruud1971!

20-01-2023 om 13:10 Topicstarter

Dank voor jullie reacties. Blij dat jullie haar gedrag ook niet normaal vonden/vinden.

Ik zit/ zat ook in haar tang maar heb ook eindelijk mijn grens getrokken. Het is een proces en ben een (te) loyaal persoon die veel te lang door ging. Ik bleef hoop houden. Afgelopen tijd was wel weer heel fijn samen maar ze heeft geen inlevingsvermogen naar mij toe. Als je wil vechten voor een relatie wil je niet dat een ander een rotgevoel heeft. Tenminste zo ben ik en verwacht dat ook (gedeeltelijk) van de ander. Sta veel sterker dan in het begin, kan ook niet anders dan alle shit die ik over mij heen heb gekregen. Ik verwacht ook niet dat ze erop terugkomt en dan is het ook duidelijk voor mij dat ik niet op de 1e plaats sta (buiten de kinderen om). 

Rest mij verder niets dan uithuilen, verder aan mezelf werken en hopen dat de zon in de toekomst weer gaat schijnen.

Maar hoe heb je je grens dan getrokken, Ruud? Heb je je ex gezegd dat het echt over is, dat je omwille van de kinderen nog contact zult moeten hebben maar dat de sleep-overs en de "misschiens" nu echt van de baan zijn?

En natuurlijk gaat de zon ooit weer schijnen. Scheiden is een rotproces, ik vond het verschrikkelijk, maar ik kan na 10 jaar met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik nu gelukkiger ben dan toen.

Ruud1971!

Ruud1971!

20-01-2023 om 13:37 Topicstarter

Persephone schreef op 20-01-2023 om 13:28:

Maar hoe heb je je grens dan getrokken, Ruud? Heb je je ex gezegd dat het echt over is, dat je omwille van de kinderen nog contact zult moeten hebben maar dat de sleep-overs en de "misschiens" nu echt van de baan zijn?

Door te eisen dat ze stopt met privé bezoekjes van haar collega. Dat wil ze niet dus nu afspraak om de convenant definitief te maken en ontbinding van het huwelijk. Ja en heb gezegd dat het over is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.