Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

wos

wos

29-03-2022 om 16:28

samenwonen samengesteld


Nog los van het feit dat ik samenwonen ook niet verstandig vind - begrijp ik dit goed? Je vriend woont ver weg. Zijn kinderen zijn alleen in het weekend bij hem. Als hij verhuist is het enige effect dat zijn kinderen in het weekend verder moeten reizen. Als jij verhuist haal je je kinderen, die daar niet voor hebben gekozen, weg uit hun vertrouwde omgeving zodat jij kan samenwonen met een man die sowieso weinig thuis is. Laat hem die woning verhuren of verkopen en zelf verhuizen. 

AlisonH schreef op 30-03-2022 om 14:05:

Nog los van het feit dat ik samenwonen ook niet verstandig vind - begrijp ik dit goed? Je vriend woont ver weg. Zijn kinderen zijn alleen in het weekend bij hem. Als hij verhuist is het enige effect dat zijn kinderen in het weekend verder moeten reizen. Als jij verhuist haal je je kinderen, die daar niet voor hebben gekozen, weg uit hun vertrouwde omgeving zodat jij kan samenwonen met een man die sowieso weinig thuis is. Laat hem die woning verhuren of verkopen en zelf verhuizen.

Rijssen Oldenzaal is ongeveer een half uurtje 

Fourtyfour schreef op 30-03-2022 om 16:24:

[..]

Rijssen Oldenzaal is ongeveer een half uurtje

Met de auto, inderdaad. Te ver voor de kinderen om op dezelfde school en sportclubs te blijven, maar makkelijk te doen voor twee verliefde volwassenen met een rijbewijs die elkaar willen zien. Maar goed, het gaat me niet aan. Ik ben er alleen fel op omdat ik zoveel kinderen zie op mijn werk die te maken hebben met steeds maar weer veranderingen, problemen in samengestelde gezinnen, opeens de andere ouder niet of minder zien, moeten verhuizen… en die daar ongelukkig onder zijn. Degenen die er weinig last van hebben zie ik niet. Misschien gaat het bij TO ook allemaal hartstikke goed. 

Hoe dan ook: ik zou denk ik eens advies vragen bij een notaris wat er allemaal geregeld kan en moet worden. De situatie is best ingewikkeld met twee exen, een koophuis, kinderen van twee partners… dat je het goed wil regelen is alleen maar verstandig. 

No go.
Ik denk dat je de 'intentie van de relatie' dan maar even bij moet stellen. Want zoals de zaken er nu voor staan, geef je duidelijk prioriteit aan de man in je leven in plaats van aan je kinderen. Ik zeg: foute boel.
Zolang het nog zo pril is en de kinderen zo jong zou ik je eigen huis aanhouden en de relatie beperken tot het weekend. Zo erg is dat toch niet?

Ik lees dat zijn kinderen er niet zijn door de weeks, alleen in het weekend. Dan kan hij toch door de weeks bij jou slapen? 
En dan het ene weekend bij jou en het weekend met zijn kinderen bij hem. Dan woon je ook samen maar alleen in 2 huizen. 
Ik vind het een hele grote stap voor jouw kinderen. En naar een andere omgeving en in een samengesteld gezin. Ik zelf zou nooit zo'n risico nemen. 
Mijn voorstel zou zijn eerst zoals erboven. En dan eventueel 2 huizen dicht bijelkaar in de buurt. Maar niet zomaar je huis opgeven. 

Dag Wos, ik heb hier wel ervaring mee. En echt, doe het niet. Zeker niet met pubers. 

Ik snap dat je als partners graag meer bij elkaar zou willen zijn, maar je overschat denk ik hoe 'leuk' het allemaal wordt en je onderschat wat dit met de kinderen doet. Zowel voor die van jou, die je op een cruciale leeftijd uit hun vertrouwde omgeving wil wegtrekken, als voor die van hem die hun huis en vader 'overgenomen' zien worden. Is de vader van jouw kinderen nog in beeld? En zo ja, staat hij achter deze verhuizing?

Persoonlijk vind ik 2 jaar relatie ook nog wel wat kort voor zo'n drastische stap. Wij deden het pas na ruim 5 jaar. En ik weet niet of we het nog een keer zouden doen met de wetenschap van nu. 
Bezint eer je begint. 

Beren op de weg

Als je met je ex gezamenlijk gezag hebt over jullie kinderen dan heb je toestemming van je ex nodig om te verhuizen. Krijg je die niet, dan kan je het bij de rechter proberen, maar succes is beslist niet gegarandeerd. 

Je eigen woning aanhouden na een verhuizing gaat moeilijk worden. Onderverhuur mag niet, en als de woningeigenaar erachter komt kan dat reden zijn de huur te ontbinden. 
Leeg laten staan kan ook niet lang, want ook dat mag niet en kan ook reden zijn voor het beëindigen van de huurovereenkomst. Als alles meezit kan je die woning langere tijd aanhouden zonder erin te wonen, maar het kan ook heel makkelijk fout gaan. Dit betekent in de praktijk toch wel degelijk dat je door te gaan samenwonen zeer waarschijnlijk je eigen huis opgeeft. Dus als de gok fout uitpakt, is er een enorm probleem met de huisvesting. 

Er zijn hier op dit forum de nodige draadjes te vinden over ernstige problemen in samengestelde gezinnen. Ik zou blijven latten. 

wos schreef op 30-03-2022 om 12:35:

Hele verschillende verhalen. We wonen niet bij elkaar om de hoek. En door zijn beroep als vrachtwagenschauffeur en het co-ouderschap kunnen we door de weeks vaak niet samen zijn. We hebben nu een weekendrelatie en dat is niet de intentie van deze relatie. Daarnaast zijn zijn kinderen er alleen in het weekend. Dus door de weeks zijn we met zijn 4en.

Door samen te gaan wonen ben je door zijn beroep als vrachtwagenchauffeur nog steeds niet vaak samen.

Hoe vaak is hij er? 

Met zessen in huis lijkt me erg druk. Voor pubers is een half uur met de auto verhuizen ook erg ver. Da's geen afstand die je even fietst of even met de bus doet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.