Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Pennestreek

Pennestreek

07-12-2016 om 14:18

Scheiden, hoe doe je dat eigenlijk?


Ms. Simone

Ms. Simone

21-12-2016 om 14:38

In bed

Wat mij in die tijd van acute slapeloze stress een paar keer in slaap geholpen heeft is, in bed iets opzetten, om naar te luisteren, op mijn iPad (geleide ontspanning met klankschalen hielp bij mij . Zolang ik iets probeerde te volgen, wat soms ook bij een tv-programma gebeurde, kon ik wél in slaap vallen.
Ben het met je eens: als je slecht slaapt, ga je snel achteruit.

Paddington

Paddington

21-12-2016 om 14:45

Bij een kennisje

van mij helpt het luisteren van een boek.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-12-2016 om 14:52

Wat Alison zegt

Wees je eigen beste vriendin!

Hoe zou je je beste vriendin in zulke omstandigheden behandelen? Wat zou je haar adviseren? Wanneer geef je haar een liefdevolle schop voor de kont, wanneer een schouderklopje en wanneer een knuffel?

Tops

Tops

21-12-2016 om 17:10

niet

Je hoeft je niet voor te bereiden, dat komt vanzelf. Je krijgt waarschijnlijk een actielijst via de email en daarmee ga je aan de slag en dat moet dan voor de keer er op klaar zijn.
Ga er gewoon open in, het is geen therapie, het is scheiden onder begeleiding.

Verder: je bent heel veel leuke dingen aan het plannen en vindt het moeilijk ervan te genieten.
Waarom doe je het dan?
Even serieus, waarom doe je niet iets waar je wel van bijkomt, winst uithaalt en dat je fijn vindt?
Soms lijkt het of je een klein beetje op de vlucht bent met al die leuke dingen. (kan het mishebben hoor). Je hebt al een baan, opvoedtijd, zou je dan liever niet wat meer Pennenstreektijd hebben?
Tijd met en voor jezelf? Ben je altijd al druk en ietwat rommelig?
Of in huis en als dat te moeilijk is er buiten?
Ik heb het ook al eens genoemd, ik ben gaan schrijven, net wat AnneJ noemt en dat helpt me orde te krijgen in mijn gedachten.
Het helpt te relativeren en niet te verdrinken in dingen, het niet te dramatiseren, niet te overdrijven, maar het te zien zoals het is: klote, zwaar maar je overleeft het!
Ik praat mezelf moed in en eindig elke schrijfsessie met een lekker verwen-koffietje. Gesprekken die ik nooit met andere heb gevoerd/kunnen voeren staan daarin.
Mijn diepste gevoel, mijn flauwste grappen, de zwaarste feiten, alles staat er in.

Ff zo

Ff zo

23-12-2016 om 08:39

Boek Zelfcompassie

Pennestreek, heb je het boek Zelfcompassie van Kristin Neff al gelezen?

Dat gaat helemaal over lief zijn voor jezelf.

Beter dat boek lezen (heerlijk),dan uitjes doen waar je niet van geniet.

Pennestreek

Pennestreek

23-12-2016 om 09:15

Ff zo

Ik ben op dit moment eigenlijk niet in staat ook maar iets te lezen. Het gaat helemaal niet goed met me, ik slaap niet tot nauwelijks en moet veel huilen. Ik ben nog net in staat me naar mijn werk te slepen, en ik probeer zo goed en zo kwaad als het gaat er te 'zijn' als ik thuis ben, maar ik voel me een zombie. En als er niet snel wat verandert in dat slapen gaat het echt niet goed.
Ik heb een hele stapel zelfhulpboeken liggen, maar ik kom nergens doorheen. Kan me er gewoon niet op focussen en ik begrijp vaak de helft niet van wat er staat, ik voel niet wat er bedoeld wordt.

Op allerlei vlakken ben ik de grip aan het verliezen, dat is een heel naar gevoel.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

23-12-2016 om 09:59

Pennestreek

"Moet" je niet teveel?

Laat die boeken maar even een tijdje liggen (dat is alvast een gele stapel "moeten" minder).

Als jij een been breekt, "moet" je zes weken in het gips, verplicht rust met dat been.
Je hart is nu gebroken. Dat heeft ook rust nodig. Ik denk dat je therapeut gelijk heeft, het is denk ik nu niet de tijd om aan jezelf te werken. Hoewel ik een uitzondering wil maken voor "lief leren te zijn voor jezelf".

Dit is een proces waar je doorheen moet. Dat is een rollercoaster met slapeloze nachten, moodswings en noem maar op. Dit is niet te stoppen met een pilletje, het indrukken van een knop of beter je best doen. Dit is een traject waar je stap voor stap doorheen moet. Soms kun je dat actief doen, maar vaak moet je het passief ondergaan, die rollercoaster.

Dat is verdomd lastig.

Maar in dit geval heb je geen enkele keus.

Eén zekerheid heb je: dit gaat voorbij.

knor

knor

23-12-2016 om 10:28

pennestreek

Geen tips, geen advies, alleen een virtuele knuffel en ik wens je rustige kerstdagen toe. Even alles 'on hold', vooral je gedachten, en cocoonen. Bovenal wens ik je wat goede nachten met slaap toe, ik weet hoe ondermijnend slaapgebrek kan werken. Overdag lekker op de bank gaan liggen met een dekentje, film opzetten en dan val je wellicht vanzelf in slaap? Sterkte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.