Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Anonieme-man

Anonieme-man

24-07-2019 om 00:26

Scheiden maar toch ook niet?

Hallo,

Na lezen, nadenken en veel verschillende gevoelens ga ik hier toch mijn vraag stellen.

Ik en mijn vrouw liggen in scheiding, we hebben een zoon van anderhalf en hebben een mooie 6 jaar (waarvan 2 getrouwd).

Nu heb ik de scheiding gestart en dit was voor haar heel erg heftig. Zo heftig dat uit het levenstappen is besproken en ook acties tot. Gelukkig is dit allemaal goed afgelopen, maar nu we de heftige acceptatie fase hebben doorgebracht komt de verwerking/gevoelens verwerking.

En hier zit mijn probleem, ik heb steun uit iedereen om mij heen. Zij zagen mij hoe gebroken ik was en hoeveel moeite ik heb gedaan om tegen me vrouw te kunnen zeggen ik stop met de relatie. Alle vrienden en familie steunen me en keuren het gedrag van mijn vrouw niet goed.

Maar toch blijf ik gevoelens voor haar houden en twijfel ik over mijn keuze van scheiden.

Is dit normaal?
Hoort dit bij verwerking?

Ik moet de keuze maken / uitvoeren en mee leven. Maar hoe leef je met de vraag, had het gekund een gelukkige voortzetting? (Maar vrienden en familie adviseren dat niet)

Ik hoor graag wat jullie denken!

Marinet

Marinet

24-07-2019 om 01:03

euh

Waarom heb je de scheiding ingezet?
Welk gedrag van je vrouw wordt afgekeurd door vrienden? (En vind jij dat ze gelijk hebben?)
Houden jullie van elkaar?

Anke

Anke

24-07-2019 om 09:05

Waarom?

Je vertelt helemaal niets over de aanleiding tot de scheiding. Is er iets onherstelbaar stukgemaakt? Hebben jullie relatietherapie geprobeerd?

Paasei

Paasei

24-07-2019 om 09:20

Nee

Ik ken jou en jullie situatie niet, kan me alleen baseren op wat je vertelt. En als je het dan hebt over een vrouw die niet alleen dreigt met uit het leven stappen maar dat ook probeert, en over familie en vrienden die tegen adviseren, kan ik alleen maar 'nee' zeggen. Blijven cq door gaan samen is geen goed idee in jullie geval.

Dit klinkt als een dame met een 'gebruiksaanwijzing' en ik vermoed dat de mensen om jou heen al lang hebben gezien dat jullie geen gezonde relatie hebben. Dat weet je zelf ook wel, daarom heb je de scheiding ingezet, maar verstand en gevoel zijn twee verschillende dingen. Ik kan me daarnaast zo maar voor stellen dat je last hebt van (onterecht) schuldgevoel. Ja, been there, done that.. Daarom mijn advies; luister naar de mensen om je heen, die de situatie veel beter kennen dan wij. En blijf bij je besluit.

Serieus Anke

Zijn aanstaande ex wilde zelfmoord plegen, hij heeft veel energie gestoken in het voorkomen daarvan, en dan vraag jij of hij wel genoeg geprobeerd heeft???

Marinet

Marinet

24-07-2019 om 13:23

zelfmoord (beetje off topic)

Tja, laten we niet te snel oordelen. Ik ken iemand wiens ex twee keer een zelfmoordpoging deed terwijl ze nog vrij kleine kinderen had. Familie liet haar vallen want je deed zoiets niet als je kleine kinderen had. Man zorgde voor een ots, man zorgde dat ze gingen scheiden terwijl hij nog wel bij haar op bezoek kwam om haar te n%^$%ken. Man werd later gediagnosticeerd als psychopatische narcist. Sinds de vrouw hem niet meer in haar leven heeft, gaat het goed met haar en heeft ze geen zelfmoordpogingen meer gedaan.

Anke

Anke

24-07-2019 om 15:35

Knurf

Als ik het goed lees, heeft hij eerst aangekondigd te willen scheiden en kwam daarna die zelfmoordpoging pas. Ik stel de vraag waarom hij (aanvankelijk) wilde scheiden. Ik vraag ook of ze voor die tijd therapie gehad hebben. Ik probeer gewoon een duidelijker plaatje te krijgen omdat hij zegt dat hij nog gevoelens voor haar heeft. Ik veroordeel helemaal niemand. Nee, ook haar niet, ik weet immers niet wat er speelde of speelt.

Pennestreek

Pennestreek

24-07-2019 om 20:40

Wereld ingestort?

Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je wereld instort als je twee jaar getrouwd bent, een kind van anderhalf hebt en je man zegt dat hij wil scheiden. Wat is er dan in die korte tijd gebeurd dat je gaat van stapelverliefd en een kind willen, naar niet meer samen willen zijn?
Dus dat is dan ook mijn vraag: wat is er gebeurd? En zag je vrouw het aankomen? Wat zou je kunnen doen om de relatie weer goed te krijgen? Je hebt wel samen de verantwoordelijkheid voor een klein kind. Je moet nog jaren samen daarvoor zorgen. Een scheiding verandert dat niet...

Anonieme-man

Anonieme-man

24-07-2019 om 21:20

Reacties

Oprechte en eerlijke reacties.

Dit doet mij goed om te lezen. Zal morgen achter de pc uitgebreider reageren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.