Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Bloempje88

Bloempje88

01-09-2023 om 11:39

Scheiden of blijven.

Peiling

Scheiden ?

Maximaal 2 antwoorden.

15 stemmen
80%
20%

AnnaPollewop schreef op 03-09-2023 om 21:17:

[..]

In jouw ogen speelt ongeveer elke vrouw slachtoffer. Maar dat jij je in de luren laat leggen door je vrouw kun je niet steeds bij alle vrouwen op het bordje leggen, kijk liever eens zelf in de spiegel. Het ligt niet aan de vrouwen Ruud, het ligt gewoon aan jou.

Hoewel ik het geheel eens ben met je beschrijving van Ruud, vind ik dat Ruud dat net zo goed een beetje over jou heeft. Een heel hoog " Zie mij eens de uber feminist wezen". 

Het is net zo goed storend als Ruud die ergens besloten heeft dat door de acties van zijn alle vrouwen kutwezens zijn, behalve die van hem, die heeft het licht gezien. 

Elpisto schreef op 08-09-2023 om 14:48:

[..]

Hoewel ik het geheel eens ben met je beschrijving van Ruud, vind ik dat Ruud dat net zo goed een beetje over jou heeft. Een heel hoog " Zie mij eens de uber feminist wezen".

Het is net zo goed storend als Ruud die ergens besloten heeft dat door de acties van zijn alle vrouwen kutwezens zijn, behalve die van hem, die heeft het licht gezien.

Werkelijk? Nou, dat is dan nogal wat. Als je mij een uberfeminist vindt ben je wel erg gevoelig in je man zijn zeg. Ik heb het niet over mannen in het algemeen, want elke man is anders, maar jij betrekt kennelijk toch alles op jezelf. Dat moet jij weten, maar dat maakt mij nog geen mannen hater. 

Nobody schreef op 04-09-2023 om 20:12:

[..]

Wat is jouw uur tarief als helderziende?

Ik heb nog wat onduidelijkheden waar ik graag wat zekerheid over wil hebben.

Vertel, wat klopt er dan niet aan?  Of moet ik alles beginnen met “ik vind, ik denk, misschien is het zo dat”? Denk dat er gerust bij. 
maar leg me alsjeblieft even uit waarom een wegkijkende ouder in jouw ogen wel beter is.

AnnaPollewop schreef op 08-09-2023 om 16:46:

[..]

Werkelijk? Nou, dat is dan nogal wat. Als je mij een uberfeminist vindt ben je wel erg gevoelig in je man zijn zeg. Ik heb het niet over mannen in het algemeen, want elke man is anders, maar jij betrekt kennelijk toch alles op jezelf. Dat moet jij weten, maar dat maakt mij nog geen mannen hater.

trek het je niet aan en zie feminist zijn niet als scheldwoord. Daarbij dat het synoniem zou zijn aan 'mannenhater' is natuurlijk onzin. En sowieso: zoals ik elders al zeg: feministen bestaan niet meer, je hebt nu alleen nog maar seksisten en normale mensen. 

Zeg, sinds wanneer staat feminist gelijk aan mannenhater?

Een feminist streeft naar gelijke rechten en plichten voor mannen en vrouwen. Staat iemand van de posters hier daar niet achter? Wil je dat je zoons en dochters evenveel kansen krijgen? Dan ben je een feminst. Vind je dat je salaris moet afhangen van je prestaties, in plaats van wat er tussen je benen zit? Dan ben je een feminist.

Kunnen jullie alsjeblieft ophouden gelijkheid tussen mannen en vrouwen als iets verwerpelijks te bestempelen door het woord feminist als scheldwoord gebruiken? Als je mannenhater bedoelt, wees dan duidelijk en zeg gewoon mannenhater.

Lexus: 2 zielen, 1 gedachte 🙂

IMI-x2 schreef op 08-09-2023 om 17:16:

Zeg, sinds wanneer staat feminist gelijk aan mannenhater?

Een feminist streeft naar gelijke rechten en plichten voor mannen en vrouwen. Staat iemand van de posters hier daar niet achter? Wil je dat je zoons en dochters evenveel kansen krijgen? Dan ben je een feminst. Vind je dat je salaris moet afhangen van je prestaties, in plaats van wat er tussen je benen zit? Dan ben je een feminist.

Kunnen jullie alsjeblieft ophouden gelijkheid tussen mannen en vrouwen als iets verwerpelijks te bestempelen door het woord feminist als scheldwoord gebruiken? Als je mannenhater bedoelt, wees dan duidelijk en zeg gewoon mannenhater.

OT: inderdaad wat is er mis aan ook kiesrecht voor vrouwen willen (de eerste feministen) gelijke behandeling, gelijke betaling willen, tegen verkrachting, vrouwenmishandeling, femicide strijden? 

Nee feminist als scheldwoord gebruiken is een misser als je mannenhater bedoelt. 

Lexus schreef op 08-09-2023 om 18:00:

[..]

OT: inderdaad wat is er mis aan ook kiesrecht voor vrouwen willen (de eerste feministen) gelijke behandeling, gelijke betaling willen, tegen verkrachting, vrouwenmishandeling, femicide strijden?

Nee feminist als scheldwoord gebruiken is een misser als je mannenhater bedoelt.

Klopt inderdaad. Heb ooit met een collega gewerkt die lid was geweest van Dolle Mina. Die was inderdaad niet anti-man maar vocht toen voor gelijke rechten. Heb je een punt en zal dit niet meer zeggen. 

Ik merk hier dat er een paar vrouwelijke forumleden zijn die zo anti man zijn. Dit gaat verder dan gelijke rechten. Ze geven "advies" aan vrouwen waarvan ik denk deze mevrouw moet even wakker geschut worden ipv deze vrouw een slachtoffer te maken. Andersom dan dat is het de schuld van de man. Zelfs een knipoog las ik laatst was een gegronde reden dat zijn vrouw vreemd ging. Proef bij deze forumleden een bepaalde frustratie. Waarom vraag ik me af. Doorgeschoten in anti man of gefrustreerd in hun huwelijk, relaties die maar niet lukken, geen zelfreflectie enz enz noem het maar op. 

@AnnePollewop, je mag een topic openen wat je dwars zit want je reageert wel heel gefuckt als een man wat zegt. In dit topic al bij 3 mannen en eigenlijk 4 maar dat forumlid was uiteindelijk een vrouw.

Ik weet hoe naar het is als je partner aan de drugs zit. Ik heb daar nu ook geen oplossing voor. Wel wil ik je zeggen dat als je gaat scheiden je gedeeltelijk het zicht op je kinderen verliest (meestal). Je moet er dan maar op vertrouwen dat vader ze goed verzorgt. Dit is voor mij al een reden om absoluut niet te scheiden, en al helemaal niet in deze situatie. De stress van mijn kinderen die nog zo jong zijn niet bij me hebben zou mij de nek om draaien. 

AnnaPollewop schreef op 08-09-2023 om 16:48:

[..]

Vertel, wat klopt er dan niet aan? Of moet ik alles beginnen met “ik vind, ik denk, misschien is het zo dat”? Denk dat er gerust bij.
maar leg me alsjeblieft even uit waarom een wegkijkende ouder in jouw ogen wel beter is.

Je geeft in èèn zin aan dat TO waarschijnlijk al vertrokken is en dat je het eens bent dat een wegkijken de ouder niet goed is, incl. je andere reacties wek je hiermee de indruk dat jij al bepaald heb dat de man van TO een ernstig geval is.

Zelfs in deze reactie uit je weer een veronderstelling, ik hoef en kan niet uitleggen waarom een wegkijkende ouder beter is. Ik vind dat niet beter en heb dat ook nergens geschreven, ik heb TO juist aangespoord wel te kijken maar wel op een eerlijke manier. Als TO haar hoofd laat hangen naar de bevooroordeelde reacties kijkt ze ook weg in het geval de situatie meevalt.

Nobody schreef op 08-09-2023 om 22:45:

[..]

Je geeft in èèn zin aan dat TO waarschijnlijk al vertrokken is en dat je het eens bent dat een wegkijken de ouder niet goed is, incl. je andere reacties wek je hiermee de indruk dat jij al bepaald heb dat de man van TO een ernstig geval is.

Zelfs in deze reactie uit je weer een veronderstelling, ik hoef en kan niet uitleggen waarom een wegkijkende ouder beter is. Ik vind dat niet beter en heb dat ook nergens geschreven, ik heb TO juist aangespoord wel te kijken maar wel op een eerlijke manier. Als TO haar hoofd laat hangen naar de bevooroordeelde reacties kijkt ze ook weg in het geval de situatie meevalt.


Ik wilde hier nog op in gaan maar het lijkt me bij nader inzien vrij zinloos. We zijn het gewoon niet eens. Wat ik vind is mijn mening. Dat jij daar van alles van vindt is jouw mening. Het zij zo. 

Uiteindelijk is het aan TO om haar plan te trekken.

AnnaPollewop schreef op 08-09-2023 om 23:15:

[..]


Ik wilde hier nog op in gaan maar het lijkt me bij nader inzien vrij zinloos. We zijn het gewoon niet eens. Wat ik vind is mijn mening. Dat jij daar van alles van vindt is jouw mening. Het zij zo.

Uiteindelijk is het aan TO om haar plan te trekken.

Volgens deze reactie zijn we het toch wel op veel punten met elkaar eens en de belangrijkste is dat het aan TO is haar plan te trekken maar daarin ben ik het weer niet eens met jouw woordkeuze. Ik vind deze woordkeuze een beetje aggressief oid overkomen, ik zou liever iets gebruiken in de trant van TO heeft zelf de regie.

Moederkareltje schreef op 08-09-2023 om 21:05:

Ik weet hoe naar het is als je partner aan de drugs zit. Ik heb daar nu ook geen oplossing voor. Wel wil ik je zeggen dat als je gaat scheiden je gedeeltelijk het zicht op je kinderen verliest (meestal). Je moet er dan maar op vertrouwen dat vader ze goed verzorgt. Dit is voor mij al een reden om absoluut niet te scheiden, en al helemaal niet in deze situatie. De stress van mijn kinderen die nog zo jong zijn niet bij me hebben zou mij de nek om draaien.

Weet niet veel meer te reageren, ik lees en begrijp je dilemma's maar buiten dat en de  kan ik helaas niets. Sterkte en veel wijsheid toegewenst.

AnnaPollewop schreef op 08-09-2023 om 16:46:

[..]

Werkelijk? Nou, dat is dan nogal wat. Als je mij een uberfeminist vindt ben je wel erg gevoelig in je man zijn zeg. Ik heb het niet over mannen in het algemeen, want elke man is anders, maar jij betrekt kennelijk toch alles op jezelf. Dat moet jij weten, maar dat maakt mij nog geen mannen hater.

Wat dan idd weer een typische reactie is, zoals je ook een beetje over komt op dit forum. Tot nu toe gaan je posts volgens mij nooit over mij, dus zou het een beetje gek zijn als ik daardoor wat gevoelig ben in mijn man zijn, vind je niet.

Maar wel weer een bevestiging van hoe je overkomt. Dat wel. 

Moederkareltje schreef op 08-09-2023 om 21:05:

Ik weet hoe naar het is als je partner aan de drugs zit. Ik heb daar nu ook geen oplossing voor. Wel wil ik je zeggen dat als je gaat scheiden je gedeeltelijk het zicht op je kinderen verliest (meestal). Je moet er dan maar op vertrouwen dat vader ze goed verzorgt. Dit is voor mij al een reden om absoluut niet te scheiden, en al helemaal niet in deze situatie. De stress van mijn kinderen die nog zo jong zijn niet bij me hebben zou mij de nek om draaien.

Je kinderen krijgen nu dus mee (en steeds meer als ze ouder worden) dat vader onder invloed is of verslaafd. Zien steeds meer de gevolgen van zijn gebruik en leren dat normaal vinden. Ze zijn echt niet gek en krijgen onderlinge spanning tussen jullie ook mee. En de huidige situatie zal bij jou ook stress opleveren. 

Ik ken trouwens genoeg situaties waarbij ouders met problemen hun kind maar beperkt of onder toezicht mogen zien. En waar echt waarborgen zijn ingebouwd. Zelfs een situatie waarbij gebruik plaatsvindt buiten de omgangsmomenten (niet iedere gebruiker is ongeschikt als ouder). Maar jarenlang tegen je zin in een relatie maakt jezelf kapot...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.