Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Stradie

Stradie

31-08-2018 om 15:43

Scheiding, baan zoeken

Mijn man en ik gaan scheiden. Al heel lang werk ik mee in ons eigen bedrijf. Daar ga ik uitstappen en ik ga zelf een baan zoeken.
Nu ben ik al heel lang uit de reguliere banen.
Wat moet ik bv minimaal gaan verdienen?
Waarschijnlijk zal ik vrije sector moeten gaan huren omdat ik nog maar net ingeschreven ben. Dan kom ik aan bedragen rond de 600/700 euro kale huur.
Hoe doen andere gescheiden vrouwen dat?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

31-08-2018 om 16:18

Vier keer

De meeste particuliere verhuurders vragen minimaal vier keer je bruto huur als inkomen. Nooit gezien dat het lager was. Dus dan heb je het over zo’n 3000 bruto per maand. Een huur van 600 euro zul je niet vinden want dat is sociale huur.

Watervrouw

Watervrouw

31-08-2018 om 17:28

Kopen?

Ik raad je aan eens serieus te kijken of je een huis kan kopen. Als je geen vaste baan hebt is dit moeilijk maar misschien is er een andere weg. Meerdere vrouwen die ik ken hebben uiteindelijk toch op een of andere manier gekocht omdat huren erg duur is. Bovendien een huurhuis vinden is in de meeste plaatsen heel moeilijk. Eén constructie die ik ken is dat exman een huis heeft gekocht en dat huis verhuurt aan zijn ex onder de huurgrens zodat zij de huur kan betalen en huurtoeslag krijgt. Je schrijft "ons bedrjf", komt daar ook een bedrag uit? Zijn er (schoon)ouders die kunnen helpen bij koop?
En, ik vrees ook dat de huren particulier hoger dan 600/700 zijn.
Denk ook aan inschrijven in omliggende gemeentes.

Dorien

Dorien

31-08-2018 om 19:10

ik huur

Ik ben in het huurhuis blijven wonen wat mijn ex en ikzelf huurden, hij ging bij zijn nieuwe vriendin wonen. Kan jij niet in de huidige woning blijven wonen? Verder hoor je toch vaak (tijdelijke opties) voor wonen in een vakantie park of tijdelijk huren via-via. Zolang je niets heb dus gewoon blijven zitten waar je nu woont, het is niet anders

Sas

Sas

01-09-2018 om 15:13

Ik zou een stappenplan bedenken

Kijk eens naar stappenplannen voor werkzoekenden.
Je moet goed kunnen beschrijven wat je nu doet in je werk, welk werk/denkniveau heb je, wat ligt je het beste, waar ben je niet zo goed in, wat gebruik je nu niet in je werk maar is juist wel een kwaliteit van jou.
Kijk naar allerlei vacatures. Print er een aantal uit die je aanspreken, maakt niet uit of je er ervaring in hebt. Zo kom je eracht wat bij jou past.
Ga praten met mensen in verschillende branches (bijvoorbeeld met vrienden, familieleden, buren) die daar werken. Vraag door over hun werk, functies die er zijn. Vraag of je een dag mee mag lopen. Ga eens langs bij een uitzendbureau.
Zo zou je kunnen komen tot enkele voorbeeldbanen die bij je passen, bij voorkeur waar geregeld vacatures in zijn.
Kijk of je daar extra opleiding voor nodig heb. Of ga ergens onbetaald een maand stage lopen.

Qua wonen zeker proberen of een koopwoning mogelijk is. Dat scheelt daarna per maand veel geld. Wordt jullie huidige woning verkocht of kun je jouw deel meekrijgen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.