Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Scheiding definitief of niet?


1968 schreef op 05-11-2022 om 14:51:

[..]

Maar goed, als er dan nog steeds niets gebeurt? Dan leef je weer een jaar in onvrede met elkaar. Als TS dat geen punt vindt; prima uiteraard.
Het kan ook fijn zijn om wel zelf het heft in handen te nemen, op een gegeven moment wil je toch weten waar je aan toe bent.
Toen ik ging scheiden (niet mijn keuze) was ex direct bij nieuwe vlam ingetrokken en liet mij het allemaal maar uitzoeken. Het was echt een opluchting toen alles achter de rug was (ook al moest ik de scheiding helemaal zelf regelen) voordeel was, wát er op mijn manier kon, kon ik daardoor ook zo regelen.

Als er dan ( pak m beet) in januari geen actie is geweest zou ik wél zelf in actie komen.

Toen ik thuis opperde dat er misschien wat moest gebeuren ( wat dan ook), kreeg ik als antwoord: bel maar een mediator dan. 

Ik heb direct gegoogled en een afspraak gemaakt; ik dacht: voordat iemand zich bedenkt😇.

Max88 schreef op 05-11-2022 om 16:20:

[..]

Als er dan ( pak m beet) in januari geen actie is geweest zou ik wél zelf in actie komen.

Toen ik thuis opperde dat er misschien wat moest gebeuren ( wat dan ook), kreeg ik als antwoord: bel maar een mediator dan.

Ik heb direct gegoogled en een afspraak gemaakt; ik dacht: voordat iemand zich bedenkt😇.


Het moet inderdaad niet te lang duren voordat er actie ondernomen wordt. 

Ik vind je vrouw nog steeds wispelturig overkomen. De ene keer wil ze met je oud worden, de volgende dag wil ze weer scheiden, dan weer wel therapie, dan weer niet. En jouw reacties zijn ook niet even stabiel (wat ik gezien de toestand met je doet ook wel snap, maar jullie houden elkaar zo wel aan het lijntje).
Maar inderdaad, als zij wil scheiden, dan mag ze de scheiding ook in gang zetten.
En als het allemaal te lang duurt en ze doet niets, zowel om de relatie te redden als om de scheiding in gang te zetten, dan moet ze het maar accepteren als jij dat dan uiteindelijk doet.
Dus eerst: Jij wil scheiden, dus jij mag het gaan regelen.
Doet ze dat niet, dan: jij regelt niks, dus dan regel ik het.
Op een gegeven moment is er door haar houding en gedrag bij jou zoveel kapot gemaakt dat ze daar de consequenties van moet aanvaarden.

Ruud1971!

Ruud1971!

07-11-2022 om 14:14 Topicstarter

Zij geeft aan iets te zoeken maar ben zo bang dat ze toch voor een gifscheiding gaat ivm ons huurhuis. Is ze morgen weg dan is de scheiding snel rond. Mensen veranderen helemaal in een scheiding. Hoop dat ze snel iets vindt maar kan ook dat dit 6 maanden gaat duren of zelfs 1 jaar. Zo wordt zij verliefd/ nieuwe vriend enz enz. Ja we zijn niet de enige en urgentie krijgen we niet voor soc.woningbouw. Woningcrisis. Zou haar zo graag wakker willen maken wat de gevolgen zijn. Scheiden is lijden. Ze staat daar niet voor open. Rust bewaren we nu wel maar hoe lang gaat zo iets goed?? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.