Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

scheiding en noodgedwongen samen moeten leven

In november kwam ik er achter dat ex ons (de kinderen en mij) voor de tweede keer bedrogen had. Dit was de laatste druppel. 6 jaar geleden wilde ik al kappen maar toch voor de kids weer goed gemaakt.
Nu zijn de kinderen ouder en 2 al volwassen. En mijn inkomen is flink gegroeid. Ik kon niet meer samen met hem zijn.
Onze derde zoon (17) wilde niets meer met zijn vader te maken hebben.
De eerste keer had hij een vrouw die 15 jaar jonger was, walgelijk en nu 13 jaar jonger. Deze vrouw zag hem niet zitten. Hij was slechts 'spermadonor'.
Hij wilde ons het huis uitzetten voor die ander en op zijn leeftijd nog een gezin stichten. Zij houd van de andere sexe.
Hij was zo'n goede vader en zo goed voor zijn gezin. Hmmmm ammehoela.
Ter informatie wij waren 25 jaar getrouwd en hebben 4 jongens.
Terwijl hij nooit een echte vader band had met ze. Was altijd heel passief.
Meer last dan lust.
Samen spelen of spontaan naar voetbal of wedstrijden nee hoor. Is mijn vrije dag, ga ik echt niet vroeg op staan.
Ķinderen verzorgen daar was ik voor. Boekjes lezen, kinderfeestje, uitstapjes deed ik met de kids. Nooit met hem.
Naar die eerste keer heb ik hem nooit meer vertrouwd.
Die vrouw heeft mij ingelicht en heeft mij de brieven laten lezen. Nou wij werden als totale nietsnutten afgeschilderd.
Hij verwijt ons sinds die tijd dat hij het slachtoffer is.
Dat hij niets heeft gedaan. Dat zij alles heeft verzonnen.
Hij zit thuis van zijn werk omdat er momenteel in de winter periode weinig werk is.
Hij is de hele dag thuis. En maar schelden tegen de kinderen over mij.
Ik heb via mijn werkgever extra uren gekregen en werk nu momenteel 2 maanden fulltime. Jongste naar school brengen nuhh lastig. Te veel moeite moet hij vroeg op. Doe ik dus ook een de week boodschappen.
Vriendjes spelen is eigenlijk ook niet gewenst.
Gelukkig stond ik nog ingeschreven bij de woningbouw vereniging maar eindig bij elk geschikt huis op plaats 8 of 10.
Situatie wordt onhoudbaar.
Derde wilt niet samen met hem in de kamer zijn of eten. Oudste maakt dat hij weg komt en bij vrienden slaapt. Oudste en derde zitten in examen jaar.
Ik maak nu best lange dagen en behalve als met de hond wandelen en een keer zuiger doet hij weinig. Ik mag de rest doen. En maar zeuren tegen de kids dat ik niets doe. Tegen de derde durft hij niet. Die geeft volle lading terug.
Jongste neem ik zoveel mogelijk mee. Tweede woont op zich zelf, is hij heel blij mee. Ex maar klagen.
Willen naar scheiding ook niet bij hem op bezoek. Hebben in ouderschapsplan opgenomen dat kinderen ten aller tijden dit zelf mogen beslissen als ze naar hem toe willen. Niet dus.
Nu sinds 1 februari officieel gescheiden. Meteen urgentie aangevraagd.
Wij willen op ons zelf. Alleen huis krijgen is hier erg lastig.
Blijft nu roepen als jij weg bent moet ik iemand anders want ik jan niet alleen blijven.
Huren in vrije sector is te duur en kopen lukt ook niet.
Hoop zo dat de urgentie snel wordt toegekend. En dat wij snel een huis krijgen.
Ook al via makelaar geprobeerd. Is te duur.
Wie heeft er nog tips voor ons.


Fransien

Fransien

13-02-2016 om 22:45

Hij het huis uit?

Bah, wat naar!
Misschien trap ik nu een open deur in, maar kan hij niet gewoon op een kamertje? Al was het maar tijdelijk. Hij heeft per slot van rekening zijn huwelijk opgeblazen.

*Rymcke*

*Rymcke*

13-02-2016 om 23:04 Topicstarter

fransien

Hij is een week weg geweest. Maar vond dat dit zijn huis was en dat hij recht had.
Slaapt op de oude slaapkamer van mijn tweede.
Kan hem niet naast mij leiden. Blehhhh.
Ik kan de woonlasten niet dragen van dit huis.
Als alles meezit gaat hij volgende week weer werken.
Bij zijn oude werkgever. Dus kan hij de hele week in Rotterdam zitten.
Is sprankje hoop wat wij hebben.
Dit trekken wij niet lang meer.
Gr rymcke

Vesper Lynd

Vesper Lynd

13-02-2016 om 23:47

Tijdelijk iets zoeken

Als hij niet wil vertrekken zou je het nog via de rechter kunnen proberen, maar dat lijkt me niet echt zinvol aangezien jij toch niet de woonlasten kunt betalen. Kan hij dat wel in zijn eentje? En weet je al of scheiding in jullie gemeente een reden is voor urgentie?
Ik zou inzetten op tijdelijke woonruimte, evt iets met slechts twee kamers of een recreatiewoning.
Sterkte, en probeer de jongens niet tegen hun vader op te zetten. Hij heeft niet 'jullie' bedrogen, maar jou, en de kinderen zouden niet in het kamp van de ouders getrokken moeten worden.

*Rymcke*

*Rymcke*

14-02-2016 om 07:20 Topicstarter

Vesper Lynd

Ik zet mijn kinderen niet op. Ik heb bewust in ouderschapsplan opgenomen dat de pap moeten/mogen bezoeken. Ze willen zelf niet.
En recreatie woning Is lastig, liggen te ver uit de route ivm scholen en vervoer. De jongste moet school - huis kunnen fietsen. En ov ligt dan niet in de buurt.
Appartementen komen wij niet in aanmerking bij woningbouw vereniging.
Regels hier.
Ik hoop echt op urgentie.
De jongens nemen het steeds voor mij op.
Nu probeerde hij oudste te binden aan dit huis. Dat het zo gezellig is hier. Oudste had zo ik doe dat niet. Ben ik mijn vrijheid kwijt. Mag ik zijn Slaaf spelen. Had hij ook al geprobeerd bij de tweede die uit huis is. Hoef je geen huur te betalen. Zelfde verhaal. Ex kan niet koken. Probeert zo zijn maaltijden te redden en meer.
Nou ik dwing de jongens tot niets maar zij willen echt niet meer hier zijn.
Gr rymcke

Marie

Marie

14-02-2016 om 08:39

Leeftijd jongste

Wellicht heb ik eroverheen gelezen, maar hoe oud is de jongste?

Eef

Eef

14-02-2016 om 09:36

koken

" Ex kan niet koken. Probeert zo zijn maaltijden te redden en meer."

Misschien aanbieden dat je hem leert koken.

Daarna kan je de tip van Fransien misschien opvolgen. Zodat hij uit huis is, tot jij en de kinderen een ander huis hebben.

Kan hij dan in dit huis blijven?

Tiko

Tiko

14-02-2016 om 09:47

urgentie

Urgentie krijg je niet zomaar meer, tenzij je dakloos raakt of het leven van jou of je kinderen in gevaar is, zijn hier de regels daarvoor streng aangescherpt.

Tips: kijk verder dan de grotere woningbouwvereniging. Ga op zoek naar de kleinere die bv een paar flats per stad onder hun hoede hebben. Ook daar heb je gewoon de sociale verhuur met toeslag enz en je bent vaak veel sneller aan de beurt. (ik 6 mnd na inschrijving ipv 1.5-3.5 jaar bij de grote)

Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-02-2016 om 09:50

Huur of koop

Wonen jullie nu ook in een huurwoning? Is daarvoor geen huurtoeslag van toepassing?
Of, mag jij met je ft salaris wel sociaal huren?
Als je nu een koopwoning hebt zit daar misschien wel overwaarde in?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-02-2016 om 10:06

Hij het huis uit

En jij blijft hier wonen. En als tegenprestatie biedt je aan om voor hem te koken.
Het is wat onorthodox maar dat is hij ook.

Zou hij hier voor openstaan?

Hortensia

Hortensia

14-02-2016 om 10:48

bah, wat een situatie

Ik heb zelf een klein jaar bij ex in moeten wonen en we slaagden er in netjes met elkaar om te gaan, maar ik heb het toch als zwaar ervaren.
Maar als ik dit lees was het nog ideaal vergeleken met jouw situatie, want jouw ex doet er niets aan om de sfeer nog enigszins leefbaar te maken.

Ik ben erg vóór geven en nemen, ook na een scheiding. Zo hadden wij afgesproken dat ik de administratie en het huishouden bleef doen als tegenprestatie voor onderdak tot ik een eigen woning kreeg. Maar in dit geval zou ik maar eens heel snel achter voorlopige voorzieningen aan gaan.

Gelukkig gaat hij volgende week weer werken.

*Rymcke*

*Rymcke*

14-02-2016 om 14:21 Topicstarter

reactie op alles

Wij hebben nu een koop woning. Zijn salaris is dusdanig dat hij altijd de hypotheek en de vaste lasten heeft betaald. En ik noodgedwongen de boodschappen. Nu vallen en deel van mijn lasten weg. Mijn auto, ziekenfonds en nog een paar. Daarvan krijg ik nu alimentatie. En gezien hij terug gaat naar zijn oude werkgever gaat hij ook weer stuk meer verdienen. Bij deze zat hij altijd deel van de winter thuis wegens geen werk. Kreeg hij alleen zijn basis inkomen.
De afspraak is zodra ik weg ben, kunnen er grondig opruimen en evt. Huis te koop zetten. Over 2 jaar loopt rente vast periode af en moet het verkocht worden. Want met zijn huidige salaris kan hij geen nieuwe hypotheek krijgen.
Ik werk nu 2 maanden fulltime zodat ik effe kan sparen voor ons nieuwe huis.
Dan ga ik 25 uur werken. 21 in loondienst en 4 in mijn eigen zwemschool.
Om een vergelijk te maken dat ik met deze 25 uur evenveel verdien als zijn basis salaris fulltime.
Dus ik krijg het niet slecht.
Ik kan volgens de nieuwe regels en huis huren tot 628 euro (inkomen meer als 3 personen tot 30000 bruto per jaar).
Ik sta bij Verschillende woningbouw verenigingen ingeschreven maar hier kom ik niet in aanmerking voor een flat. Eengezinswoning is 3 tot 4 jaar wachttijd. Nu bijna 3 jaar ingeschreven bij Degene met de meeste woningen hier in de buurt. Andere pas 3 maanden en eindig ik steeds op plaats 40 - 100.
Waar ik 3 jaar sta ingeschreven ben ik bijna aan de beurt. Steeds 7-10e plaats. Ik kan in mijn geval wel urgentie krijgen. Moest alleen mijn papieren van de rechtbank hebben. Kregen we vorige week pas eindelijk. Dis meteen alles in gang gezet.
Mijn jongens zijn 22, 20, 17 en 10.
Mijn ex en koken. Ik heb het echt 25 jaar geprobeerd maar helaas. Hij wilt het gewoon echt niet leren. Mijn kinderen en zelfs die van 10 kunnen het al beter. Oudste 3 koken regelmatig voor mij. Jongste helpt mij heel vaak. Vindt hij leuk om te doen.
Maar hij komt zich zelf nog wel tegen.
Ik blijf Hier totdat ik een eigen huis heb. Das de afspraak. Tot die tijd doe ik de was en kook ik. Moet zelf ook eten. Hij kan pakken.
Ik moet nog effe volhouden.
Gr rymcke

Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-02-2016 om 14:27

Hypotheek

Voor zover ik weet gaat bij een nieuwe rentevaste periode niet weer een inkomenstoets plaatsvinden. Ik neem aan dat die hypotheek ook op jouw naam staat? Dat is dan best wel een probleem want je bent er hoofdelijk aansprakelijk voor.
Beste wat jullie kunnen doen is nu alvast het huis te koop zetten. Het kan jaren duren voor je er vanaf bent en als jullie allebei eigenlijk te weinig verdienen om het in je eentje te betalen...
Als je urgentie kunt krijgen zou ik inderdaad nog maar even volhouden. En daarna zou ik me geen moment schuldig voelen over het feit dat hij zelf niet kan koken. Dat leert hij maar. Of hij haalt een nieuwe vrouw in huis. Of doet zoals mijn vader, die al 16 jaar kant-en-klaar maaltijden eet en af en toe iets van de buren of familie.

Hortensia

Hortensia

14-02-2016 om 15:43

ik zie licht aan het eind van de tunnel!

Namelijk, die urgentie, maar hou er dan wel rekening mee dat je waarschijnlijk echt álles moet aannemen wat ze je aanbieden, ook drie hoog achter in een "prachtwijk". Moet je je daarna opnieuw inschrijven bij de woningbouw zodat je een aantal jaar daar moet zitten? In dat geval zou ik toch voorlopige voorzieningen overwegen.

Want als je telkens in de top 10 eindigt duurt het waarschijnlijk ook niet lang mee. Ik stond zelf in de top 20 voor mijn huidige huis. Bingo!

Of gaat urgentie anders bij jullie? Dat je voorrang krijgt als je zelf op een huis inschrijft? In dat geval is het natuurlijk geen probleem.

En kijk inderdaad naar de hypotheek, staat die ook op jouw naam? Hou er rekening mee dat je dan ook verantwoordelijk bent, net zoals Vesper Lynd zegt. Toen mijn ex stopte met zijn hypotheek betalen had ik daar (godzijdank) niks meer mee te maken.

Ik duim dat alles snel geregeld is en jij je nieuwe leven kunt beginnen met je kinderen!

*Rymcke*

*Rymcke*

14-02-2016 om 16:33 Topicstarter

reactie

Wij hebben in het convenant laten opnemen dat hij de hypotheek betaald.
Hij is daarvoor verantwoordelijk.
Onze urgentie werkt met eerst best geschikte huis moet ik accepteren.
Maar zal altijd huis zijn omdat ik niet voor een flat in aanmerking kom met nog 3 thuiswonende kids.
In principe vind ik overal in ons dorp prima.
Als ik maar weg kan.
We wachten met smart het laatste papier af. Historisch adres uittreksel.
Nooit van gehoord maar aangevraagd bij gemeente. Laatste formulier en is alles binnen.
En mijn werkgeversverklaring waarin ik kan aantonen dat ik per 1 maart expliciet meer ben gaan werken.
Daarnaast wacht ik weer met smart op woensdag.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Bij ons elke woensdag de nieuwe huizen op de site.
Gr rymcke

Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-02-2016 om 16:43

Ontslaan uit hypotheek

Alleen in het convenant opnemen dat je ex moet betalen is niet voldoende. Als de hypotheek op twee namen staat blijf jij hoofdelijk aansprakelijk totdat de bank zegt dat je ex dat alleen is. Is de over/onderwaarde wel al verrekend tussen jullie?

*Rymcke*

*Rymcke*

14-02-2016 om 17:15 Topicstarter

hypotheek

Is goed besproken.
Helaas geen overwaarde.
Over twee jaar loopt rente vast periode af en dan wordt het huis verkocht omdat dan oversluiten niet zal lukken met het salaris van mijn ex.
Als wij nu verkopen zal er Ws verlies zijn.
In 2007 gekocht in nog dure goede tijd.
De huizenprijzen zijn nu stijgend.
Over twee jaar is de spaarpolis en levens verzekering ook mee gegroeid en dan draaien er quitte of winst.
Dit wordt 50/50 verdeeld.
Afspraken zijn vastgelegd.
Dus hoeven we nu nog niets te verrekenen.
Hij kan het huis onmogelijk op zijn naam krijgen. Bank stelt dat hij 10000 meer moet verdienen.
Hij is altijd vrij zuinig met z'n geld. Geeft weinig uit. Daardoor kan hij dit allemaal betalen. En mijn compromis was iets minder alimentatie als hij de hypotheek maar bleef betalen en ik niets.
Gr rymcke

Hortensia

Hortensia

14-02-2016 om 17:19

Rymcke

"Wij hebben in het convenant laten opnemen dat hij de hypotheek betaald.
Hij is daarvoor verantwoordelijk."

Dat kan 100x in het convenant staan, als hij door omstandigheden of uit pesterij niet betaalt denkt de bank daar toch echt anders over. Ik ken mensen die daar verschrikkelijk door het schip in zijn gegaan. En dan kun je met het convenant zwaaien zo hard je wil, maar zolang jouw naam er op staat ben je in geval van nood toch mede de pineut.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-02-2016 om 18:38

Verlies

Kans bestaat dus dat je over twee jaar alsnog dat verlies pakt. Ik zou nu alvast te koop zetten. Als je geduld hebt komt er misschien wel een koper die ervoor zorgt dat je er schuldenvrij vanaf komt.

Fransien

Fransien

15-02-2016 om 15:23

Je bent kwetsbaar met zo'n convenant

Rymcke, de bank heeft lak aan een convenant en als je ex je een loer wil draaien kan hij stoppen met betalen en dan word jij aangeschreven (en krijg jij alle BKR-registraties er bij). Hij zou het kunnen doen uit wraak dat de kinderen niet langs willen komen en dat jij zijn huishoudster niet meer bent.

Zet alsjeblieft die woning zo snel mogelijk te koop, hoe eerder je er vanaf bent, des te beter. Goede kans dat de verkoop niet zo vlot gaat en dat er tussen verkoop en oplevering nog een half jaar zit, dan ben je al gauw aan een jaar doorlooptijd.
En ondertussen voor jezelf en de kinderen een eigen huisje zien te krijgen. Ik ben blij dat ze nog aan urgentie doen bij jullie.

Hortensia

Hortensia

15-02-2016 om 15:44

Wat Francien zegt

Precies. Vertrouwen is een mooi iets, maar ik heb er nog altijd spijt van dat ik de spaarrekeningen van de kinderen aan mijn ex heb overgelaten i.p.v. sámen doen, en sámen inzicht hebben. Nu is er niets meer van over.
Als je de bietenbrug gaat omdat je ex de hypotheek niet kan of wil ophoesten, dan ben je nog veel verder van huis.

*Rymcke*

*Rymcke*

18-02-2016 om 14:34 Topicstarter

Het huis

Zodra ik een eigen plekje heb gaat dit huis de verkoop in.
Ben nu flink aan het opruimen en mijn spullen, wat kan, aan het inpakken.
Nu staan er op aantal plaatsen dozen. Dus nu beetje lastig in de verkoop gooien.
Ik heb in ieder vanmorgen gesprek gehad en 99.9 % zekerheid voor urgentie. Volgens zeggen kan het nog paar maandjes duren pfffff zucht.
Maar hij gaat in ieder geval zondag alvast week weg voor werk. Yes.
Gr rymcke

Hortensia

Hortensia

18-02-2016 om 14:40

Rymcke

Nog even geduld dus, maar ik zie licht aan het eind van de tunnel!

toch

Ik snap best dat je ex een eikel vindt (hopelijk was hij anders toen je met hem trouwde en een gezin stichtte), maar ik snap de zin niet dat ex jullie heeft bedrogen. Hij is toch alleen met jou getrouwd en niet met jullie kinderen? Het lijkt me voor je kinderen heel goed als jij de relatie die jij hebt met je ex lostrekt van de relatie die je ex heeft met de kinderen.

Fransien

Fransien

19-02-2016 om 13:49

Fijn Rymcke

Zondag de deur uit, vrijdagavond of zaterdag pas weer terug.
Da's een stuk rustiger, heb je in ieder geval doordeweeks geen gedoe.

En nou die urgentie en dan heb je met een maand of 3 hopelijk een nieuw huisje. Oude huis in de verkoop en hopelijk zonder verlies verkopen.

*Rymcke*

*Rymcke*

20-02-2016 om 20:20 Topicstarter

vreemd gaan

De kinderen zijn op en leeftijd dat ze zich echt gekwetst voelen wat hij mij heeft aangedaan.
Hij heeft ons allemaal stuk voor stuk daar afgeschilderd als totale niets nutten. Wij stelden niets voor.
Dat greep de kinderen allemaal behoorlijk aan.
Daarom zeggen wij hij heeft ons bedrogen.
Mij omdat ik met hem 25 jaar getrouwd was (tweede keer bedrogen) en de kunsten over wat hij allemaal over hen heeft gezegd en ook wat hij nooit met hen als vader zoon heeft gedaan. Lijkt nooit in hen geïnteresseerd. Hoop snel op een huis.
Gr rymcke

Moederdochter6

Moederdochter6

20-02-2016 om 21:15

Lijkt me ook lastig idd ivm hun leeftijd..
Ze weten veel en hebben een duidelijke eigen mening...

Als ze kleiner zijn is het weer op een andere manier moeilijk dat ervaar ik ook...
Tvalt soms niet uit te leggen

Zo ver had het nooit mogen komen

'De kinderen zijn op en leeftijd dat ze zich echt gekwetst voelen wat hij mij heeft aangedaan.'
Nou nee Rymcke, zo ver had het nooit mogen komen. Als de kinderen al iets mee hadden gekregen van wat je man jou 'heeft aangedaan (hoezo zo slachtofferig?), dan had je hen gerust moeten stellen: dit is niet iets voor jullie, dit is iets voor mij, dit zijn niet jullie zaken. ik snap dat je het vervelend vindt, maar maak je daar verder niet druk om.
'Hij heeft ons allemaal stuk voor stuk daar afgeschilderd als totale niets nutten. Wij stelden niets voor. Dat greep de kinderen allemaal behoorlijk aan.
Je had hier de kinderen en jezelf niet op één hoop mogen gooien. Ik neem aan dat er iets gebeurt is, een bepaald voorval, een gesprek of een ruzie, waarin iemand iets naars gezegd heeft. Iets waardoor jijzelf en de kinderen behoorlijk van streek zijn geraakt. Kan gebeuren. Maar jij als moeder had toen bij elk kind afzonderlijk moeten kijken hoe dat kind reageert op zoiets. Niet van jou uit dramatiseren tot een collectieve geweldsdaad (tegen vrouw en kinderen zijn onschuldige en machteloze wezens), maar bij elk kind kijken: hoe gaat dit kind hiermee om, en dat kind. Jouw taak als ouder is om kinderen daarin te begeleiden. Ze zullen in hun leven mogelijk nog wel vaker iets vervelends tegenkomen. Ze moeten zelf ieder apart de relatie met hun vader vorm geven. Het was mooi geweest als jij als volwassen ouder hen daarbij had kunnen begeleiden. Nu heb je hen meegezogen in je eigen onvermogen om hiermee om te gaan: 'Daarom zeggen wij hij heeft ons bedrogen.'
Wat een overdreven, ontwrichtende boodschap heb je de kinderen meegegeven. Het is echt traumatiserend. een trauma loop je niet zozeer op door één gebeurtenis (ik neem aan dat er meerdere voorvallen zijn, die allemaal duiden op ongeveer hetzelfde: vader heeft geen belangstelling voor de kinderen en laat zich minachtend uit over hen en zijn echtgenote), maar vooral door de daarop volgende reacties die maken dat iemand zich absoluut machteloos voelt om ook maar iets te doen aan de nare gebeurtenis.
De kinderen zullen jouw boodschap hun leven lang meedragen, en dat is dat hun vader hen bedrogen heeft, niet alleen henzelf persoonlijk, maar alle kinderen en hun moeder. De kinderen zullen daar nooit iets anders over kunnen denken, omdat ze dan verraad plegen aan jou. Ze zullen dus altijd hun nare vaderbeeld moeten blijven koesteren en meegezogen blijven in het slachtofferbeeld van hun moeder. Een machteloze moeder is voor kinderen overigens ook heel naar.
Ja, je kinderen zullen in hun verdere leven hier problemen van ondervinden. Jij zult blijven zeggen dat dat door vader komt. Maar je bent zelf de regisseur van dit drama. Ik hoop dat je je realiseert dat je deze houding moet laten varen in je echtscheidingsproces: als je nu gaat scheiden laat je 50% van je invloed los: je hebt helemaal geen invloed meer op vader en op je kinderen nog maar voor de helft. Alle pogingen om daar meer van te maken zullen leiden tot een vechtscheiding en daar zullend e kinderen zo mogelijk nog meer onder lijden.

Tsjor

Loos

'Over twee jaar loopt rente vast periode af en dan wordt het huis verkocht omdat dan oversluiten niet zal lukken met het salaris van mijn ex.' voor zover ik het heb meegemaakt wordt er na een rentevaste periode niet opnieuw gekeken naar het salaris. De bank doet een offerte en die kun je accepteren. Misschien wordt er wel gekeken als je naar een andere bank gaat (wat voordeliger kan zijn).

'En mijn compromis was iets minder alimentatie als hij de hypotheek maar bleef betalen en ik niets.' De hypotheekschuld is ook jouw schuld. Ook als je ergens anders bent gaan wonen. Hoe wil jij jouw deel daarvan gaan betalen? Ik neem aan dat je oplossing niet is: dan moet ex alimentatie aan mij betalen en dan betaal ik mijn deel van de hypotheekschuld. Dat is toch een loos compromis?

Tsjor

*Rymcke*

*Rymcke*

21-02-2016 om 14:54 Topicstarter

tsjor

Ex betaalt in zijn geheel de hypotheek.
Ik hoef niets mee te betalen voor de hypotheek.
En alimentatie is voor de kinderen. Zou ik een hoger bedrag krijgen zou hij de hypotheek niet kunnen betalen.
Verder ben ik het niet eens met jouw standpunt over mijn kinderen in jouw andere posting.
Onze kids hebben een leeftijd dat ze ook fb lezen.
Zijn 22 20 17 en 10.
Die van 10 heb ik het heel anders vertelt.
Die vrouw heeft dingen (negatief) over hem op fb gepost. Ze weten als geen ander hoe hun vader is. Ik hoef ze dat niet te vertellen.
Dit is geen trauma. Onze derde voelt het eerder als verlossing.
De situatie was al jaren minder. Heel veel stiekeme dingen blijkt achteraf.
Steeds gebleven omdat ik dacht dit dit beter was.
Na dit voorval kan ik ook niet meer.
Gr rymcke

Zo ver had het nooit mogen komen..

Tsjor, dat moet je de vader melden en niet Rymcke. Zij heeft niet voor deze situatie gekozen, lijkt mij. En, als ik het zo lees heeft ze ook niet zomaar het bijltje er bij neergegooid. En, indirect, hij heeft zijn kinderen absoluut bedrogen. Het wereldje van de kinderen stort behoorlijk in bij een scheiding.

Kinderen, en zeker kinderen van die leeftijd, zijn niet gek en weten heel goed wat er speelt en anders zullen ze er zeker om vragen.

En ".....dit is niet iets voor jullie, dit is iets voor mij, dit zijn niet jullie zaken. ik snap dat je het vervelend vindt, maar maak je daar verder niet druk om".... Natuurlijk maken kinderen zich daar wel druk om en wanneer zouden ze dan wel de waarheid moeten horen? Je hoeft iemand niet onnodig zwart te maken maar mag wel eerlijk zijn.

"..Maar je bent zelf de regisseur van dit drama..", het zijn er in ieder geval twee geweest bovendien valt er vaak niet veel te regisseren en ben je in zo'n periode erg afhankelijk van allerlei factoren.

Onze oudste is 10 en zegt heel vaak: "..toen papa bij ons wegging.." en die woorden leg ik hem niet in de mond en zeg altijd: "nee, papa ging niet bij jullie weg etc..."
Maar hier niet meer wonen, stuk verderop, kinderen eens per 2 weken, 1 keer per week bellen is eigenlijk behoorlijk "weg", helaas.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.