Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Stiefmoeder niet welkom op kinderfeestje

Bedankt voor jullie betrokkenheid Ik kies er even voor om dit veld leeg te laten.


Fillein

Fillein

11-09-2023 om 22:15 Topicstarter

tsjor schreef op 11-09-2023 om 22:13:

'Hoe zou jij dat verwoorden, dan? Ik kan er niet zo 123 opkomen...' Nee joh, nu is het een feestje voor de kinderen. Zoiets zou je kunnen zeggen.

Tsjor

Fijne, respectvolle reactie! Goed om te zien dat die er ook zijn. Dankjewel

Fillein schreef op 11-09-2023 om 22:00:

[..]

Hoe zou jij dat verwoorden, dan? Ik kan er niet zo 123 opkomen...

Ik zou dan gewoon meegaan met de reden van de ouders: 'Mamma en pappa zijn erbij, en alle kinderen. Maar ik ben er wel als we je echte verjaardag vieren!'.

Verder snap ik het heel goed van de moeder. Het ligt natuurlijk aan alle verstandhoudingen, maar hoe dan ook begrijp ik dit best. Het was fijn geweest (als het een wat ingewikkeld feestje wordt met veel vervoer bijvoorbeeld) dat je het feestje met 3 ouders kunt regelen als het prima verloopt tussen jullie. Maar als het niet nodig is, dan alleen de echte ouders. Totaal logisch!

Als ik voor mezelf aan vroeger terugdenk, zou ik het zelf erg verwarrend vinden. Maar goed toen was alles gescheiden: feestje werd het ene jaar bij vader & stiefmoeder gevierd, andere jaar bij moeder & stiefvader. Voor mij duidelijk en prima.

Eens met Tsjor. ‘Wens het kind een gezellige dag met de vriendjes en vriendinnetjes.’ Als het vraagt of je ook komt, kan je zeggen dat de organisatie in handen ligt van vader en moeder.
Dan begrijpt kind genoeg.

Ik zou ook zeggen bij het kinderpartijtje zijn papa en mama er. En bij je verjaardag komen nog andere grote mensen en familie, dus dan kom ik natuurlijk.

Al is het wel erg onhandig reageren als de openingspost verwijderd wordt.

Ik kan het prima vinden met de stief van mijn zoon en die komt ook gewoon op de gewone familie verjaardag maar ze is nooit bij het kinderfeestje geweest. 

Van de kinderfeestje van mijn zoon kwam waren er maar heel weinig waar er 2 volwassenen waren. Dus zelfs als je in een relatie zit is er ook meestal maar 1 ouder bij. Daarom lijkt de eerst aangewezen extra volwassene de andere ouder. Kan die niet kan willekeurig welke andere volwassene gevraagd worden. Als stief heb je een heel ondankbare rol met vooral plichten en geen rechten. 

Lastig dat je de openingspost aangepast hebt.
Ik vind het heel normaal dat het kinderfeestje door vader en moeder begeleidt wordt. Plus dat 2 volwassenen ook wel voldoende is. En voor kind ook leuk om een feestje met beide ouders samen te hebben. En jij bent er weer bij op het feestje met familie; ook leuk.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-09-2023 om 08:42

Gut, dit is een novum hier geloof ik. OP verdwenen... Beetje kinderachtig (pun intended). Stond daar nu zoveel priveinformatie in dat het niet kon blijven staan of ben je niet blij met de reacties?

Fillein schreef op 11-09-2023 om 21:59:

[..]

Dat op gebiedende wijs dingen roepen mag je bij je eigen kring doen, ik vind dat een beetje triest. Ik baal ervan: hoop niet dat je zo ook met je naasten omgaat

Ik ga ervan uit dat je eigen kring je al verteld heeft dat het heel fijn is dat jullie zo goed met elkaar omgaan dat je samen de verjaardagen van de kinderen kunt vieren. Dat hoef je niet ook nog van mij te horen.

Fillein

Fillein

12-09-2023 om 10:09 Topicstarter

Coreopsis schreef op 12-09-2023 om 08:42:

Gut, dit is een novum hier geloof ik. OP verdwenen... Beetje kinderachtig (pun intended). Stond daar nu zoveel priveinformatie in dat het niet kon blijven staan of ben je niet blij met de reacties?

Neehoor, de reacties helpen mij zeker! En dat is de bedoeling toch? Inderdaad, misschien wat teveel informatie. Maar het gaat erom dat mn vraag beantwoord is, toch?

Fillein schreef op 12-09-2023 om 10:09:

[..]

Neehoor, de reacties helpen mij zeker! En dat is de bedoeling toch? Inderdaad, misschien wat teveel informatie. Maar het gaat erom dat mn vraag beantwoord is, toch?

Nou, niet helemaal. Dat zou zo zijn bij een vraagbaak, maar op een forum ben je geen ‘eigenaar’ van een vraag of draadje. Reacties kunnen weer reacties of een discussie oproepen en dát is waar een forum voor is. Dus dikke kans dat nu ‘jouw’ draadje verder gaat als discussie over de wenselijkheid van het aanpassen van een OP …

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-09-2023 om 10:32

Fillein schreef op 12-09-2023 om 10:09:

[..]

Neehoor, de reacties helpen mij zeker! En dat is de bedoeling toch? Inderdaad, misschien wat teveel informatie. Maar het gaat erom dat mn vraag beantwoord is, toch?

Nou nee, een fors deel van de reacties is nu geschreven op basis van een aanname over wat je vraag is. Want die vraag is niet meer te lezen.

Dit heeft toch niets met een forum te maken. Nu is het een discussie voor ingewijden geworden en iedereen die later heeft ingelogd kan niet meer meepraten. Zo wordt het een onoverzichtelijke praatshow. 

Fillein schreef op 12-09-2023 om 10:09:

[..]

Neehoor, de reacties helpen mij zeker! En dat is de bedoeling toch? Inderdaad, misschien wat teveel informatie. Maar het gaat erom dat mn vraag beantwoord is, toch?

Eh nee..het is bij een openbaar forum de bedoeling dat je niet alleen wat komt halen, maar ook wat komt brengen. Zodat anderen die in een vergelijkbare situatie zitten er ook wat aan hebben. En bij jou mist er nu essentiële informatie, nl of jezelf ervaring hebt met kinderfeestjes van je eigen kinderen of dat je door je partnerkeuze je kinderwens moet opgeven. 

kenfan schreef op 12-09-2023 om 13:45:

[..]

Eh nee..het is bij een openbaar forum de bedoeling dat je niet alleen wat komt halen, maar ook wat komt brengen. Zodat anderen die in een vergelijkbare situatie zitten er ook wat aan hebben. En bij jou mist er nu essentiële informatie, nl of jezelf ervaring hebt met kinderfeestjes van je eigen kinderen of dat je door je partnerkeuze je kinderwens moet opgeven.

Ik heb de forum regels even doorgelezen maar die bedoeling staat er niet tussen als voorschrift.

Het is wel verwarrend als iemand haar tekst weer weghaalt. Dat alles wat je hier op het forum neer zet er voor eeuwig staat is wel een beetje beklemmend dus ik kan me de actie van TO ook wel weer weer voorstellen.

Het gaat denk ik niet lukken om TO te dwingen om het weer terug te zetten en mensen quoten om dat te voorkomen is ook een beetje sneaky. Dus wellicht kunnen we ons er maar bij neerleggen.

(Ot) 
Ik wist niet eens dat je dat zelf kon doen? Als dit op verzoek is gebeurd van TO, dan heeft de moderator daar akkoord voor geven, lijkt mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.