Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-09-2016 om 08:07
Hoi allemaal,
Ik zit nu echt met men handen in het haar. Sedert april 2015 ben ik samen met men nieuwe vriend. Hijzelf heeft 3 kinderen ik 1, dus samen hebben we er dus 4. Dit heeft mij echter nooit afgeschrikt. Ik zie zijn kinderen even graag. De moeder van de kinderen heeft een opvang en mij zoontje gaat daar ook naartoe, dus ik word telkens met haar geconfronteerd. (De kinderen van mijn vriend zijn daar en ik vind het tof dat hij geregeld bij zijn nieuwe broers en zus is), het was mijn eigen keuze om hem daar te laten.
Zij hebben co-ouderschap, de kinderen blijven tijdens de week elke dinsdagavond, woensdagavond en donderdag avond bij mijn vriend en om de 2 weken in het weekend. Mijn zoon verblijft van maandag tot vrijdag bij mij en om de 2 weken in het weekend gaat hij naar zijn vader.
Sommige regeling lijken niet gelijk te verlopen, daarom vroeg ik aan hun moeder of het mogelijk was hier en daar iets te wijzigen. Zij vond dit oorspronkelijk geen probleem. Nu heeft ze erover nagedacht en wil ze toch alles terug wijzigen. Dit is haar volste recht, maar ik dacht zo zijn de kindjes altijd samen hier bij ons.
bv kerst (1ste week kerstvakantie) dan is mijn zoon bij zijn papa en de week erna (2de week) is hij bij mij. Ik had gevraagd aan de ex van mijn vriend of ze het zag zitten dit jaar aan te passen. zodat ze alle 4 bij ons met ouderjaar zijn. Dit was oorspronkelijk goed, maar nu zou ze dit graag terug anders zien.
Ik heb zo het gevoel dat ze niet wil dat ik een plusmama ben voor haar kinderen. Telkens als ik iets vraag, is het i.v.m. huiswerk, kledij, ... is het voor haar teveel. op het moment zelf is alles ok maar een maand later is alles terug omzeep.
We hebben hieral meerdere malen ruzie om gemaakt, de kinderen zien mij doodgraag en ik hen. Ik heb er alles voor over, maar die emmer is meer dan vol met hun moeder.
16-09-2016 om 22:57
typisch
Flora vindt het niet erg dat de vader van haar zoon plus stiefmama samen naar een gesprek op school gaan. Als ouder zou ik daar toch graag zelf bij willen zijn.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.