Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Tigerfeet

Tigerfeet

27-12-2011 om 09:52

Stoom afblazen[ex lapt afspraak aan z'n laars]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

20-01-2012 om 20:26

Sneu?

Voor zijn zoon? En wat is het dan voor zijn dochter?
Ik snap het werkelijk waar niet. Is het een man die zonen hoger acht? Dit overstijgt voor mij een beetje dat zoon een geschikt speelkamaraadje is voor stiefzoon. Of niet?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tigerfeet

Tigerfeet

20-01-2012 om 22:10

Ely

Ik heb daar ook maar niet op gereageerd, dat leek me het slimste, dan laat ik me nl door hem verleiden tot boosheid en dat weiger ik. Natuurlijk is dat er wel, maar dat ga ik niet via de mail op hem botvieren. dan heeft hij me juist waar hij me hebben wil.
Tigerfeet

Reactie

Je zou in elk geval aan ex kunnen aangeven dat je het ook sneu vindt voor je dochter.

Je schreef: 'Advocaat vind dit alles ook onverkoopbaar en heeft met bepaalde stappen gedreigt.' Welke advocaat dan? Want het kan uitgelegd worden als weigeren van omgang en dat is dan weer een probleem. Hoezeer je ook argumenten zult hebben.

Eerlijk gezegd, ik vind het ook sneu voor je zoon, want hij heeft met dit alles helemaal niets van doen en als hij inderdaad in het weekend zich lekker buiten kan uitleven is het sneu dat het nu om een 'technische' reden niet meer kan.

Ik heb geen begrip voor je ex en zijn weigering om je dochter te zien, helemaal niet, ik kan dar met de pet niet bij. Maar de vraag is of hij zich laat dwingen tot iets anders (een kind weigeren om te zien is gemakkelijker dan ex weigeren om een kind te zien) en of je de schade beperkt kunt houden.

Wat ga je doen als ex zoon meeneemt en niet na drie uur terugbrengt?

Tsjor

Tigerfeet

Tigerfeet

21-01-2012 om 14:31

Tsjor

Het was nog iets gewijzigd, nl dat zijn dochter helemaal niet meer mocht komen. Mijn zoon was in eerste instantie boos (op mij) en verdrietig dat hij nu niet kon karten, maar nadat hij dat bij zijn vader had nagevraagd, zouden ze dit weekend toch niet gaan dus hij heeft zich erbij neergelegd. Hij snapt het wel dat ik vind dat kinderen gelijk behandelt moeten worden.
Mijn advocaat heeft zijn advocaat medegedeeld, dat ze of een kort geding aanspant, of dat ex onmiddelijk een goeie gezincoach ingeschakeld, en tot nader orde blijven de kinderen bij mij.
Als ex mijn zoon vanmorgen op had gehaald dan had ik hem gewoon meegegeven, omdat ik anders strafbaar zou zijn. Maar volgens mij kwam het ex allemaal weer erg goed uit want hij gaat dit weekend zagen(met kettingzaag in het bos, dit vertelde hij aan zijn zoon.
Tigerfeet
ps voor mijn zoon heb ik morgen een leuke speel afspraak gemaakt, hij "moest" nog met een vriendje aan een werkstuk werken en zag gelijk de kans dat hij dat nu ook weer kon.
Tigerfeet

Met

onwillige honden is het slecht hazen vangen. In dit geval is het maar gelukkig dat vader tegenover zijn zoon 'excuses' had om het allemaal niet door te laten gaan. Maar het blijft afschuwelijk, voor jou en voor de kinderen. Toch een gezellig weekend hoop ik.

Tsjor

Tigerfeet

Tigerfeet

21-01-2012 om 23:39

Tsjor

Dat gezellige weekend maken we er wel van, maar evengoed bedankt
Tigerfeet

Tigerfeet - zout op slak

"Als ex mijn zoon vanmorgen op had gehaald dan had ik hem gewoon meegegeven, omdat ik anders strafbaar zou zijn. "

Nee hoor, niet nakomen van een omgangsregeling is niet strafbaar. Niet alles wat niet mag is ook strafbaar.

Wel kan nakoming van een omgangsregeling soms worden bevolen met een dwangsom erop, maar dat is wat anders dan een strafrechtelijke boete. En bovendien is het bij jou nog niet zover.

Dus niet-nakoming is niet netjes misschien, maar strafbaar is het niet.

Groeten, (en sterkte weer, met die mxg&fcl4ks*j.... )

Temet

Tigerfeet

Tigerfeet

22-01-2012 om 17:53

Temet

Weer wat geleerd ik dacht dat ik ehm dan mee had moeten geven. Maar zowiezo had ik hem wel laten gaan, had er geen drama van gemaakt met zoonlief als slachtoffer
Ja ex blijft een &*&*()*(_
Tigerfeet

Tigerfeet

Het is volgens mij in theorie denkbaar dat als een moeder een kind niet meegeeft de politie het kind meeneemt om het aan de vader af te staan. Let op de slagen om de arm, want ik weet niet of het überhaupt gebeurt en als het al gebeurt dan zal het hoogst, hoogst zelden zijn.

Maar zelfs dan ben je nog altijd niet strafbaar, ook al moet je dan dus de kinderen wel meegeven.

Groeten,

Temet

Tigerfeet

Tigerfeet

23-01-2012 om 16:14

Temet

En nog meer geleerd Ik heb nog niets van advocaat of ex gehoord, dus ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Ik merk dat ondanks dat ik het erg vind er ook een soort rust gekomen is voor mij, ik weet waar ik aan toe ben.
Tigerfeet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.