Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Suggesties / ervaringen nodig voor zorgverdeling 60/40 + om het weekend

Wij hebben twee jonge kinderen (2 en 6). 
Momenteel hebben wij de wisseldagen op de woensdag en op de zaterdag (zaterdagavond, zon, ma, di, woensdag bij moeder en vanaf woensdagavond, donderdag, vrijdag en zaterdag bij vader). 

Zoals jullie zien is de weekend gedeeld (papa zaterdag, mama zondag). Dit is echter best lastig in de praktijk. Zo heeft vader de 6 jarige altijd op zijn sportdag en moeten we altijd toestemming bij elkaar vragen als we zelf een weekend weg willen, of met de kinderen een weekend weg willen. Dit is niet altijd even makkelijk en zorgt voor de onnodige frictie. 

Wij willen graag de 60 / 40 regeling behouden maar dan om en om een volledig weekend. Echter hebben we ook beide een vaste papa en mamadag nodig gedurende de week. En omdat de kinderen zo jong zijn, willen we ook niet week op week af. 

Ik kom er niet helemaal uit en zelfs met chatgpt kom ik er ook niet. Zou deze optie gewoon niet mogelijk zijn? 

We zijn vast niet de enige die het zo willen regelen, zijn er hier mensen met ervaring / suggesties? 

Ik zie hier geen 60/40 regeling maar als je de wisselslag gewoon veranderd naar maandag dan is het toch opgelost? Pa op do tm zo en daarna ma van maandag tm woe en pa op do en vrijdag en dan ma van zaterdag tm woensdag, pa do tm zondag.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.