Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Vakantie turkije

moeder wil met dochter van 15 naar turkije in meivakantie.
Verstandig met t oog op oorlog Oekraine Aan de andere kant van turkije?

Het ligt er misschien aan waar je naar toe gaat in Turkije. Op de grens met Syrië wordt niet geadviseerd.  De afstand tussen Turkije en de Oekraïne is meer dan 1.000 km.

Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Grensgebied met Syrië is al jaren een no go, maar in de toeristische gebieden in het westen van Turkije is niks aan de hand nu.
Als je wil gaan, zou ik gewoon gaan.

Ehm, niks aan de hand? Verdiep je even een heel klein beetje in het autocratische regime van Erdoghan. 
Klein voorbeeldje: Nederlandse (Europese) Turken die kritische uitlatingen over hem op sociale media hebben gepost, worden tijdens hun vakantie daar opgepakt. Wil je zo'n regime echt sponsoren? 
Er zijn volop andere bestemmingen met evenveel zon, zee en all-in (als je dat zoekt). Denk bv aan Griekenland, Spanje of de Canarische eilanden, die bestemmingen hebben een heel wat minder bittere bijsmaak.

Ik zou ook het regime van E eerder een argument vinden om ergens anders heen te gaan. Maar wel met annuleringsverzekering, waar je ook heen gaat.

Marianne76 schreef op 06-04-2022 om 09:37:

Ehm, niks aan de hand? Verdiep je even een heel klein beetje in het autocratische regime van Erdoghan.
Klein voorbeeldje: Nederlandse (Europese) Turken die kritische uitlatingen over hem op sociale media hebben gepost, worden tijdens hun vakantie daar opgepakt. Wil je zo'n regime echt sponsoren?
Er zijn volop andere bestemmingen met evenveel zon, zee en all-in (als je dat zoekt). Denk bv aan Griekenland, Spanje of de Canarische eilanden, die bestemmingen hebben een heel wat minder bittere bijsmaak.

Klopt, maar heeft niks met Oekraïne te maken. Dat is ook al jaren zo.
Er staat nergens dat TS van oorsprong Turks is en ook niet dat hij/zij van plan is om daar openbaar kritisch op Erdogan te gaan zijn.

Denk wel aan de hepatitis A vaccinatie voor Turkije.

MamaE schreef op 06-04-2022 om 09:46:

[..]

Klopt, maar heeft niks met Oekraïne te maken. Dat is ook al jaren zo.
Er staat nergens dat TS van oorsprong Turks is en ook niet dat hij/zij van plan is om daar openbaar kritisch op Erdogan te gaan zijn.

Daar ging mijn post ook niet over.

Die ging erover dat je geen geld zou moeten brengen naar zo'n land, want zo steun je het regime.

Marianne76 schreef op 06-04-2022 om 12:53:

[..]

Daar ging mijn post ook niet over.

Die ging erover dat je geen geld zou moeten brengen naar zo'n land, want zo steun je het regime.

Eens, maar de vraag van TS ging over de veiligheid in Turkije in relatie tot de oorlog in Oekraïne, niet over hoe ethisch of onethisch het is om dergelijke regimes te sponsoren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.