Echtscheiding en erna

miro1973
13-12-2014 om 13:05
vechtscheiding
Hallo, ik ben michael . Momenteel verwikkeld in een vechtscheiding . Zij is vreemd geweest , besloten om te gaan scheiden . Uit dat vreemdgaan is een nieuwe relatie ontstaan . Haar gedrag hieruit is tegen alle moraal in , maar loop constant tegen een muur op omdat kennelijk wat zij doet mag volgens de wet. Ik ben het huis uit gegaan , omdat het allemaal te hoog opliep . Haar familie bemoeit zich met alles . Ook wat de kinderen betreft . Ik was het gezamelijk huis net uit of nieuwe vriend komt al over de vloer en is al in contact geweest met dochter . Maar daar schijn ik niks aan te kunnen doen , want er is geen wet die dat verbied. Dochter slaapt slecht . Belde al een op om te praten met aanstaane ex . Dochter vraagt op de achtergrond wie is dat . Moeder antwoord met je papa . Dochter vraagt welke papa, doet pijn. Zoon gelukkig bij mij woonachtig na zoveelste ruzie met moeder wat tot worsteling en slaan heeft geleid ( hij sloeg haar) . Tablet stuk en twee glasplaatjes uit de kledingkast geslagen . Tijdelijke voorziening is uitgesproken , daar betaal ik huis en nog wat dingen aan haar , en toch ondanks afspraken word ik per 1 januarie uit de zorg gezinspolis gegooit want dat mag zij doen . Maar afspraak is afspraak toch . Zij ontvangt ook nog eens geld en vele kadootjes van nieuwe vriend en maar doen voorkomen alsof ze niet kan rondkomen . Maar mijn advocaat laat haar oren hangen naar wat zij doet want het schijnt allemaal te mogen . Ik word knetter gek . Iemand hier nog ideeen.

miro1973
19-12-2014 om 21:18
reactie
Wat het huis betreft , ja de makelaar ingeschakelt via de bank meld dat het ook meer waard is dan 190.000 . Deze makelaar zegt tussen de 215.000 en 220.000 . Dat is dus opgelost , ik was dus toch niet zo gek.
De tip die ik hier kreeg om alles in een keer te regelen , en niet eerst het huis te verkopen werkt ook . Via mijn advocaat doorgegeven en nu komt de boel voor ouderschaps plan en couvernant ook op gang . Daar wou ze eerst ook niet aan . Ook opgelost .
En wat de kinderen betreft , ik heb bij instanties info ingewonnen over de gebeurtenis rond onze docht . Ik wist me daar geen raad mee. Die instanties hebben hun onrust geuit . Voordat ik ook maar enigzinds stappen ondernam heb ik dat netjes gemeld bij haar en haar advocaat. Ze is er op aangesproken , door haar eigen advocaat en de kinderpsycholoog . Toch slaat ze het in de wind . Ja een gewaarschuwd mens telt voor twee. En nu gaat daarin ook het balletje rollen. Noem het klikken , ik vind het best . Als je drie keer aan de buren vraagt of de muziek zachter mag omdat je gezin wil slapen bel je daarna de politie . Dat is geen klikken . Het houd ergens op . Nu komt er een gesprek tussen ons en de betrefende instantie . Als dat ook nog werkt , is het voor mij klaar.
De breuk tussen haar en mij is het beste wat me is overkomen , ben van haar en haar familie af . Achter af gezien het beste wat me ooit overkomen is . Heb daardoor andere keuzes gemaakt voor mezelf . Heb nu een betere baan en zit echt beter in mijn vel . Eet beter , ben bijna van het roken af en drinken doe ik ook haast niet meer . En als het ook nog normaal afgerond kan worden ben ik er klaar mee . Met goede afspraken rond de kinderen is ze zo vrij als een vogel .
En tuurlijk wist ik dat zij het huis wilde , en dat heb ik gebruikt ...schuldig ....maar even dit . Wie hier zou zijn kind ruilen voor een huis ( ook al is het tijdelijk) .

miro1973
19-12-2014 om 21:56
instanties
Contact met politie en justitie kwam na de mutatie van mijn moeder over het geweld richting haar door mijn ex haar vader . Terecht . De melding naar jeugdzorg kwam omdat de politie de melding had gedaan . Ondanks dat de kinderen daar boven lagen te slapen en er gelukkig niks van mee gekregen hebben , word het gezien als huizelijk geweld ( door vader ex) waar de kinderen bij zijn . Overige instanties zijn door mij voor info benaderd en heb haar daarvan op de hoogte gesteld . Ook omdat die over deze situatie samen met ons wil praten voor verbering , en dat wil zij niet. Ik wil dat graag , ik ben ook niet perfect , maar bereid tot praten en verbetering altijd , zeker wat de kinderen betreft.

tsjor
20-12-2014 om 10:39
Twee punten
Heel goed om te lezen, dat je beter in je vel zit, en betere baan hebt gevonden, niet meer rookt en drinken beperkt. En dat je zin hebt in de toekomst. Dat is een grote stap vooruit.
Ook goed dat er nu gewerkt wordt aan ouderschapsplan etc. Mijn advies is echt: houd het beperkt! Je wil niet weten wat voor details er soms geregeld worden in een ouderschapsplan, En dan zijn de kinderen drie jaar ouder en loopt het helemaal niet meer, met als gevolg da de exen alsnog ruzie krijgen. Bedenk bij alles: is dit een hoofdzaak of een detail. Details regel je niet in ouderschapsplannen. Bedenk ook bij alles, dat het over vijf jaar nog moet gelden, hoe oud zijn de kinderen dan?
Dan mijn twee punten. Je zegt: "Deze makelaar zegt tussen de 215.000 en 220.000 . Dat is dus opgelost , ik was dus toch niet zo gek." Nee, het is niet opgelost, want je gaf zelf aan dat je ex maximaal 190.000 kan betalen. Stel nu dat je vasthoudt aan de prijs van 215.000 euro. Dan kan je ex het huis dus niet kopen. Gevolg: je ex moet ook verhuizen (met evenzovele problemen om een ander huis te vinden als jij hebt, je kinderen moeten verhuizen, de moet een makelaar inschakelen en die betaal je een bepaald percentage van de verkoopprijs. Je huis komt op de markt, als je nu al een andere koper hebt, dan is het snel rond. Als je die koper nog moet vinden kan het lang duren. Na verloop van tijd zal de prijs moeten dalen en ondertussen moet jij de hypotheek opbrengen. Je bent dan duizenden euro's kwijt. Ondertussen gaat het om theoretische verliezen: je ex koopt het voor 190.000 euro, in theorie 'verliezen' jullie dan 25.000 euro, dat is voor jou de helft: 12.500 euro.
Ik weet niet hoe hoog jullie hypotheek is. Heb je met 190.000 euro nog overwaarde, dan krijg je dus theoretisch 12.500 minder aan overwaarde. Heb je een restschuld, dan is die theoretisch 12.500 euro groter. Kijk even naar wat het in werkelijkheid zou betekenen als je die hogere prijs gaat 'eisen'. Naar mijn mening mag je in deze tijd al blij zijn als je een koper voor je huis hebt, ook al is dat je e. Een vraagprijs van 215.000 euro en dan verkopen voor 190.000 euro, dat is iets wat op dit moment in de markt regelmatig gebeurt en mensen zijn dan blij dat ze het huis kwijt zijn. Het verschil tussen vraagprijs en verkoopprijs komt overeen met wat er in 2005 met mijn huis gebeurde en ik was blij dat ik het kwijt was. En dan: het voorkomen van een langdurige vechtscheiding door een theoretisch verlies van 12.500 euro te nemen, dat is de prijs echt waard. Eerlijk, met een vechtscheiding ben je een kapitaaltje kwijt aan advocaatkosten.
Het tweede punt: de instanties die je ingeschakeld hebt voor de kinderen. Ja, bij een melding van huiselijk geweld schakelt de politie automatisch jeugdzorg in, ook al waren de kinderen er niet bij, was het één incident etc. Je hebt zelf nog meer instanties ingeschakeld, omdat je over de situatie wil praten. Het is duidelijk dat je nog niet bekend bent met jeugdzorgland, anders had je er alles aan gedaan om dit te voorkomen. Laat ik je alvast één illusie ontnemen: het is níet zo, dat jeugdzorg ervoor gaat zorgen dat je ex zich gaat gedragen zoals jij dat graag wil. In het slechtste scenario gebeurt het volgende: jullie krijgen gesprekken, jij vertelt hoe erg je ex is, zij vertelt hoe erg jij bent, de instanties concluderen met elkaar, dat hier sprake is van een vechtscheiding en dat de kinderen daaronder lijden. Voor die laatste conclusie heb jij ze al alle informatie verschaft, dus alles wat je gezegd hebt zul je op die manier tegenkomen. Om de kinderen te beschermen komt er een OTS en een gezinsvoogd, die gezinsvoogd doet wat pogingen om regelingen te treffen (maar stel je daar niet teveel van voor), die regelingen worden door jou en/of je ex niet nagekomen omdat ze te absurd zijn of te lastig of te beperkend, dan wordt er geconcludeerd dat er nog steeds een vijandig klimaat (ze gebruiken andere woorden) is voor de kinderen en als de kinderen daar aantoonbaar (op jouw eigen aangeven) onder lijden, dan volgt er een uithuisplaatsing, waarbij de kinderen op een neutrale plek, ver buiten alle ruzies, mogen opgroeien. Je krijgt dan een zeer beperkte omgangsregeling, die geregeld wordt door een gezinsvoogd, die zelf om de haverklap niet beredelijke afsprikbaar is, zodat het lastig wordt om iets af te spreken. Elke uitbreiding (van 2 uurtjes per maand naar 4 uurtjes per maand) zul je via de rechter moeten afdwingen en dat kost je een kapitaal aan advocaatkosten.
Er zijn zoveel situaties bekend, waarbij een van de twee exen jeugdzorg inschakelde, om vervolgens te ontdekken dat e de kinderen helemaal 'kwijt' zijn, dat het mij bevreemdt dat jij dar zelf nog een positief gevoel over hebt. AnneJ zal je met vele berichten duidelijk maken, dat je optimistische verwachtingen wel eens in een nachtmerrie kunnen veranderen. Ik ben daar zelf iets milder in: het zou ook zomaar kunnen zijn, dat er een paar verstandige hulpverleners komen, die inderdaad met wat gesprekken en redelijke afspraken de boel kunnen vlot trekken. Maar ik deel met haar, dat je hele grote risico's hebt genomen en dat de kans op een nachtmerrie meer dan 50% is.
Lees eens wat verhalen op internet over jeugdzorg. Kijk eens hoe het gaat nu alles naar de gemeente gaat, kijk eens wat er gebeurt met alle informatie over jou en je gezin, waar die informatie allemaal terecht komt, in welke systemen je nu al bent gesignaleerd (kernwoord: signaleren), kijk eens wat ZAT-teams etc. kunnen 'doen' en waar allemaal al overleggen over jullie gezin kunnen plaatsvinden, zonder dat je dat zelf weet of dat je er zelf bij bent. En elk overleg brengt het risico met zich mee, dat er een bepaald oordeel wordt gevormd over de situatie voor de kinderen en dat er vervolgens volgens dat oordeel wordt gehandeld, ondanks alles wat je nog in zou willen brengen.
Demp onmiddellijk alle alarmverhalen, geef aan dat het incidenteel was, rondom de scheiding, maar dat jij en je ex nu weer 'on speaking terms' zijn en dat jullie goede afspraken hebben gemaakt, dat je vertrouwen hebt in elkaars opvoedcapaciteit en dat jullie er samen wel uit zullen komen.
Je hebt er duidelijk geen idee van hoe groot de nachtmerrie kan worden.
Tsjor

tsjor
20-12-2014 om 11:33
Afwachten
Overigens hoef je niet meteen met de pootjes omhoog te liggen: als het goed is weet je aanstaande ex nu ook de vraagprijs van het huis. Misschien ziet ze wel mogelijkheden om iets meer te betalen, wacht dat rustig even af. Maar maak in je hoofd alvast berekeningen met de prijs van 190.000 euro.
Eventuele overwaarde moet je binnen drie jaar zelf in een ander huis investeren, anders komt de belastingdienst achter je aan. Tenzij je nog hypotheekschuld hebt bij de bank natuurlijk, dan wordt het weer anders.
Tsjor

miro1973
20-12-2014 om 12:08
gunnen
Begrijp me echt niet verkeerd , als zij het huis zou kunnen kopen , echt ze mag het . Maar niet ten koste van mij. Heb haar toen al voorgesteld het huis eerst aan te bieden voor een hoger bedrag , ik blijf de hypotheek betalen , doe ik nog steeds . Kijken het even aan , mocht dat niet werken , tuurlijk ben ik dan bereid te zakken met de prijs . Je weet van te voren niet wat er gebeurd . Om gelijk naar de bodem te zakken is ook onnodig . Drie maanden hypotheek kost mij netto 1800 euro . Heb ik ervoor over .
Wat de kinderen betreft , heel simpel . Mijn zoon heeft alles op school tegen de lerares verteld . Doordoor zijn wij op school uitgenodigd voor een gesprek . En wat blijkt , vreemd maar waar het gaat alleen over haar en haar familie . Alles wat ik doe krijgt hij niks van mee , gaat buiten hem om .
De instanties , ik ken de verhalen , ken ze ook positief . Het is een risico , ik weet het . Ik ben ook niet altijd lief geweest , ook met justitie in aanraking geweest . Maar door dat in het verleden , heb ik me geen een keer laten verleiden tot bepaalde middelen in deze situatie . Ben nu ruim elf maanden verder met haar , ik weet dat het van haar spelden prikjes zijn . Maar zij begrijpt niet dat het voor iedereen moeilijk is . Voor de kinderen , voor haar en voor mij . Heb geduld , zoek het niet op . Het kan anders . Dat er dingetjes zijn , tuurlijk . Ben al die tijd aan het weglopen , laat dingen langs me heen gaan ik huil thuis wel , alleen , daar ben ik ook boos , alleen . Ik date ook , heb ik een hele goede vriendin aan overgehouden , als ik iets heb bel ik haar . Daar mag ik ook boos zijn en huilen . En daar zit ook iets in waar ik van haar advocaat ook gelijk in krijg , en dat is het punt . Die vriendin vroeg aan mij of ik het leuk zou vinden om met haar en haar kinderen en ik en mijn kinderen gezellig een dagje weg te gaan . Dit heb ik netjes gemeld en gevraagd aan mijn ex . Die vond het goed . Dit hebben we toen ook besproken met de advocaten . Ex vind dit voor zichzelf niet nodig , om mij op de hoogte te stellen . Haar advocaat greep in en die zei , nou eigenlijk wel . Want dit schept vertrouwen , respecteer elkaar en elkaars keuze . Ze wil het niet en doet het niet . Wie kan nou de ander niet respecteren . Wat moet je nog verdedigen , we gaan uit elkaar , we zijn uit elkaar . Gewoon laat me met rust , doe wat goed is voor de kinderen , en overleg . Als zij mij gewoon vraagt , van mike , ik wil met mijn nieuwe vriend en zijn kind en onze kinderen een dagje weg zeg ik prima . Laat het gezoen en geknuffel even achterwegen en zeg dat het een kennis is . Klaar. Ik mag en kan geen nieuw geluk in de weg staan , ik ben de lieve heer niet . Maar laat zien dat je volwassen bent , je hoefd toch niet meer ergens over te liegen of stiekem te doen kom op ik ben 41 , zij is 38 . Wat is dat is . Maar na ruim acht maanden van dreigen, hardhandig zijn en achterbaks is de maat een keer vol . Ze wil dat ik haar vertrouw , door haar te respecteren en haar om toestemming te vragen laat ik zien dat ik haar wel als een volwaardig persoon zie , maar kennelijk kan ze dat niet naar mij . En dan er nog van die pesterijen eroverheen. Ik word er moedeloos gestoord van . Maar goed , ik neem je info ter harte , en zal melden dat het om incidenten gaat en dat we in gesprek zijn om het beter te maken . Als iemand dan nog een idee heeft hoe ik haar dat aan haar verstand kan brengen ....heel graag...echt meen het oprecht , hoe sneller dit over is hoe blijer ik word .

miro1973
20-12-2014 om 12:20
even nog
Hersenspinsel , nee hoor ...achterdochtig en in de war zeker wel . Alleen jammer dat mijn achterdocht keer op keer bevestigd word . En dan is het geen achterdocht meer . Ik had een half jaar lang het idee dat er wat speelde , ben voor ziek en gek uitgemaakt en ik was achterdochtig . Volgens haar de doodslag voor onze relatie . Toen bleek het waar te zijn . En nog was mijn achterdocht verkeerd volgens haar . Waarop een vriend zei , zodra achterdocht waarheid word is het nooit achterdocht geweest . Net als een verdachte , zodra het bewezen word ben je de dader, en dat ben je dan ook altijd al geweest. Maar word ik er gek van , ja af en toe knetter gek . Kost me een hoop energie , en dat ligt zeker bij mij . En mijn god wat is dat moeilijk om mee om te gaan , maar kom op ik ben een vader .

blom
20-12-2014 om 12:32
wauw
Jullie zijn uit elkaar en toch wil je haar leven beheersen en controleren. Sorry hoor, maar dat is eng. En je blijft een hoop ellende veroorzaken op deze manier, in de eerste plaats voor de kinderen. Laat haar los.

tsjor
20-12-2014 om 12:41
Ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid
'Maar niet ten koste van mij.' Nogmaals: dat 'ten koste van' is een theoretisch verhaal, op papier. De prijs die de makelaar noemde is een prijs op papier, het is geen werkelijkheid. De werkelijke prijs zou wel eens veel lager kunnen liggen, zo goed is de markt op dit moment niet. Het is dus allemaal niet 'ten koste van jou'.
Bovendien gaat het in feite niet om kopen, maar voor jou om 'ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid voor de hypotheek'. Ji bent nu nog aansprakelijk voor het volle gedrag.
Dan zijn de kosten van een verhuizing voor haar natuurlijk groot. Het kan zijn dat je dat niets kan schelen, maar een dergelijke onverschilligheid kan zich later tegen je keren, bijvoorbeeld omdat zij minder geld overheeft na de verhuizing, een duurdere woning moet kopen, dan meer alimentatie probeert te krijgen etc.
In deze overgangsperiode is het ingewikkeld, maar straks, na de scheiding, dan hoef je niet te vragen of jij met een nieuwe vriendin en de kinderen een dagje op stap 'mag' gaan. Een dergelijke belemmering van elkaars vrijheid moet je in elk geval niet opnemen in een ouderschapsplan. Ook niets over zoenen in het bijzijn van kinderen. Dat zijn details, niet doen, niet gaan regelen, geen afspraken over maken.
Ga ook niet 'regelen' hoe zij zich moet gedragen na de scheiding, hoe zij 'respect' moet tonen etc. Ze is jouw gevangene niet en jij bent haar gevangene niet. Jullie zijn allebei vrije mensen die keuzes kunnen maken.
Je bent nog steeds boos dat zij is vreemdgegaan en die boosheid speelt je parten. Vreemd gaan tijdens een huwelijk is vaak een teken dat er problemen zijn in de relatie; alleen worden die problemen niet onderkend, niet besproken, niet gezien en dan is er plotseling die nieuwe liefde. Als die nieuwe liefde was gekomen had je waarschijnlijk andere problemen gekregen in de relatie. De relatie is over, oorzaken of 'schuld' is helemaal niet van belang. Het is zoals het is.
Tsjor

miro1973
20-12-2014 om 12:49
spaardepot
We hebben een spaar hypotheek . In de pot staat bijna 40.000 . Zit ook een verbouwing in het huis , door de crisis is dat een grote verliespost. Ze kan misschien haar ouders gerand laten staan voor de hypotheek . Koopt ze me uit , 10 a 15.000 klaar laat ik de inboedel ook nog staan . Als het beter gaat en ze verkoopt kan het huis kan het 230.000 tot 235.000 opleveren , winst voor haar . Echt nogmaals met mij valt echt wel te praten , maar wel normaal . Ben nou eenmaal niet het type die zich tegen de haren in laat strijken. Ook mijn gebrek , of niet ...hou er gewoon niet van ...heb al niet zoveel haar meer .

tsjor
20-12-2014 om 13:13
Normaal
'Echt nogmaals met mij valt echt wel te praten , maar wel normaal.' Ja, maar jij bepaalt wel wat 'normaal' is en dat maakt het lastig.
Je verhaal over de ouders die mede garant staan: jij mag die ouders niet (wellicht om goede redenen), dus het is geen neutraal advies.
Probeer het ondertussen zakelijk te houden: wat is je huidige hypotheek, heb je bij een prijs van 190.000 euro overwaarde of restschuld? Het depot is in principe van jullie beiden en zou dus ook verdeeld moeten worden. Mogelijke oplossing: je houdt (om een of andere reden, die ik niet goed begrijp) vast aan de prijs van 215.000, je laat het depot bij haar zitten en zij moet ergens 12.500 zoeken om jou uit te kopen.
Wat als haar dat niet lukt, bijvoorbeeld omdat de bank niet meewerkt, de ouders het niet willen of wat voor reden dan ook?
'Als het beter gaat en ze verkoopt kan het huis kan het 230.000 tot 235.000 opleveren , winst voor haar.' Dat is dan na de scheiding, dus dat heeft niets meer met jou te maken. Wat als zij na de scheiding het huis moet/wil verkopen en met een grote restschuld achterblijft, trek jij je daar dan ook niets van aan? Mijn ex heeft ook geen enkele bemoeienis gehad met de verkoop van mijn huis, na de scheiding. Het houdt een keer op. En dat 'als het beter gaat', er zijn miljoenen mensen die al jarenlang wachten op die situatie. Het is pure speculatie, vooralsnog zijn er weinig signalen dat er weer een boost zal komen in de huizenprijzen. Ja, mijn overbuurman heeft het huis nu eindelijk verkocht, nadat het 7 jaar te koop heeft gestaan. Wat er met de prijs is gebeurd weet ik niet, alleen dat in die zeven jaar de vraagprijs met duizenden euro's is gedaald.
Je moet nu zaken regelen en het is van groot belang dat je ervoor zorgt dat jullie beiden een nieuwe start kunnen maken en dat je daarna zo min mogelijk last hebt van elkaar.
Tsjor

tsjor
20-12-2014 om 13:18
Geluk
Kort samengevat: de beste garantie op een gelukkig leven na je scheiding is een gelukkige ex. Alles wat je daaraan kunt bijdragen betaalt zich in duizendvoud uit.
Tsjor

Leen13
20-12-2014 om 14:52
Ja Tsjor
Ik denk dat jou benadering beter is. Even rustig op een rijtje zetten wat wel handig is en waarom.
Verder kan ik wel eindeloos berichtjes sturen maar ik kan een vechtscheidende ouder niet veranderen.
In het echt trek ik maar eens een wenkbrauw op of ik stuur ze op pad met de boodschap zich vooral kalm te houden.
Ik kan niet zo goed ingaan op de inhoud.
Miro zal moeten slapen in het bedje dat hij gespreid heeft samen met de instanties. Dat zal genieten zijn maar ook afzien.
Mijn eigen broer is al zijn geld, inclusief het spaargeld voor de kinderen, kwijtgeraakt tijdens zijn vechtscheiding.
Het huis kon niet verkocht worden omdat er steeds een van beiden het met de voorwaarden niet eens was. Want Miro denkt dat hij de enige is die rechten heeft maar betalen is je enige recht en als die ander een recht meent te hebben kun je daar ook niets tegen doen. En zo verstrijkt de tijd.
En toen was het niet eens crisis.
Maar ik realiseer me heel goed dat mensen ontzettend boos op elkaar zijn omdat het sprookje opgeblazen is, de toekomst waarin alles goed was en zou zijn samen.

Leen13
20-12-2014 om 14:57
Miro
Als je jou teksten leest dan denk je: die is fout bezig.
Dat zien 'instanties' ook.

Emine
20-12-2014 om 15:48
Ik.....
......ga jou geen tips meer geven over jeugdzorg enzo. Jij mag van mij je eigen graf graven bij de instanties. Wat een vreselijke vent ben jij zeg. Je ruineert het leven van je kinderen. Je hebt jeugdzorg met niks anders ingeshcakeld dan controle op je ex te krijgen, het mag je van mij duur komen staan en van mij mag je ex volledige toewijzing krijgen, want jij zet hier je kinderen in. Het kan hartstikke leuk zijn dat de instanties de kinderen bij je ex weghalen, maar realiseer je wat je je kinderen aandoet. Zij zullen echt zien wat voor een klootzak je eigenlijk bent. Ze zullen je gaan haten. Terecht. Dat je zoon dingen heeft verteld op school is niet gek. Hij woont bij jou in huis. Wat hij op school vertelt is puur jouw invloed. Je zou beter je zoon ondersteunen in gedragsverandering, nu hij zijn moeder heeft geslagen, in plaats van hem mee te slepen in de bestrijding van diezelfde moeder. Ook dit zal je later, als zoon zelf kan nadenken en gevolgen kan overzien duur komen staan. Maar ik denk dat jij daar geen oog voor hebt, jij ziet maar een ding: ze moet kapot.
De advocaat inschakelen omdat iemand zoent. Of kinderen mee op stap neemt. Man, get real! Je bent een ziekelijke stalker. En dan met je onzin over dat huis. Ze moet de hoofprijs betalen. En voor 10 - 15.000 euro extra laat je de meubels nog staan ook. Man, doe normaal. Koop het huis zelf en leg zelf even dat bedrag neer, dan laat zij vast alles staan. O nee, dat kan natuurlijk niet, want dan heb jij geen controle meer waar ze heen gaat......
O ja, ik geloof er helemaal niks van dat je ex labiel is of wat dan ook. Een vrouw die 190 000 euro kan lenen, die is niet van laag niveau (niet dat iemand die dat niet kan dat wel is), maar heeft een goede baan met waarschijnlijk een gedegen studie als grondslag. Ik durf te wedden, dat jij zo'n hypotheek niet eens kunt krijgen.

S.
24-12-2014 om 06:39
Hi Michael,
Ik heb op het moment geen tips maar wil je wel heel veel sterkte wensen. Op dit moment zit ik ook in een erg lastige situatie. Relatiebeeindiging en dochter van 6 maanden. Er mag heel veel hier in dit land, maar dat geeft jou ook rechten. Neem vooral de tijd om dit goed uit te werken en neem ook je tijd om je boosheid en verdriet te kunnen plaatsen. Het zal je verder helpen. Ik doe dat nu ook. Ik train mezelf er echt in om mijn emoties te parkeren. Wat ik
ook naar mn kop krijg, ik blijf rustig. Hou je focus! Geef niemand het recht om jou te veranderen. Sterkte in deze moeilijke tijd!

S.
24-12-2014 om 06:44
oja!
Oja, en Michael, ik ben er ook achter dat sommige mensen een erg uitgesproken mening hebben. En dat is netjes gezegd. Op mijn forum bericht is dat ook het geval. Probeer het los van elkaar te zien maar blijf wel handelen uit het beste voor je kinderen. Want uiteindelijk, als je dat niet doet, zal je het later in je leven van hun terug krijgen! Boosheid is een doodnormale emotie, maar in zo'n situatie als dit is helder denken toch echt het beste. Stel je zelf bij alles wat je doet of je het doet vanuit je boosheid, frustratie, verdriet of zelfs misschien wel angst. Of je het doet om haar kapot te maken omdat ze jou zoveel pijn gedaan heeft... Of doe je het echt voor je kinderen. Ik oordeel niet trouwens, maar als je je dit soort dingen blijft vragen dan kom je eruit eindelijk achter waarom je soms keuzes maakt die je maakt. Sta je er dan nog steeds achter, doen dan!
Hou je taai.

miro1973
18-01-2015 om 16:03
nagedacht
Na een hoop van jullie reacties heb ik flink nagedacht , dat was de bedoeling van dit . Dank voor jullie reacties , soms hard en confronterend maar ook nodig . Heb mijn advocaat laten weten dat ik alles door de rechter wil laten bepalen . Met haar valt niet te praten . Wederom heb ik toenadering geprobeerd , heb een paar late diensten van haar op me genomen zodat zij geen oppas hoefte te regelen en hetzelfde geld voor haar kerstdag , moest ze ook werken . De dank was weer een schop onder mijn kont . Dochter word co ouderschap , zoon zijn stem word gehoord . Huis word verkocht via de bank . Had nu een andere vraag , er word in de trouw akte ( huwelijkse voorwaarden ) over verekening . Heeft iemand daar verstand van . Eerste huis stond op mijn naam , zes jaar gewoond waarvan drie jaar getrouwd , spaar depot ging mee naar dit huis . Ook heeft zij altijd meer verdiend dan ik , is dat ten nadele of voordele van mijn . Zie weer graag jullie reacties tegemoet . En ja ik weet het , scheiden draait om de kinderen en geld . Aangezien ik haar daarin al zovel geboden heb laat ik dus de rechter maar bepalen maar wil ik een beetje weten wat me ongeveer te wachten staat . Trouwens nog de beste wensen voor 2015 ...en gawrne de reacties , ik heb er veel aan gehad . En als mensen nog een tip hebben over contact met ex , laat u horen . Zij wil geen contact meer en ik moet maar familie of werk bellen . Ik stelde voor in nood gevallen bellen , andere gevallen email . Je kan in gmail zo een apart account aanmaken . Anders een contact persoon , mijn broer bood dat zelf aan . Tips welkom ...en nogmaals bedankt ...

Emine
18-01-2015 om 16:22
Nagedacht?
Toch wel aardig in hetzelfde vicieuze cirkeltje van boosheid waar je toch al in zat, zo te lezen. Wat kun je goed jij-bakken zeg! Huis via de bank verkopen.....ik denk zo dat je er beter uitgekomen was als je het aan je ex gegund had. Zowel financieel als dat het wellicht ook beter voor je kinderen was geweest. Haat voor je ex groter dan de liefde voor je kinderen? Brrr.

miro1973
18-01-2015 om 17:06
reactie
Via de bank verkopen kan gewoon , is geen exicutie verkoop . Sterker nog via de bank verkopen is met een makelaar van buiten af , vaste kosten ..gunstiger voor verkoper . Voordat je dus je uitspraak doet zal je eerst eens je info moeten inwinnen . Het is mijn ex die voor 190.000 wilde verkopen , niet ik. Omdat de marktwaarde hoger ligt . Dus waar beschuldig je mij van . Als de bang het overneemt is het een exicutie verkoop , dan ben je de sjaak. Nu verkoop je via de bank , dat is compleet iets anders . Dus voordat je mij beschuldigd dat je zegt dat ik niet in het belang van mijn kinderen denk zal je toch eerst eens het verschil moeten weten . Dat ik mijn ex haat staat los van de liefde voor mijn kinderen . En ik laat het nu gewoon aan de rechter over zonder enige inbreng van mij erin . Alle voorstellen die ik doe worden door haar afgewezen , en neem maar van mij aan die zijn redelijk . Als zij had nagedacht en mijn voorstel had geaccepteerd voor de tijdelijke voorziening had ze per maand 250 euro per meer gehad . Nee, ze zal akkoord gaan met wat ik voorstel , dan geeft ze mij gelijk . Nee wachten tot de hoorziting en dan er slechter van af komen . 250 euro die ze had kunnen besteden aan de kinderen . Maar mijn advocaat denkt in mijn belang , tja haar eigenwijsheid staat in de weg . En in dit geval ook , zij weigerd ook op welk punt dan ook mee te werken , en als ik dan nog bereid ben er te zijn voor de kinderen als zij werkt ( vraag ik nooit aan haar) en iedere keer is het niet goed . Word daarna uitgescholden , uit huis geduwd of zelfs gekrabt of de volgende dag gebeld en uitgescholden . Ik zal haar de kinderen geven , het huis en mijn hele salaris . En zelf onder een brug gaan wonen , hou eens op zeg. Scheiden vind het best . Maar ik hoe me niet te laten belazeren , uit te laten schelden of geduwd of gekrabt te worden . Ik laat het nu aan de rechter over of is dat ook al niet goed . En aan de bank , het is hun geld . En nogmaals het is geen exicutie verkoop . Maar hoe zie jij het voor je , alles voor haar en ik in de goot zeker . Ik laat het nu over aan de wet en degene die het huis mogelijk maakt , zonder inbreng van haaren mij. Hoe onpartijdig wil je het nog hebben .

Nien
18-01-2015 om 17:19
huwelijkse voorwaarden
Hier kan je lezen hoe verrekening bij huwelijkse voorwaarden te werk gaat. Wat ik eruit opmaak is het ten nadele van jou dat zij meer heeft verdiend. Ik weet niet hoe je jou werk aan het huis kan meerekenen. Dit zou ik met je advocaat opnemen.
http://www.familierechtsite.nl/huwelijkse-voorwaarden/index.html
Probeer wat meer je emoties eruit te laten. Jij hebt voor de kinderen gezorgd op het moment dat het je aanstaande ex goed uitkwam. Nu baal je dat ze daar niet dankbaar voor is. Maar ik neem aan dat jij het ook fijn vond om met kerst de kinderen om je heen te hebben. Ga daar dan vanuit en wees niet afhankelijk van hoe je ex reageert.
Waarom wordt je huis via de bank verkocht? Dit kan je veel geld gaan kosten. Waarschijnlijk houd je meer geld over als je het huis aan je ex verkoopt. Uit je eerdere postings begrijp ik dat dat een mogelijkheid is. Hoe eerder dit rond is. Hoe meer jou overhoudt. Denk goed na wat je emoties je kosten.

Leen13
18-01-2015 om 17:26
De bank ertussen
Ik wist niet dat de bank ook je huis kan verkopen zonder executoriale verkoop en het klinkt wel goed.
Nu doet de bank en de makelaar zaken met beide partners en zit ertussen. Ik heb al heel wat ellende gezien van ex echtelieden die gezamenlijk een huis moesten zien te verkopen en elkaar maar bleven zieken over details in de uitvoering daarvan zodat er steeds weer maanden overheengingen voor er een gezamenlijk standpunt was. Ik denk dat je daar met een bank ertussen juist een hoop geld kan 'verdienen' omdat zaken minder gerekt worden door directe persoonlijke confrontaties.

Nien
18-01-2015 om 17:26
geen executie
Lees nu je reactie #50 en zie dat ik begreep dat via de bank verkopen iets anders is als wat ik dacht.

Emine
18-01-2015 om 18:07
Zo boos he
O wat ben je toch boos he, op alles en iedereen geloof ik.
Ik heb volgens mij het woord executieverkoop niet laten vallen. Ik zeg alleen dat ik denk dat het op meerdere vlakken gunstiger was geweest het aan je ex te verkopen.
En over dat je roept dat ze niet met jouw voorstel inging, waarbij ze volgens jou 250 euro meer had gehad om aan de kinderen te besteden....maar ja als ze het niet accepteert dan heb jij een advocaat die aan jouw kant staat en die voor jou het onderste uit de kan gaat halen en daar kun jij dan ook niets aan doen.....je bent er zelf bij hoor. En zij kan in jouw ogen strijd aangaan, maar jij strijd mee. Het is niet chique om, omdat zij niet naar jouw pijpen danst (ik heb van nog geen redelijk voorstel van jou gelezen hier, dus ik kan me haar twijfels voorstellen), dan maar een advocaat te pakken die voor jouw belang gaat, want dat gaat namelijk ten koste van je kinderen. En nee, je hoeft niet de goot in, maar ik blijf erbij dat je met je houding en gedrag een fundering van puinhopen voor je kinderen legt.
Alles wat jij zegt kan bovendien omgedraaid, jij gaat ook op geen enkel voorstel van haar in. Ja oppassen, en dan moet ze je nog dankbaar zijn ook. En dat wil co-ouderschap?

miro1973
18-01-2015 om 18:12
bank verkoop
Ja valt onder bijzonder beheer , en juist in dit soort zaken kan je de bank in schakelen. Zij zitten ook niet te wachten op mensen met hoge schulden . Kost hun vaak meer zekerals schuld sanering om de hoek komt kijken . Je kan zelfs dus je maandlasten laten vervallen en die aan het einde van de rit betalen als het huis verkocht is , mits je er wataan overhoud. Daarom werd ik even boos op die reactie , tuurlijk doet die scheiding me pijn, en dan laat ik nu maar de rechter zijn werk doen en de bank . En de bank houd bijde partijen op de hoogte ,en dan is hetook niet goed . Ik heb me volledig terug getrokken nu . Laat het over aan het systeem . Ben niet perfect maar echt heb een hoop geprobeerd om haar tegemoed te komen . Kost haar nu 250 euro per maand . En zelfs als ik er was voor haar late dienst , hoef ik niet te doen , kan er geen bedankje af . Ja sorry...dan houd het toch echt op.

miro1973
18-01-2015 om 18:27
tja
Nou Emine , ze kan het niet kopen . Alleen als het voor een lager bedrag verkocht word . Dus minder dan dat het waard is . Gaat ten koste van mij en ja ook ten koste van de bank ( die blijft met een persoon zitten met een flinke schuld) . Maar als dat volgens jouw eerlijk is dan verschillen we daarin van mening . En welk voorstel van mij was dan niet redelijk . Dat ik het huis verlaten heb omdat de kinderen dan minder last hadden van de ruzies, dat wilde zij onder geen beding doen . En sowieso , zelfs nu ik het netjes uit handen heb gegeven aan de bank en rechter is het niet goed . Als ze het kan kopen voor het gewone bedrag mag ze het hebben met inboedel en al . En wat de fundeering van puinhoop betreft , daar sla je de plank geheel mis . Zij die doel bewust de kinderen bij mij weg houd , familie van haar die mijn zoon de schuld geeft van de scheiding , zij die slaande ruzie heeft met mijn zoon , zij die nieuwe vriendjes ontvangt in bijzijn van mijn dochter , die nu ondertussen het idee heeft dat ze vijf papa,s heeft , zij die in bijzijn van de kinderen fysiek word richtin mij en de lijst gaat door . Sorry ...je hebt geen gelijk en je zal het ook niet krijgen . Nogmaals ik ben niet perfect , maar dit hierboven doe ik niet .

vlinder72
18-01-2015 om 18:33
volmacht verkoop
Verkopen via de bank is verkopen met een volmacht. Dat gaat smeller dan zelf verkopen maar levert niet hetzelfde op. Sterker nog uit onderzoek blijkt dat verkopen via volmacht vaak zelfs minder oplevert dan executieverkoop. De bank komt namelijk met een makelaar overeen dat decwoning verkocht wordt tot een bepaalde minimale prijs. Helaas is dat systeem niet waterdicht en komen handelaren vak achter die minimale verkoopprijs. Decwonimg wordt daardoor vaak verkocht tegen die prijs.
De meeste banken kiezen daarom liever voor vrijwillige verkoop. Dus verkoop door de eigenaren zelf.
Maar goed als je hypotheek al bij bijzonder beheer is dan is er al veel meer gaande. Zoals achterstanden op de hypotheek etc.

miro1973
18-01-2015 om 18:49
nee
Nee vlinder , het is niet die constructie . Er is geen probleem rond de hyptheek . Die is tot nu toe voldaan . Dit is verkopen via de bank , zoals ik heb uitgelegd . Zij schakelen een makelaar in tegen vast tarief , en die kijkt hoe die het zo snel mogelijk voor bijde partijen , bank en koper , goed en snel kan verkopen . En zeker niet onder de executie prijs . Bijzonder beheer is ingeschakeld omdat er eventuele problemen op de loer lagen toen de advocaten werden ingeschakeld . In tegenstelling tot een hoop mensen ben ik problemen met de bank voor . Als ik eventuele problemen zie aankomen bel ik bij voorbaat de bank , ik wacht niet tot er een brief op de mat valt . Ik had in augustus al contact met de bank en wel afdeling bijzonder beheer . Omdat ik gezien de advocaat kosten een probleem zag aankomen . Dit viel uiteindelijk mee , maar heb wel contact gehouden met de bank . Er is een probleem geweest in de maand oktober , dat is opgelost maar contact was dus al eerder . Alles is voldaan richting de bank , er is geen probleem met de betalingen of wat dan ook . De bank bood alleen deze optie aan . Maar qua betalingen hoefd het huis niet met spoed verkocht te worden .

vlinder72
18-01-2015 om 18:57
ik hoop het voor je
Ik werk bij een bijzonder beheer afdeling van een bank. Ik hoop het voor je. Maar ik denk dat je te rooskleurig denkt. Je hebt de verkoop en de zeggenschap over je woning volledig uit handen gegeven. De bank maakt wel degelijk afspraken met de makelaar over de minimale verkoopprijs. Je gelooft toch niet echt dat die makelaar bij een bod eerst met jou of met de bank gaat praten. Wel nee. Het eerste acceptabele bod wordt geaccepteerd. Maar je hoeft mij niet te geloven. Zelf raad ik volmacht verkoop af. Eerst zelf proberen te verkopen. Daarna pas uit handen geven. Volmacht verkoop is geen cadeautje van de bank omdat je zo'n lieve klant bent.

miro1973
18-01-2015 om 19:00
zoon
En ja ik ben boos , onze zoon heeft een hoop meegemaakt . Hij loopt bij een kinderpsycholoog . Hij had alles verteld op school . Vreemd genoeg gaat dat voor 95% over haar en haar familie , met een waslijst met gebeurtenissen . Waarvan ik er al een paar genoemd heb . En wat is er van de week gebeurd . Aai over zijn bol , en gezegd door hun tegen hem ,je bent onze allerliefste maar wel even zeggen . Ach wat gebeurd is is gebeurd . Terwijl hij te kennen heeft gegeven het toch wel uitgepraat te willen hebben . Geweldige personen , om trots op te zijn . Ja je hebt gelijk , waarom zou ik voor co ouderschap gaan , ik zou ze 100% moeten hebben . Fysiek geweld tegen kinderen of als kinderen in de buurt zijn ......zo fout . En ook nog ze de schuld geven jaja...tuurlijk

miro1973
18-01-2015 om 19:05
bank
Die volmacht verkoop ken ik niet , ik heb daar nog niks over gehoord van de bank . Ze hebben mij alleen gemeld dat ik het samen met de bank kan verkopen . Ik zal nog even navragen . Broer en zijn vriendin werken bij een bank en mijn beste vriendin werk afdeling hypotheken . Zal er eens induiken . Ik heb tot nu toe alleen nog contact gehad met een makelaar door de bank geadviseerd om een taxatie afspraak te maken .
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.