Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Tulpje

Tulpje

19-08-2015 om 10:16

Veilig thuis heeft mij gebeld na melding

Hallo allemaal,

Hoop dat iemand mij advies kan geven maak me erg zorgen.

Ik heb een dochtertje van 6 maanden en getrouwd
Van de week heb ik me zitten mengen met een huwelijk die op klippen stond.
Uiteindelijk ben ik geslagen. Klein sneetje op me hoofd en paar schrammetjes.
Ik ben naar huis gegaan met me dochter me dochter veilig gesteld. En heb de arts gebeld om te vragen of iemand naar me hoofd kon kijken. Mevr vond het nodig dat ambulance gebeld werd.
Vervolgens vroeg ze bent u geslagen, ik zeg ja.. Waarna ze vroeg door u man.
Ik zei nee. Ik wil het er niet over hebben. Ik wil gecheckt worden
Nou daarna hoorde ik sirenes ambulance en politie!!
Heel paniekerig kwamen ze ja wie heeft dit gedaan etc
Ik heb nogmaals gezegd dat ik dat niet vertel en dat dit niet hoeft deze paniek en dat me man niet thuis is.
Nogmaals me dochter was echt veilig.
Politie heeft gekeken naar de ingeschreven mensen in het huis incl mijn man .
Die heeft een strafblad. Ze ginge er vanuit dat hij het was. Mijn man is al een hele tijd schoon,en gaat de goede kant op.
Nu heeft veilig thuis mij gebeld. Heb uitgelegd dat we veilig zijn en dat het opgeblazen is.
Maar ze wilt toch dat we komen op gesprek
Ik wil dit helemaal niet ze was zo opdringerig. En begon te zeggen dat de politie mijnman zou bellen.ik wil mijn man helemaal niet belasten met mijn zooitje.
Ik wil niet gaan en wil niks te maken hebben met dit soort instanties het gaat goed thuis!


mirreke

mirreke

19-08-2015 om 10:23

Waarom niet eerlijk zijn?

Ik zou in dit geval toch echt man en paard noemen, voor je het weet heb je hulpverlening op je dak waar je niet op zit te wachten. Zeker als er kinderen in het spel zijn en in het kader van de huidige overheidshype (namelijk huiselijk geweld) wordt er al snel groots ingezet.

Dus als jij geslagen bent bij een echtelijke ruzie van anderen, waarom dan niet gewoon noemen hoe en waar dat geweest is?!

Suze

Suze

19-08-2015 om 10:31

niet je man

Je hebt het niet geschreven, maar heb je wel heel duidelijk gezegd: "Het was niet mijn man!"?

Dat lijkt mij het belangrijkste.

Verder zou ik ook aangeven dat het gebeurde bij echtelijke,problemen van een ander bevriend stel.

Of je hun naam noemt, is dan een tweede. Maar als jij problemen zou blijven houden, dan zou ik ook gewoon de naam noemen.

Maar om helemaal niets te zeggen, maakt dat ze meer argwaan krijgen. En waarom zou je niet meer vertellen?

four

four

19-08-2015 om 10:35

niet veilig

Je dochter was op dat moment misschien veilig, maar eerder dus niet. Toen was ze aanwezig bij een ruzie waarbij haar moeder dusdanig verwond werd dat ze naar het ziekenhuis moest. Eerlijk zijn dus, en duidelijk maken aan hulpverlening dat je het contact verbreekt met degenen die je zo verwond hebben.

Tulpje

Tulpje

19-08-2015 om 10:43

Radeloos

Ja heb telefonisch uitgelegd wat er is gebeurd. Namen wil ik niet noemen en heb ook gelijk contact verbroken met het stelletje.
Mevrouw van veilig thuis zegt ik wil jullie toch spreken en zien wie ik voor me heb. Zodat ik dit kan afhandelen.
Me man is al heel erg kwaad op me dat ik dit heb afgeroepen. Terwijl we nu een rustig leventje hebben.
Ben ik verplicht naar dit gesprek te gaan.

ja

Ik zou wel naar dat gesprek gaan en rustig uitleggen wat er precies gebeurd is. Je geeft aan "Mijn man is al een hele tijd schoon,en gaat de goede kant op", waaruit ik opmaak dat het ook niet altijd een even stabiele situatie ie geweest bij jullie. Dan is het helemaal zaak om te laten zien dat alles nu wel goed gaat.

En waarom is je man boos op jou, en niet op degene die jou geslagen heeft? Dat klinkt niet zo prettig. Bezorgdheid lijkt mij passender dan boosheid.

Evanlyn

Evanlyn

19-08-2015 om 10:52

zeker gaan!

En hou het gesprek rustig en zakelijk. Waarom wil je trouwens de naam van dat stel niet noemen? Misschien omdat zij ook kinderen hebben, of ben je bang voor ze?

Pol

Pol

19-08-2015 om 10:52

ik begrijp niet zo goed

Waarom je zo'n moeite hebt met de waarheid, waarom je man zo kwaad op je is en waarom je probeert hier onderuit te komen en het een zooitje noemt.

De waarheid is de waarheid, mensen zullen er zeker achterkomen als je liegt en liegen brengt je verder in de problemen dan nodig.

Waarom je man kwaad is snap ik al helemaal niet eigenlijk, hij is schoon zeg je, waarom heeft hij dan zo'n kort lontje?

Wat is de echte reden dat je probeert het gesprek te ontlopen?

Mevrouw wil het afhandelen. Dat betekent dat als jij de waarheid spreekt, de boel hoogstwaarschijnlijk vanzelf gesloten wordt.

Stunnie Bun

Stunnie Bun

19-08-2015 om 10:56

raar verhaal

Ik snap niet waarom je dan ook niet gewoon eerlijk bent?!
Wat ik ook niet snap: als jij een schrammetje hebt en een klein sneetje, waarom ga je je dan laten checken in het ziekenhuis?
Het is in het ziekenhuis heel gebruikelijk dat je gecontroleerd wordt met dat soort verwondingen en dat lijkt mij een goede zaak.
Eigenlijk vind ik het op zich al bijzonder dat je je dusdanig mengt in een ruzie van anderen waardoor jijzelf klappen oploopt, terwijl je ook een kind bij je hebt....neemik aan?

Wat je nu kan doen is denk ik om gewoon naar dat gesprek te gaan, eerlijk vertellen wat er gebeurd is en je cooperatief opstellen.

Tulpje

Tulpje

19-08-2015 om 10:59

Ik heb geen moeite met de waarheid vertellen. Ik wil dat het niet zo groot wordt.
Me man is boos op me omdat hij net klaar is met al z'n afspraken nakomen,om het verleden af te sluiten. En dan. Nu dit!
En de namen noemen van het stel is omdat ze zelf kinderen hebben hartstikke lieve kinderen. Dat wil ik voor niemand niet.
De reden waarom ik niet daarnaar toe wil omdat ik bang ben.
Ik hoor zoveel angstige verhalen! Het maakt me gwn bang.
En me man is ook echt super super kwaad op het stel.

Theekopje

Theekopje

19-08-2015 om 11:10

Verdacht

Verplaats je even in de buitenstaander: een hulpverlener weet alleen wat er te zien is en wat jij vertelt. En dat is dat jij gewond bent geraakt, niet wil vertellen wie dat gedaan heeft, en dat je man een strafblad heeft. En dat jij nu heel paniekerig probeert elke bemoeienis af te kappen.

Tsja. Dat komt natuurlijk vreemd over. Waarom zou je (vanuit het standpunt van een buitenstaander) iemand proberen te beschermen, als het niet je man is? Dit is precies wat een mishandelde vrouw zou doen die bang voor haar man is. Ik zou dus wel het gesprek aangaan, en wat meer openheid van zaken geven.

Evanlyn

Evanlyn

19-08-2015 om 11:15

Dan snap ik wel dat je de namen van dat stel niet wil noemen. Lastig hoor.

Maar naar dat gesprek zul je toch toe moeten, anders wordt het alleen maar erger. Juist om het klein te houden. Gewoon vertellen hoe het bij jullie thuis toegaat, dat jullie het samen goed hebben, en dat de situatie "daar" niks meer met jullie te maken heeft, omdat je het contact nu verbroken hebt. Het was stom van je om tussenbeide te komen, zeker met je dochter erbij, maar dat was gewoon een inschattingsfout: je dacht dat je die mensen kon helpen. Het heeft niets te maken met hoe het bij jullie thuis toegaat.

Dat zou mijn insteek zijn.

Tulpje

Tulpje

19-08-2015 om 11:32

Ja evanlyn zo is het ook echt.
Ik vertel het hier niet zo uitgebreid maar kort, vandaar dat ik denk verkeerd begrepen word.

Ik wil ook niks te maken hebben met dit soort instanties. Ik ben schoon mijn familie is schoon.
Ik hoor altijd erge verhalen. Het maakt me bang. We zijn hartstikke gelukkig met onze kleine.
Het gaat heel goed we komen niks te kort. Heb zo'n spijt dat ik me heb gemengd.
We gaan ook gwn naar het gesprek.
Maar ben ik verplicht hieraan mee te werken? Je moet toch weten wat je rechten zijn op dit gebied.

Mijntje

Mijntje

19-08-2015 om 11:46

dralen

Je komt er denk ik niet onderuit om de waarheid te zeggen, want door zo te dralen maak je je man juist verdacht. Misschien willen ze het verhaal verifiëren, dat zou kunnen. Waren er getuigen bij?

Evanlyn

Evanlyn

19-08-2015 om 11:48

Je moet ZEKER naar dat gesprek. Ze kunnen je niet dwingen te gaan. Maar als je niet meewerkt, kunnen ze zomaar besluiten dat het "dus" niet veilig is voor je kind en haar weghalen.

Ik lees ook de erge verhalen, maar ook wel verhalen dat alles netjes wordt uitgelegd en dat het bij één gesprek blijft. Dit moet je dus gewoon doen voor je kind. Blijf kalm, en dat geldt ook voor je man! Je kop in het zand steken gaat nu absoluut niet helpen. Het is nu eenmaal gebeurd en je zult er doorheen moeten.

mirreke

mirreke

19-08-2015 om 13:47

Ja wel gaan.

Leg het uit zoals je het hier hebt uitgelegd. Het is heel helder en duidelijk.

Ik snap dat je andere mensen wilt beschermen, maar ik zou nu toch vooral om mijn eigen situatie denken. Wees duidelijk en helder, zeg niet te veel, en zeker ook niet te weinig. Je hoeft niet perse namen te noemen, althans niet direct.

Zet voor jezelf goed op een rijtje wat je wilt zeggen en hoe. Laat je niet overhalen om meer te zeggen. Wees dan gewoon stil. Vaak willen mensen de stilte vullen, en dan gaan ze meer zeggen dan ze hadden gewild, of zichzelf vastzetten. Maar als jij stil bent gaan anderen praten. Begin bijvoorbeeld niet uit jezelf over het feit dat je man een bepaald verleden heeft.

Wees niet bang, er is in principe niets aan de hand. Je hebt niets verkeerds gedaan, en je man ook niet.
Werk goed mee, wees vriendelijk en beleefd, maar maak ook duidelijk dat er voor jou eigenlijk niets (meer) aan de hand is. Je was even geschrokken, maar nu gaat het goed, en je hebt het contact verbroken, want je laat je niet slaan. (oid)

Overigens: dit is dus het nieuwe verklikkerssysteem in werking. Ga jij als moeder naar de eerste hulp, krijg je meteen een hele heisa. Ik vind dit persoonlijk zeer contraproductief. Werkt zorgmijding in de hand.

Sterkte en hou je hoofd koel!

Evanlyn

Evanlyn

19-08-2015 om 13:52

EHBO

Laatst zat ik ook op de EHBO, kind in het gips. Het was een sportblessure, maar reken maar dat ik hier ook bang voor was hoor. Gelukkig gebeurde er (deze keer?) verder niks, maar je bent inderdaad niet de enige, Tulpje.

Katniss

Katniss

19-08-2015 om 14:02

Alertheid

Mijn nichtje heeft in drie jaar tijd twee keer haar arm gebroken en is een keer van haar fiets gevallen waarna ze buiten bewustzijn was. Daar werd toch ook wel flink doorgevraagd bij de SEH. Terecht wel, vind ik, er had zomaar meer aan de hand kunnen zijn dan gewoon een onhandig kind. Overigens is er nadien niemand van Veilig Thuis langs geweest. Het kind kon zelf de vragen beantwoorden in het ziekenhuis.

ja maar...

Iemand met een baby die 's nachts belt voor medische hulp bij hoofdletsel door fysiek geweld, en dan niet wil zeggen hoe en door wie, met een ex-verslaafde man met strafblad… Ik vind het niet héél raar dat er dan een belletje gaat rinkelen.
Niet terecht misschien, maar daarom krijgen jullie nu bij dat gesprek de kans om dat weer even recht te zetten. Dat moet je dus wel even doen, samen.

Ik begrijp de zorg van de instanties wel.

Uit alles wat je schrijft en hoe je schrijft (me hoofd) krijg ik de indruk van een nogal laagopgeleide vrouw die in een nogal apart, zo niet crimineel milieu verkeert.
Manlief heeft strafblad en jij bent ergens met je dochtertje in huis bij mensen die hun huwelijksproblemen op zwaar gewelddadige wijze proberen op te lossen.

Waarom meng jij je in de huwelijskproblemen van anderen, zelfs zo dat die anderen fysiek gewelddadig naar jou toe worden? Wat zijn dat voor asocialen waar ij jezelf en je dochter aan blootstelt?

Je gedrag is niet erg verantwoord en hoe je je gedragen hebt in het ziekenhuis zou bij iedere geode hulpverlender de alarmbellen moeten doen rinkelen.

Waarom toch die behoeft om je asociale en criminele vrienden de hand boven het hood te houden? Zitten hun kinderen daar wel veilig? Is jouw dochter wel veilig bij jou als jij zulke slechte keuzes maakt qua gezelschap en je in ruzies mengt waar zij bij is?

Volgens mij zijn jij en je vrienden slechte voorbeelden voor jullie kinderen. Een nieuwe generatie Tokkies in opleiding.

Jamie

Jamie

19-08-2015 om 15:36

Wat een conclusies mark

Hele volksstammen schrijven tegenwoordig me kind en me hoofd. Dan zijn je kinderen nog geen Tokkie in opleiding. Bah wat een belediging!

Verder: TS kon toch ook niet vooraf weten dat één van die vrienden zou gaan slaan? Ze is daar vast naar toe gegaan om even te praten, zoals men ook op de radio/tv roept als het om kinderen gaat in bijv een scheidingssituatie: ga praten met de ouders!

Waarom zijn vrienden in scheiding meteen asociaal en crimineel? Ik ken genoeg hoogopgeleide mensen met losse handjes!

@Jamie

Denk er van wat je wilt. Ik denk er het mijne van. Dit is de indruk die TO zelf wekt en dat hele volksstammen tegenwoordig "me hoofd" schrijven maakt het niet minder fout en maakt het niet minder een teken van weinig opleiding.

Jamie

Jamie

19-08-2015 om 15:50

ja maar

wat is er mis met laagopgeleid? Niet alle laagopleiden zijn Tokkies en ook mensen die een 'verleden' hebben kunnen nu netjes alles op een rij hebben staan. Jij gunt mensen dus ook geen tweede kans. Verder: ook een ruziënd stel hoeft niet meteen asociaal en crimineel te zijn.

Je kunt dat ook allemaal weglaten. Niet iedereen is zo perfect als jij en ook mensen met een 'verleden', laagopgeleid en ruziënd mogen er zijn en mogen een tweede kans krijgen!

Jamie

Jamie

19-08-2015 om 15:54

Overigens

is het één van de meest voorkomende taalfouten en dat betekent dat al die mensen dat ook constant voorbij zien komen op bijv facebook dus het zal niet vlot beklijven dat het fout is.

http://wp.digischool.nl/nederlands/home/taalfouten-top-13/me-mijn-mn/

Angela67

Angela67

19-08-2015 om 17:10

meewerken is systeem in stand houden

ik vind het ook niet nodig om altijd maar mee te werken aan systemen die nogal op een hellend vlak zitten.
dus als je niets te verbergen hebt, vind ik zeker niet dat je 'dan dus maar moet meewerken'. Hebben zij het recht om jou te 'sommeren'?
Het doet me beetje denken aan op straat aangehouden worden en je ID bewijs moeten tonen. Dat mag ook alleen gevraagd worden als er gerede aanleiding voor is.
Ik heb geen idee wat de kaders/wetten zijn op basis waarvan topic starter uitgenodigd wordt.
gr Angela

Theekopje

Theekopje

19-08-2015 om 17:34

Reden/aanleiding

"Het doet me beetje denken aan op straat aangehouden worden en je ID bewijs moeten tonen. Dat mag ook alleen gevraagd worden als er gerede aanleiding voor is."

Als je zomaar op straat loopt mag dat niet zonder reden. Als je s avonds laat met een honkbalknuppel in het uitgaansgebied loopt is het wat anders. Ook al heb je een heel goede legitieme reden die volstrekt niet gewelddadig is, die honkbalknuppel is wel aanleiding voor nader onderzoek. En dan kom je ook niet weg met "ik heb die knuppel om een goede reden bij me, maar ik wil niet vertellen waarom".

Zoals TO het verhaal vertelt kan ik me wel voorstellen dat de hulpverleners op zijn minst even willen weten hoe het zit. Geweld, snee die gehecht moest, kind erbij, en er was ruzie.

Stunnie Bun

Stunnie Bun

19-08-2015 om 20:18

haha Mark

Jij bent misschien hoogopgeleid, maar je hebt de tact van een leeg ei!

Sterkte

Ik wens je veel sterkte en misschien is het handig als je eerst even summier op papier zet wat er gebeurt is.
Blijkbaar ben je al veel te loslippig geweest. Was het nodig om te zeggen dat je kind erbij was? Ga vooral niet teveel mee in die verhalen.
En vraag eerst je dossier op wat de arts en de politie precies gezegd hebben. Dan weet je dat.
Ga gewoon met je man op het gesprek.
Vertel alleen wat je al verteld hebt en geen syllabe meer.
En laat je niet bedreigen om die mensen aan te geven. Houdt je vooral kalm en blijf bij je verhaal.
Ik wens je heel veel sterkte.

Evanlyn

Evanlyn

19-08-2015 om 20:42

aangeven

Inderdaad, alsof je eerst die mensen zou moeten aangeven om zelf vrijuit te kunnen gaan! Het lijkt verdorie Noord-Korea wel. Vertellen wie die mensen waren is niet nodig, want jullie hebben het contact verbroken, dus ze zijn niet meer relevant voor je gezin.

Angela: de staat heeft niet de macht om jou te dwingen op gesprek te komen, maar wel om je kind uit huis te plaatsen. Dus kan je maar beter op gesprek komen. En verder wat AnneJ zegt: niet teveel kletsen en thuis gaat alles prima.

Paddington

Paddington

20-08-2015 om 08:32

Ervaring met Veilig thuis

Ik heb daar een aantal gesprekken gehad. Zij zijn er echt om jouw veiligheid te controleren.

Ga gewoon eerlijk het gesprek in. In een face-to-face gesprek kunnen ze beter bij jou peilen of hun zorgen gegrond zijn. Zij gaan bijvoorbeeld een veiligheidsplan met jou opstellen. In jou geval is dat waarschijnlijk wat je kunt doen als degene die jou heeft geslagen bij jou aan de deur komt.

Ik zou het eerste gesprek juist niet met je man doen, maar gewoon zelf. Het is, zoals je zelf al schrijft, voor hun een mogelijkheid om te controleren of jij echt niet door je man bent geslagen.

Natuurlijk begrijp ik dat het voor jou vervelend is, maar persoonlijk vind ik het wel goed dat er zo adequaat gereageerd wordt.

Jouw veiligheid Paddington?

Zodra er kinderen in het spel zijn doet jou veiligheid er helemaal niet toe, het gaat er om of een kind veilig is. En daarvoor zijn allemaal subjectieve criteria. Het hele mishandelingsgebeuren hangt van onwetenschappelijke subjectieve onzin aan elkaar.
En is bovendien niet gericht op veiligheid maar op targets.
En je hebt zelf niets meer in te brengen, er wordt voor jou bepaald hoe het met jou veiligheid en dat van de kinderen is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.