Echtscheiding en erna

Fani8308
17-04-2016 om 13:29
Verandering sport zoon nu op zaterdag
Hoi,
Ik ben nieuw hier, heb al erg veel gelezen en wil nu zelf graag wat advies.
Zonder enige overleg heeft mijn ex besloten om onze oudste zoon van de ene sport ( was alleen op woensdag) op een andere sport te doen, waardoor hij nu elke zaterdag wedstrijden moet spelen.
Vorige week kreeg ik de mededeling via de mail en heb gisteren maar eens gevraagd wat de bedoeling precies is.
De omgangsregeling is zij brengt om de zaterdag om 10:00 uur, ik breng maandagochtend naar school. De afspraak is dat beide altijd een keer rijdt, dus altijd om en om.
School, hun moeder en de sport is ongeveer 70 km heen en terug.
Ik juich sport absoluut toe en snap ook goed dat hij dat daar doet ivm zijn vriendjes.
Zij wil dat we om en om met hem naar de wedstrijden gaan, zij als ze bij haar zijn en ik als ze bij mij zijn. En het per keer bekijken en afspreken hoe en wat.
Ik ben het hier niet mee eens, we hebben al bijna 5 jaar discussies/strijd over alles. Niks kan gewoon in overleg, overal moet altijd iets tegenover staan. Ik wil rust, ik ga al maanden die strijd niet meer aan, en wil zeker niet iedere week met haar in discussie gaan over wie wat waar brengen en halen enz. Daar komt ook nog bij dat er nog 3 kinderen in het gezin zijn, en dat de wedstrijden meestal om 09:00 uur of 10:00 uur beginnen.
Ik zou dus extra moeten gaan rijden, de andere kinderen meeslepen, en elk weekend dat ik mijn kinderen kan zien op zaterdag niks meer kan plannen/ niks anders kan doen.
Iemand ervaring? Of tips hoe we dit het beste kunnen oplossen?

Noet
24-04-2016 om 15:29
streetdance
Ja leuk, en dan optreden hier, wedstrijdje daar, dat blijft ook niet bij 1 dag is mijn ervaring.
Ja ook bij dansen heb je wedstijden.

Fani8308
24-04-2016 om 17:10
Ja dat kan maar daar hoef ik niet perce bij te zijn. Als haar vader en moeder en evt stiefmoeder of opa's en oma's erbij zijn is het ook goed toch?
Daarbij komt dat die wedstrijden of optredens ook alleen door kan gaan als er niks anders (wat niet geannuleerd) gepland staat.
Ze zou het leuk vinden als ik daar bij ben maar snapt ook dat het niet kan ivm werk of geen oppas (half) zusje. Zo vaak is dat ook niet volgens mij.
Mijn vraag ging daar verder ook niet over.
Ik maak geen onderscheid tussen mijn 4 kinderen. Dat is mijn gezin en als het kan kan en lukt dan gaat het sporten/feestje/hobby gewoon door ook als ze bij mij zijn.
Mijn ogen zijn geopend na een aantal reacties.
Wat iemand al eerder noemde je vangt meer vliegen met stroop dan met stront, dat ga ik me wat meer in mijn hoofd prenten.
Hoe je het ook went of keert, ik heb nu niet meer alleen met mijn ex en 2 zoons te maken er zijn nog 3 personen in mijn en hun leven gekomen en we moeten allemaal rekening met elkaar houden. Dit is trouwens al jaren zo niet pas recent.
Tussen willen en kunnen zit ook een verschil.

Flanagan
24-04-2016 om 19:44
Tijdstip
F ani308, het kan voorkomen dat je zoon om 12:00 een uitwedstrijd heeft. Een wedstrijd duurt zo'n 50 tot 90 minuten. Met pauze en omkleden etc. is hij dan niet voor 14:30 klaar. Als zijn moeder daarna meteen doorrijdt om de jongens bij hun vader af te zetten, kan vader rekenen op twee zwaar vermoeide kinderen.
Of je zoon zit in de stress omdat hij vermoedt dat zijn vader niet blij is met een aflevering midden in de middag omdat dat een streep is door de planning die vader hvoor de middag voor ogen had.
Gun je zoons toch een stressvrije zaterdag. Daarom noemde ik al eerder de tijd van 16:30.
Ik vind dat de spanning rond het op tijd zijn, wordt onderschat. In de praktijk kan een wedstrijd best laat beginnen en een uitwedstrijd vergt extra van een kind. Wat een geleur.
Het geruzie om het ophalen is niet goed. En voor wat, vraag ik mij dan af. Ik denk dat zowel moeder als vader hard bezig zijn het plezier van hun zoon te vergallen.
Klopt het dat je ex met je vader goed overweg kan? Is hij genegen en in de gelegenheid je zoons thuis te brengen om zo je ex te ontlasten? ( misschien zelfs in ruil voor een paar pap-dagen extra).
Je kunt natuurlijk ook even aankijken hoe moeder het gereis ervaart en zelf met een tegenvoorstel komt!

Yura
26-04-2016 om 16:22
Houding van ex
Het was inderdaad niet netjes van je ex om niet met jou te overleggen. En dat ze beslist aan die zaterdag vanaf 10.00 uur wil vasthouden ipv al op vrijdag-avond slaat ook nergens op, dat zou het allemaal een stuk makkelijker maken. Maar het is nou eenmaal niet anders, je kunt haar niet veranderen, alleen hoe je er zelf mee om gaat. Als alles geweldig aan haar was zou je ook niet gescheiden zijn.
En je er boos over blijven maken heeft dus geen zin, het maakt geen verschil. Probeer dus de situatie zoals die is te aanvaarden en er een weg in te vinden. Natuurlijk is het schipperen met meerdere kinderen in verschillende leeftijden, dat zou het ook zijn als het geen samengesteld gezin was. De wensen en behoeften van de ouders komen dan vaak op de laatste plaats, het zijn tropenjaren, maar voor je het weet zijn ze groot.

Fani8308
27-04-2016 om 14:39
Dank Yura
Dat ga ik ook doen.
Inmiddels een "professional" hierover gesproken en zij zei ook dat ik me niet zo druk moet maken en dat het een principe kwestie wordt. Waar zoon de dupe van is. Voetbal hoort nu eenmaal bij kinderen, zo ook straks sport bij de andere kinderen en we moeten daar nu eenmaal dingen voor regelen.
of ze komen direct na de wedstrijd of als ik andere plannen heb komen ze nog later, ze hoeven niet perce mee dan of alleen jongste zoon. Maar goed als dat voorkomt moet ik dat toch met ex rond krijgen.

Lottemarie
29-04-2016 om 08:40
Mooi Fani!
Veel plezier bij de voetbalwedstrijden van je zoon!
Ik hoop voor je dat je ex ook tot inzicht komt dat het allemaal veel makkelijker wordt als je af en toe ook wat weggeeft.
Lot
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.