Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

motherof2

motherof2

24-06-2019 om 11:02

verdrietig zwemweekend


Sally MacLennane

Sally MacLennane

25-06-2019 om 16:58

Amber82 en motherof2

Inderdaad herkenbaar. Net zoals de reactie van mensen die geen idee hebben wat het is om hiermee om te moeten gaan. Meestal kun je wel de problemen opvangen, maar het is bloedvermoeiend, en als er dan eens wat mis gaat en je uit je frustraties, dan staat het "ja, maar jij..."-koor al klaar.

Want oh jee, je mag niet zeggen dat je kind "verdrietig" reageert.
En oh jee, had je maar die zwemkleding meteen meegegeven, je zult het wel opzettelijk achter hebben gehouden.
Enzovoort enzovoort.

Jullie doen het goed! Met vallen en opstaan en af en toe verkeerde inschattingen, kromme tenen of knarsende tanden, dat wel, maar dat is niet erg. Daar leer je van.

Troost je: dit gaat ooit voorbij. Op een dag zijn de kinderen zelfstandig en wijs genoeg om op eigen benen te staan en kun je het gaan loslaten. Tot die tijd: sterkte toegewenst, en het geduld van een heilige!

Jo Hanna

Jo Hanna

25-06-2019 om 17:01

wat rot

Er zijn hier twee verschillende dingen aan de hand:
-De gebeurtenis in het moment waarbij vader over de gevoelens en wensen van zijn kinderen heen walst en zijn overtuiging dat het niet belangrijk is doordrukt.
-De pogingen die moeder doet cq 'moet/kan doen' om haar kinderen daarvoor te behoeden door badkleding te kopen en de eventuele andere dingen die ze zou kunnen doen om haar kinderen te helpen.

Ik vind de verantwoordelijkheid in het moment puur bij vader liggen. Moeder valt niet aan te rekenen dat vader zich zo weinig aantrekt van wat de kinderen belangrijk vinden. Zelfs als moeder tekort zou schieten, kan vader zich daar niet achter verschuilen om zichzelf vrij te pleiten. Dan had híj het zo goed en zou kwaad als dat ging maar op moeten lossen, zoals ook van moeder gevraagd wordt. Hij kan ook naar de kringloopwinkel of naar de Zeeman voor een goedkope oplossing.

Ik heb niet de indruk dat moeder tekort schiet. Ze doet wat ze kan om het zwemmen te faciliteren maar het 'komt niet aan'. Ik kan het verhaal niet helemaal chronologisch volgen maar kennelijk heeft vader het niet nodig gevonden de kleding aan te nemen, heeft hij die afgeslagen omdat hij nog iets had liggen. Wat moet je dan doen? Doordrukken? Dan ben je als moeder weer de dominante bitch die alles bepaalt.

Ik vrees dat vader niet op de relatie inzet maar op zijn overtuigingen en opvattingen. Dat zal in de relatie niet anders zijn geweest. Je kán niet anders dan doen wat je nu doet: je best doen om ze uit de wind houden. Er zijn hier ook nog ideeën geopperd om dat te doen. Toch zal dat noch vaak mislukken.

Aan jou de taak om de kinderen te bevestigen in hun gevoel van teleurstelling en toch vader niet 'fout' te maken. De enige manier die ik daarvoor ken is de realiteit van het gedrag te bevestigen: "Wat vervelend voor jou. Wat jammer dat papa niet begreep dat het voor jou belangrijk is." En tegelijkertijd vast te houden aan het feit dat iedereen goede én slechte eigenschappen heeft. "Dat vindt papa moeilijk." Ook aandacht vestigen op zijn kwaliteiten: "Wel een leuk idee dat hij met jullie ging zwemmen. De volgende keer moeten wij er maar voor proberen te zorgen dat jullie zwemkleren bij jullie hebben."

Zo'n mailtje om hem te corrigeren zou ik zelf nooit gedaan hebben. Zo'n vijandige reactie is te voorspellen. In mijn beleving werkt dat alleen maar polariserend. Ik zou eerder de kinderen proberen toe te rusten om er echt het gesprek over aan te gaan. Dat is ook duurzamer voor de toekomst: zij zitten nog hun hele leven aan hem vast.

Groet,
Jo Hanna

Mother of 2

Nee ik zou mijn kids niet in een peuterbroekje proppen.
Heeft je ex ze vastgegrepen en in een peuterbroekje gepropt onder dwang.....nee dat heeft hij niet.

Hij heeft verzuimd de zwemkleding bij jou op te halen en niet geluisterd naar de kinderen toen ze aangaven dat ze de door hem gekozen zwemkleding niet leuk vonden/ niet lekker zat. Vervolgens hebben ze het toch 2 dagen gedragen en lekker gezwommen.

Er zullen ongetwijfeld meer dingen zijn waardoor dit voor jouw de druppel is en waardoor het je zo aangrijpt. Maar hoe ex dingen doet heb je geen invloed op.
Je kunt hem er op aanspreken maar je kinderen hebben ook de leeftijd dat ze zaken zelf met hun vader op moeten lossen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

25-06-2019 om 17:26

lekker zwemmen

"Vervolgens hebben ze het toch 2 dagen gedragen en lekker gezwommen."

Nou, ik vraag me af of je "lekker zwemt" in kleding die niet goed zit en niet bij je leeftijd past. En ik vraag me af hoe vader zijn kinderen daarin heeft gedwongen. Misschien niet bij kop en kont gepakt, misschien ook wel, en mogelijk ook (maar dat moet motherof2 maar bevestigen of ontkennen) met geschreeuw en gedreig.

Het is ook geen eenmalig incident: "vader verbiedt de kinderen de spullen mee terug te geven helaas en ook al overleg ik iedere keer, vergeet je spullen niet mee terug te nemen...het blijft daar achter en verdwijnt."
Ja, en wedden dat het jaren later weer opduikt en de kinderen het weer aan moeten trekken, ook al is het te klein?

Verder ben ik het wel met jullie eens dat je weinig tot geen invloed kunt uitoefenen op vader. En de kinderen zullen naar mate ze ouder worden steeds beter leren hiermee om te gaan.

Heel frustrerend. Dat in ieder geval.

Martijn

Martijn

25-06-2019 om 17:39

Nou en of

Wat Amber zegt Mother of two: je doet het hardstikke goed. Laat het commentaar van de mensen die aflatend gedrag van de vader en het gevoel van de kinderen daarover op jouw bordje willen schuiven van je schouders afglijden. Grote kans dat dezelfde mensen op een ander moment weer vinden dat je te veel overneemt van je ex en meer moet overlaten aan hem. Het is nu eenmaal traditie bij een groot deel van het legioen van OOL om vaders de hand boven het hoofd te houden en tofferik uit te hangen ihkv 'dat doe ik voor mijn kinderen'. Waar natuurlijk niets op tegen is, maar het resultaat is wel dat er met dubbele maten wordt gemeten vwb vaders en moeders en dat men anderen ook aan die standaard houdt. Ongelooflijk hoe hier tegen jou en Sally te keer is gegaan moet ik zeggen.
Je kan je ex niet veranderen maar het is begrijpelijk dat je frustratie voelt als jij de hele tijd de steken die hij laat vallen op loopt te rapen en dan nog geconfronteerd wordt met de teleurstelling van je kinderen.

motherof2

motherof2

25-06-2019 om 18:17

ja verdrietig

'Maar om ergens nou verdrietig van te worden, dan moet toch op zijn minst een van de hamsters met de pootjes omhoog hebben gelegen.'

mijn dochter was inderdaad overstuur en in tranen thuis en zei ik wilde mijn badpak aan, en nu zag (vriendinnetje) me in die stomme broek!

motherof2

motherof2

25-06-2019 om 18:22

dankjulliewel

martijn en sally, fijn dat jullie begrijpen waar het hier inderdaad over gaat!
het is lastig het je niet aan te trekken, ik wens deze situatie niemand toe!

Liek

Liek

25-06-2019 om 18:25

Gingergirl

"Het was een setje voor bij vader..dat hoeft dus niet terug. Het gaat dus mis bij moeder die het " speciaal voor bij vader gekochte zwemkleding" niet meegeeft."

Nee want vader is niet achterlijk en kan heel best zelf voor een setje zorgen. Dat moeder zo schappelijk is dit te halen maakt hem niet minder verantwoordelijk. En daarmee is het niet moeder waar het begint, maar vader die blijkbaar nogal wat steken laat vallen. Erg kneuzerig.

Liek

Vader kan inderdaad zelf voor zwem kleding zorgen. Ligt misschien ook aan de afspraken die er gemaakt zijn bij de scheiding.
Als de afspraak is dat moeder voor de kleding moet zorgen, dan is het logisch dat vader daar naar handelt en verwachtingen heeft.

Wij kennen geen van allen de situatie, er zijn irritaties bij mother of 2 over het gemakzuchtige gedrag van ex. We horen nu 1 kant van het verhaal, vader zal hoogstwaarschijnlijk ook zn irritaties hebben naar haar toe. En dan heb je nog de waarheid die in het midden ligt.

motherof2

motherof2

25-06-2019 om 19:34

even voor de duidelijkheid

vader is geen lieverdje.

Heeft mij geestelijk en lichamelijk mishandeld, hierdoor zijn wij uit elkaar.
Is dagelijks stoned en beschonken, heeft een agressieprobleem als hij niet blowt.
Zijn ex voor mij heeft hij ook mishandeld. Werkt zich diep in de schulden.
En ondertussen heeft hij nog steeds grip op mij en raakt hij mij door de kinderen teniet te doen.
De kinderen durven niet tegen hem in het verweer te komen omdat hij dreigt hun een tik te geven op hun hoofd als ze niet luisteren.

nieuwe info

Ja, dan snap ik niet dat je je kinderen überhaupt nog blootstelt aan zo iemand.

motherof2

motherof2

25-06-2019 om 19:40

jippox

ik begrijp je reactie maar ik ben helaas strafbaar als ik het niet doe jippox, dat is niet aan mij.
juist doordat er continu de hand boven het hoofd wordt gehouden van vader en hij door de mazen van de wet overal mee wegkomt.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

25-06-2019 om 19:46

kinderen blootstellen

"Ja, dan snap ik niet dat je je kinderen überhaupt nog blootstelt aan zo iemand."

Je hebt, als ex, geen keuze. Ouderschap is heilig, ook al maakt de ene ouder er nog zo'n potje van. En als het de ene ouder op een gegeven moment de strot uitkomt na incident nummer zoveel, en de ene ouder blaast stoom af, kan die ene ouder reacties verwachten zoals hier in dit topic.

Dat ze zich aanstelt.
Dat ze meer haar best had moeten doen.
Dat ze over de rug van de kinderen bezig is met een machtstrijd.
Etcetera.

Dit topic is daar een prachtig voorbeeld van.

De andere ouder mag het kakelbont maken en komt er mee weg. Ook al lopen de kinderen in veel te kleine kleding rond (ik heb een sterk vermoeden dat vader niet heel vriendelijk heeft verzocht of de kinderen toch maar die te kleine zwemkleding willen aantrekken, maar dat er meer bij kan kijken - motherof2, corrigeer me gerust als deze aanname er naast zit!). En ik denk ook (opnieuw: corrigeer me als ik er naast zit) dat dit incident nummer zoveel is in een lange rij.

Ook al is er sprake van onaanvaardbaar gedrag bij de ene partner (in dit geval: drank, blowen, agressie), ouderschap is heilig en de andere partner moet niet klagen maar dragen en gewoon wat meer haar best doen, vindt men.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-06-2019 om 19:50

Dan maak je niet druk

Over kleding die zoekraakt. Het enige dat je kunt doen is zo veel mogelijk hobbels wegnemen voor vader. En voor je kinderen.
Dus goedgevulde kledingtassen mee en er dan maar het beste van hopen. Desnoods haal je de kleding voor naar vader bij de kringloop.

Het is niet anders denk ik. Vader heeft wel grotere problemen, dan welke zwemkleding is gepast voor mijn kinderen.

Martijn

"Het is nu eenmaal traditie bij een groot deel van het legioen van OOL om vaders de hand boven het hoofd te houden en tofferik uit te hangen ihkv 'dat doe ik voor mijn kinderen'.
Nee. Maar inderdaad het merendeel huilt hier niet gratis mee als er een zwart beeld van een ex wordt neergezet. Ik begrijp dat TS dat wel graag wil, de mensen die dat doen worden door haar ook extra bedankt.
Maar misschien is het goed als TS zich realiseert dat haar ex ook ouder van haar kinderen is. En dat ze het in ieder geval ooit een goed idee vond dat hij de vader van haar kinderen werd. Ze vertelt niet wat er gebeurd is dat ex zo veranderd is in een gewelddadig dronken en blowende man.

Martijn, Sally

"Het is nu eenmaal traditie bij een groot deel van het legioen van OOL om vaders de hand boven het hoofd te houden en tofferik uit te hangen ihkv 'dat doe ik voor mijn kinderen'.
Nee. Maar inderdaad het merendeel huilt hier niet gratis mee als er een zwart beeld van een ex wordt neergezet. Ik begrijp dat TS dat wel graag wil, de mensen die dat doen worden door haar ook extra bedankt.
Maar misschien is het goed als TS zich realiseert dat haar ex ook ouder van haar kinderen is. En dat ze het in ieder geval ooit een goed idee vond dat hij de vader van haar kinderen werd. Ze vertelt niet wat er gebeurd is dat ex zo veranderd is in een gewelddadig dronken en blowende man.
Sally: Ook al is er sprake van onaanvaardbaar gedrag bij de ene partner (in dit geval: drank, blowen, agressie), ouderschap is heilig en de andere partner moet niet klagen maar dragen en gewoon wat meer haar best doen, vindt men." Dat ouderschap is niet heilig door OO wordt verklaard, dat ouderschap van die ex is een keuze die je zelf hebt gemaakt.

Huh?

'Heeft mij geestelijk en lichamelijk mishandeld, hierdoor zijn wij uit elkaar.
Is dagelijks stoned en beschonken, heeft een agressieprobleem als hij niet blowt.'

Dus nu beweer je ineens dat hij dronken en stoned bij het zwembad heeft rondgehangen?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

25-06-2019 om 20:20

oh ja.

Nu is het opeens "meehuilen".

En omdat TS ooit in zee is gegaan met een probleemman (om het zo maar even samen te vatten) moet zij haar mond maar houden als het haar teveel wordt omdat hij weer eens één of andere rare actie heeft uitgevoerd?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

25-06-2019 om 20:21

hm...

motherof2: 'Heeft mij geestelijk en lichamelijk mishandeld, hierdoor zijn wij uit elkaar.
Is dagelijks stoned en beschonken, heeft een agressieprobleem als hij niet blowt.'

Knurf: "Dus nu beweer je ineens dat hij dronken en stoned bij het zwembad heeft rondgehangen?"

Wáár staat dat vader dronken en stoned bij het zwembad heeft rondgehangen? Tenzij hij 24/7 bij het zwembad rondhing, maar dat haal ik ook nergens uit.

Je moet niet gaan draaien om je gelijk te willen krijgen.

motherof2

motherof2

25-06-2019 om 20:39

nee

ik schets de context knurf.

er wordt gesuggereerd dat ik aan het muggeziften ben om een zwembroek terwijl er veel meer aan de hand is en dit slechts een van de vele incidenten.

En alleen al om de zwembroek wordt ik afgevuurd en nu ook nog om het geven van de context.
Een forum waar je elkaar juist kunt ondersteunen verandert voor mij nu in een plek waar ik niet wil zijn.
Als zelfs mishandelen nu wordt weggewuifd met ja hij is toch de vader dit heb je ooit zelf gewild..dan is het end wel ver zoek hoor.

Sally

'Is dagelijks stoned en beschonken, heeft een agressieprobleem als hij niet blowt.''

Hij was dus of stoned in het zwembad, of agressief. TS zegt het zelf. In beide gevallen zou vader nooit de tweede dag terug mogen komen in het zwembad, dus TS moet wel overdrijven (op zijn minst).

Sally MacLennane

Sally MacLennane

25-06-2019 om 20:49

zucht

"Hij was dus of stoned in het zwembad, of agressief. TS zegt het zelf. In beide gevallen zou vader nooit de tweede dag terug mogen komen in het zwembad, dus TS moet wel overdrijven (op zijn minst)."

Of hij had zijn agressie op zijn kinderen gebotvierd om hen in die badkleding te dwingen.

Je bent details aan het zoeken om TS af te kunnen branden.

Ik denk dat TS misschien beter had kunnen zeggen "is regelmatig dronken/stoned" i.p.v. de "elke dag" die ze in haar emotie heeft geschreven. Want als je met dit soort dingen te maken hebt, word je genadeloos afgemaakt op elk woord om maar te bewijzen dat je het allemaal maar verzint of op zijn minst zwaar overdrijft.

Ondertussen blijft de boodschap hetzelfde: TS had het even flink gehad met een ex die niet altijd even pedagogisch met de kinderen om gaat en ook nog probleemgedrag (in de vorm van middelenmisbruik en agressie die misschien niet dagelijks, maar wel regelmatig aanwezig zijn).

Sally

Maar denk jij nu oprecht dat de verhouding tussen TS en haar ex beter wordt als wij allemaal gaan zeggen “nou wat een eikel is die ex” en “wat goed dat jij wel lief bent voor de kinderen”. Of zou TS dan alleen maar gesteund worden in haar afkeer van ex. En ja, daar zijn ze weer, denk jij dat dat in the end beter is voor de kinderen. Dat is en blijft nu eenmaal de reden waarom je band met ex houdt

motherof2

motherof2

25-06-2019 om 20:55

ehm nee

'Hij was dus of stoned in het zwembad, of agressief. TS zegt het zelf. In beide gevallen zou vader nooit de tweede dag terug mogen komen in het zwembad, dus TS moet wel overdrijven (op zijn minst).'

mijn ex blowt iedere dag.
wie zegt dat hij twee keer op dezelfde plek geweest is?
hoezo zou hij niet terug mogen komen als hij stoned is? niemand die dat ziet helaas, was het maar zo'n feest.

motherof2

motherof2

25-06-2019 om 20:57

bovendien

was het geen zwembad

Vraag

Even een vraag...en dat is een oprechte vraag voordat iedereen meteen weer aanvalt.

Jij en ex zijn uit elkaar en de kinderen zien hem 1 weekend in de 2 weken als ik het goed begrepen heb.
Jij zegt dat hij elke dag blowt en beschonken is.
Zie jij hem dan elke dag? Of baseer je, je op een situatie uit het verleden die nu misschien niet meer zo is.

Doenja

Doenja

25-06-2019 om 21:27

Gaan we weer

Daar gaan we weer. Wat iemand hier komt vertellen kan niet waar zijn en op z’n minst overdreven. Op de inhoud van dit verhaal ga ik niet in, maar de manier waarop er gereageerd wordt herken ik veel. Topic startster heeft er niets aan als we haar verhaal gaan betwisten of haar gaan beschuldigen. Zij zit in een moeilijke situatie en de reacties hier maken dat alleen maar erger. Hoe machteloos voel je je dan? Hoe durf je ook nog hulp te zoeken als je deze reacties krijgt? Blaming the victim.

motherof2

motherof2

25-06-2019 om 21:42

gingergirl

ik weet dat dit niet is veranderd. ik ruik het als hij de kinderen terugbrengt, hij wordt regelmatig gesignaleerd en ik heb een goed contact met mijn oude buurvrouw.
Stapels drankflessen in de tuin en een pot vol opgerookte joints voor de deur, het wordt niet onder stoelen of banken geschoven.

'Hoe durf je ook nog hulp te zoeken als je deze reacties krijgt?'
het is precies waar ik al jaren mee worstel.

Doenja

Het gaat niet om blaming de victim. Zoals eerder gezegd een verhaal heeft 2 kanten en de waarheid die in het midden ligt.

Wij kennen geen van allen TS en haar ex persoonlijk dus kunnen niet oordelen wie dader danwel slachtoffer is.

Ik stelde een oprechte maar wel kritische vraag.

Ik ken ook de andere kant. Mijn man is jarenlang door zijn ex beschuldigd van alcoholverslaving ( drinkt niet eens alcohol), zou haar mishandeld hebben ( uiteraard heeft zij nooit aangifte gedaan), zou allerlei gedragsstoornissen hebben volgens ex( kwam uiteraard niks uit onderzoek wat hij vrijwillig liet doen) maar ja ondanks dat er nergens bewijs voor was is de algemene opinie al snel.." vrouwen zijn zielig en mannen bullebakken".
Een opinie die ik op dit forum ook vaak zie.

Mother of 2

Dat is erg naar, zeker als de kinderen 2x per maand er dan naar toe moeten bij deze problematiek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.