Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Dilemma

Dilemma

14-10-2016 om 13:09

Verhuizen voor een relatie

Sally MacLennane

Sally MacLennane

18-11-2016 om 12:31

ach, wat jammer!

Ik denk niet dat je jezelf dingen moet verwijten. Je hebt er goed over nagedacht en dat heeft tijd nodig.
Ik vind het wijs dat je je kinderen voor hebt laten gaan. Hoe verdrietig ook. Maar wel dapper.

Heel veel sterkte met alles!

Pandora

Pandora

18-11-2016 om 13:21

Weloverwogen

Ach, wat ontzettend jammer dat jullie er niet samen uit zijn gekomen.
Ik sluit me bij Sally aan: dit soort moeilijke beslissingen kun je niet zomaar even snel nemen, daar is gewoon tijd voor nodig. Dat hoef je jezelf niet kwalijk te nemen, integendeel, je hebt een weloverwogen besluit genomen in plaats van zomaar de handdoek in de ring te gooien.

Dilemma/ron

Wat vervelend dat het zo gelopen is. Maar ik begrijp heel goed dat de betrokkenheid bij je kinderen de doorslag heeft gegeven. En dat dit ook de beste keuze voor je is. Hoe dubbel het nu ook lijkt.

Lente

Lente

18-11-2016 om 16:52

Je mag trots zijn op jezelf

Je hebt de juiste prioriteiten gesteld, ook al was dat moeilijk.
Complimenten!

Dilemma

Dilemma

26-03-2018 om 14:52

Ervaringen na de beslissing

Zo inmiddels anderhalf jaar verder en heb nog regelmatig mijn bericht en de reacties hierop nagelezen.
In het kort is de beslissing om niet te verhuizen naar mijn vriendin op een en een appartement in de woon plaats van mijn kinderen en ex partner te kopen voor mij en mijn kinderen een heel erg goede beslissing geweest. Mijn kinderen zijn er heel blij mee en ik ook... het geeft zoveel rust om voor mijn pubers van inmiddels 15 en 18 deze plek geregeld te hebben. Ik had de knoop al veel eerder moeten doorhakken.

Moet er niet aan denken dat ik voor het samengestelde gezin was gegaan (2 pubers en 2 kinderen van 6 en 8) Dit had van mijn kant nooit gewerkt.
Mijn vriendin en ik zijn nog samen.. en werken aan het goed houden van deze lat relatie met alle ups & downs die je volgens mij in een "normale" relatie ook hebt.
Voor mijn vriendin was of is het denk ik het moeilijkste .... het ideaalbeeld van onder 1 dak wonen met de kinderen gaat niet gebeuren en daar heeft ze het af en toe nog moeilijk mee.

Zelf vind ik het best een uitdaging om een goede balans te vinden tussen haar gezin en mijn ouderschap. Zij heeft de kinderen woe, do, en altijd za en zondag. Ik zit niet altijd te wachten om als ik de kinderen niet heb naar haar te gaan en mee te draaien in het zorgen. (is misschien wat zwart wit want het is natuurlijk niet alleen maar zorgen). Voel me dan soms schuldig als ik meer ruimte wil en tijd voor mijzelf (omdat ik natuurlijk die fase met jongere kinderen al gehad heb). Ook daar moet je samen een weg in vinden.

Gebleven

Wow, gefeliciteerd. Leuk dat je na dit verhaal een update plaatst. En je kinderen zien en je vriendin is er gelukkig toch ook nog steeds bij ondanks de voor haar belangrijke eis om samen te wonen of uit elkaar te gaan.

En fijn voor je kinderen. Vooral als ze ouder worden is het nog belangrijker om makkelijk even naar de andere ouder te kunnen op een moment dat het hen uitkomt.

Mooi, Dilemma

Je hoort blijkbaar bij het soort vaders dat in staat is om 'het eigen geluk' te zien in het óók heel houden van zijn ouderschap. Dat vind ik mooi!
Het zal niet makkelijk zijn, maar een relatie die is gebaseerd op het noodgedwongen inleveren van een wezenlijk deel van jezelf (nl. je kinderen) is mi verre van gezond. Een partner die dat van je vraagt, vraagt teveel.

Pandora

Pandora

28-03-2018 om 09:40

Fijn

Wat leuk om nog van je te horen! Ik word helemaal blij van je bericht dat jullie toch nog samen zijn. Mijn complimenten voor je beslissing en je aanpak.

Paddington

Paddington

28-03-2018 om 09:57

Top!

Wat fijn dat je er nog even op terugkomt. Erg fijn om te lezen dat jullie nog samen zijn (met alle perikelen van elke relatie) en dat het goed gaat met de kinderen.

Anders

Anders

29-03-2018 om 02:14

Anders

Hier ging de vader voor zijn geluk, ruim een uur rijden. De oudste kinderen (24 en 21) hebben hem al een jaar niet meer gezien. Ze appen.

De jongste (18) is er af en toe. Dit gaat ondertussen al 3 jaar zo en laat ik zo zeggen, ook als kinderen ouder zijn hebben ze hun vader nog zo nodig.
Dus ik bewonder jouw betrokkenheid Dilemma en zou wensen dat er meer vaders zo dachten.

Optimist

Optimist

06-04-2018 om 18:57

Trots

Beste Dilemma,

Wees trots op jezelf! En zoals moederziel zegt, geluk zit ook in het ouderschap en niet alleen in je nieuwe vriendin.

Zit helaas zelf tegen de aanstaande "ver weg verhuizing" en samenwonen van mijn ex aan te hikken. Die kiest ook voor "zijn eigen geluk" en mijn kinderen betalen de rekening.

Ik heb groot respect voor de keuzes die je gemaakt hebt.

Aly

Aly

16-04-2018 om 19:32

reactie

Wat een fijn topic om te lezen zeg.

Ik ben partner van iemand met kinderen. Hoewel onze liefde erg sterk is, kan het best lastig zijn op bepaalde momenten.

Zeker nu de kinderen vragen aan mijn partner om dichterbij te komen wonen. Mijn partner is om meerdere redenen 1,5u van de kinderen gaan wonen (met pijn in het hart) en iedereen voelt nu dat dit niet de juiste beslissing was.
En staat er ter discussie om dit weer terug te draaien. De vraag is alleen, wat heeft dit voor mij als gevolgen. En voor de liefde. En ook op termijn.
De woonplaats waar mijn partner naar terug zou moeten keren heb ik helemaal niets mee en daarnaast heb ik mijn partner in onze huidige woonplaats leren kennen en vanuit daar hadden wij een toekomstplaatje in gedachte en waren we serieus plannen aan het maken om samen te gaan wonen.

Als ik dan de berichten van Dilemma lees dan begrijp ik zijn besluit heel goed om dicht bij de kinderen te willen blijven. Ik vind ook dat mijn partner alles moet doen voor de kinderen, dat staat vanaf dag 1 voorop. Maar het betekent niet dat ik niet (soms bewust soms onbewust) af en toe egoïstisch aan mijzelf denk en wat het voor mij betekent.
Maar is er dan geen middenweg? Idd proberen vaker in de woonplaats van de kinderen te zijn? Daar een huisje huren en wat nachten verblijven.
Tijdelijk kijken of er een extra dag per week ontmoeten mogelijk is. Of een extra avond per week er heen. Nadeel is dan natuurlijk dat de ex-partner het huis moet 'delen' op dat moment als mijn partner besluit niet daar te wonen maar extra te reizen. En ben je dus afhankelijk van de ex-partner.

Aly

"De woonplaats waar mijn partner naar terug zou moeten keren heb ik helemaal niets mee "

Nou, de kinderen van je vriend wonen er, dus in die zin heb je er wel iets mee. En als je vriend er zelf ook gaat wonen, heb jij er nog veel meer mee!

Waarom kan het trouwens niet andersom: dat je vriend in die plaats gaat wonen, en dan af en toe bij jou logeert (in plaats van daar vaker heen te gaan). Belangrijk is namelijk dat er een 'thuis' is waar de kinderen zelf in en uit kunnen lopen, en niet zozeer dat er vaker een 'bezoek' gepland wordt.

Als je vriend aangeeft geen goede beslissing genomen te hebben, dan zou ik hem vooral steunen nu wèl een goede beslissing te nemen. Ook al moet je daarvoor je eigen toekomstplaatje wat aanpassen.

Aly

Aly

17-04-2018 om 10:22

Jippox

Ik steun mijn partner al vanaf dag 1. En dat blijf ik doen, want ben van mening dat kinderen altijd de belangrijkste prioriteit hebben en hun belangen daarin voorop staan.

Maar dat betekent niet dat je als partner van niet ook af en toe egoïstisch naar je eigen behoefte mag luisteren en daarin ook mag bedenken wat het met jezelf doet en hoe je daarmee moet omgaan.

Nee, ik heb niets met die woonplaats. Dat de kinderen er wonen en mijn partner er over nadenkt terug te keren betekent niet dat ik direct iets met die woonplaats moet hebben. Ik heb binding met mijn partner en de kinderen maar niet met een woonplaats waar ik geen binding heb.
Maar dat betekent niet dat ik mijn partner niet steun in de juiste beslissing. Het is alleen het besef dat het plaatje wat we samen hadden uitgestippeld anders moet gaan worden en dan zal ik daar ook tijd voor nodig hebben en ervaringen willen lezen om aan een ander beeld te wennen.

Dilemma

Dilemma

03-09-2018 om 12:37

Aly

Ik ben wat laat met mijn reactie en misschien is er al een beslissing genomen over het dichter bij de kinderen gaan wonen van je vriend?
Ook uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een chalet/caravan of whatever in de buurt van de kinderen regelen waar ze dan makkelijker terecht kunnen een optie is die op papier aantrekkelijk lijkt maar in de praktijk lastig is.
Het voelt nooit als thuis of een eigen plek. Het is best troosteloos... in de zomer is het nog druk en heeft het nog sfeer maar ja in het najaar en de winter..Daarnaast liggen de meeste van die parken even fietsen vanuit de stad of dorp en zit je daar met een gehuurde chalet/stacaravan te wachten op je kinderen.

Denk dat hier maar 1 richting werkt en dat is kiezen voor de kinderen (die zijn maar kort bij je ) en de tijd dat je vriend de kinderen niet heeft kun je samen besteden... is ook even aanpassen maar aan de andere kant heb je dan ook quality time samen (afhankelijk van de verdeling met zijn ex partner) en een vriend/vader die lekker in zijn vel zit. Begrijp jouw gevoel ook ... je hebt een relatie en wilt ook verder bouwen. Dit voelt als een stap terug.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.