Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Vraag. Gang van zaken bij vader

Hai mensen, ik vraag me even wat af, misschien ben ik wel een wel veel te overbezorgde ouder.

Ik schets mijn situatie even;  De vader van mijn kinderen en ik zijn bijna 8 jaar uit elkaar. Hij heeft een nieuwe vrouw met de daarbij behorende kinderen. Onze kinderen zijn 8 en 11 jaar. Zo nu en dan hoor ik wel eens van de kinderen dat het daar heel anders gaat. En ik ben ook geen perfecte ouder. Ze zijn van de 14 dagen 12 dagen bij mij.

Maar mijn kind vertelden dat zijn vader in het weekend soms wel tot half 12 in bed ligt. Terwijl zijn kinderen al een tijd uit bed zijn. Ik hoor wel vaker van die dingen dat ik denk van, mha, dat zou ik anders aanpakken, maar ja zijn, huis. Zijn regels. Ik weet niet zo goed om hier mee om te gaan.

Iemand tips?   


Tot 11.30 uur in bed liggen vind ik niet zo schokkend. Zijn er ook dingen die in het algemeen zorgelijk zijn?

Tip: gebruik niet het algemene woord 'vraag', maar benoem in de titel je vraag, zodat je gerichte antwoorden krijgt.

Tip2: jouw vraag is niet zozeer gericht op basisschoolleeftijd, maar meer op 'Echtscheiding en erna'.

Mening: Zolang de veiligheid e/o gezondheid van de kinderen niet in het geding is, bemoei je je niet met hoe de andere ouder zijn tijd met de kinderen doorbrengt.

Nee, niet druk om maken. Ik deed het zelf ook. Kinderen zijn oud genoeg om zichzelf te vermaken. Waarom zou je er naast gaan zitten 's ochtends vroeg in het weekend?

Ik begrijp het niet zo goed. Vind je kind het vervelend dat zijn vader zo lang op bed ligt? In dat geval kun je je kind helpen om dat hij of zij dat zelf bij vader aankaart. Als je kind het geen probleem vindt, vraag ik me oprecht af waarom jij daar iets van zou vinden.

Wat dacht je van niet?

Wat wil je doen? Hem in zijn weekend persoonlijk om 8 uur uit bed slepen?

Je kinderen zijn ook groot genoeg om een tijd gewoon hun ding te doen. Het is dan ook niet dat ie aan de andere kant van de wereld zit.

Niet mee bemoeien... zoals hier boven geschreven zijn ze inderdaad op een leeftijd dat vader er niet al om 8u naast hoeft te zitten.. en misschien is er wel een andere volwassene beneden? 

Mieks84

Mieks84

28-03-2021 om 11:37 Topicstarter

@ iedereen! Bedankt voor het reageren. Mijn kind kwam er dus zelf mee, dat hij het best vervelend vind dat hij er dan niet is. Er is dan geen andere volwassene of groter kind. En om een kind van 8  3 uur, 3 en half uur alleen te laten.  Die van 11 redt zich zelf wel, maar ik vind het zo jammer, de kinderen zien hem al niet zo veel. In die 12 dagen dat hij ze niet ziet geeft hij ook niet zo veel aandacht aan ze, hij vraagt bijna nooit of hij contact  met ze op mag nemen, t komt altijd vanuit de kinderen ( of vanuit mij) en als ze dan een keer contact hebben. Is t even en kapt hij t af met, ik heb niks meer te vertellen.  Ik sta ze nooit in de weg om contact op te nemen. 

Contact met hun vader is niet contact met hun ideale vader, maar met hun reële vader. En daar zullen ze dan hun verhouding toe moeten bepalen. Daar hebben ze hun hele leven voor en dat zal gaan met steeds veranderende perspectieven. Je kunt dat alleen maar zo goed mogelijk begeleiden en zo goed mogelijk betekent dan dat ze zelf de ruimte ervaren om die wisselende perspectieven te mogen hebben, zonder dat dat meteen tot drastische gevolgen heeft.

Tsjor

Hoe oud zijn de kinderen van zijn vriendin? Zijn ze nog heel klein en wordt er van jouw kinderen verwacht dat ze zich 's ochtends ontfermen over haar kinderen? Of verveelt jouw jongste zich in die ochtenden?

Mieks84

Mieks84

28-03-2021 om 15:25 Topicstarter

Hi Tsjor en poezie,

De kinderen zijn 18, 16 en 13, en die zitten hele dagen op de kamer. Het enige moment dat ze elkaar zien is met t avond eten. Hij verveeld zich in die ochtenden. Hij valt qua leeftijd helemaal buiten de boot. Ik heb al wel gezegd dat hij daar dan iet van moet zeggen, dat gaat dan 1 maand goed en dan vervalt hij weer in t oude patroon. Ik weet dat ik er niks over te zeggen heb, maar ik vind het vervelend voor de kleine man

Dat is inderdaad wel vervelend voor je zoon. 

Heeft hij daar speelgoed om zich mee te vermaken, of kun je afspreken dat hij jou mag bellen als hij zich verveelt?

Verder lees ik niet dat dit iedere keer voorkomt, maar soms wel en alleen in de ochtend. Als ze in de middag alsnog leuk en gezellig doen zie ik er verder niet zo'n probleem in.

Nog een paar jaar, dan heeft je zoon de leeftijd dat hij zelf zijn bed niet uit te knuppelen is.

Het is stom van je ex. Hij weet dat dit vervelend is voor de jongste dus je zou je ook kunnen  voorstellen dat hij dan eens in de twee weken niet uitslaapt. Maar goed, ex vindt het kennelijk geen probleem, dus je kan er verder weinig mee.

Groeten,

Temet

Ik zou ook mijn uitslaapmoment niet laten afnemen door/voor een 8-jarige, maar wel meedenken over ideeën voor hem om die tijd te besteden.

Poezie schreef op 28-03-2021 om 15:40:

Dat is inderdaad wel vervelend voor je zoon.

Heeft hij daar speelgoed om zich mee te vermaken, of kun je afspreken dat hij jou mag bellen als hij zich verveelt?

voorstellen om te bellen zou ik dan weer niet doen. De zoon moet het daar oplossen ipv moeder als hulplijn te gebruiken.  

Maar McGonagall, toen jij zelf een 8-jarige had, bleef jij toen tot half twaalf uitslapen?

Ik vind 3,5 jaar jezelf bezighouden voor een achtjarige best lang. Er zijn ergere dingen, maar handig vind ik het niet.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.