Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Houtplankje

Houtplankje

10-11-2019 om 14:52

Vriend en ik gaan uit elkaar. Wat is redelijkheid


Houtplankje

Als (beiden) oudgedienden hier op het forum heb je toch altijd idee dat je elkaar wat kent. Ik denk dat je een goede keuze maakt. En ik wens je er sterkte mee.

Eindigen.

Heb je dat ook gezegd Houtplankje? Dat je graag zou zien dat deze relatie op een normale manier gaat eindigen? Dat het, voor iedereen, extra naar gaat worden als het met ruzie en ellende gepaard moet gaan?
Dat je besluit definitief is, of het hem nu wel of niet gelegen komt.
Probeer je schuldgevoel niet de overhand te laten nemen, het klinkt of dat nu net zijn bedoeling is.

Moeilijk hoor, makkelijk praten hier achter mijn laptop, jij zit er midden in.

Emmawee

Emmawee

17-11-2019 om 16:14

Houtplankje

Fijn dat het forum zo'n positieve rol speelt.
Jouw verhaal raakt me, omdat altijd zo duidelijk naar voren kwam dat er liefde is tussen jullie. Maar soms is dat niet genoeg. Ik snap wel dat je nu bang bent voor een lelijk einde, maar ik denk dat je er heel goed aan doet om te laten zien waar jullie kijk op het leven keer op keer niet verenigbaar blijken te zijn.

Fijn om zo bezig te zijn met keukenkastjes. Alles waar je plezier aan beleeft is van waarde. Hoe vindt je zoon het eigenlijk?

Houtplankje

Houtplankje

17-11-2019 om 20:47

Duidelijkheid

Ik heb vanochtend geprobeerd om heel duidelijk te zijn: ik vroeg of hij al stappen gezet had en of meer vrienden ervan wisten. Inmiddels heeft hij nog een andere vriend het verteld, en ook zijn zonen. Dus het besef begint te dalen.
Schuldgevoel tja, die heb ik eigenlijk niet. Ik heb enorm met hem te doen, maar dat is iets anders. Ik zie ook hoe vast hij zit in bepaalde gedrags- en denkpatronen.
Hij is langs geweest bij de buren 2 huizen verderop omdat de moeder van de buurman 2 appartementjes verhuurt een paar buurtjes verderop. Dus hij is ermee bezig (en de buurt zal morgen weten dat we uit elkaar gaan... maar.dat maakt me niet zo veel uit).
Mijn zoon begrijpt het. Hij is aan de ene kant gesteld op mijn ex vriend, maar hij zag ook wel dat de relatie niet gelijkwaardig was en dat ik veel meer deed/ondernam/regelde/betaalde etc...
Hij maakte ook een keer een opmerking waarvan ik schok, namelijk "ik doe het wel, als je op X wacht is het volgende maand nog niet gebeurt" (ging over het verplaatsen van een zware kast).
Goed. Nu verder kijken naar Ruben Terlou
Houtplank

Houtplankje

Houtplankje

18-11-2019 om 09:37

Twijfels over ziek melden

Ik kom net terug van de huisarts, bloeddruk is wat gedaald maar nog steeds tr hoog ondanks de medicatie (162/110). Ze wil dat ik me ziek meldt voor een week en mijn (geestelijke) rust pakt. Maar ik twijfel. Als ik thuis bent betekent dat ik ook veel meer met ex-vriend in een ruimte ben, omdar zijn werktijden van 15 tot 23 uur zijn deze week en dat samen zijn is nou niet echt bevorderlijk voor mijn gemoedstoestand. Werken is afleiding. De huisarts opperde dat ik misschien een weekje weg kon, dat vind ik van de zotte. Het is mijn huis. Terugkomen op mijn woord wil ik oom niet, hij is echt bezig met zoeken en heeft ook hulp ingeroepen van een paar vrienden.
Wat is wijsheid..?
Houtplank

Houtplank

Houtplank

18-11-2019 om 09:38

Ik realiseer me ook

Dat er geen "goede" oplossing is in deze. Ik probeer me alleen een mening te vormen.
Houtplank

Autimam

Autimam

18-11-2019 om 09:41

Wel ziekmelden

Ik zou wel een week rust pakken, en dan veel naar buiten gaan: wandelen, mensen bezoeken, sauna, noem maar op. Vraag ex-vriend of hij je wil ontzien: dus als jij thuis bent ofwel het huis uit, ofwel veel op de logeerkamer zitten. Je hebt je rust om medische redenen nodig, daar mag hij ook zijn steentje toe bijdragen.

Biebel

Biebel

18-11-2019 om 11:34

Eigenlijk zou je je thuis willen ziekmelden...

Vaak zijn mensen gestressed van werk, en dan is ziekmelden de oplossing om de oorzaak van de stress weg te nemen en het advies: ga leuke dingen doen die je energie geven. In jouw geval geeft, volgens mij, je werk je juist energie, maar zit de oorzaak thuis op de bank.

Wat je zou kunnen doen? Zelf een weekje ergens anders logeren, is dat een optie? Waarbij je eventueel wel aan het werk blijft, als dat je helpt. Of je legt aan je a.s. ex uit, dat je op dokters orders stress moet vermijden. Dus of hij, als jij thuis bent, in zijn eigen kamer blijft of weggaat.
Sterkte, want het is niet makkelijk voor je.

Ontspanning

Eens met Biebel. De dokter bedoelt dat je ontspanning moet opzoeken en stress vermijden. In een gesprek van 10 minuten is het misschien niet mogelijk om een advies op maat te geven en daarom wordt er een soort algemeen advies gegeven van stoppen met werken. Als dat voor jou niet stressverminderend is dan hoef je dat advies niet op te volgen. Maar ik zou wel kijken waar je winst kan behalen op het gebied van ontspanning en rust. Gelukkig is je bloeddruk al iets gezakt. Sterkte!

Als het niet anders kan...

Ik zou me, op dit moment, alleen ziek melden als werken niet meer gaat. Ik zou liever doorwerken en als hij eenmaal vertrokken is misschien wat verlof opnemen. Maar dat moet lichamelijk gezien maar kunnen, jij voelt wat het beste is voor je lijf. Weggaan, uit logeren, lijkt me ook geen optie omdat je zoon ook bij jou is?
Heb je een goede collega of leidinggevende waarmee je je situatie kan bespreken? Hoeft niet direct tot in detail, maar vaak is het fijn als ze weten dat jij niet helemaal jezelf bent en dat je bloeddruk behoorlijk hoog is.

Emmawee

Emmawee

18-11-2019 om 15:43

Gedeeltelijk

Ik ben het eens met Wil40.
Een andere optie is om in overleg met je leidinggevende te kijken of je je gedeeltelijk ziek kunt melden en een aantal taken tijdelijk kunt laten liggen of kunt overdragen. Alles met als doel gezond te blijven.

Jezelf helemaal ziekmelden lijkt me juist niet handig, omdat je daarmee de hele 'machine' stilzet. Ik denk dat je beter op zoek kunt naar manieren om binnen je dagelijkse routine meer ontspanning in te bouwen.

Sterkte ermee!

Houtplank

Houtplank

18-11-2019 om 15:44

Jutta en Wil

Ja ik ben ook van mening dat ziek melden niet de beste optie is in dit geval. Ik kan heel goed opschieten met leidinggevende maar ze is zelf net een week weggeweest omdat een naaste van haar familie plotseling dood is gegaan. Om dan met mijn hartzeer bij haar te gaan, weet ik niet. Ik zal het wel vertellen maar ik vind het in vergelijking met haar niet zo ernstig.
Hoitplank

Flavia

Flavia

18-11-2019 om 15:49

niet hartzeer

Je gaat niet met je hartzeer naar je leidinggevende maar met je gezondheidsprobleem. En daar is zij ongeacht haar persoonlijke situatie verantwoordelijk voor namens de organisatie.
Als zij dat niet kan dan zal de organisatie een ander moeten aanwijzen om haar te vervangen.
Maar dat is haar taak, en niet jouw taak om haar te ontzien. Heeft ze aan jou gevraagd haar te ontzien? Zo nee, dan vul je in voor een ander.

Houtplank

Houtplank

18-11-2019 om 15:52

Ergenis

Ruzie gemaakt net. Gelukkig was zoon er nog niet. Oorzaak: ik kon de boor en andere werktuigen niet vinden. Hele huis doorzocht, ex-vriend van achter zijn laptop: "in de SCHUUHUUR in een lqngwerpige blauwe bak." Niets. Na 10 mn komt hij toch zelf kijken met geirriteerde blik. Geen blauwe bak. Plotseling herinnert hij zich dat hij het bij zoon gebracht heeft enkele weken terug, om te klussen.
Ik kan dus mijn keukenkastjes niet ophangen, want tot volgend weekend is het niet mogelijk om het op te halen. Dus midden in de woonkamer.staan er keukenkastjes en een afzuigkap te wachten.
Een paar jaar geleden had ik het nog grappig gevonden. Nu, na tientallen deg. voorvallen heb ik moordneigingen
Houtplank

Emmawee

Emmawee

18-11-2019 om 15:58

Hmm

Ik ben zelf leidinggevende en ik vind het fijn als een medewerker me vertelt dat ze van de dokter het advies heeft gekregen om rustig aan te doen, dat het thuis allemaal erg moeizaam gaat en dat ze graag blijft werken, maar dat ze een manier moet vinden om daar gezond bij te blijven.

Je opmerking over het leed vergelijken gaat volledig voorbij aan de noodzaak goed voor jezelf te zorgen, juist om (langdurige) uitval te voorkomen. Als je dat kunt zonder overleg met je leidinggevende, dan kan dat natuurlijk ook, maar anders vindt ze het vast prettig als je haar er (tijdig) bij betrekt.

Emmawee

Emmawee

18-11-2019 om 16:03

Wat Flavia zegt dus...

Precies dat.

Lanza

Lanza

18-11-2019 om 16:11

Ik zou niet gaan werken

en dan naar een spa gaan om daar te ontspannen. Wel kalm aan doen en niet in de al te hete sauna's. Lekker zwemmen, een boek lezen en lekker eten.

Mijntje

Mijntje

18-11-2019 om 16:19

ontspannen

Eh.. de sauna moet je eerst met je arts overleggen als je een hoge bloeddruk hebt.
En in je eentje vakantie vieren terwijl je zoon thuis is, dat is toch geen goede moeder zijn, Lanza?
Houtplankje, jij je ontspant op je werk kan je beter werken. Of tijdelijk wat minder uren en wat meer tijd om te wandelen. Goed luisteren naar je lijf!

mijntje ot

Ook met een smiley is dit gewoon een stomme opmerking op een goed bedoeld advies. Ik ben het wel met Lanza eens. Ik denk dat het goed is als Houtplank zich in ieder voor een deel ziekmeldt en dan gewoon dingen gaat doen die voor haar ontspannend zijn. Stuk wandelen, ergens in een koffietent lekker een boek lezen, museumbezoek, etc

Houtplank

Houtplank

18-11-2019 om 17:10

Ik kijk het even aan

Ik heb morgen een lange dag (van 8:30 tot 16:20) bijna zonder pauze, maar dat is dan gelijk de langste dag van de week. Woensdag geef ik 5 uur les en donderdag ook. Als ik morgen vol hou dan zijn woensdag en donderdag makkelijker. Ik ga wel morgen met mijn leidinggevende praten.
Ik merk dat ik gewoon heel erg bang ben voor het idee dat ex-vriend tegen 15 december niets gevonden heeft en dat ik hem eruit moet zetten (of langer met hem moet, wat ik absoluut niet wil). Dat veroorzaakt bij mij een hoop stress. Ik hoop echt dat hij iets vindt zodat het snel en zo makkelijk mogelijk kan gaan.
Houtplank

Mijntje

Mijntje

18-11-2019 om 17:12

ot Alkes

Ach Alkes, ik ben nu eenmaal niet perfect

Flavia

Flavia

18-11-2019 om 17:16

juist daarom

juist omdat je die stress hebt is het goed om dit te melden bij je leidinggevende.

En naar je ex toe, blijven herhalen dat de 15e een harde deadline is. Wat je nu gedaan hebt is goed, het vragen naar zijn acties en of hij het al met andere vrienden er overgehad heeft. Zo kun je ook vragen of hij al gevraagd heeft of hij ergens terecht kan als hij op de 15e nog geen plek heeft. Je hoeft dan niet aan te bieden dat hij kan blijven want dat kan niet.

Hij heeft een beperking maar is niet handelingsonbekwaam. Je helpt hem juist door de herhaling want dan kan het niet wegzakken en blijft de boodschap hangen.

Lente

Lente

18-11-2019 om 17:42

Een mooi moment om zelf werktuigen te kopen

Je wil immers niet afhankelijk zijn van zijn werktuigen. En als je hem vraagt om advies wat je moet kopen om de belangrijkste dingen in huis te kunnen doen, dan zend je gelijk de boodschap uit dat je het zelf gaat doen. En je krijg (hopelijk) goed advies wat je moet kopen.

Over ziek melden: Ik zou me deels ziek melden en dan die uren die voor jou veel verschil maken. Dat kunnen ook heel praktisch de uren zijn waar je hem niet thuis tegenkomt Of juist de uren die jou om andere redenen goed uitkomen.

Jasmijn

Jasmijn

18-11-2019 om 17:46

Lente

Misschien waren het haar werkspullen wel, zou zo maar kunnen dat hij de spullen van haar heeft uitgeleend.
Kan die zoon ze niet terug brengen, i.p.v dat jullie ophalen, hij heeft ze toch nodig gehad?
En anders is er eventueel een buurman/vrouw waar je het even van lenen kan, als je het nu graag meteen wilt ophangen?

Houtplankje

Houtplankje

18-11-2019 om 17:58

Mijn spullen inderdaad

Tenminste... de boormachine dat hij uitgeleend heeft is van hem, die van mij ligt hier nog, maar de borenset is van mij ja...
Ik kan vast van de buren lenen idd, of eventueel een nieuw setje boren kopen, mooie dure (traktatie).. het is meer de irritatie van wederom iets dat spaak loopt omdat hij niet plant en regelt.
Zoon kan ze vast terugbrengen maar ik ga me er niet mee bemoeien, ik koop gewoon een setje van 5 mooie boren dat ik vervolgens ergens opberg waar IK alleen ze kan vinden... Ik ben een goede klusser, heb geen advies van hem nodig. Eigenlijk kan ik het denk ik beter dan hij.
Houtplank

Jo Hanna

Jo Hanna

18-11-2019 om 18:37

Breaking Bad

Wij zijn hier Breaking Bad (opnieuw) aan het kijken. Gisteren zagen we de aflevering dat Skyler haar man Walter vertelt het huis te verlaten. Hij lijkt daar in eerste instantie ook weinig aanstalten toe te maken tot op een gegeven moment zwager Hank voor de deur staat met zijn grote SUV met veel laadruimte en de mededeling ‘it’s time’.

Misschien zelf een paar verhuizers regelen ...

Groet,
Jo Hanna

Sancy

Sancy

18-11-2019 om 18:54

Houtplankje

"Ik merk dat ik gewoon heel erg bang ben voor het idee dat ex-vriend tegen 15 december niets gevonden heeft en dat ik hem eruit moet zetten (of langer met hem moet, wat ik absoluut niet wil)." (#141)

Het enige dat je hoeft te doen is een slotenmaker boeken voor 15 december. Of vooruit, 16 december.

Serieus. Als hij dan nog spullen heeft staan bij je, kan hij een afspraak maken om ze op te halen.

Houtplankje

Houtplankje

18-11-2019 om 20:01

Ja, slotenmaker

Dat zal het wel worden als het zo ver komt. Maar het is geen leuke vooruitzicht. Ik wil graag de mooie herinneringen dat we hebben (het zijn er veel) intact houden. Het heeft weinig zin om van tevoren angstig te worden weet ik, maar ik vind het moeilijk allemaal.
Houtplankje

Lanza

Lanza

18-11-2019 om 20:03

Gekke aanname Lente

Het is haar huis en het zijn haar klusspullen. De situatie is precies andersom, hij zal zelf zijn spullen moeten regelen.

Maro

Maro

18-11-2019 om 20:54

Maar is het wat

om in de vroege ochtend van 15 december (of wanneer ex vriend naar zijn werk is) de slotenmaker te laten komen en vervolgens zelf een paar dagen van de radar te zijn? Dus jij bij familie, zijn app blokken (even) en verder even onvindbaar te zijn zodat je niet overmand wordt door schuldgevoel als hij een beroep op je doet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.