Echtscheiding en erna

yllib
15-11-2015 om 17:56
Vriendin ex aan de deur tijdens omgang
Mijn ex en ik hebben een naar verleden die zich blijft voortzetten. Even wat achtergrond: ben gestalked bedreigd, omgangsregeling wordt gemanipuleerd. Ik heb gesprekken gehad bij diverse instanties en na het laten lezen van diverse mails en mijn ervaringen denken dat, laten we zeggen iets niet aan hem klopt.Politie ziet het heel helder enig wat ontbreekt is voldoende bewijslast, maar dat terzijde. Als hij ons kind komt halen eist hij dat ik de trap naar beneden loop om hem te brengen. Heb ik in het begin ook gedaan, totdat hij weet begon met scheldpartijen en dreigementen aan mijn adres. Vervolgens ook zijn vriendin die ik nog nooit eerder had gezien die bedreigde mij en noemde mij een slechte moeder.Onze zoon heeft dit allemaal meegekregen.
We zitten nu in mediation en hij blijft zeggen dat ik naar beneden moet en zelf de mediator zegt dat het onze communicatie zou verbeteren. Ik doe dit niet meer want na jaren gekleineer en scheldpartijen ben ik er klaar mee.
Ik heb hem nu al meer dan 15 keer verzocht om zn vriendin niet aan de deur te brengen, maar hij blijft dit doen. Zij mag weten waar ik woon. Ik weet niet waar zij woont, terwijl mijn dochter wel regelmatig naar haar huis gaat.
Ze blijft of in de auto net bij mij voor de deur of stapt uit en staat me dan uit te dagen. Hij zegt doodleuk: Je hoeft mij niet te vertellen wat ik moet doen.
Is het gek dat ik dit wil?Heb ik enig recht om dit van hem te eisen. Snap niet zo goed wat dit met omgang tussen hem en zijn zoon te maken heeft. Ondanks dat hij heeft laten blijken door zijn daden dat hij me kapot wil maken, blijf ik mijn best doen voor de omgang, maar dit wordt alleen maar bemoeilijkt.

Hortensia
15-11-2015 om 20:24
Wedstrijd die je bijna niet kunt winnen
Ik vrees dat je weinig kunt eisen. De mediator vindt dat je je ex zijn zin moet geven omdat die uit gaat van gezond verstand bij je ex. Jij weet beter.
Verder heb je gesprekken gehad met instellingen die vermoedens hebben over je ex. Wat geven die voor advies?
En ook een mogelijke tip: de politie neemt het serieus maar kan niets doen, schrijf je. Kan er niet toevallig net een wijkagent surveilleren rond de tijd dat je ex verwacht wordt?
Heb je buren, vrienden, familie o.i.d. die aanwezig kunnen zijn als hij komt?
Je schrijft dat hij er actief op uit is om jou het leven zo zuur mogelijk te maken. En hij merkt dat hij er succes mee heeft, want je reageert, verbaal of nonverbaal.
Logisch ook.
Het zal heel veel van je vergen, maar als je nou eens probeert net te doen alsof het geen probleem voor je is je kind naar beneden te brengen? Dan is dat alvast één lolletje minder voor hem.
Ik heb een kennis die zelf momenteel in een uitzichtloze vechtscheiding zit, verplicht werd tot mediation want de kinderen leden er onder, en haar ex speelde ook altijd de vriendelijke meneer met een nare ex en werd geloofd op zijn blauwe ogen, tot zij een appje installeerde waarmee zij het wekelijks terugkerende gebulder van haar ex en de bemoeienissen van diens nieuwe vlam opnam.
Zonder dit aan te kondigen (omdat ze vermoedde dat het afspelen niet werd toegestaan) speelde ze deze opname af bij de mediator. De mediator schrok hier behoorlijk van. Hoe dit verder gaat moet ze nog afwachten, maar haar ex moet van goeie huize komen om zijn spelletje van "ik ben redelijk, maar zij *gevolgd door leugens*..." nog vol te kunnen houden.
Daarom is het misschien een aanrader om te investeren in een discreet opneemapparaatje (of zoiets op je telefoon) of klein cameraatje dat je onopvallend kunt opstellen (indien mogelijk). Waarmee je het gescheld en gedreig stiekem kunt opnemen om dan bij de eerstvolgende mediation de opname af te spelen, eventueel op de patsboemmanier zoals die kennis deed, omdat ze zich niet gehoord en serieus genomen voelde door de mediator dankzij de houding van haar ex.
En tenslotte, wellicht ten overvloede: doe aan dossiervorming. Elk berichtje sla je op print je én backup je, eventueel een backup onderbrengen (print en digitaal) bij iemand die je vertrouwt. Ook eventuele opnamen.

yllib
16-11-2015 om 16:36
manipulator
@Hortensia
Bedankt je reactie!Inderdaad heel herkenbaar. Je hebt helemaal gelijk. Ik zou graag naar beneden lopen ,maar niet als onze zoon onderworpen aan gescheld en manipulatie. Dat is het me helemaal niet waard.Ik heb niet eerder gedacht aan afluisterapparatuur. Hij is een manipulator nummer 1, want als ik naar beneden loop krijg ik een brief van zijn advocaat dat ik(.... allemaal leugen) heb gedaan en dat zijn partner en wie dan ook als getuige zullen optreden.Ik probeer mezelf hiertegen te beschermen.Als er mensen bij zijn doet hij overdreven vriendelijk en zodra zij weg zijn staat daar de duivel. Helaas wonen familie en vrienden niet echt in de buurt. Ben op mezelf aangewezen en in de buren daar kijk ik mee uit, omdat hij ook al over is gegaan tot manipulatie van enkele( hij woonde hier ooit en vond het nodig om opeens naar jaren bij mn buurman op visite te gaan)
Hij eist ook van alles ga nu via mediation ook proberen te eisen dat niemand aan mijn deur komt. In het verleden heeft hij altijd vrienden en kennissen ingezet om mij lastig te vallen.
Wellicht is weer een gesprek met de wijkagent een optie. Die heeft al twee gesprekken met hem gehad, maar onder de mom ik mag staan waar ik wil zolang ik jou niet bedreig, rijd hij geregeld langs om mij te intimideren en rijd gewoon op me af om vervolgens te stoppen en vervolgens rustig verder te rijden. Als ze weer eens bij instanties zijn weet hij zich even gedeisd te houden. Ik weet dat hier geen eind aan gaat komen totdat onze zoon oud genoeg is.

Emma
17-11-2015 om 07:23
Klopt
Je zegt dat er "iets niet klopt" bij je ex. Weet je precies wat dat is? Is er een diagnose? Daar zal hij zelf aan moeten meewerken, en als ik het zo lees lijkt het er niet op dat dat gaat gebeuren. Maar wat je beschrijft klinkt als een stoornis waar jij aan onderdoorgaat. Het lijkt me verstandig een dossier te maken waar alles wat hij doet in staat. Inclusief camerabeelden en geluidsopnames.
De mediator klinkt niet erg professioneel. Iedereen kan bedenken dat de communicatie beter gaat als jij aan de deur komt. Iemand die zegt te bemiddelen moet een paar stappen verder kunnen denken lijkt me. Wat een mediator doet raakt soms het werkterrein van een psychiater, en dat is echt een ander vakgebied.
Heb je wel eens gedacht aan een professionele relatiecoach die jou hierin persoonlijk kan begeleiden?

Evenzo
17-11-2015 om 12:20
Gebruik je mobiel
Als je de film-functie van je telefoon aan zet voor je de trap afgaat, neem je beeld en geluid op. Je kan de telefoon gewoon losjes in je hand houden zoals je altijd doet want je hoeft niet te filmen. Koop anders een hoesje met een klepje voor het scherm, dan kan hij ook geen licht zien schijnen via het scherm.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.