Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Wanhopig bloempje


Liz28

Liz28

14-03-2022 om 13:20 Topicstarter

Hi Arianne,

dank voor je reactie. Ik was verrast met de positieve toetsing door mijn adviseur, dmv de beheertoets zou het in dit soort situaties mogelijk kunnen zijn dat ik hem uitkoop, dan wel bij mijn eigen bank. Er wordt dan soepeler gekeken naar wat je per maand kunt missen obv je inkomen ipv alleen naar het leenbedrag te kijken.  Ik hoop ook heel erg dat het lukt, wacht nog op de brief van zijn advocaat met het voorstel van zijn kant. Het zou voor de kinderen en mij een groot feestje zijn. Hij heeft me per sms laten weten akkoord te gaan met het uitkoop bedrag (80k) maar hij heeft blijkbaar ook het idee nog 20k te willen na verkoop, hoe dat inhoudelijk zit weet ik nog niet maar ik vraag me af hoe je dat dan vast zou moeten leggen ( zelf nog nooit van gehoord- zo kom je dus niet echt los met dat in je achterhoofd plus wat als de waarde tzt is gedaald?) 
Hij heeft indd een advocaat ( dit heeft hij vorige keer niet voortgezet ivm de kosten ) 
Mijn advocaat is bezig met de alimentatie betekening echter kun je van een kale kip niet plukken, en zal dat pas ingaan op moment van uit of verkoop. Hij heeft wel weer een baan sinds een paar weken, maar ook veel schulden en zegt geen geld te hebben. Om nu toch alimentatie te eisen lijkt me geen goede zet aangezien hij dan weer moeilijk zou kunnen doen over mogelijke uitkoop. 

Temet schreef op 11-11-2021 om 11:11:

Staat de woning die je nu bewoont op naam van jullie beiden, of alleen op zijn naam? Ik kan het uit de openingsposting niet duidelijk opmaken, en het maakt nogal wat uit (en ik heb het dus niet over de vraag wie het meeste heeft betaald, maar over de vraag wie er als eigenaar in het kadaster staat).

Als je naar een mediator gaat, neem dan een mediator die ook echtscheidingsadvocaat is, die weet namelijk ook hoe je dit soort dingen juridisch netjes afhecht.

O ja, en ga maar alvast werk maken van het uitzoeken van de uitkoopmogelijkheden

Groeten,

Temet

Ze hebben die woning samen gekocht. Dat staat in de openingspost. Verder slordig natuurlijk dat er niets is geregeld. 


Ik zou nu eerst die uitkoop regelen. De rest komt eventueel later wel. Het heeft weinig zin om voor een paar tientjes alimentatie die uitkoop weer op het spel te zetten. Je hebt dan in elk geval een huis wat helemaal van jou is en ook nog eens een huis waar jij en je kinderen gewend zijn. 

Ik weet dat een vriendin toen er ook nog een verschil was over het uitkoopbedrag, het als volgt geregeld had. Zij wilde bedrag X betalen en hij wilde Y ontvangen.Zij wilde eigenlijk geen partneralimentatie. Maar er is toen afgesproken dat het gehele  bedrag aan partneralimentatie in 1 keer geschonken zou worden. En wel als korting op bedrag Y, waardoor vriendin maar bedrag X hoefde te betalen.

Samen gekocht kan ook betekenen dat beiden hebben bijgedragen maar dat maar een van de twee in het kadaster staat vermeld. Bijvoorbeeld omdat de ander een onderneming drijft en niet met het huis borg wil staan voor bedrijfsschulden. Heel handig, totdat er gescheiden wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.