Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Wat betalen jullie vanuit de kinderrekening?

Hallo allemaal, 

Mijn ex en ik hebben gekozen voor een kinderrekening. In het convenant staat dat dit voor kostenoverstijgende uitgaven is. Nu snap ik,  school,  sporten, telefoonabonnementen enzo.

Maar ik vraag me af of het ook voor bijvoorbeeld een dagje weg is? 
Het is maar net wat je afspreekt dus ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn,  wat hebben jullie afgesproken eruit te betalen? 


Wij zijn niet uit elkaar, maar een dagje weg is eigen keuze dus zou ik daar niet van betalen. Als jij met de kinderen naar het zwembad, dierentuin of pretpark wil, vooral doen, maar dan zou ik het zelf betalen. Ik vind het niet logisch om je ex daar aan mee te laten betalen. Vakantie idem dito. En andersom geldt dat dan ook voor de ex.

Gimmie

Gimmie

20-03-2022 om 10:01 Topicstarter

Bedankt MamaE,

Ik ben het er wel mee eens. Het klinkt logisch ook.  Het punt van twijfel zit denk ik grotendeels in het feit dat ik vanuit mijn persoonlijk budget geen geld heb voor uitstapjes. Dat betekent dat de kinderen en ik nooit op die manier weg kunnen. 
Vette pech voor mij en daar kan ik wel mee leven,  maar ik merk dat de kinderen dit niet leuk vinden,  die willen ook wel eens met mij weg ipv altijd alleen met mijn ex. 

Daarom dat ik in overweging zit het op te nemen in deze rekening en ben ik benieuwd naar ervaringen.

Kun je met je ex overleggen of dat x uit kinderrekening betaald kan worden?

Waarom overleg je dit niet met je ex? Zo van het ik wil met onze 2 (uitgaande dag je 2 kinderen hebt) kinderen naar de dierentuin vind je het goed als ik het geld voor hun kaartjes van de kindertekening haal, mijn eigen kaartje betaal ik uiteraard zelf.

School, sport, kapper, kleding, medische  kosten die niet vergoed worden, zakgeld.

Geen dagjes weg. Geen cadeautjes.

Je kunt het altijd overleggen met je ex, maar zonder toestemming niet doen. Ik zou daar niet blij van worden. Een kinderrekening is voor kosten voor de kinderen die je altijd hebt en die je samen (naar rato) betaalt en noodzakelijk zijn. Als je zelf geen uitjes kan betalen (niet alle uitjes zijn ook even duur trouwens), dan zou ik het overleggen met je ex. Ik weet niet hoe de verhoudingen zijn, maar het is wel in het belang van de kinderen om die zo goed mogelijk te houden.

Gimmie schreef op 20-03-2022 om 10:01:

Bedankt MamaE,

Ik ben het er wel mee eens. Het klinkt logisch ook. Het punt van twijfel zit denk ik grotendeels in het feit dat ik vanuit mijn persoonlijk budget geen geld heb voor uitstapjes. Dat betekent dat de kinderen en ik nooit op die manier weg kunnen.
Vette pech voor mij en daar kan ik wel mee leven, maar ik merk dat de kinderen dit niet leuk vinden, die willen ook wel eens met mij weg ipv altijd alleen met mijn ex.

Daarom dat ik in overweging zit het op te nemen in deze rekening en ben ik benieuwd naar ervaringen.

Wij storten elk naar draagkracht op de kinderrekening, dat zou jou ook al kunnen helpen.

Als je je ex uitlegt hoe het zit met uitstapjes en zegt dat jullie vooraf overleggen (geen te dure uitjes) en hij is een beetje redelijk, dan kun je de uitjes er misschien in opnemen. Hou er dan wel rekening mee dat hij zijn uitjes er ook van gaat betalen (eerlijk is eerlijk), dus dat jullie misschien een hoger bedrag op de kinderrekening moeten storten.

En dat er discussie komt over hoe veel uitjes er van betaald mogen worden. En hoe die die mogen zijn. Het lijkt mij onwenselijk...

Als je geen uitjes kunt betalen, dan ook geen vakantie. Ik zou niet weten waarom mijn ex daaraan mee moet betalen. En wat voor uitjes dan? Hoe duur? Waar heen? Moet het OV ook betaald worden en de kosten voor jou van ov en toegang? Veel te ingewikkeld dit en daar zou ik voor passen. 

Bijtje82

Bijtje82

20-03-2022 om 16:01

Er zijn ook genoeg uitjes die niks hoeven te kosten. Kinderboerderij, grote speeltuin. 
Wij betalen gewoon ieder voor zich. Ik heb ook weinig budget, maar als je iedere week een paar euro opzij zet dan kun jij ook eens iets leuks doen. Middag zwembad of eens naar een binnenspeeltuin. Er is zoveel te bedenken dat weinig kost.

Ik ben persoonlijk geen voorstander van een kindrekening. We betalen alles zelf, maar grote kosten en vaste kind kosten delen we. Daarbij worden alle toeslagen 50/50 gedeelde. KGB en Kinderbijslag. 

Wij hadden geen kindrekening. Ik kreeg alimentatie en betaalde alle kosten, met uitzondering van de verblijfskosten bij vader. In discussies over wat wel of niet van de kindrekening had ik helemaal geen zin en dit was voor alle partijen direct duidelijk.

Bijtje82

Bijtje82

20-03-2022 om 16:46

MMcGonagall schreef op 20-03-2022 om 16:40:

Wij hadden geen kindrekening. Ik kreeg alimentatie en betaalde alle kosten, met uitzondering van de verblijfskosten bij vader. In discussies over wat wel of niet van de kindrekening had ik helemaal geen zin en dit was voor alle partijen direct duidelijk.

Nou ja, dit dus idd.

Al is die 100 euro pm te verwaarlozen. 

Gimmie

Gimmie

20-03-2022 om 17:08 Topicstarter

Dank jullie allemaal! 
Ik ga dit uiteraard niet buiten zijn weten om doen, ik wil dit altijd eerst overleggen, echter de communicatie met mijn ex verloopt zeer moeizaam, vandaar dat ik graag wilde inventariseren hoe dat anderen dit ingericht hebben en ik beslagen ten ijs kom. Ik hoorde om me heen berichten over uitjes erin op te nemen, voor mij voelt het ergens als vragen om problemen, zoals benoemd, hoeveel, hoe vaak enz.... Vakantie ga ik niet overwegen. En inderdaad, de inleg is naar rato draagkracht.

Bijtje82

Bijtje82

20-03-2022 om 17:42

Mijn ex vraagt mij altijd om extra bij te dragen. Wat ik vreemd vind, aangezien hij veel meer verdiend dan ik. 

Bijtje82 schreef op 20-03-2022 om 16:46:

[..]

Nou ja, dit dus idd.

Al is die 100 euro pm te verwaarlozen.

Ja. Mijn ex vond 150 euro teveel en hij vond het heel naar dat hij dan geen invloed had op hoe ik het (allemaal) uitgaf. Prima dan doen we 100 en mag je die andere 50 helemaal naar eigen inzicht uitgeven.

Speelde ook mee dat hij dacht dat ik bakken geld overhield van 150 euro. Met een beugel- en brildragend kind dat aan paardrijden doet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.