Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Bijtje82

Bijtje82

01-03-2022 om 20:59

Wat moet ik hier nou mee..

Even kort. 
We zijn uit elkaar, hebben co-ouderschap en de week is door de helft gesplitst. 

Ik heb ene week zon 1900 tot woe 1900 en hij woe 1900 tm zon 1900.

Andere week heb ik ze zon 1900 tm woe 1700. En dan vrijdag uiterlijk 2100 tm woensdag. Dus ene week heb ik het weekend andere week hij. 

Dus: 
Week 1 = ma di woe bij mij, woe do vrij zat zon bij hem.

Week 2 = ma di woe bij mij. Woe do vrij bij hem en weekend bij mij. 

Dit is zo afgesproken, want dit was het meest eerlijk qua dagen. Was zelfs zijn eigen idee. 
En nu moet het opeens anders want de verdeling is qua uren niet eerlijk.

Ik snap het niet meer. Vind het zelf best wel mierenneukerij, ik heb altijd de meeste zorg over de kinderen gehad toen we samen waren. En nu moet ie ieder uurtje tot het uiterste uit tellen. 

Is deze verdeling nu echt zo onredelijk? 


Leene

Leene

01-03-2022 om 21:13

Nee niet onredelijk. Wat stelt hij dan nu voor? 
Ik ken een situatie van dichtbij. Zij hebben de dagen echt exact verdeeld. Maandag en dinsdag altijd bij de vader. Woensdag en donderdag altijd bij de moeder. Vrijdag, zaterdag en zondag om en om. Dat gaat al jaren goed. Volgens mij kan niemand hier dan meer over vallen 
Maar ja ik neem aan dat je niet zomaar kan veranderen?? En je moet zeker weten dat het 'gezeur' dan stopt. 

De wisselavond  op vrijdag is dus het probleem. Ik zou er absoluut niet voor gaan dat ze op zaterdag of zondag wisselen. 

Bijtje82

Bijtje82

01-03-2022 om 22:00

Decembermamma schreef op 01-03-2022 om 21:19:

De wisselavond op vrijdag is dus het probleem. Ik zou er absoluut niet voor gaan dat ze op zaterdag of zondag wisselen.

Ja maar ik werk op maandag niet en hij gaat op maandag om 6u de deur uit. Dus zondag avond uiterlijk 1900 thuis zodat ze op tijd op bed liggen voor school maandag.

Maar waarom is de wissel op vrijdag het probleem? Het liep prima zo. Nu is het echt piepen om uurtjes. Want ik zou op maand basis wel 40 uur meer hebben dan hij. 

Wordt gewoon zo moe van dat gezeur. Gemier over uren, Gemier over wat hij aan geld moet krijgen. Hoor hem nooit over hoeveel ik nog van hem zou moeten krijgen. 🤷‍♀️

Ik heb gezegd: Laat de kinderen nu eerst maar gewoon wennen aan de situatie en dan zien we wel weer over een poosje. 

Hij heeft het altijd over 'in het belang van de kinderen' maar alles wat ie dan aandraagt is dan vooral in eigen belang. 

Je kunt hem toch vragen hoe hij het ziet als ze tot maandag schooltijd bij hem blijven ? Krijgt hij dat geregeld met zijn werk dan prima.toch! Als je maandag dan vrij bent kun je nog uitslapen ook.

Bijtje82

Bijtje82

01-03-2022 om 22:08

Leene schreef op 01-03-2022 om 21:13:

Nee niet onredelijk. Wat stelt hij dan nu voor?
Ik ken een situatie van dichtbij. Zij hebben de dagen echt exact verdeeld. Maandag en dinsdag altijd bij de vader. Woensdag en donderdag altijd bij de moeder. Vrijdag, zaterdag en zondag om en om. Dat gaat al jaren goed. Volgens mij kan niemand hier dan meer over vallen
Maar ja ik neem aan dat je niet zomaar kan veranderen?? En je moet zeker weten dat het 'gezeur' dan stopt.

In principe is dat hier ook. Ma di wo bij mij. (want ma en wo zijn mijn vrije dagen) woe do vrij bij hem (vrijdag is hij vrij) en dan om het weekend de kinderen. 

Hij wil de kinderen iedere woensdag bij hem laten eten, als het hem qua werk uitkomt. Maar ik heb voor gesteld om dat ook om en om te doen. Was niet redelijk. 

Ik kan heel slecht tegen onregelmatigheid. Daar word ik gewoon nerveus van. Wil zekerheid en structuur. Niet misschien wel of misschien niet. Of deze week om die tijd en de week erop weer zus.

Maar denk dat het bij hem nooit goed zal zijn. 


Bijtje82

Bijtje82

01-03-2022 om 22:13

Decembermamma schreef op 01-03-2022 om 22:08:

Je kunt hem toch vragen hoe hij het ziet als ze tot maandag schooltijd bij hem blijven ? Krijgt hij dat geregeld met zijn werk dan prima.toch! Als je maandag dan vrij bent kun je nog uitslapen ook.

Hij kan zoveel willen, maar ik heb ook nog wat te willen natuurlijk. Deze regeling is er in overleg gekomen. De mediator heeft ernaar gekeken en dit is gewoon de beste regeling. 

Hoeveel schiet je er nou wezenlijk mee op als je de kinderen tot maandag hebt. Alleen maar voor het hebben..

Want in de tijd dat ze er dan zijn slapen ze.. 

Wij hadden de woensdag contra wisselend met het weekend, dan kom je precies op 50%. Dus degene waar ze het weekend niet zijn, heeft de woensdag. Ma-di en do-vrij waren dan de vaste dagen voor resp moeder en vader. Het weekend was altijd tot zondag voor het eten, maar de kinderen vonden zelf tot en met maandagochtend voor school (bij vader) handiger. Dat hebben we toen aangepast.

Bijtje82

Bijtje82

01-03-2022 om 22:59

MMcGonagall schreef op 01-03-2022 om 22:46:

Wij hadden de woensdag contra wisselend met het weekend, dan kom je precies op 50%. Dus degene waar ze het weekend niet zijn, heeft de woensdag. Ma-di en do-vrij waren dan de vaste dagen voor resp moeder en vader. Het weekend was altijd tot zondag voor het eten, maar de kinderen vonden zelf tot en met maandagochtend voor school (bij vader) handiger. Dat hebben we toen aangepast.

Dat komt bijna op hetzelfde neer toch?

Ik heb nu gezegd. Als ze het weekend bij jou zijn eten ze de woensdag bij jou. Zijn ze bij mij het weekend dan eten ze bij mij en zijn ze voor 1900 bij hem.

Vrijdags was ook om 1900 bij mij als het mijn weekend was, maar dat heb ik al verruimd naar 2100 omdat ze zaterdag kunnen uitslapen.

Op een gegeven moment is de rek er wel een beetje uit.

De dagen houden we sowieso zoals ze nu zijn. Deze constructie loopt nog niet zo lang en de jongste twee moeten nog erg aan het scheiden wennen. 

Dan is steeds iets anders omdat je meer uurtjes wilt toch niet in het belang van de kinderen meer. Dat vind ik persoonlijk gewoon eigen belang over de rug van de kinderen.

Laat ze eerst maar wennen aan de situatie en dan zien we over een poosje wel.

Dat lijkt me veel redelijker. 

Bijtje82 schreef op 01-03-2022 om 22:59:

[..]

Dat komt bijna op hetzelfde neer toch?

Ik heb nu gezegd. Als ze het weekend bij jou zijn eten ze de woensdag bij jou. Zijn ze bij mij het weekend dan eten ze bij mij en zijn ze voor 1900 bij hem.

Vrijdags was ook om 1900 bij mij als het mijn weekend was, maar dat heb ik al verruimd naar 2100 omdat ze zaterdag kunnen uitslapen.

Op een gegeven moment is de rek er wel een beetje uit.

De dagen houden we sowieso zoals ze nu zijn. Deze constructie loopt nog niet zo lang en de jongste twee moeten nog erg aan het scheiden wennen.

Dan is steeds iets anders omdat je meer uurtjes wilt toch niet in het belang van de kinderen meer. Dat vind ik persoonlijk gewoon eigen belang over de rug van de kinderen.

Laat ze eerst maar wennen aan de situatie en dan zien we over een poosje wel.

Dat lijkt me veel redelijker.

Ik ben het niet oneens met jou hoor. Het was meer een suggestie over wat ook zou kunnen. Sowieso is het bij ons nooit moeilijk gegaan en gedurende de jaren is er regelmatig wat aangepast, meestal op verzoek van de kinderen. Dat is ook niet gek natuurlijk, in 20 jaar. Mijn jongste van 17 doet nu hoe het haar uitkomt, en ook de weekends gooit ze nog wel eens om, afhankelijk van haar plannen.

Bijtje82

Bijtje82

01-03-2022 om 23:38

MMcGonagall schreef op 01-03-2022 om 23:24:

[..]

Ik ben het niet oneens met jou hoor. Het was meer een suggestie over wat ook zou kunnen. Sowieso is het bij ons nooit moeilijk gegaan en gedurende de jaren is er regelmatig wat aangepast, meestal op verzoek van de kinderen. Dat is ook niet gek natuurlijk, in 20 jaar. Mijn jongste van 17 doet nu hoe het haar uitkomt, en ook de weekends gooit ze nog wel eens om, afhankelijk van haar plannen.

Nee dat voelde ook niet zo.

Ik heb gewoon geen zin in gezeur, maar hij blijft maar trekken en duwen. Het is niet alleen dit, maar ook andere dingen.

Het maakt niet uit hoe we het regelen, goed is nooit goed genoeg. Ik ben een planner, hij is dat absoluut niet. Hij is meer een aanmodderaar. Ik heb graag dat iets geregeld is, Streep eronder en afblijven.

Hij gaat pas achteraf nadenken. Niet alleen met plannen, maar ook tijdens gesprekken. En dan heb ik het over de meest normale random gesprekken. Koetjes en kalfjes tijdens een verjaardag. Als het onderwerp allang voorbij is, komt hij ineens out of the blue met een reactie. Waarna iedereen in de war is want we hadden het daar allang niet meer over. 

Hierdoor loopt alles ook gewoon stroef. Hij is nooit officieel getest, maar er zit zeker een redelijk deel autistisch gedrag in zijn doen en laten. Kan zich ook compleet afsluiten tijdens een gesprek. 

Mede daar door is het gewoon lastig om vaste afspraken te maken. Omdat hij in zijn hoofd allerlei dingen gaat zitten verzinnen achteraf.

Nu wil hij er weer over praten, maar denk dat ie bij mij ff geen gehoor krijgt. Voorlopig blijft het gewoon even zo. Zeker zolang ik bij de wisseldagen ten minste één hysterisch kind heb. Onze jongsten zijn 4 en 5. Dat is nog even wat anders dan zelfstandige tieners. Die gaan vaak toch wel hun eigen gang. En dat is tegen die tijd ook prima. Maar voor nu moet er rust in de tent. 

Het was zijn eigen voorstel en jullie zijn er beide nog niet zo lang geleden mee akkoord gegaan dus ik zou het voor nu ook zo laten.
Op woensdag bij hem eten of om de week zou kunnen, maar dan wel altijd en niet alleen als het uitkomt. Die zondag bij hem slapen snap ik niet. Hij moet om zes uur weg, waar gaan de kinderen dan heen? Ik ken geen enkele voorschoolse opvang die kinderen zo vroeg al opvangt. Daarbij moeten ze dan wel ontzettend vroeg opstaan, terwijl je jongste net naar school gaat. Dat lijkt me absoluut niet in het belang van de kinderen. 

Dan moet hij maar leren om eerst na te denken alvorens iets te vinden. Hij is volwassen genoeg daarvoor. Steeds ad hoc de regeling aanpassen als hij bedenkt dat dat beter/eerlijker is, lijkt me erg onwerkbaar.

Bijtje82

Bijtje82

02-03-2022 om 10:14

MamaE schreef op 02-03-2022 om 09:38:

Het was zijn eigen voorstel en jullie zijn er beide nog niet zo lang geleden mee akkoord gegaan dus ik zou het voor nu ook zo laten.
Op woensdag bij hem eten of om de week zou kunnen, maar dan wel altijd en niet alleen als het uitkomt. Die zondag bij hem slapen snap ik niet. Hij moet om zes uur weg, waar gaan de kinderen dan heen? Ik ken geen enkele voorschoolse opvang die kinderen zo vroeg al opvangt. Daarbij moeten ze dan wel ontzettend vroeg opstaan, terwijl je jongste net naar school gaat. Dat lijkt me absoluut niet in het belang van de kinderen.

Dan moet hij maar leren om eerst na te denken alvorens iets te vinden. Hij is volwassen genoeg daarvoor. Steeds ad hoc de regeling aanpassen als hij bedenkt dat dat beter/eerlijker is, lijkt me erg onwerkbaar.

Nou ja, dat dus precies. Het blijft gewoon zoals het is. 

Als hij het zelf wilde dan is er niets onredelijks aan. Hij kwam met het idee

Leene

Leene

03-03-2022 om 13:28

Bijtje82 schreef op 01-03-2022 om 22:08:

[..]

In principe is dat hier ook. Ma di wo bij mij. (want ma en wo zijn mijn vrije dagen) woe do vrij bij hem (vrijdag is hij vrij) en dan om het weekend de kinderen.

Hij wil de kinderen iedere woensdag bij hem laten eten, als het hem qua werk uitkomt. Maar ik heb voor gesteld om dat ook om en om te doen. Was niet redelijk.

Ik kan heel slecht tegen onregelmatigheid. Daar word ik gewoon nerveus van. Wil zekerheid en structuur. Niet misschien wel of misschien niet. Of deze week om die tijd en de week erop weer zus.

Maar denk dat het bij hem nooit goed zal zijn.


Volgens mij niet, je schrijft dat ze elke woensdag bij jou zijn en vervolgens schrijf je: ook elke woensdag bij hem. Ze kunnen niet de hele dag bij jou zijn en bij hem. Je bedoelt denk ik dat woensdag altijd een wisseldag is. Dat is natuurlijk anders dan de hele dag. De mensen over wie ik schrijf hebben de verdeling precies door de helft gedaan. Dus elk twee dagen en als ze aan de beurt voor het weekend zijn drie dagen. De ene week 2 dagen en de andere week 5 dagen( de eigen dagen en vrijdag, zaterdag,zondag)

 Met de verdeling die jullie aanhouden klopt het natuurlijk dat jij de kinderen  op maand basis meer uren bij je  hebt. Dat hoeft geen probleem te zijn maar blijkbaar zit het hem nu erg dwars.  

Wij kunnen niet beoordelen of hij doorgaat en het bij hem nooit goed zal zijn. Jij bent erg negatief over hem maar wellicht moet hij langer nadenken en heeft hij uiteindelijk een punt dat de uren bij nader inzien niet goed uitpakken. 
Ik heb zelf geen persoonlijke ervaringen met scheiden maar wat mij wel opvalt bij kennissen en buren is dat het een poos kan duren voordat de situatie gekalmeerd is en beide ouders met de neuzen dezelfde kant opstaan. Jij lijkt al veel verder te zijn, hebt een nieuwe vriend en wil door, je wil geen gezeur voor je kinderen ( en dat is heel goed) maar je zult voor je kinderen ook een goed "nahuwelijk" voor elkaar moeten krijgen.
Misschien heeft hij meer tijd nodig ( is wel zeker als ik dit zo lees) en ik denk dat je hem die tijd toch moet geven. Die irritatie die je nu voelt merken de kinderen ook. En dan bedoel ik niet dat je met iedere wens van hem mee moet gaan. Maar ik merk nu dat de irritatie van het scherm afspat...

Eens met Leene. Probeer redelijk te blijven en niet op elke slak zout te leggen. Tel je zegeningen dat je ex een goede vader wil zijn die zijn kinderen graag ziet en vraag je af of jij misschien niet ietsje flexibeler kunt zijn, i.p.v. alles star vast te leggen. Kinderen worden ouder en gaan ook steeds meer hun eigen plannen maken. Als ouder dan kunnen mee bewegen is wel zo prettig,
Ik wou juist dat mijn ex de kinderen meer wilde zien. Dus waar jij je aan ergert zou voor mij persoonlijk iets heel fijns zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.