Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Bijtje82

Bijtje82

01-03-2022 om 20:59

Wat moet ik hier nou mee..


Bijtje82

Bijtje82

08-03-2022 om 14:59

Madeira schreef op 08-03-2022 om 11:42:

Eens met Leene. Probeer redelijk te blijven en niet op elke slak zout te leggen. Tel je zegeningen dat je ex een goede vader wil zijn die zijn kinderen graag ziet en vraag je af of jij misschien niet ietsje flexibeler kunt zijn, i.p.v. alles star vast te leggen. Kinderen worden ouder en gaan ook steeds meer hun eigen plannen maken. Als ouder dan kunnen mee bewegen is wel zo prettig,
Ik wou juist dat mijn ex de kinderen meer wilde zien. Dus waar jij je aan ergert zou voor mij persoonlijk iets heel fijns zijn.

Ik ben juist flexibel en heb me zoveel mogelijk proberen aan te passen. Hij is diegene die op iedere slak zout legt. 

Zou willen dat hij altijd zo betrooken was, maar nu is het vooral vanwege het financiële plaatje.

Er werd hier al gezegd dat ik me negatief over hem uit laat, maar dat is natuurlijk niet zonder reden. Er is al genoeg voorgevallen.

Dat herken ik ook wel, hoor. Mijn ex is, in elk geval naar mij toe, meestal ook geen lieverdje. Maar ik heb wel kinderen met hem. En dat is wat ik bedoelde met mijn post. Je kunt enorm klaar zijn met elkaar maar als ouders moet je samen nog wel verder. En al kan ik mijn ex soms wel schieten, mijn kinderen moeten wat mij betreft daar geen last van hebben. 
Ik heb het omgekeerde van jou, mijn ex kan vaak niet, heeft geen tijd voor de kinderen, moet opeens overwerken. En vaak geef ik gewoon maar toe, ook al vind ik zijn houding van de zotte, omdat ik niet wil dat mijn kinderen de dupe worden van machtspelletjes/manipulaties van mijn ex. Als ze later hun eigen conclusies trekken zien we wel weer verder. 
Bij jou spat de irritatie er ook vanaf - en dat begrijp ik helemaal. Probeer alleen te voorkomen dat jullie kinderen er tussen komen te staan. Dat is het zelden waard namelijk.

Bijtje82

Bijtje82

08-03-2022 om 16:56

Madeira schreef op 08-03-2022 om 15:35:

Dat herken ik ook wel, hoor. Mijn ex is, in elk geval naar mij toe, meestal ook geen lieverdje. Maar ik heb wel kinderen met hem. En dat is wat ik bedoelde met mijn post. Je kunt enorm klaar zijn met elkaar maar als ouders moet je samen nog wel verder. En al kan ik mijn ex soms wel schieten, mijn kinderen moeten wat mij betreft daar geen last van hebben.
Ik heb het omgekeerde van jou, mijn ex kan vaak niet, heeft geen tijd voor de kinderen, moet opeens overwerken. En vaak geef ik gewoon maar toe, ook al vind ik zijn houding van de zotte, omdat ik niet wil dat mijn kinderen de dupe worden van machtspelletjes/manipulaties van mijn ex. Als ze later hun eigen conclusies trekken zien we wel weer verder.
Bij jou spat de irritatie er ook vanaf - en dat begrijp ik helemaal. Probeer alleen te voorkomen dat jullie kinderen er tussen komen te staan. Dat is het zelden waard namelijk.

Onze frustraties gaan vooral via de app. Hebben nooit woorden als de kinderen er niet zijn en spreken voor zover ik weet geen kwaad over elkaar.

Bijtje82

Bijtje82

01-04-2022 om 18:40

Het ging heel even goed dacht ik, tot afgelopen woensdag. Meneer begon weer te zeuren over het wel of niet bij hem eten op woensdag. We hebben ten tijden van het tekenen modeling de afspraak gemaakt, waar de mediator bij zat dat we week op week af doen. 
Is niet waar en ik hou mijn eigen regels erop na. Hij begon zelfs foto's te sturen uit de overeenkomst. 
Mijn eten was op 5.min na al klaar, maar ik werd inmiddels zo pissig van zijn verwijten dat ik op gegeven moment zei. : Prima, jij je zin. Ze staan over 10 min voor de deur. 
Ja dat kan niet, zegt ie vervolgens.

Ik heb toen uit pure frustratie de kinderen bij elkaar geraapt en voor zijn deur afgezet. Uiteraard wel pas weg gereden toen ik zag dat er werd open gedaan. 

Ik mats hem aan alle kanten, maar ik krijg verwijt na verwijt naar mijn hoofd en vervolgens zegt ie dood leuk dat ik hatelijk doe. 
Maar voor het gemak vergeet ie wel om de alimentatie over te maken en moet ik twee huishoudens financieel zien draaiend te houden. 

Hij is half 2021 vertrokken, maar als er iets betaald moet worden geeft ie niet thuis en als we wat terugkrijgen wil hij de helft. 

Ben zo moe van dit gezeur. Ik moet inmiddels geld lenen om een paar boodschappen te kunnen doen. 

Oei Buzzie, die arme kinderen. Ik kan me voorstellen dat de frustratie oploopt bij je, maar dit is niet de oplossing.
Is er iemand die jij vertrouwt en die goed met hem overweg kan? Iemand die je tijdelijk in kunt zetten als tussenpersoon?

Bijtje82

Bijtje82

02-04-2022 om 06:52

Angua schreef op 01-04-2022 om 21:59:

Oei Buzzie, die arme kinderen. Ik kan me voorstellen dat de frustratie oploopt bij je, maar dit is niet de oplossing.
Is er iemand die jij vertrouwt en die goed met hem overweg kan? Iemand die je tijdelijk in kunt zetten als tussenpersoon?

Nee, zo'n persoon is er niet eigenlijk. Daarbij valt er met hem ook niet te praten, want hij luisterd niet. We vermoeden (hij zelf ook trouwens) dat hij een vorm van autisme heeft, maar zijn ouders hebben hem nooit laten testen. Zijn broertje destijds wel, dus toen dachten ze al dat hij het waarschijnlijk ook wel eens zou kunnen hebben. Zijn moeder roept dan om het hardst dat het wel bij vader vandaan moet komen, maar heeft niet door dat zij en een aantal van haar broers en zussen dezelfde trekken hebben die net ff anders dan "normaal" zijn. 

Met zijn vader is normaal heel goed te praten, maar die ga ik hier niet bij betrekken. 

Sinds we uit elkaar zijn hoor of zie ik niemand meer. Heb al bij de mediator aan de bel getrokken, zie wel wat daar uit komt. Ben blij als de overdracht van ons koop huis eindelijk gedaan is, dan kan ik weer een beetje ademhalen. 

Gisteren om 2100 had ik eindelijk mijn kinderen weer thuis. Veel te laat natuurlijk voor 4 en 5 jarige, dus daar was weinig meer mee te beginnen en lagen binnen een half uurtje op bed. Voor mij niet leuk omdat het thuis komen en naar bed is en voor de kinderen niet, omdat je geïrriteerd raakt omdat ze te moe zijn om mee te werken. 

Dit was de wraak omdat hij ze woensdag alsnog kreeg. Tegen mij zat ie te zeiken dat ie weer met eten voor 4 man bleef zitten. Terwijl zoon gisteren zei dat papa geen eten had gemaakt. Hij speelt dus hele vervelende spelletjes. 

Ik zou toch proberen om de rust te bewaren. Wel kun je over de alimentatie zeggen 'ik heb nog geen alimentatie gekregen. Kunnen de kinderen vanavond bij jou komen eten want ik heb geen geld om boodschappen te doen'. 
Vraag hem wat hij wil qua woensdagen. Ene week bij hem, andere week bij jou is een prima optie, maar dan wel vaste weken. En als het een keer niet kan, dan overleg je dat. Ook over tijdstippen van thuisbrengen mag je het hebben.
Wraak nemen via de kinderen vind ik heel naar. Ze zijn nog jong, jullie moeten nog een heel aantal jaren met elkaar door een deur.

Bijtje82

Bijtje82

02-04-2022 om 15:37

MamaE schreef op 02-04-2022 om 13:26:

Ik zou toch proberen om de rust te bewaren. Wel kun je over de alimentatie zeggen 'ik heb nog geen alimentatie gekregen. Kunnen de kinderen vanavond bij jou komen eten want ik heb geen geld om boodschappen te doen'.
Vraag hem wat hij wil qua woensdagen. Ene week bij hem, andere week bij jou is een prima optie, maar dan wel vaste weken. En als het een keer niet kan, dan overleg je dat. Ook over tijdstippen van thuisbrengen mag je het hebben.
Wraak nemen via de kinderen vind ik heel naar. Ze zijn nog jong, jullie moeten nog een heel aantal jaren met elkaar door een deur.

Nou zoals jij het zegt zo was het precies geregeld. De ene woensdag eten ze bij mij en na het eten gaan ze direct naar hem. Gewoon vaste regeling. En ik wilde hem dan tegemoetkomen dat hij de kinderen op vrijdag iets later mocht brengen vanwege het weekend. 

Wat naar. Ik kan me voorstellen dat je erg boos en gefrustreerd bent. Probeer toch de wijste te blijven, ook voor jezelf en de kinderen. Wat MamaE ook zegt, je moet nog even door met 'm. 
Wellicht iets voor bij de mediator. Bespreek nog een keer de afspraken en zeg dat wisselen af en toe wel moet kunnen als één van jullie iets anders te regelen/doen heeft, maar dat dat tijdig gecommuniceerd wordt. Dus niet pas als het eten al praktisch op tafel staat. En alimentatieafspraken niet nakomen... pfft, wat een zak hooi. Rustig op tafel leggen ook. Probeer er niet te emotioneel in te gaan zitten. 
Maar snap dat je het even slecht trok allemaal, ik ken het gevoel. Als jouw ex op mijn ex lijkt gaat dit gedrag ook nooit echt veranderen, dus het beste kun je voor jezelf handvatten zoeken hoe je het beste met een wispelturige vader (en dan omschrijf ik het mild) kunt omgaan zonder dat jij en je kinderen iedere keer tegen het plafond zitten Sterkte!

Bijtje82

Bijtje82

04-04-2022 om 15:40

Vandaag kreeg ik weer bericht over de woensdag. Dat ie ze graag om 5 uur wil hebben en als hij er dan nog niet is dat ik ze bij zijn moeder breng.. Euh nee, sorry ik ga niet onnodig slepen met de kinderen. Ik blijf bij de woensdag om en om. Ook met het oog op de zwemlessen van de meiden die binnenkort beginnen. Dit is de enige dag dat we dan ook om en om die lessen kunnen bij wonen en die één ouder belast wordt met de zwemlessen. 

Over de alimentatie is het laatste woord nog niet gezegd. 
Ik vraag me eigenlijk af wat andere ouders zouden moeten betalen bij een co-ouderschap regeling.

Hij zou 14 eur moeten betalen (totaal) voor kindrekening en 104 om in de kosten van onderhoud van de kinderen te voorzien. 

Hij zou recht hebben op de helft van de KGB, maar daar over hebben we de afspr9dat ik zijn deel tegen de vaste gezamenlijke lasten weg schrijf. Dus ik zou dan volgens mij alleen nog niet 104 moeten krijgen en die 14 euro die naar de kinderen gaat. 

 Vind het soms allemaal maar wat warring. 
Was teruggegaan naar de mediator met dit gedoe, maar hij kon het zich niet goed herinneren, alleen dat er iets was en dat ik dan tegemoet zou komen op een andere dag. Maar die afspraak kom ik wel na. Of althans.. Die herinnert ie zich wel, want kinderen kwamen pas tegen 9u savonds thuis. 

Ik snap het niet helemaal. Wil je ex de kinderen nu ook op 'jouw' woensdag? Of verschuift hij 'zijn' dag naar het einde, dus naar 17 uur ipv eerder?

En de alimentatie die hij achterloopt is 14 euro per kind voor op de kindrekening? 

Bijtje82

Bijtje82

05-04-2022 om 12:17

Madeira schreef op 05-04-2022 om 09:51:

Ik snap het niet helemaal. Wil je ex de kinderen nu ook op 'jouw' woensdag? Of verschuift hij 'zijn' dag naar het einde, dus naar 17 uur ipv eerder?

En de alimentatie die hij achterloopt is 14 euro per kind voor op de kindrekening?

Nee.

Er staat in het ouderschapsplan woensdag door de helft. Maar dat lukt voor hem qua tijd niet. Ze eten ma en di bij mij en zoals het nu is, woensdag om de week. Ook met het oog op de toekomst omdat woensdag de zwemdag wordt en we dus kunnen rouleren. 

Hij vind dat ik met de om/om woensdag teveel bonus uren heb en nu wil hij ze iedere woensdag om 1700 en bij hem eten. En als hij niet op tijd thuis kan zijn, dan moet ik ze bij zijn moeder brengen.

Dat laatste ga ik natuurlijk niet doen, ga niet onnodig slepen voor een uurtje onderdak als ze het bij mij gewoon goed hebben. Dit klinkt gewoon als, ik wil gewoon dat jij die tijd met de kinderen niet krijgt dus gaan ze naar mijn moeder.. NOT!

Op mijn woensdag eten we op tijd en zijn ze uiterlijk 1800 bij hem. Dus ik snap dat gemier over uurtjes niet zo. Toen we samen waren moest ik altijd voor de kinderen opdraven voor alles.

En nee het is niet 14 euro per kind.

Het is 14 euro totaal voor de kindrekening en 104 eur totaal voor onderhoud van de kinderen. Dus zou iedere maand 118 eur moeten krijgen voor 3 kinderen totaal. 

Dat vind ik inderdaad erg onzinnig, om de kinderen voor een uurtje naar oma te brengen terwijl ze net zo makkelijk een uurtje langer bij jou kunnen blijven.
Gaat oma ze ook naar zwemles brengen en halen straks of moet jij dat dan toch weer doen?

Bijtje82

Bijtje82

05-04-2022 om 13:35

MamaE schreef op 05-04-2022 om 12:27:

Dat vind ik inderdaad erg onzinnig, om de kinderen voor een uurtje naar oma te brengen terwijl ze net zo makkelijk een uurtje langer bij jou kunnen blijven.
Gaat oma ze ook naar zwemles brengen en halen straks of moet jij dat dan toch weer doen?

Dat gaat oma zeker niet doen! Heb het expres op de woensdag aangemeld omdat dit onze wisseldag is. Dan kunnen we beiden de kinderen naar zwemles brengen en komt het niet op een ouder aan. Ik heb al genoeg uren alleen in het zwembad door gebracht met 3 kinderen. Eentje in het water, de ander in de maxi en hoog zwanger met 40gr. Koorts. En daarna met twee babies.. Toen was ie er ook niet voor me. En nu we uit elkaar zijn moet ie ineens de voorbeeldige papa zijn die alles voor zijn kinderen doet. Moet ie alle uurtjes tot op de minuut verdeeld hebben. 

Leene

Leene

05-04-2022 om 13:51

tsja... Of het is een moeilijk mannetje of er zit nog veel meer achter.
Laat mij eens raden: was jij soms degene die de scheiding in gang hebt gezet? 
En ik begrijp ook dat jij nu een nieuwe relatie hebt en hij denk ik nog niet?
Zit er ook niet heel veel verdriet en woede achter dat jij blijkbaar zo makkelijk doorgaat met je leven en hij niet?
Als dat zo is zal hij daar iets mee moeten, maar ja dat is voor jou lastig te regelen. Dat zal hij zelf moeten doen. 
Het kan zijn dat hij vindt dat jij zijn leven overhoop hebt gegooid en dat jij zijn kinderen min of meer van hem hebt afgenomen. Of weet ik het wat.
Heel naar allemaal. Op zich helpt erkenning geven dat het voor hem lastig en verdrietig is meestal ook wel 
Maar dat heb je wellicht wel gedaan.
Hoe is het contact met je ex schoonmoeder? Zou zij iets kunnen betekenen hierin. Zou zij niet in zijn huis kunnen koken en daar met de kinderen eten als hij te laat is. Op zich is het voor de kinderen toch ook leuk om hun oma te zien. 
En hoe vaak gebeurt het dat hij het niet haalt? Als hij ze om de week heeft en het lukt hem 1 x in de 4 weken niet om op tijd thuis te zijn is het dan zo erg dat de kinderen met hun oma eten. Wat is nu 1x per maand. Ik kan me wel voorstellen dat je niet wil dat ze dan weer van oma's huis naar hun vaders huis worden gesleept.
Maar echt Bijtje ik zou proberen er een andere draai aan te geven.
En die alimentatie moet ie gewoon overmaken. Ik weet van situaties waar in er loonbeslag werd gelegd op het inkomen van de man omdat hij zijn alimentatie verplichtingen niet nakwam. Daar zou ik harde eisen voor stellen. Hij kan ook een automatische machtiging instellen, kan hij het ook niet meer vergeten.
Sterkte... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.