Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Bijtje82

Bijtje82

01-03-2022 om 20:59

Wat moet ik hier nou mee..


Bijtje82

Bijtje82

05-04-2022 om 14:10

Leene schreef op 05-04-2022 om 13:51:

tsja... Of het is een moeilijk mannetje of er zit nog veel meer achter.
Laat mij eens raden: was jij soms degene die de scheiding in gang hebt gezet?
En ik begrijp ook dat jij nu een nieuwe relatie hebt en hij denk ik nog niet?
Zit er ook niet heel veel verdriet en woede achter dat jij blijkbaar zo makkelijk doorgaat met je leven en hij niet?
Als dat zo is zal hij daar iets mee moeten, maar ja dat is voor jou lastig te regelen. Dat zal hij zelf moeten doen.
Het kan zijn dat hij vindt dat jij zijn leven overhoop hebt gegooid en dat jij zijn kinderen min of meer van hem hebt afgenomen. Of weet ik het wat.
Heel naar allemaal. Op zich helpt erkenning geven dat het voor hem lastig en verdrietig is meestal ook wel
Maar dat heb je wellicht wel gedaan.
Hoe is het contact met je ex schoonmoeder? Zou zij iets kunnen betekenen hierin. Zou zij niet in zijn huis kunnen koken en daar met de kinderen eten als hij te laat is. Op zich is het voor de kinderen toch ook leuk om hun oma te zien.
En hoe vaak gebeurt het dat hij het niet haalt? Als hij ze om de week heeft en het lukt hem 1 x in de 4 weken niet om op tijd thuis te zijn is het dan zo erg dat de kinderen met hun oma eten. Wat is nu 1x per maand. Ik kan me wel voorstellen dat je niet wil dat ze dan weer van oma's huis naar hun vaders huis worden gesleept.
Maar echt Bijtje ik zou proberen er een andere draai aan te geven.
En die alimentatie moet ie gewoon overmaken. Ik weet van situaties waar in er loonbeslag werd gelegd op het inkomen van de man omdat hij zijn alimentatie verplichtingen niet nakwam. Daar zou ik harde eisen voor stellen. Hij kan ook een automatische machtiging instellen, kan hij het ook niet meer vergeten.
Sterkte...

Schoonmoeder is een drama in communicatie. Alles moet vooral op haar manier. Als het zijn woensdag is om te eten is het naar oma brengen prima.

Maar hij wil gewoon iedere woensdag en als ie laat is mogen ze ook niet bij mij blijven want dan heb ik dus teveel uren. 🙄

Wij hebben samen de zorg en externen worden alleen ingeroepen in geval van nood of als de ander echt niet kan. 

Dus hij wil dat ze om de woensdag bij jou eten maar ook meteen daarna weg, maakt niet uit waarheen als het maar niet bij jou is? Kan hij ze niet gewoon bij jou op komen halen als hij klaar is met werk?
Ik snap best dat hij niet wilde scheiden en boos of verdrietig is, maar gemiep over een uurtje extra en heen en weer gesleep naar oma vanwege zijn principes zie ik ook niet zo zitten. Het is ook gewoon niet in het belang van de kinderen. Hoe gaat hij dat met de zwemles doen dan, als hij regelmatig te laat is? 
Want die les begint gewoon op tijd x en dan zal jij of hij moeten zorgen dat je er bent met de juiste spullen.

Leene

Leene

05-04-2022 om 14:30

Bijtje82 schreef op 05-04-2022 om 14:10:

[..]

Schoonmoeder is een drama in communicatie. Alles moet vooral op haar manier. Als het zijn woensdag is om te eten is het naar oma brengen prima.

Maar hij wil gewoon iedere woensdag en als ie laat is mogen ze ook niet bij mij blijven want dan heb ik dus teveel uren. 🙄

Wij hebben samen de zorg en externen worden alleen ingeroepen in geval van nood of als de ander echt niet kan.

Poe... Wat een lastige situatie. Ik heb geen idee wat ik je kan adviseren. Hebben jullie nog contact met een mediator? En inderdaad is hij op tijd bij de zwemles? Het lijkt mij dat je deze zaken nog een keer moet doorspreken met iemand erbij. En dan iemand die tot hem door kan dringen

Bijtje82

Bijtje82

05-04-2022 om 14:32

MamaE schreef op 05-04-2022 om 14:16:

Dus hij wil dat ze om de woensdag bij jou eten maar ook meteen daarna weg, maakt niet uit waarheen als het maar niet bij jou is? Kan hij ze niet gewoon bij jou op komen halen als hij klaar is met werk?
Ik snap best dat hij niet wilde scheiden en boos of verdrietig is, maar gemiep over een uurtje extra en heen en weer gesleep naar oma vanwege zijn principes zie ik ook niet zo zitten. Het is ook gewoon niet in het belang van de kinderen. Hoe gaat hij dat met de zwemles doen dan, als hij regelmatig te laat is?
Want die les begint gewoon op tijd x en dan zal jij of hij moeten zorgen dat je er bent met de juiste spullen.

Nee hij wil dat ze helemaal niet meer bij mij eten op woensdag. Ik wil die om en om. Hij wil ze gewoon iedere woensdag. 

Nou, dan laat je ze toch iedere woensdag bij hem? Op voorwaarde uiteraard dat hij ze gewoon zelf (op tijd) bij je op komt halen. 

Bijtje82

Bijtje82

05-04-2022 om 15:22

Jippox schreef op 05-04-2022 om 14:48:

Nou, dan laat je ze toch iedere woensdag bij hem? Op voorwaarde uiteraard dat hij ze gewoon zelf (op tijd) bij je op komt halen.

Nee dat gaan we dus niet doen. Week om en om. Dan hebben we beiden gelijkwaardig aantal dat we samen eten en kunnen we om de week de kinderen naar zwemles brengen 

Maar, als hij het zo wil vind je dat gemier over een paar uurtjes. Waarom dan zelf er zo'n punt van maken? Ben je meteen van de vreselijke zwemlesgedoe af!

Bijtje82

Bijtje82

05-04-2022 om 15:49

Jippox schreef op 05-04-2022 om 15:25:

Maar, als hij het zo wil vind je dat gemier over een paar uurtjes. Waarom dan zelf er zo'n punt van maken? Ben je meteen van de vreselijke zwemlesgedoe af!

Ik vind het niet vreselijk om met mijn kinderen naar zwemles te gaan.. Wil er juist bij zijn. En savonds met ze aan tafel zitten. 

Dus eigenlijk willen jullie het liefst allebei elke woensdag met de kinderen eten. Dan is om en om inderdaad het eerlijkste. 
Je kunt ook voorstellen dat ze in principe op woensdag bij hem eten, maar als hij het niet redt, dan eten ze bij jou en breng jij ze naar zwemles. Want oma doet dat niet. 
Dat komt in de praktijk waarschijnlijk neer op dat ze alsnog de helft van de tijd bij jou eten op woensdag. En dan wil hij misschien uit zichzelf die dag 'teruggeven'.

Bijtje82

Bijtje82

05-04-2022 om 19:34

MamaE schreef op 05-04-2022 om 17:24:

Dus eigenlijk willen jullie het liefst allebei elke woensdag met de kinderen eten. Dan is om en om inderdaad het eerlijkste.
Je kunt ook voorstellen dat ze in principe op woensdag bij hem eten, maar als hij het niet redt, dan eten ze bij jou en breng jij ze naar zwemles. Want oma doet dat niet.
Dat komt in de praktijk waarschijnlijk neer op dat ze alsnog de helft van de tijd bij jou eten op woensdag. En dan wil hij misschien uit zichzelf die dag 'teruggeven'.

Nee, want dat werkt bij hem niet. Dingen als misschien of eventueel kunnen niet. Het moet echt helemaal vast liggen. Als er ook maar iets anders gaat dan kan hij het al niet handelen.

Er zijn ook geen afspraken te maken over op tijd laten weten of hij op tijd is of niet en ik ga er niet continu achteraan informeren. Dus gewoon vaste afspraken. Om en om. Dan heb ik ma do wo =3 hij do vrij za zo = 4

Week erop heb ik ma di za zo = 4 en hij woe do vrij = 3, dus dan zijn we er toch. 

Leene

Leene

05-04-2022 om 19:46

Ik raak toch elke keer het spoor weer een beetje bijster in 'deze soap"
Is het nu wel of niet geregeld dat om en om op woensdag? of is het eigenlijk zo dat hij ze elke woensdag wil omdat dan de uren eerlijker verdeeld zijn. ( wat volgens mij ook wel zo is, hebben we het al eerder over gehad).
Is hij niet verplicht om zich aan de afspraken uit het ouderschapsplan te houden dan?? Juridisch bedoel ik.
En hoe laat is die zwemles dan?? Gaan ze dan uit de zwemles gelijk naar hun vader toe?
 
Pff ... weet je, als je zou weten dat dan het gezeur ophoudt als ze elke woensdag bij je ex eten dan zou ik net als Jippox zeggen breng ze voor het eten. Dan moet hij het wel zo kunnen regelen dat hij er is. En als hij ziet aankomen dat het niet lukt dat hij dan jou belt dat hij later is en ze bij jou moeten eten.( niet naar z'n moeder, ik snap dat je dat niet wilt)  Kun je het zo niet regelen?  Dikke kans dat je ze dan nog regelmatig te eten hebt op een woensdag maar dan heeft hij in ieder geval het idee dat er een beetje toegegeven is aan hem. Het resultaat kan wel eens hetzelfde zijn. Iedereen blij ( of denk ik nu te simpel)
 En als je bij de zwemles wil kijken, ga dan om de week gewoon naar het zwembad toe? Kijk je met z'n tweeën. 
Maar ja... ik heb wellicht makkelijk praten. Ik ben gezegend met een super optimistische vrolijke man die zich niet zo druk maakt meestal. ( behalve dat ik soms gek wordt van z'n spullen is het goed samenleven met hem)

Leene

Leene

05-04-2022 om 19:53

Bijtje82 schreef op 05-04-2022 om 19:34:

[..]

Nee, want dat werkt bij hem niet. Dingen als misschien of eventueel kunnen niet. Het moet echt helemaal vast liggen. Als er ook maar iets anders gaat dan kan hij het al niet handelen.

Er zijn ook geen afspraken te maken over op tijd laten weten of hij op tijd is of niet en ik ga er niet continu achteraan informeren. Dus gewoon vaste afspraken. Om en om. Dan heb ik ma do wo =3 hij do vrij za zo = 4

Week erop heb ik ma di za zo = 4 en hij woe do vrij = 3, dus dan zijn we er toch.

o ha ha... MamaE en ik hadden dezelfde ideeën zie ik nu.

Hij heeft natuurlijk wel gelijk dat jij ze langer hebt. Want ze zijn i.p overdag op woensdag altijd bij jou. Dus zo heel raar vind ik het niet dat hij woensdag graag de maaltijd erbij heeft. Zeker als ze nog niet zo oud zijn en vroeg naar bed gaan. Dan heeft hij eigenlijk niets meer aan die woensdag. Jij hebt ze altijd woensdag overdag. 

Ik zou toch oppassen dat je de redelijkheid niet uit het oog verliest

Kun je echt niet afspreken dat hij ze elke woensdag voor de avondmaaltijd komt ophalen? Máár dan moet hij dat wel kunnen regelen. Ik zou denk ik zeggen. Oké ze komen bij jou maar je regelt het wel dat je op tijd thuis bent, zeker als ze naar zwemles moeten. Als je het een keer niet red, dat kan gebeuren maar dan blijven ze bij mij, ik ga niet slepen naar je moeder dat is niet goed voor de kinderen. 
Toch vreemd dat dit niet te regelen valt met hem

Ik zou de woensdag om en om doen, dan is die woensdag uiteindelijk ook door de helft. Lijkt me ook het meest praktische. Vind het toch al een vrij rommelige regeling. 

Bijtje82

Bijtje82

05-04-2022 om 22:26

Dubbel 
Bijtje82

Bijtje82

05-04-2022 om 22:50

Ik heb dit allemaal niet verzonnen, dat kwam van de mediator af en van hem, ik had liever een andere regeling gezien. De mediator heeft gewoon de week letterlijk door midden gedaan en dan om en om het weekend. Dit omdat co-ouderschap nou eenmaal 50/50 is ofzo en dat je dan ook ieder gelijk helft zorg moet dragen. 

Ja je kunt zeggen dat ik ze misschien meer uren heb, maar daar ga je nooit uit kunnen komen. Hij werkt nu eenmaal 4 dagen en ik 3. 
Als ik nu ga toegeven aan zijn eis, dan komt vervolgens weer wat nieuws. Hij probeert me steeds meer af te nemen. 

Ik heb ze wat feest dagen betreft alleen eerste kerstdag, de overige feestdagen zijn ze bij hem. Eerste kerstdag is mijn enige dag die ik opgeeist heb, de andere heeft hij. Pasen, sinterklaas etc. 

Straks is er weer mei vakantie, daar maakt ie geen gebruik van. Ze gaan alle reguliere dagen naar de Bso. Als je ze zo graag bij je hebt, neem dan een dagje extra vrij en hou ze thuis. 

De kinderen zijn hier nu aan gewend, ze beginnen net een beetje hun draai te vinden. We hebben afgesproken dat we het voorlopig zo zouden houden vanwege de regelmaat. Dit is puur dwars zitten, heeft niks te maken met wat wel of niet goed is voor de kinderen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.