Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

papahans

papahans

14-09-2011 om 19:16

We beginnen weer opnieuw


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

23-09-2011 om 08:33

Denkfout meika

"ik schrik er echt een beetje van dat je kind blijkbaar hulp nodig heeft en dat jij alleen maar blijft hangen in :\' ik ben niet tijdig op de hoogte gebracht\'."
Je maakt een (veel voorkomende) denkfout, namelijk dat als er om hulp gevraagd wordt, die *blijkbaar* ook nodig is. Dat is natuurlijk niet per se zo.

Snuggle's

Snuggle's

23-09-2011 om 08:56

Hulp en mediator

Vader schrijft hier wel degelijk dat moeder het moeilijk heeft met het gedrag van een van de kinderen. Hiervoor biedt het consultatie bureau hulp aan. Ongeacht of het wel of niet normaal gedrag is van het kind gezien de situatie, is er het feit dat moeder er niet goed mee om kan gaan. Erg goed om hulp te zoeken dan lijkt me. En heel erg vervelend als je ex dit tegen houdt.

Dat de mediator nu het balletje bij papahans legt lijkt me heel normaal. Iemand schreef het al eerder ook. Aangezien hij het blokkeert en moeder toch hulp wil, is het juist slim om het bij vader te leggen. Dan kan moeder hulp krijgen, en zal vader het niet blokkeren. Hij heeft immers invloed erop gehad en zal dan niet weer dwars gaan liggen.

Snuggle's

papahans

papahans

23-09-2011 om 15:52

Ongenuanceerd

"En heel erg vervelend als je ex dit tegen houdt".
snuggles, er gaat hier wel een geschiedenis aan vooraf, zoals ik in het begin al heb gezegd.
Ex houdt helemaal geen dingen tegen. ( ik dus), Ik geef al heel lang aan bij ex , dat ik zie dat de oudste het moeilijk heeft met de situatie. Dat is iets anders dan wat zij zegt, dat M. moeilijk gedrag vertoont. Ik vindt dat zij het gedrag van M. bij het jongetje neerlegt. Dat jongetje heeft een referentiekader, waarin de relatie nog goed was. Het lijkt erop of ex, dat gedeelte van de relatie ( zijn referentiekader) volledig heeft gewist. Heeft niet bestaan. Voor hem is dat wel zo, heeft het wel bestaan. Zij weigert om dat te zien, of ziet het gewoon niet.
Als zij tips nodig heeft, dat zal ik echt niet tegenhouden. Ik vind eerder dat ze iets aan haarzelf moet doen, dan het gedrag van M. te laten observeren.
Bij mij heeft ie ook zijn buien en dat kun je uitleggen als moeilijk gedrag. Als je nu eerst eens vanuit het kind kijkt, wat hij allemaal in een jaar heeft meegemaakt, zou dat iets eerlijker zijn. tov M.
Misschien heeft het er ook wel mee te maken , dat ex sinds 6 weken weer alleen woont, nadat ze 9 maanden bij haar ouders heeft gezeten die een groot gedeelte van de zorg op zich namen. Ze zal ongetwijfeld tegen zaken aanlopen. Dat heb ik ook wel gehad in het begin. Ik kreeg als antwoord van ex, als ik er wat over zei."Daar moet je zelf maar een vorm in vinden en M. moet er maar mee leren leven". Die vorm heb ik wel gevonden en heeft ook te maken met opvoeden denk ik. Maar als jezelf niet goed in je vel zit, en weigert om dat op geen enkele manier toe te geven, dan is het heel makkelijk om het gedrag van M. maar eens te laten onderzoeken. Ik krijg het denk ik niet duidelijker uitgelegd. Misschien moeten we daar eens over nadenken.
Maar deze dingen die ik zie mogen niet gezegd worden, anders ben ik verwijtend bezig. Dat is sowieso nogal een tendens vind ik. Als vader iets zegt, dan is het een verwijt en als moeder iets zegt dan is het ineens bezorgdheid.
Er wordt hier een beetje gesuggereerd dat ik zaken tegenhou, wat gewoon niet zo is. Nogmaals er gaat nogal een geschiedenis aan vooraf. Degene die daarin zijn geinteresseerd zouden eerst mijn draad van 1 jaar geleden eens moeten lezen, voordat er nogal ongenuanceerd wordt geconcludeerd dat ik zaken zou tegenhouden.
En Mirreke, je hebt gelijk dat Tsjor hier heldere uitspraken doet.

Rosase

Rosase

23-09-2011 om 18:25

Sterker nog

Probleemgedrag van de kinderen wordt meestal aangepakt via de ouders. En heel vaak als je het gedrag van de ouders weet te veranderen, verandert het gedrag van de kinderen ook (kijk maar naar Nanny Jo)
Dit soort observaties spelen in op de wisselwerking tussen ouder en kind. En kinderen van die leeftijd kun je nog niet goed bijsturen, dus wordt de ouder geleerd hoe bij te sturen zodat het kind ander gedrag gaat laten zien.
Dus eigenlijk gewoon opvoeden.

Jij hebt je dat in de loop van het jaar zelf eigen gemaakt en je ex heeft daar blijkbaar toch wat hulp bij nodig.

Ik persoonlijk vind de actie van het cb eigenlijk zo gek nog niet. Het is in ieder geval een mooie start, wie weet wat daar allemaal nog uit voort komt.

Natuurlijk willen ze dat wel maar verpleegkundigen van het cb zijn niet opgeleid in kinderopvoeding en ook niet in ouderbegeleiding daarin.
Bovendien zijn ze gebonden aan signalering en bij echtscheiding zou ik me daar toch niet in willen steken. Je hebt zo een misverstand en een instantie die mee gaat praten.

papahans

papahans

23-09-2011 om 19:15

annej, dat is nou precies de reden dat ik er ook zo over denk. Ik ben zelf een aantal keren met de kinderen naar het CB geweest. Heb daar gewoon geen hoge pet van op. Voor je het weet gaat zo'n verpleegkundige een conclusie trekken en daar ga je. Daar ontstaat toch het probleem. Als zij zegt dat ze problemen heeft met M. , waarom niet overleggen met mij , maar gelijk neerleggen bij een cb en daar in meegaaan. Gezien de geschiedenis en de problemen die er waren voor aanvang van de mediation. Dat was het grootste probleem bij mij, dat ze de oplossingen al had bedacht ( vaak in samenspraak met haar moeder) en dan kreeg ik het te horen.
Het is niet er dwars tegenin gaan. Het is ook het serieus nemen van de vader. Afgezien of ze me nou 1 minut, een uur, een dag later erover belt. Daar gaat het helemaal niet om. Blijf het maar uitleggen.

Vic

Vic

23-09-2011 om 19:51

Begrijp jij nou zo weinig?

Je hebt gelukkig ook wat meelevers hier, want bij mij levert jouw egoïstische gezever alleen maar ergernis op. Snap je nou echt niet waarom je ex weerstand ervaart om iets met jou te bespreken? Zij weet heus wel hoe jij over haar denkt en dat jij vindt dat je het heel veel beter doet dan zij. Daarom zal ze liever haar schoenen opeten dan haar onzekerheden met je te delen of je om hulp te vragen.

Over: ik bemoei met niet met haar'

Het hoort niet om te verwijzen naar andere draadjes, maar ik doe het toch even. In het draadje over rechtszaak omgang geeft Emine een mooie beschrijving hoe je zoiets voor de rechter brengt (dus dat jij degene bent die in het belang van de kinderen redeneert). Ik zou het niet overnemen hoor, want ik hou er niet van. Maar als je even grasduint in draadjes van andere ex-en, dan kom je nogal wat info tegen. Vrouwen geven elkaar nuttige tips. Maar de gedachte dat een vader ook ouder zou kunnen zijn (zorgend, denkend in het belang van de kinderen etc.) dat is nu blijkbaar even een brug te ver voor een aantal dames.

Tsjor

Als je me citeert....

...citeer me dan goed. Bovendien is mijn reactie in het andere draadje een antwoord op een andere vraag dan hier gesteld, dus logisch dat dat antwoord niet op de hier gestelde vraag past.

Chapeau

Hallo papahans,

veel respect heb ik voor je dat je zo actief betrokken wil zijn in het leven van je jongens ! Blijf daarmee doorgaan !

Zou het niet mooi zijn als je samen als ouders staat voor hulp bij evt probleemgedrag bij je kind. Als er geobserveerd moet worden, zoek dan een goede psycholoog, hou het in eigen beheer en ga er samen naartoe ! We zijn twee verschillende mensen, met twee verschillende levens maar voor het kind staan we samen en als een man.

Dat moet ergens beginnen.....Misschien wel bij jou !

Ik ben inmiddels 8 jaar bij ex weg, maar ik wou dat hij zo betrokken was als jij.....

Groetjes en sterkte.

Mandy

Mandy

08-10-2011 om 20:05

Generaliseren

Ik vind het heel vervelend voor je dat je ex alles weer overhoop haalt maar ik voel me wel aangesproken in je verhaal dat 'wij moeders' alles maar kunnen maken.
Ik word het zat dat 'wij heksen' het altijd gedaan hebben. het geruzie houdt niet op tussen exman en exvrouw, nee hele generaties vrouwen en mannen worden er bij gehaald. Jouw ex is misschien fout bezig, maar mijn exman is op zijn manier fout bezig. Wat niet wil zeggen dat alle mannen zo zijn.

My 2 cents

Ely

Ely

08-10-2011 om 22:14

Mandy

Wat heeft Hans dan geschreven dat je dat zo leest? Ik heb teruggelezen maar in de postings van Hans lees ik alleen over zijn ex, niets over vrouwen in het algemeen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.