Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Weet niet wat ik erover moet denken heb graag raad aub


We zijn al bijna 4 maanden uit elkaar, dus zoals jullie zelf ervaren dat de eerste maand een rollercoaster is. Maar daar ben ik al beetje voorbij maar toch met ups and downs niet meer zoals in het begin. Nu ben ik sinds  2 weken terug elke dag sporten enzo en met vrienden afspreken of met de kids dinges samen doen zoals afgelopen weekend.

Mijn ex was op weekend ze was vrijdag weg tot maandag avond. Dus ik dacht ze heeft heel goed naar haar zin gehad want ze is op stap.

Dus momenteel wonen we nog samen omdat ze financieel nog niet sterk staat laat ik ze nog even bij mij wonen.

Wat blijkt ze komt savonds toe klopt aan de deur en ze zei hallo, ik zei hallo terug

uit het niets vraagt ze mij mag ik een knuffel van u?!
Ik zeg ja tuurlijk dus ik geef haar een knuffel en ze begint ineens te huilen en dat brak mijn hart.
Ik zei wat is er en ze zei ik heb jullie zwaar gemist? En ze zei ook ik mis ons…

trouwens zij heeft de scheiding in gang gezet niet ik.

Dus nu zit ik weer met vanalles in mijn hoofd en weet echt niet wat ik moet denken of doen.
Iemand die dit meegemaakt heeft?

Denk vele van ons hier hebben het meegemaakt. Maar wat mis ze. Is ze bang om nu alles alleen te doen of mis ze jou??  Hier is ze ook teruggekomen na 1 maand uit huis maar mijn vertrouwen is weg. Wat heeft ze de afgelopen 4 maanden gedaan. Even rond geneukt en nu weer terug?? Wat vind jij???

Ruud1971! schreef op 28-09-2022 om 07:54:

Denk vele van ons hier hebben het meegemaakt. Maar wat mis ze. Is ze bang om nu alles alleen te doen of mis ze jou?? Hier is ze ook teruggekomen na 1 maand uit huis maar mijn vertrouwen is weg. Wat heeft ze de afgelopen 4 maanden gedaan. Even rond geneukt en nu weer terug?? Wat vind jij???

Mag ik zeggen dat ik vind dat je wel erg direct en wat onbehouwen bent in je reacties zo af en toe? Dat er hier meerdere verhalen zijn waarbij er inderdaad het een en ander speelt m.b.t. vreemdgaan, wil het natuurlijk niet altijd zeggen dat dat ook daadwerkelijk aan de hand is. Er zijn zoveel meer opties, zeker in relaties die al jaren aan gaan, die er voor kunnen zorgen dat iemand niet meer op zijn plek zit of lekker in zijn vel zit.

Om direct die kaart te trekken, zorg je voor een boel onrust bij TO, kan ik me voorstellen. 

Ik zou zeggen: praat met haar. Het is toch vreemd om zo'n vraag hier te stellen zonder met haar te praten.
neem goed de tijd om te bedenken wat jij eventueel zou willen. Zij heeft de scheiding in gang gezet; misschien hebben jullie te voren te weinig ondernomen om te kijken hoe er nog gelijmd kon worden? Hebben jullie alle mogelijkheden goed bekeken? 
En...ervan uitgaande dat zij dat wil, zou jij de scheiding nog terug kunnen en willen draaien?

Financieel niet sterk, dus uit coulance mag ze bij jou wonen, maar wel van vrijdag tot en met maandagavond op stap? 

HarrieDelSol schreef op 29-09-2022 om 14:19:

Financieel niet sterk, dus uit coulance mag ze bij jou wonen, maar wel van vrijdag tot en met maandagavond op stap?

En wat is daar mis mee? Het hoeft toch geen honderden Euros te kosten om een weekendje weg te zijn? Ik heb ook regelmatig een vriendin (in scheiding) een heel weekend bij mij, kost haar helemaal niets, enkel de benzine om bij mij te komen. Verder verwen ik haar lekker in deze moeilijke en emotionele tijd, koken we samen, kijken we onderuitgezakt op de bank filmpjes etc. En soms trakteer ik haar op een etentje. 

Vreemd om meteen zo’n veroordelende post te schrijven.

Kersje schreef op 30-09-2022 om 13:08:

[..]

En wat is daar mis mee? Het hoeft toch geen honderden Euros te kosten om een weekendje weg te zijn? Ik heb ook regelmatig een vriendin (in scheiding) een heel weekend bij mij, kost haar helemaal niets, enkel de benzine om bij mij te komen. Verder verwen ik haar lekker in deze moeilijke en emotionele tijd, koken we samen, kijken we onderuitgezakt op de bank filmpjes etc. En soms trakteer ik haar op een etentje.

Vreemd om meteen zo’n veroordelende post te schrijven.

Een vriendin is wat anders dan je ex-vriendin. 

HarrieDelSol schreef op 02-10-2022 om 10:26:

[..]

Een vriendin is wat anders dan je ex-vriendin.

Je mist duidelijk mijn punt! 

Of mss begrijp ik jou verkeerd? Je stelt dat de ex van TO geen geld heeft om zelfstandig te gaan wonen, maar wel geld genoeg om een heel weekend op stap te gaan, toch? In mijn reactie is die vriendin dus TO’s ex-vriendin.

Kersje schreef op 02-10-2022 om 17:53:

[..]

Je mist duidelijk mijn punt!

Of mss begrijp ik jou verkeerd? Je stelt dat de ex van TO geen geld heeft om zelfstandig te gaan wonen, maar wel geld genoeg om een heel weekend op stap te gaan, toch? In mijn reactie is die vriendin dus TO’s ex-vriendin.

Persoonlijk vind ik het niet netjes als je uit financiële nood bij je ex woont, maar dan wel een lang weekend weg gaat.

Dat hoeft hij zeker niet te accepteren. Komt een beetje over alsof hij dan een soort gratis hotel runt. 

Maar Harrie, je weet helemaal niet of dat weekend meer geld heeft gekost dan thuisblijven. Misschien ging ze wel gewoon bij een vriendin logeren en kostte het niet meer dan een busritje en een fles supermarktwijn als bedankje.

En zelfs als het wat geld heeft gekost, dan staat zo'n eenmalige uitgave niet in verhouding met een maandelijks bedrag van de huur van een eigen woning, gas en licht etc. 

Zou jij liever willen dat ze de hele dag thuiszit? Ook niet fijn voor TS.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.