Echtscheiding en erna

Eddeped
27-04-2016 om 09:53
wie kan helpen bij reactie op concept advies van de RvdK?
Hoi allemaal,
Ik zoek iemand die mij kan helpen op het formuleren van mijn reactie op het concept rapport van de RvdK. ik heb momenteel een reactie van 6 kantjes en vind dat nogal veel.
Wat mij vooral dwars zit is dat het onderzoek een wassen neus is, de uitkomst stond schijnbaar al vast. Ik heb bijvoorbeeld meerdere keren aangegeven dat moeder niet wilt communiceren, communicatie saboteert frustreert, ieder inmengingen van derden subtiel tegenwerkt en mij als persoon en vader negeert.
Ik heb beargumenteerd waarom dochter 1 dag meer bij mij maar is helemaal niks mee gedaan, wensen van moeder worden ingewilligd en voor oudste dochter het advies om te gaan communiceren onder begeleiding, zinloos advies dus!
nu zoek ik dus iemand die mij kan helpen mn bezwaren kort en bondig op te tekenen, weet iemand waar ik hiermee terecht kan?

Jo
19-05-2016 om 14:28
Mirreke
En wat ook niet helpt is eddeped zo overdonderen met neersabelende kritiek dat hij niet meer leest of niet meer terugkomt. In alle gevallen geldt, je vangt vliegen met stroop, niet met azijn...
Slaat deze laatste reactie op diegenen die kritiek hebben op Eddeped? Of juist op het gedrag van Eddeped? Of wordt hier met 2 maten gemeten.
Eddeped leest wel anders kan hij niet reageren.
Eddepd heeft intussen genoeg adviezen gehad, die helaas voor hem niet altijd positief uitpakte, dat het ook niet noodzakelijk is om "terug te komen".
Ik weet uit ervaring dat het mogelijk is om zonder dat er een gerechtelijke omgangsregeling is en zonder dat ouders met elkaar communiceren er contact kan zijn tussen kinderen (destijds 10 en 12) en hun beide ouders. Zeker als in het geval van Eddeped de ouders op een steen worp afstand bij elkaar vandaan wonen.

mirreke
19-05-2016 om 14:48
Ik weet neit wat je bedoelt, Jo
maar ik sprak vanuit mezelf. Zoals ik al schreef heb ik 1 reactie hier geschreven, wat verder terug in de draad, die in schreef toen ik na een poos niet op OOL dit draadje bijlas. En toen schrok ik inderdaad heel erg van eddeped's gedrag en wat hij allemaal schreef.
Dus toen was mijn reactie nogal fel. En ik heb gemerkt, dat werkt niet. Ten eerste sprong ed ongeveer uit zijn vel. Ten tweede krijg ik de indruk dat hij mijn postings niet (meer) leest. Dus dan heeft boos worden geen zin. Vandaar.
Maar wat volgens mij ook niet werkt is schrijven óver iemand, wat ik nu toch al een paar maal gedaan heb.
Dus het lijkt me beter dat ik daarmee stop.
Over mezelf nog even: ik heb helemaal niet het idee dat ik nou zo zoetjes doe of zo, of dat ik zo heel erg met eddeped mee ga.
Ik vind wel, eddeped, dat je laatste reacties weer heel erg aanvallend en venijnig zijn. Nergens voor nodig, je gaat zitten kissebissen over futiliteiten waar het helemaal niet over gaat, en je merkt wel, het werkt ook weer contraproductief, want je verliest zo alle sympathie die je eventueel had. Maar ergens schreef je ook dat je naar de huisarts wilde om hulp te gaan regelen. Heb je al een afspraak gemaakt?

mirreke
19-05-2016 om 15:37
Maartje, nog even
Ik snap dit echt niet.
"Ik lees echter in je berichten dat je vooral herkenning vindt in de uitspraken van Eddeped. Ik denk echt dat je daar de mist in gaat. Dat da1t meer over jezelf gaat."
Nee, het gaat niet over mij. Ik geef juist ervaringen van mijzelf om een ander (eddeped of wie het maar lezen wil) te laten zien dat alle stress, herrie, oorlog, strijd van nu weg kan vallen en ook wegvalt. Dat loslaten echt beter is. Ik merk ook dat iets soms eerder geaccepteerd wordt als de ander merkt dat je ook door de wringer bent gegaan, dat je niet alleen maar aan het theoretiseren bent.
Ik ben hier niet mijn ervaringen van vroeger aan het verwerken of zo.

Jo
19-05-2016 om 15:40
jammer dat je je eigen tekst niet begrijpt
en dat ik daar dan maar mijn eigen interpretatie aan geef

Leen13
19-05-2016 om 16:25
Niet te stoppen
Het is in een ander draadje ook al eens aan de orde geweest dat het schier onmogelijk is/lijkt om mensen in een vechtscheiding (wie die vechtscheiding dan ook onderhoudt) te laten stoppen daarmee. Dat kunnen ze alleen zelf willen en besluiten.

mirreke
19-05-2016 om 17:06
Jo en AnneJ
Het is mijn tekst helemaal niet, het is de tekst van Maartje...Ik zet m niet voor niets tussen quotes.
AnneJ, dat ben ik helemaal met je eens, maar zo'n besluit neem je vaak als er een kwartje valt. En een kwartje valt meestal als je een aha-erlebnis hebt, en dat kan vast ook door het lezen van adviezen van anderen

mirreke
19-05-2016 om 17:07
haha laat maar Jo
Ik haal wat reacties door elkaar...
Beter om maar even niet meer te reageren.

Jo
19-05-2016 om 17:19
geeft niet Mirreke
Dit is ook een doodvermoeiende topic waarbij het heel goed mogelijk is dat je de draad een beetje kwijt bent geraakt.
En beter laat je die draad liggen waar die ligt. Zonde van onze energie en inspanning.
Een blinde zal niet zien en een dove niet horen. (Om verwarring te voorkomen: dit slaat niet op jou.)

mirreke
19-05-2016 om 17:39
ehh....
Ik krijg van mezelf niet de indruk dat ik de draad hier kwijtraak, maar wel dat anderen met hun eigen interpretatie van mijn teksten op de loop gaan.
Ok, dit was voorlopig dan toch mn laatste bijdrage.

Moni
19-05-2016 om 18:55
Jammer Mirreke
Er zijn ook mensen die je bijdragen wel waarderen. Daar hoor ik bij maar ook Eddeped.
Ik zou de negatieve reacties negeren. Dat doet Eddeped nu ook.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.