Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

verhuiswagen

verhuiswagen

28-09-2015 om 11:19

woonsituatie kinderen, schaam je je voor je ex


blom

blom

29-09-2015 om 23:43

ja maar

Je snapt toch wel dat je het nu (nog) erger bent aan het maken voor de kinderen?
Het enige dat je kunt doen is proberen op één lijn te komen met je ex, het contact proberen te herstellen, nu doe je het tegenovergestelde.

Weet je, de kinderen zijn niet altijd alleen maar met jullie bezig. Ze zijn waarschijnlijk (ook) met zichzelf bezig. Bij vader wonen biedt hen misschien meer stabiliteit, want er wordt misschien juist minder overhoop gehaald dan bij jou. Het huis is dan misschien minder schoon en rommeliger (dank je de koekoek dat jij het nu op orde hebt, geen kunst aan als je alleen woont!!) en ze zijn wat meer alleen, maar hun vrienden en school blijven. En misschien zijn ze gewoon graag bij vader.
En misschien weet vader het ook allemaal niet, hoe hij het moet regelen. Of misschien regelt hij het juist wel goed, er is iig een vriendin betrokken? Mijn kinderen zijn heus ook weleens alleen thuis. (Hoe weet jij dat, dat ze de hele week alleen thuis zijn?) hier is het trouwens ook vaak genoeg een bende, terwijl het de dag ervoor nog spik en span was. Vraag is ook hoe belangrijk het is.
Ideaal, nee, zeker niet. Maar dat is de hele situatie gewoon niet. Jullie zullen er het beste van moeten maken.

Ach

Je hebt liever dat je kinderen uit huis geplaatst worden waar ze veel meer risico lopen echt onbegrepen, mishandeld en misbruikt te worden dan bij de eigen ouder. Waar ze uit hun eigen omgeving, school, bekenden en vrienden, vader en moeder zijn. Wat je kinderen je, dat weet je nu al, zeer kwalijk zullen nemen. En hopelijk later zullen begrijpen en je dankbaar zullen zijn?
Je neemt een groot risico waarvan de uitkomst zeer onzeker is voor iedereen en dat je mogelijk nog jaren in de zorgen stort.
Je hebt geen idee welk risico je hier aan het nemen bent. En dat spijt me.
Je hoopt dat de situatie voor je kinderen en jouzelf eindelijk tot rust komt en goed komt en ik help het je hopen.
Het valt echt niet mee. Ik wens je heel veel sterkte.

Maan

Maan

30-09-2015 om 00:27

Get yourself together

Je wilt advies? Hier heb je m; wees realistisch en rationeel. Gebruik je gevoel om te koersen en niet om op te acteren. Hou op met idiotieen als dat jouw winst er niet is omdat je voor een bedrijfspand moest betalen (duh!) en kijven met een vriendin van je ex waar de kinderen bij zijn. O en weet vanaf nu ook dat je daar dus niet meer op hoge poten moet verschijnen. Doe het voor je kinderen, raap jezelf bij elkaar, accepteer wat buiten je invloedssfeer ligt en handel -kalm en doelgericht- op wat in je invloedssfeer ligt. Zet de knop om, wat je nu doet werkt niet, hoeveel duidelijker wil je het hebben? Of iets werkt of niet staat los van rechtvaardigheid, accepteer dat. Het Leven Is Niet Eerlijk! Klaar.
Snor de verhalen op van AnneJ als je het moeilijk vindt te accepteren. Laat je inspireren door haar incasseringsvermogen en wilskracht. Zij is niet de enige. Zorg dat je ook in die club komt, de club van survivors, weg bij de slachtoffers.

Amare

Amare

30-09-2015 om 07:06

advies

'Ik wil geen medelijden, maar tips of advies.'

Dan zou mijn advies zijn: begin met accepteren. Steek je energie in de weekenden dat je kinderen bij jou zijn. Geef ze het gevoel dat ze van jou én van hun vader mogen houden.
Gebruik de doordeweekse dagen om aan jezelf te werken. Kom in het reine met deze situatie. Het is allemaal moeilijk geweest, je hebt een hoop voor je kiezen gehad. Maar de situatie is nu zoals hij is, en door jezelf er tegen te verzetten help je je kinderen niet.

Hoe het voor de kinderen is

http://www.villapinedo.nl/open-brief-aan-alle-gescheiden-ouders/?gclid=CKS7q6HFnsgCFYFe2wodkSMNAg

Misschien kan het je wel helpen als je beseft hoe het voor de kinderen is. En niet de mooie buitenkant van een schoon huis en verzorgde maaltijden, maar waar kinderen echt mee bezig zijn in een scheiding.

" Dus mogen we jullie een paar dingen vragen?
-> Laat ons alsjeblieft geen kant kiezen
-> Maak geen ruzie waar we bij zijn
-> Zeg geen slechte dingen over elkaar tegen ons
-> Geef ons de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie
-> Luister echt naar wat we te zeggen hebben
-> Geef ons de ruimte om van jullie allebei te houden
-> Vergeet niet dat jullie samen voor ons hebben gekozen."

Als je stopt met vechten kun je veel voor je kinderen betekenen.
Geef ze op zondagavond, als ze terug gaan, een lekkere maaltijd mee voor de maandag. Een ovenschotel of zo. Of een bak met kippenpoten of gehaktballen. Een salade.
Informeer eens hoe het met het huiswerk gaat? En biedt je hulp aan. Op afstand kun je ook helpen. Je kunt mailen, whatsappen en skypen met je knderen. Elke dag even na het eten. In het weekend kun je helpen met overhoren en werkstukken of spreekbeurten.
Je kunt je oudste vragen waar ze tegenaan loopt en wat je kunt doen om het voor haar makkelijker te maken. Blijkbaar is zijn nu de steunpilaar in huis.
Maar dat kan niet als je je ex blijft zien als de vijand waar de kinderen kost wat kost weg moeten.
En geef je kinderen en je ex het vertrouwen dat je de zaak niet gaat opblazen, die continue stress. Stel je voor hoe dat voor je kinderen is. Je wilt hun leven, dat wat ze nog overhebben, ook nog van ze afpakken.
Geen wonder dat ze je als een gemene heks gaan zien. En dat vader het contact nog verder wil beperken. Dat versterkt elkaar alleen maar.
Jij kunt de zaak beter maken, door van nu af aan te accepteren dat het nu zo is. De rechter heeft een uitspraak gedaan en je maakt er het beste van. Het beste is de situatie van je kinderen bij hun vader steunen en verlichten naar beste kunnen.
Straks krijg je weer rechtzaken, die kunnen maanden en jaren duren. Je kinderen komen bij jou en je nieuwe vriend wonen maar zijn vijandig tegen jullie allebei zodat de situatie bij je nieuwe vriend ook niet lang houdbaar is.

Paddington

Paddington

30-09-2015 om 15:12

@verhuiswagen

Heb je al weer gesproken met jullie kinderen? Heb je ook nagedacht over jouw rol, wat voor jou belangrijk is om naar je kinderen toe te doen?

Mijn dochter heeft ook regelmatig problemen met haar vader en zijn vriendin. Gelukkig zegt zij het tegen mij. Ik kan haar daardoor begeleiden in hoe zij met hen kan omgaan. In mijn ogen is dit de rol die jij moet aannemen. Laat je kinderen weten dat jij ze de ruimte wil geven om van beide ouders te houden voor wie ze zijn. Afwijzen van je ex, is namelijk indirect ook een afwijzing van een deel van je kind.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.