Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Dubio

Dubio

09-11-2012 om 20:11

Zit tussen vriend en dochter in!

Lastige situatie. Ik heb een lange afstandsrelatie. Mijn vriend komt elke vrijdagavond vanuit zijn werk naar mij gereden. Hij is een paar keer niet geweest om allerlei redenen. En zodoende waren mijn dochter en ik samen en keken we naar The Voice. Ik hou er zelf niet van, maar mijn dochter is er helemaal weg van, dus voor haar heb ik het mee gekeken. En nu is het een soort van ritueel geworden, elke vrijdagavond komt The Voice. Mijn vriend vindt het echt niet leuk, de enige vaste avond in de week dat we samenzijn en dan zit hij naast ons op de bank naar The Voice te kijken. Het is natuurlijk ook nog eens een avondvullend programma. Hij is zelf een stuk strenger voor zijn kinderen, die moeten dat dan maar boven gaan kijken als ze iets willen zien wat wij niet willen zien... maar mijn dochter vindt het juist gezellig om commentaar te geven. Ik vind dat ik geen keuze heb, kan moeilijk mijn dochter verbieden om te kijken als mijn vriend komt, terwijl ik het de afgelopen weken juist gezellig heb gemaakt toen we met zijn tweetjes waren, met bakje chips en glaasje fris samen onder een dekentje.
Bah, vanavond is het dus weer en hij heeft gezegd dat hij niet meer komt tot de finale is geweest. Ik vind het zo moeilijk, zit er echt tussenin zo! Is het nou terecht dat hij zich afgewezen voelt (want dat is het denk ik).


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

09-11-2012 om 22:17

Flauw

Het is vervelend voor hem maar kinderen gaan nu eenmaal voor. Flauw dat hij dan helemaal niet meer wil komen, maar jij kunt er ook weinig aan veranderen. Ik denk niet dat hij zich afgewezen voelt, hij beseft ook heus wel dat hij zijn kinderen ook voor zou laten gaan als het erop aan komt.
Gaat je dochter ook wel eens naar haar vader?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-11-2012 om 22:37

Kinderachtig

Wat kinderachtig zeg, om dan maar helemaal niet te komen. Maar ja, beter gezellig samen met je dochter tv kijken dan een chagrijnige vent op de bank. Vraag me wel af hoe het gaat als TVOH niet op tv is, is het dan wel gezellig met zijn drietjes?

Sancy

Sancy

09-11-2012 om 23:00

Niet leuk

Ik zou het ook niet leuk vinden om op die manier onder druk gezet te worden. Maar ik vind dat je ook niet in de slachtofferrol moet gaan zitten. Je zegt: "Ik vind dat ik geen keuze heb". Niet kiezen is ook een keuze.
Lees anders eens over de dramadriehoek, hier bijvoorbeeld: http://www.hetwormgat.nl/dramadriehoek-1-over-het-hoe-en-wat/ Misschien herken je er iets in, of geeft het je ideeën.

Marie

Marie

09-11-2012 om 23:11

Avond of weekend?

hoi
Begrijp ik nu uit je verhaal dat jij en je vriend elkaar alleen op vrijdagavond zien of komt hij op vrijdagavond en blijft dan het weekend?
Want als jullie elkaar alleen op vrijdagavond zien, is het wellicht een idee om TVOH op te nemen en dat dat op zaterdagavond met dochter te kijken? Dan is iedereen tevreden?
Even uit nieuwschierigheid: wat doen jullie dan meestal wel op vrijdagavond?

Wat een zak!

Ik vind het echt een reactie van een zak, sorry hoor.

Daarnaast denk ik dat opnemen geen optie is, kinderen weten precies wanneer wat op tv is, kijken ernaar uit enzo. Mijn kinderen zouden er in ieder geval niet mee weg zijn.

Laat hem dan op zaterdagochtend komen

als hij zich zo ergert aan jullie gezamenlijke gezelligheid. Flauw hoor.

Ik vind hem zoals je beschrijft niet 'streng' maar gewoon totaal niet gezellig - kinderen naar boven sturen op vrijdagavond bij hun eigen TV. Op vrijdagavond. Flauw. Het duurt maar een paar jaar, dan gaan ze op vrijdagavond uit en verlang je terug naar de bank, het dekentje en de chips.

Dubio

Dubio

10-11-2012 om 14:40

Aanvulling

Zaterdagochtend gaat hij alweer terug. Ik ben dan zelf druk met dingen (boodschappen, sport dochter, opruimen, ik werk fulltime) en hij heeft ook zo zijn bezigheden. En hij redeneert dus: je hebt zaterdagavond ook altijd nog samen met je dochter. Dat klopt, maar zoals hier al werd opgemerkt is het mosterd na de maaltijd om dan The Voice terug te kijken op uitzending gemist. Als hij die vrijdagavonden eerder niet had afgezegd, was ik er niet eens aan begonnen, maar nu kan ik het niet meer terugdraaien vind ik. Iemand vroeg ook hoe onze vrijdagavonden er voor The Voice uit zagen. Toen aten we met zijn drietjes en rond een uur of negen mocht mijn dochter dan nog een film kijken of lezen op haar kamer.
Overigens is vrijdagavond inderdaad onze enige (vaste) avond samen. Het gebeurt zeer af en toe dat we door de week bij elkaar kunnen zijn. Mijn vriend heeft zelf oudere kinderen, die al in het stadium zitten van hun eigen plan trekken dus ik denk dat hij dit een beetje is ontgroeid.

Keuze

Je schrijft dat je geen keuze hebt, maar ik lees juist dat je de keuze wel hebt gemaakt: je kiest ervoor om gezellig met je dochter the voice te kijken. Ik denk dat je door dat bewust te ervaren krachtiger zult voelen en inderdaad niet het slachtoffer van de omstandigheden. Jouw vriend heeft op zijn beurt ook de keuze om te komen of niet, hij kiest er kennelijk voor dat dan niet te doen.

Zo maakt ieder zijn keuzes en draagt de consequenties. Zonder al het drama eromheen is het nu toch prima zo? Jij lekker met je dochter genieten en de tijd met hem komt weer een andere keer.

Zoals je het nu beschrijft is het ook lastig met veel dramas (idd de dramadriehoek). Jij als slachtoffer van de situatie die geen keuze heeft, dan als aanklager naar slachtoffer vriend, en dan voel je je weer schuldig. Zo blijf je wel even bezig... Het lastige is dat je daarmee allemaal verliezers wordt. Hoe moeilijk misschien ook, probeer toch los te laten, te staan voor je keuzes, je vriend te respecteren in die van hem, en je niet te laten verleiden om verantwoordelijk te zijn voor de gevolgen van zijn keuze. ("door jou zit ik nu alleen..." oid slaat bv nergens op. Hij kiest daarvoor omdat hij niet voor de tv wil zitten. Oke...)

Ik hoop dat je een fijne avond met je dochter gehad hebt!!

Aanvulling

"maar nu kan ik het niet meer terugdraaien vind ik"

Je kan het wel terugdraaien maar dat wil je niet. Dat is verder prima maar probeer te staan voor je keuze. En als dat behelst dat je je vriend niet ziet, dan is dat kennelijk waar jij voor kiest.
Een tweede is natuurlijk wel dat je je met hem kunt delen dat dit is wat je wil en dat je het heel fijn zou vinden als hij er ook bij is zodat jullie het met zijn drietjes gezellig kunnen maken. Dan is het aan hem of hij dat wil of niet maar daarmee laat je zien dat een keuze voor je dochter en de voice niet uitsluit dat hij er ook is.

Ik ben ook geen fan van de voice maar het is er nu eenmaal en een hype onder kinderen. Voor mij hoort dat er dus bij, en dat hoort er dan ook bij als je een relatie hebt met een vrouw met een tienermeisje. Het is niet anders, dus dan maar beter er het beste van te maken.

Beetje schuiven

Hoi Dubio,

is het misschien een idee om het programma op te nemen, eerst gezellig met zijn drietjes uitgebreid gezellig te eten met een glaasje wijn en daarna te gaan kijken? Spoel je al die verschrikkelijke reclames gelijk door en dat scheelt toch veel kijktijd. Ik snap de opstelling van je vriend ook wel als dit de enige avond is dat jullie samen zijn en zo kom je toch een beetje op een compromis uit.

Karly

Merel

Merel

10-11-2012 om 17:04

Naar zaterdagavond

Kan hij niet schuiven met de avond? Dat hij voorlopig in plaats van vrijdagavond, zaterdagavond komt? Tot The Voice weer afgelopen is?

koentje

koentje

10-11-2012 om 18:54

Tjonge wat wordt

je vriend in dit draadje meteen veroordeeld! Ik begrijp het volkomen dat hij dit niet leuk vind en snap van jou ook niet dat je het zo doet. Je geeft toch om hem, je wil toch ook iets met hem?

Bellefleur

Bellefleur

10-11-2012 om 20:53

Ik snap het ook niet!

Het is jouw vriend. Hij komt na het werk naar je toerijden, en zit dan de hele avond in z'n eentje, luisterend naar, voor hem herrie, buitengesloten, omdat twee van de drie mensen in de kamer het naar hun zin hebben, en eentje niet. Ik vind het juist heel volwassen dat je vriend daarom besluit om pas na de finale weer bij jou te komen. Lijkt mij een prima oplossing!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-11-2012 om 10:34

Volwassen?

Het lijkt me eerder volwassen om over je eigen schaduw heen te stappen ( en gewoon gezellig mee te doen. Daarna heb je toch ook nog de nacht en de ochtend samen? Beetje geven en nemen hoort er wel bij in een relatie, en zeker als er kinderen zijn zul je wat meer moeten toegeven.

Vic

Vic

11-11-2012 om 14:18

Kiezen en delen

Ik begrijp het van zijn kant ook wel weer. Zelf zou ik er ook weinig zin in hebben om op die manier het vijfde wiel te zijn. En weet je wel dat de Voice tegenwoordig tot minstens 23.00 uur duurt? Dan bestaat het samen zijn alleen nog maar uit een nachtje, en op zaterdag gaat Dubio weer haar eigen gang.
Als je dit wil laten werken, moet je er allebei iets voor willen doen. Misschien kan hij op zaterdag komen i.p.v. vrijdag, en dat jij dan de boodschappen en andere dingetjes doordeweeks doet. Of hij komt een keertje doordeweeks als je dochter bijtijds naar bed moet. Ik vind het gewoon wat lullig dat hij moeite doet om bij jou te zijn, en dat jij vervolgens helemaal niets aanpast in je ritme en hij zich er maar naar heeft te voegen. Jullie hebben samen een 'probleem', dus daar moet je dan ook samen iets aan doen.

Annet

Annet

11-11-2012 om 21:49

Helemaal eens met vic

zie titel

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2012 om 07:28

En daarbij

Volgens mij wordt The Voice hetzelfde weekend ook herhaald, vroeg op de avond.

Dubio

Dubio

12-11-2012 om 09:36

Geen goed of fout?!

Wel bijzonder dat ik in eerste instantie reacties kreeg waarin mijn vriend vooral flauw werd gevonden, maar dat dat later omdraaide in zijn voordeel. Misschien omdat er geen eenduidig goed of fout is in deze situatie?

Vic schrijft: 'Als je dit wil laten werken, moet je er allebei iets voor willen doen'. Maar dat is nou juist het probleem. Hij heeft het voor me over om na zijn werk een flink stuk naar me toe te komen rijden. Ik zou het er dan voor over moeten hebben om een deal met mijn dochter te maken (of ze kijkt het alleen boven of we kijken het de volgende dag samen). Het gaat niet om wat ik wil, want ik wil zowel dochter als vriend niet voor het hoofd stoten. Mijn dilemma zit er natuurlijk in dat m'n dochter er niks bij te winnen heeft. Die snapt echt wel dat als hij niet komt, ze dan twee avonden met mij samen heeft. Ik wil mijn vriend daar helemaal niet van buitensluiten, maar hij heeft geen zin in zo'n avond met zijn drietjes. Het irriteert hem dat we alleen in de slaapkamer samenzijn, maar het is wel zoals mijn leven er op dit moment uit ziet.

Vic

Vic

12-11-2012 om 10:27

Dubio

Ik snap heus jouw probleem wel en in eerste instantie vond ik het ook 'flauw' dat je vriend dan helemaal niet meer kwam. Door jouw toelichting begreep ik dat dit de enige avond in de week is die jullie samen zijn, en dan begrijp ik heel goed dat het voor hem wat 'mager' is. Ik vind pertinent niet dat je je dochter moet wegsturen voor je vriend. Dat komt de verstandhouding niet ten goede en het is tenslotte ook haar huis. Je oplossing zit dus niet in die vrijdagavond, en dan moet je iets anders verzinnen.
Als ik naar mijn eigen dochter kijk, gaat het op vrijdag helemaal niet om TVOH, maar om het samen laat opblijven, cola en chips. In mijn eigen relatie heb ik met hetzelfde te maken gehad en ik moet bekennen dat ik daar niet altijd de juiste keuzes in gemaakt heb. Mijn vriend komt nu alleen als de kinderen er niet zijn, of ik ga naar hem toe, want het past niet bij elkaar. Jammer maar helaas. En we laten beide (gelukkig) onze kinderen voorgaan, waardoor er ook wel eens een gezamenlijke avond in het water valt omdat we andere verplichtingen hebben.

Het klinkt ook wel

Een beetje als iets dat kind ook best wel zelf door kan hebben. In hoeverre is het toevallig dat juist dit programma haar lievelingsprogramma is? En juist op deze avond? En in hoeverre besteed je je rest van de tijd al aan haar? Ik geloof helemaal niet dat altijd je kind voor laten gaan altijd de goede keuze is. Een beetje tijd voor jezelf voor wat jij wil is ook goed. Dat heeft elk mens nodig en dat is ook goed om te laten zien aan je dochter. Zij kan ook een beetje rekening houden met jouw en jouw geluk en behoeften. Daar kan zij best een beetje bij ' inschikken' . Misschien wil je vriend wel een spelletje doen? Met z'n drieen? Doet ze toch mee en heeft iedereen het leuk..... En een oppas zo nu en dan kan ook best. Kinderen van ouders die nog getrouwd zijn hebben ook heus hun ouders niet compleet voor zichzelf elke avond.
Ik vind ook dat jullie er samen uit moeten komen.
Groeten albana

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-11-2012 om 13:01

Zoek een zaterdagavond programma uit

En maak daar een speciale avond met je dochter van.

Zo bijzonder is die Voice nou toch ook weer niet.

Omdat jullie maar een avond per week samen hebben, vind ik dat je vriend een punt heeft. En dat je dochter dat best wel zou mogen snappen. Dit kun je de 6 andere avonden die een week ook nog telt wel goed maken met haar.

Dubio

Dubio

16-11-2012 om 11:29

Ondertussen is het weer vrijdag

Ik heb denk ik een fout gemaakt door de vrijdagavond met haar gezellig te maken toen mijn vriend een paar keer niet kon. Dan is de week daarop 1+1=2, denkt dochter: nu vriend komt, mag ik het alleen boven gaan kijken. Ik vind dus dat ik niet meer terug kan. Vanavond gebeurt het dus weer: vriend komt niet en ik kijk the voice met dochter. Baal er wel van dat ik me daar slecht over voel naar vriend toe... en zoals ik hier lees, ook nog terecht. We hebben er van de week wel discussie over gehad en the voice staat er nu symbool voor dat hij eigenlijk ALTIJD op het tweede plan staat.

Die vrijdagavond is de enige avond samen. Maar dat komt ook omdat dat voor hem de enige avond is dat hij naar mij toe kan komen. Zou hij een andere dag kunnen, was het probleem met the voice ook niet (ik bedoel: je kunt het ook omdraaien).

Het kan alleen nooit een probleem van ons samen worden en de vergelijking met kinderen in een 'normaal' huwelijk vind ik niet kloppen. Zijn kinderen zijn namelijk de vrijdagavonden bij hun moeder en mogen daar (als ze dat willen) ook naar the voice kijken. Mijn dochter zou dan boven moeten gaan zitten en dat vind ik dus scheef.

cath

cath

16-11-2012 om 14:18

Herhaling zaterdag?

Maar waarom kijk je dan niet met je dochter op zaterdag (geloof ik) naar de herhaling?
Dan heb je én je vriend op de vrijdagavond en kunnen jullie het gewoon met z'n 3tjes gezellig maken.
Én je maakt op zaterdag een gezellige voice of Holland avond mét chips met je dochter.
Kan ze toch maandag op school meepraten met klasgenoten en jij hebt niets hoeven op te geven.

Vind het nog al een tijd dat je je vriend dan niet op de vaste avond ziet hoor! Meen dat the Voice tot eind december duurt??...

Afwisselen

De ene week kijk je het samen met je dochter, de volgende week kijk je de herhaling op zaterdag met je dochter en weer een andere week kijkt je dochter het met een vriendin boven of gaat je dochter het bij een vriendin kijken... Zo moet het toch lukken om iedereen tevreden te houden. Dat iets 1x op een bepaalde manier gaat, betekend niet dat het voortaan altijd zo moet. Wees creatief!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-11-2012 om 16:03

Nou

Misschien moet je dan juist vanavond niet met je dochter samen gezellig naar The Voice kijken.

Om het weer een beetje recht te trekken.

Overigens is dat ook wel een beetje puberlogica, als iets een keer mag dan mag het altijd. Daar hoef je natuurlijk niet in mee te gaan.

Vind je het overigens echt een optie dat je vriend t/m december niet meer komt? Eerlijk gezegd denk ik dat dat de basis is van jullie probleem. Maar wie ben ik....

Snuggle's

Snuggle's

16-11-2012 om 16:10

Egoïstisch

Gut, ik ben toch wel een stuk egoïstischer geloof ik. Ik ben ook een alleenstaande moeder en kijk ook de voice met dochter. Maar als ik toevallig visite krijg op vrijdag avond dan dus niet. Dan kan ze het in haar kamer kijken of de volgende dag. Vaak nodig ik een vriendinnetje uit om te logeren, heb ik er helemaal geen omkijken meer naar en hebben we het allebei leuk. Ik heb er zelfs nog nooit heel erg over nagedacht en me er ook niet schuldig over gevoeld.
Sowieso ben ik niet van plan om een tv programma dusdanig belangrijk te maken. En nu snap ik wel dat het hier over meer gaat, maar dan kan die gezellige avond samen dus nog op 6 (!) andere avonden.

Hoe wil je op deze manier een goede relatie opbouwen of onderhouden met je vriend? Dat is toch ook belangrijk? Jij bent er ook nog en over een paar jaar heeft je dochter haar eigen dingen. Daarom is het belangrijk nu tijd met haar te nemen en te genieten, maar daarbij ook zeker jezelf niet te vergeten! Je hebt zelf ook nog een leven wat best uit meer mag bestaan dan je dochter. Ik ben nog steeds wel benieuwd of ze wel eens naar haar vader gaat of is ze altijd bij jou?

Ik vind het wel wat apart dat je vriend nu helemaal niet komt trouwens. Wat is dan het plan? Dat jullie elkaar ergens in januari weer eens zien?
Het komt op mij over als een wat aparte relatie, ook met het boodschappen doen en bezigheden hebben op zaterdag gelijk weer. Maar goed, als het voor jullie verder goed voelt os dat natuurlijk prima.

dorle

dorle

16-11-2012 om 19:19

Meteen duidelijk zijn

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je niet meteen tegen je dochter gezegd hebt, we doen dit nu wel gezellig samen kijken naar de Voice, maar dit is wel tijdelijk, zodra vriend terug is, wil ik de avond graag met hem doorbrengen. Als je toen duidelijk was geweest, was er nu volgens mij niets aan de hand geweest.

P

P

17-11-2012 om 11:03

Jullie vergeten wat

Na de voice start meteen de voice kids! Dus tot eind maart zie je je vriend niet. Ik zou het uitmaken denk ik als ik die vriend was.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2012 om 11:21

Ik ook...

P

En als...

...als mijn vriend het om zoiets uit zou maken, zou ik hem niet missen. Of waarschijnlijk was ik hem dan al voor geweest...))))

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.