Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

vriendin

vriendin

18-06-2019 om 10:59

Zo snel


mirreke

mirreke

26-06-2019 om 00:48

Zucht

te snel...

Waarmee ik wil zeggen dat het zo vergezocht niet is dat vrouwen worden uitgezocht omdat ze (kleine?) kinderen hebben en alleenstaand zijn.

Als deze relatie echt de ware is, redden ze het heus ook wel zonder op stel en sprong te gaan samenwonen. Alleen al de plotselinge overgang van papa naar een nieuwe man in mama's bed lijkt me voldoende om wat op de rem te gaan staan. Kinderen hebben ook tijd nodig om overdonderende veranderingen in hun leven te verwerken. Daar hebben ze recht op. Ik snap er echt helemaal niks van dat een ouder zulke overhaaste stappen zet.

Kortom: een bizar verhaal, vooral door de combinatie van factoren: binnen een week na de scheiding een nieuwe liefde ontdekken. Dat kan prima natuurlijk. Je nieuwe liefde mede-eigenaar maken kan ook prima, maar meestal doe je zoiets inderdaad pas nadat de relatie zijn bestendigheid heeft bewezen. Meteen na de scheiding een nieuwe liefde en dan die persoon ook meteen maar mede-eigenaar maken oid? Dat klopt voor mij van geen kanten.

Als de nieuwe vriend te goeder trouw is en ook maar een greintje fatsoen in zijn lijf heeft, dan zegt hij zelf al dat hij dit niet wil. Als hij dit wel laat gebeuren geloof ik nooit dat hij er niet zelf om heeft gevraagd of niet zelf je vriendin heeft gemanipuleerd om dit te doen.

Oh, en je zegt dat hij op basis van de verhalen een hele leuke man lijkt. Heb je hem dan nog nooit ontmoet? Als dat zo is, nog een alarmbel. En als je hem wel hebt ontmoet, strookt wat jij van hem vindt met de verhalen van je vriendin?

En als laatste, is het wel mogelijk om het kindsdeel van de kinderen weg te geven volgens deze constructie?

Je schrijft, het zal wel mogelijk zijn om het weer ongedaan te maken als de relatie toch niet de ware blijkt te zijn. Ik denk dat dat niet kan. Je kunt niet even iemand mede-eigenaar maken van (een deel van) je bezittingen, en dat dan later weer terugdraaien. Dan moet ze die persoon namelijk uitkopen dus kost het haar alsnog een deel van haar vermogen.

Nogmaals, wat mij betreft zit er echt een luchtje aan dit verhaal.

@Emma

@Emma

26-06-2019 om 06:23

Huis

Ja, dat van dat huis maakt inderdaad dat het niet klopt. Ik ben het eens met Mirreke en ik zou het met haar bespreken.
Het is misschien wel zo dat iemand die echt verliefd is zich zulke dingen niet laat zeggen. Aan de andere kant kun je later ook het verwijt gaan krijgen dát je haar niks gezegd hebt.

Toen mijn nieuwe partner en ik gingen samenwonen

Ben ik met de kinderen bij hem in zijn koophuis ingetrokken. Hij wilde alles goed regelen voor mij en zijn en mijn kinderen. Omdat het voor mij niet gelijkwaardig voelde dat ik alles zou erven, draag ik inmiddels na een financieel gunstige carriere- en gezondheidsswitch een aanzienlijk deel bij aan onderhoud, verbouwing, inrichting e.d. van het huis. Dat voelt veel prettiger, nu zit er tenminste ook iets van mij in.
Ik ontmoette mijn man overigens tijdens de scheidingsprocedure en we zijn na ruim 2 jaar LATten samen gaan wonen. Mijn ex ontmoette zijn nieuwe partner enkele jaren voor onze scheiding en verloofde zich een maand na de scheidingsmelding
Ik vind de situatie van je vriendin niet helemaal zuiver klinken...heeft hij als single man zonder relatie en kinderen geen eigen vermogen opgebouwd? Is het geen profiteur die het heel slim speelt, op haar gevoel en emotie en wens voor grote nieuwe liefde? En hoe is het als ie straks 'de buit binnen' heeft? Ik heb er toch een beetje reserves bij.
Jij als vriendin zou kunnen vragen of ze er echt goed over heeft doorgedacht.

Ik denk trouwens

Eerder aan een onvolwassen, onzelfstandige man die eerder een 'moeder' zoekt dan een partner. En niet aan een pedo zoals hier eerder werd geopperd. Zou misschien ook kunnen en daar moet je ook zeker op letten natuurlijk! Ik denk: Straks heeft ze er gewoon een groot kind bij...

vriendin

vriendin

29-06-2019 om 18:15

wat ik weet

Het gaat niet om mede-eigendom (gelukkig maar!) maar om vruchtgebruik. Ik wilde dit eigenlijk niet zeggen ivm details. Maar vruchtgebruik is ook al niet niks, ik weet niet wat de verdere details zijn (of er andere voorwaarden enzo zijn).
Ik geloof wel echt dat het uit haarzelf komt, ze gaat met de grove borstel door haar leven en neemt snelle en grote beslissingen, ze heeft te lang 'op pauze' gestaan.
De reden voor dat vruchtgebruik geven aan de man ligt niet bij de man maar bij haar kinderen (en dat verhaal ga ik echt niet neerpennen).

Verder: nee, ik heb die man niet ontmoet. Vanwege de afstand zien ze elkaar niet zo vaak (maar wel zo vaak als mogelijk). Maar Ik weet niet of andere mensen die ze kent hem wel ontmoet hebben. Maar hij klinkt wel als een goede man. Gezien zijn leeftijd en werk, zal hij inderdaad wel een eigen vermogen hebben. Hoe of wat ze beiden gaan bijdragen, heb ik geen idee. Het zijn natuurlijk wel haar kinderen en haar huis. Ik wil niet elke keer haar uitvragen. Ik denk trouwens dat het allemaal te laat is ondertussen. Ik denk dat een aantal zaken ondertussen al definitief zijn.

Loraine

Loraine

29-06-2019 om 18:44

wakker

Ik ben blij dat er inmiddels meer mensen argwaan hebben gekregen bij deze situatie die niet als zuivere koffie overkomt.

Ach Vriendin, denk je echt dat ze al van alles geregeld heeft?

En je durft het haar niet te vragen?

Als het no toch nog niet geregeld is, kan je een aantal verhalen/zorgen van mij en anderen delen met haar. Misschien luistert ze niet, maar misschien ook wel. Dan heb je in elk geval een poging gedaan haar te waarschuwen.

En goed om te zeggen dat het vanuit zorg is.

Had je na mijn post nog een notaris gevraagd of je vriendin het terug kan draaien, ook als haar vriend dan niet meewerkt?

En wat zei de notaris?

Als je dit nl navraagt l, kan je dat ook meegeven aan haar (als ze het toch nog niet gedaan heeft). Ik hou mijn hart vast. Hopelijk is hij echt een lieve en goede man.

Of.

Een eigen huis zegt verder niet veel over de financiële situatie van je vriendin, vooral niet na een scheiding. Misschien staat het huis wel onder water en zorgt juist deze nieuwe vriend dat ze er kan blijven wonen?

Zie ik ook wel in mijn omgeving, nieuwe liefdes en snel samenwonen om kosten te delen of exen uit te kunnen kopen.

vriendin

vriendin

01-07-2019 om 13:10

tot slot

Loraine, dat ik naar een notaris zou gaan bellen en vragen hoe en wat, dat gaat me veel te ver. Ze is een volwassen vrouw met 4 kinderen, een goed verstand en ze heeft familie.

Bovendien gaan ze met 2 naar de notaris, ik zou dan toch maar denken dat als de notaris al niet zelf bepaalde zaken uitlegt, je daar toch minstens zelf om informatie vraagt.
Ik zie of hoor haar uiteraard ook niet alle dagen, ik heb zelf een drukke job en gezin. Dus, die notaris zelf bellen vind ik echt niet mijn verantwoordelijkheid.

Haar financële situatie is zeker niet slecht, en dat huis is gekocht toen die man er nog niet was.

Verder, ik heb de man niet gezien en dat gaat ook niet snel gebeuren. Ze leeft haar eigen leven, ik dat van mij. Ik hoop enkel dat haar verstand niet helemaal op nul staat en dat ik niet over een tijd op dit bericht moet reageren dat het dan toch is misgelopen (of wel dat ik kan zeggen dat alles goed loopt). Bedankt voor alle reakties.

Vriendin.

"Haar financële situatie is zeker niet slecht, en dat huis is gekocht toen die man er nog niet was."

Dat had ik begrepen en bedoelde juist dat dat niets zegt, veel mensen wonen aflossingsvrij in hun koopwoning. Ik weet dat ook allemaal niet natuurlijk, ik wilde alleen aangeven dat samenwonen ook voor haar juist gunstig kan zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.