Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Zoon wil vriend moeder niet meer zien


nou en of ik ben ook heel blij te lezen wat ik nu lees. En ja ik snap vriend ook wel. Nu moet hij steeds weg omdat je ex dit zo ver heeft gekregen. Maargoed wel voor het doel dat hij nu schippert om je ex geen gelijk te laten krijgen in het uiteindelijke geval en doel. Want je ex zijn doel was dit doorzetten en dan kijken hoe je vriend helemaal bij je weg zou gaan of de kinderen niet meer komen. Wordt ex wel geconfronteerd met het feit dat ze beide of vooral de jongste gewoon contact met vriend wil maar bang is voor hem? Want ooit raken de rollen omgedraaid en dan willen ze niet meer naar hem. Dat is dan niet jouw schuld maar omdat hij eng is. Niet echt een vader die je alles durft te vertellen
En met dat huis? Betekent dat nu dat het geregeld gaat worden en jouw naam eraf kan?

Fijn dat er weer contact is met de jongens. Nee, het is niet fair dat je vriend af en toe even weg moet uit zijn eigen huis, maar het is voor een goed doel. Het contact tussen jou en je kinderen moet weer hersteld worden en daarna ook met jouw vriend.
Het is niet fijn, maar het moet even zo. Niet omdat het eerlijk of rechtvaardig is, maar omdat het alternatief nog erger is; namelijk nog langer geen contact met de kinderen en nog meer afstand en brainwashing.

Nou als ik mijn mening mag geven!!! 
Ik snap dat deze veiligheidsplan  is opgesteld door de hulpverlening ivm je ex-man maar toch had ik er niet mee akkoord gegaan dat vriend het huis uit moet zodat de jongens bij jou kunnen komen. Ik had zelf aangeven vader weet dat ik al een lange tijd samen woon met vriend. Vriend gaat niet uit huis maar is ergens anders in huis en ik doe lekker mijn ding met mijn jongens. Of eventueel dat op een neutrale terrein hulpverlening mee kijkt hoe vriend en de jongens met elkaar omgaan. Ik vind dit zoals het nu is afgesproken best wel weer een trigger dat vader nog een puntje manupalatie af kan vinken bij de jongens kijk zonen ik kan zelfs de vriend waar je moeder mee samen woont nog uit ZIJN eigen huis krijgen. Als moeder had ik de nadruk gezet op dat vriend er ook erg bij ingetrokken word. En tuurlijk als moeder zijnde heb je heel erg veel te verduren maar ik zou er zelf persoonlijk niet mee akkoord gaan dat je vriend elders verblijft terwijl het ook zijn woning is

Johannaatje

Johannaatje

04-05-2023 om 23:57 Topicstarter

Eppos schreef op 04-05-2023 om 15:20:

nou en of ik ben ook heel blij te lezen wat ik nu lees. En ja ik snap vriend ook wel. Nu moet hij steeds weg omdat je ex dit zo ver heeft gekregen. Maargoed wel voor het doel dat hij nu schippert om je ex geen gelijk te laten krijgen in het uiteindelijke geval en doel. Want je ex zijn doel was dit doorzetten en dan kijken hoe je vriend helemaal bij je weg zou gaan of de kinderen niet meer komen. Wordt ex wel geconfronteerd met het feit dat ze beide of vooral de jongste gewoon contact met vriend wil maar bang is voor hem? Want ooit raken de rollen omgedraaid en dan willen ze niet meer naar hem. Dat is dan niet jouw schuld maar omdat hij eng is. Niet echt een vader die je alles durft te vertellen
En met dat huis? Betekent dat nu dat het geregeld gaat worden en jouw naam eraf kan?

Advocaat heeft een aantal weken geleden een brief naar ex gestuurd dat hij de omgangsregeling moet nakomen en binnen 2 wk moet reageren en hem geadviseerd een advocaat in de arm te nemen. Dit is gebeurd, zijn advo heeft mijn advocaat gebeld en een vier gesprek voorgesteld. Dit is een gesprek met beide advocaten en ons. Dit vind ik onzin en ben bang dat ex dan weer de regie pakt en mij een schuldgevoel gaat aanpraten. Advocaat vindt zo'n gesprek ook geen meerwaarde hebben aangezien de vraag simpel is.. ga je het regelen en lukt dit niet dan verkopen vd woning. Advo heeft dit weer aan zijn advocaat teruggekoppeld. Ga ook geen 300 euro per uur betalen voor een zinloos gesprek waar ik ex weer een podium geef. 

 Nu wachten op de reactie van zijn advocaat. 

Johannaatje

Johannaatje

04-05-2023 om 23:58 Topicstarter

MamaE schreef op 04-05-2023 om 15:23:

Fijn dat er weer contact is met de jongens. Nee, het is niet fair dat je vriend af en toe even weg moet uit zijn eigen huis, maar het is voor een goed doel. Het contact tussen jou en je kinderen moet weer hersteld worden en daarna ook met jouw vriend.
Het is niet fijn, maar het moet even zo. Niet omdat het eerlijk of rechtvaardig is, maar omdat het alternatief nog erger is; namelijk nog langer geen contact met de kinderen en nog meer afstand en brainwashing.

Precies dat mooi gezegd. Ik had geen keuze deed ik dit niet dan zag ik mijn jongens niet en werd het een kort geding. 

Johannaatje

Johannaatje

05-05-2023 om 00:02 Topicstarter

Jannie2005 schreef op 04-05-2023 om 19:58:

Nou als ik mijn mening mag geven!!!
Ik snap dat deze veiligheidsplan is opgesteld door de hulpverlening ivm je ex-man maar toch had ik er niet mee akkoord gegaan dat vriend het huis uit moet zodat de jongens bij jou kunnen komen. Ik had zelf aangeven vader weet dat ik al een lange tijd samen woon met vriend. Vriend gaat niet uit huis maar is ergens anders in huis en ik doe lekker mijn ding met mijn jongens. Of eventueel dat op een neutrale terrein hulpverlening mee kijkt hoe vriend en de jongens met elkaar omgaan. Ik vind dit zoals het nu is afgesproken best wel weer een trigger dat vader nog een puntje manupalatie af kan vinken bij de jongens kijk zonen ik kan zelfs de vriend waar je moeder mee samen woont nog uit ZIJN eigen huis krijgen. Als moeder had ik de nadruk gezet op dat vriend er ook erg bij ingetrokken word. En tuurlijk als moeder zijnde heb je heel erg veel te verduren maar ik zou er zelf persoonlijk niet mee akkoord gaan dat je vriend elders verblijft terwijl het ook zijn woning is

Klopt helemaal en ben het met je eens maar als ik dit niet zou doen dan zag ik de jongens niet. Ben onder druk gezet met mijn rug tegen de muur.. vriend is nu 2 avondjes ergens anders wezen slapen en volgende wk wordt het weer zoals het eerst was. Morgen gaan ze weer voor een week naar vader, hou mijn hart wel vast, maar geen invloed op. Ex wil de controle houden.

Johanna ja dat snap ik ik heb het allemaal mee gelezen. Maar zoals ik het las zou hij altijd iets zoeken om de controle te willen houden en het is aan jou om te zeggen en uit te stralen na je ex STOP hier en niet verder dit is mij  grens die ik afbaker en jij komt er niet meer over heen zou je eventueel niet met een praktijk ondersteuner van je huisarts er over kunnen praten misschien heeft die tips of zo zodat jij je grenzen kunt afbakeren

Volgende week wordt het weer zoals het was, schrijft Johannaatje. Vanaf dan ben ik het met jou eens Jannie. Hierna niet meer achteruit voor die man. Al is dat als hij echt weer stevig gaat manipuleren via de kinderen makkelijker gezegd dan gedaan. Een huisarts of praktijkondersteuner kan geen tips geven over de omgang met iemand die er geen probleem mee heeft zijn kinderen tegen hun moeder op te zetten. 

ommik ik snap dat een huisarts geen tips kan geven  ivm het opzetten van kinderen tegen moeder. Misschien had ik het anders moeten formuleren. En misschien schreef ik het wel fout maar ik bedoelde te zeggen dat to er dan misschien anders in kan staan. Zodat ze het wat makkelijker van haar af kan laten glijden 

Jannie2005 schreef op 05-05-2023 om 08:17:

Johanna ja dat snap ik ik heb het allemaal mee gelezen. Maar zoals ik het las zou hij altijd iets zoeken om de controle te willen houden en het is aan jou om te zeggen en uit te stralen na je ex STOP hier en niet verder dit is mij grens die ik afbaker en jij komt er niet meer over heen zou je eventueel niet met een praktijk ondersteuner van je huisarts er over kunnen praten misschien heeft die tips of zo zodat jij je grenzen kunt afbakeren

Er zijn mensen die daar helemaal niet van onder de indruk zijn en gewoon doen waar ze zin in hebben. Dat mensen over grenzen heen gaan, komt niet omdat die grenzen dan slecht aangegeven zouden zijn. Mensen zijn overigens zelden maar op één vlak grenzenloos.

Ik hoop dat ex nu een advocaat heeft, dàt wel eens kan helpen om dat die hem voorspiegelt welke repercussies zijn acties en houding kunnen hebben. 

Jannie2005 schreef op 05-05-2023 om 09:43:

ommik ik snap dat een huisarts geen tips kan geven ivm het opzetten van kinderen tegen moeder. Misschien had ik het anders moeten formuleren. En misschien schreef ik het wel fout maar ik bedoelde te zeggen dat to er dan misschien anders in kan staan. Zodat ze het wat makkelijker van haar af kan laten glijden

Van je af laten glijden dat je ex de kinderen zodanig tegen jou als moeder opstookt dat ze ruzie met jou gaan schoppen, je verwijten beginnen te maken, je relatie kapot proberen te maken en weigeren naar huis te komen, waarbij ze ook signalen afgeven dat ze dat niet durven omdat ze hun vader niet durven tegenspreken? Lijkt me niet zo heel realistisch. Deze situatie gaat behoorlijk wat verder dan iemand die gewoon vervelend doet en af en toe een rotopmerking maakt. Hij probeert Johannaatjes moederschap actief kapot te maken en beschadigt daarbij haar kinderen. Ik geef jou helemaal gelijk dat Johannaatje erg veel aandacht moet gaan geven aan consequent grenzen trekken en geen emoties laten zien. Maar ik ben bang dat het niet zo gemakkelijk is als jij hoopt, dat het gewoon een kwestie is van 'van je af laten glijden'. Daarvoor is de dynamiek te dreigend en ook daadwerkelijk gevaarlijk. Ik denk dat een huisarts daar weinig mee kan. Die komen met assertiviteit voor beginners, effectieve communicatie met een welwillende ander, terwijl TO met een doorgewinterde agressor te maken heeft die voor weinig terugdeinst. 

Johanaatje, ik vind het een geweldig mooie ontwikkeling. Heel goed dat jij het plan mocht schrijven, goed dat er mensen bij waren zoals jouw zus etc.

Ik moet zeggen: ik vind ook heel goed hoe je reageert naar je vriend toe. Die z4et je ook behoorlijk onder druk en geeft je weinig ruimte, maar ik vind dat je dat heel erg goed oppakt!

Ik benoem het om iets wat eerder in het verhaal speelde, namelijk dat je vriend voor jou opkwam als je kinderen jouw uitscholden en zo en dat je vriend daarom je kinderen hard ging aanpakken. Ik heb het er eerder met je over gehad. Ik denk dat het belangrijk is dat jij nu de moeilijke klussen (kinderen corrigeren) zelf gaat aanpakken, dus dat je je vriend niet meer in de positie brengt dat hij jou moet verdedigen. Dat lijkt mij een belangrijke taak voor jou en misschien is het wel goed om dat ook uit te wisselen met je vriend, zodat hij zich daarin gesteund gaat voelen door jou.

Tsjor

Johannaatje schreef op 04-05-2023 om 23:57:

[..]

Advocaat heeft een aantal weken geleden een brief naar ex gestuurd dat hij de omgangsregeling moet nakomen en binnen 2 wk moet reageren en hem geadviseerd een advocaat in de arm te nemen. Dit is gebeurd, zijn advo heeft mijn advocaat gebeld en een vier gesprek voorgesteld. Dit is een gesprek met beide advocaten en ons. Dit vind ik onzin en ben bang dat ex dan weer de regie pakt en mij een schuldgevoel gaat aanpraten. Advocaat vindt zo'n gesprek ook geen meerwaarde hebben aangezien de vraag simpel is.. ga je het regelen en lukt dit niet dan verkopen vd woning. Advo heeft dit weer aan zijn advocaat teruggekoppeld. Ga ook geen 300 euro per uur betalen voor een zinloos gesprek waar ik ex weer een podium geef.

Nu wachten op de reactie van zijn advocaat.

Je hebt helemaal gelijk. Ik denk ook dat dit een boodschap moet zijn van nu ga jij ex, niet weer weg wandelen met uitstellen en anderen op kosten jagen/in spagaat zetten of noem het maar. Nu is dat huis oplossen echt zijn probleem. Hij moet eruit of jou naam eraf, hoe het dan ook opgelost wordt. En anders ga jij stappen zetten. Hij is er mooi vanaf gekomen afgelopen jaren. Waarom is zijn vriendin weg denk je? Jij hebt ook een lijstje waar je niet tegen kon.


ik vind ook dat je je keurig houdt tussen partijen zoals de kinderen maar ook je vriend. Dit moest hij dan doen puur omdat hij onderwerp door ex is geworden van punt waarom de kinderen bij hem zouden moeten blijven. 
Dat bepaalt hij niet, hij doet dit maar hij gaat er niet alleen over. Een beetje vader wil alles weten en laat kinderen niet napraten wat hij allemaal eruit durft te kramen. 
En jij hebt nu heel wat plannetjes gemaakt in bijzijn van professionals die nu meer van de hele situatie weten. Ouders zoals jouw ex die zo hun gang gaan krijgen echt wel te horen hoe slecht dit is voor kinderen. Maar zijn idee is waarheid en je krijgt ze soms echt niet uit hun waan. Ook zelfs een goede advocaat niet die namens en hun (creepy ideeen) advocaat te zijn hooguit nog doen wat hun cliënt wil en dan hebben ze ook ruzie met hun eigen raadsman. Heb een ex die was echt boos op iedereen. Voor de rechter. Het klopt gewoon in zijn ogen niet en waarschijnlijk heeft hij zijn advocaat dan ook niet gevraagd of wel afgesproken dat die niet kwam maar daar dan ook nog doen alsof die hem laat stikken.

Sommigen willen echt niet horen. En als je die hebt als ex, kun je maar beter zelf zoveel mogelijk goed bij blijven en wees blij dat vriend meer verstand heeft en daar een week voor gaat. 
En zelf hulp nemen voor de problemen van een ex levert uiteindelijk niet veel op voor de ex, alleen hoe jij ermee dealt. Die ander verandert niet, in die zin. Dat die later gaat zeggen o wat was dat stom van mij, ik had nooit de kinderen mogen zeggen dat ze nooit meer naar moeder hoefden. Wat je hopelijk bereikt, is dat hij zoals nu nog eens nadenkt over zichzelf en toch gaat meewerken. Plus dat hij misschien boos raakt om het huis waar hij nu nog zit op beide namen. Maar dat hij ergens beseft, als hij straks moet verhuizen of alles zelf op zijn naam heeft dat hij zelf onverantwoordelijk is of de ander dwars ligt zit er waarschijnlijk niet in. Daar is dit type mens te veel voor met zichzelf bezig. 

Helaas heb ik deze ervaring met beide exen en de 1 is echt sick en de ander heeft aandacht van kind nodig. Daar zijn de rollen echt omgedraaid. Ze kunnen eigenlijk niet opvoeden en vanuit kind denken. Dus moet je altijd in zekere zin onrechtvaardig inleveren om zo iemand ergens in de betere weg te krijgen. Of soms zelfs poging te doen. De verhalen van ouders die het lukt om de ander door het kind in te zetten afgestoten achter te laten zijn er niet voor niks. 
Deze ex doet het nog door de vriend nu als slechterik af te schilderen. Hoe vaak zie je dit niet gewoon door de andere ouder helemaal slecht te praten. 

Ik hoop dat het na volgende week weer bergopwaarts gaat. Vooral met de kinderen maar ook gezien dat afwikkellen huis 

Nou, onderschat niet wat jullie kinderen daar tzt zelf van zullen vinden. Daar hoef je niets voor te doen, dat is het zaadjes dat hijzelf geplant heeft. De discussie aangaan met jouw kinderen waar je zijn mening en manipulatie door hoort heeft weinig zin want dan kom je juist tegenover elkaar te staan. Elke keer opnieuw aangeven dat het jou gaat om hun eigen mening en dat vaders mening er niet toe hoort te doen, zal echt afdoende zijn. Blijven herhalen. 

En vergeet niet, hij heeft nu een advocaat en elke uitleg méér, doet de kassa van zijn advocaat rinkelen en die kosten komen uit zijn eigen portemonnee. Als hij daar ook moeilijk doet, veel plezier ermee.. laat die advocaat het met hem bespreken. Jouw pakkie aan niet meer. 

WoW Johannaatje, wat een mooie stappen lees ik in je updates, complimenten hoor!

Begrijp dat het niet makkelijk is allemaal, maar wat kom je nu daadkrachtig over, erg fijn om te lezen. 

💪

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.