Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tippylee

Tippylee

19-12-2011 om 08:39

12 jarige voor de 3e keer ziek

sinda hij in de brugklas zit!
Op de basisschool was hij nooit ziek, en nu.....
Dit is al de 3e keer dat hij flink verkouden is en behoorlijk aan het hoesten is ( dit keer nog geen koorts) Zijn weerstand is drastisch verlaagd sinds hij op de middelbare school zit.
Hebben meer pubers hier last van?
Moet hij weer weerstand opbouwen nu hij met 1500 andere kinderen tafels etc....moet delen? Hoe kan ik zijn weerstand verhogen?
Ik geef hem al vitamines, maar niets lijkt te werken!

Tips zijn zeer welkom!
Tippylee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Irene

Irene

19-12-2011 om 11:08

Toeval?

Hier is oudste zoon (bijna 11) sinds de zomer ook al een paar keer ziek geweest en blijft hij steeds lang hoesten enzo. Ook is hij veel meer moe en ziet witjes. Heel erg ongebruikelijk voor hem, want hij heeft echt helemaal nooit iets. We zijn zelfs bij de huisarts geweest en die heeft ook bloed laten prikken maar daar kwam niets uit.
Maar, zoon zit gewoon nog in groep 8, dus het ligt in ieder geval niet in de veranderde omgeving. Misschien is het wel gewoon toeval, of zijn er wat vervelender virusjes actief dit jaar?
Wat we er aan doen is niet veel anders dan wat we altijd al doen: gezond eten, extra vitaminen, veel sporten en buiten zijn en op tijd naar bed. En hopen dat het snel weer beter zal gaan...

Pfeiffer?

Ik ken een puber die in de brugklas de ziekte van Pfeiffer kreeg.

Tippylee

Tippylee

19-12-2011 om 15:48

Zoon is niet moe

dus denk niet dat het Pfeiffer is.
Hij is gewoon om de haverklap verkouden, waarvan 2x dus ook met koorts, dat is echt niets voor hem.
Misschien is het toch de andere omgeving waar hij nu in zit en moet zijn lichaam weer weerstand opbouwen.
Ik vind het zo vervelend voor hem omdat het al zoveel energie kost om alles te volgen in de brugklas, maar ja.......
Tippylee

Puck

Puck

19-12-2011 om 21:36

Ik denk combi

Ik denk dat het gewoon een combi is: winters seizoen waar sowieso al meer griepjes op de loer liggen, andere klasgenoten en dus ook andere bacillenpopulaties waar nog geen weerstand tegen is, misschien een wat lagere weerstand omdat het kind toch nog steeds moet wennen aan de middelbare school met misschien wel veel verder fietsen

Valkyre

Valkyre

20-12-2011 om 16:07

Kleuter ook

Mijn doorgaans kerngezonde kleuter is ook sinds september continu verkouden, snel moe, en minder fit. Hij zit sinds mei op school. Zelf heb ik deze winter ook al twee keer een hardnekkige verkoudheid opgelopen. Ik denk dat er een paar vervelende virusjes rondwaren. Wij houden het op extra gezond eten, voldoende bewegen, en meer slapen.

groet, Valkyre

Anne Carin

Anne Carin

20-12-2011 om 19:28

Tippylee

Zoon hier had precies hetzelfde toen hij in de brugklas zat, nu 2 jaar geleden. Op de basisschool nooit ziek, in de brugklas was het elke keer raak. Verkouden, grieperig, verhoging/koorts, moe, hangerig etc. Ik denk dat het een combinatie was van nieuwe bacillen, nieuwe weerstand op moeten bouwen maar ook gewoon het wennen aan de belasting en drukte van het VO. Het vervelendste was nog dat je meteen een achterstand oploopt in je werk als je een paar dagen afwezig bent. Het zal ws later beter gaan, dat was bij zoon hier wel zo. Tot zo lang: gezond eten, genoeg slaap en buitenlucht. Verder gaf (en geef) ik zoon echinaforce druppels zodra een verkoudheid zich aandient. Helpt! Ik neem ze zelf ook. Succes ermee!

dc

dc

20-12-2011 om 21:15

Hier 2 keer

Mijn 5 jarige zoon is deze herfst 2 keer erg ziek geweest (10 dagen en een week). Daarvoor was hij zo'n 3 jaar niet ziek, dus volgens mij zijn de virussen hard dit jaar.

Tippylee

Tippylee

22-12-2011 om 10:40

Anne carin

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik hoop dan ook dat het volgend jaar beter gaat. Die druppels ga ik halen, ben zelf ook snel vatbaar.

Tippylee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.