Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bibi72

Bibi72

14-08-2011 om 22:58

1e menstruatie dochter, heftig en lang

Na 2 jaar 'gerommel' (veel witte vloed en af en toe spotting) Was het 2 weken geleden zover, dochter van 11 werdt voor het eerst 'echt' ongesteld. Maar de sluizen gingen letterlijk open... Libresse super maandverband moest binnen 2 uur (soms wel korter) gewisseld worden, anders lekte het door. Voor 's-nachts heb ik uiteindelijk kotex nachtmaandverband gekocht, desondanks is ze toch 2 keer doorgelekt 's-nachts. Ook heeft ze wel erg lang gevloeid, een dag of 8 hevig, daarna nog zo'n 4 dagen minder. Is dit wel normaal voor een eerste menstruatie? Ik was zelf ook wel heftig ongesteld, vroeger voor ik aan de pil ging. Ik heb nu een mirena, en menstrueer helemaal niet meer.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

15-08-2011 om 13:01

Afwachten

Ik heb me er ook over verbaasd hoe hevig zo'n eerste menstruatie kan zijn. Dat kon ik me van vroeger niet meer herinneren. Ik zou even aankijken hoe het de volgende keer is, en als het weer zo langdurig is (12 dagen is wel heel lang) misschien even naar de huisarts gaan. Ik heb wel begrepen dat er veel variaties zijn die als normaal beschouwd worden. Van 4 dagen heel licht, tot een week zwaar vloeien.

Bibi72

Bibi72

15-08-2011 om 18:42

Dat had ik dus ook...

Voor zover ik mij herinner, was mijn eerste menstruatie niet zo heftig, dat kwam pas later. En ik vond die 12 dagen idd wel erg lang. We wachten maar de volgende menstruatie af, en dan zien we wel verder.
Bedankt voor je reactie!

An

An

15-08-2011 om 20:21

Dat is toevallig....

Ik wilde hier een precies hetzelfde draadje openen. Dochter (10.4 jaar) werd vorige week vrijdag voor het eerst ongesteld. Vandaag, 10 dagen later, is het nog niet helemaal over. Dat is toch absurd? Ook bij haar was het meteen heel erg. (Ik gaf haar eerst een inlegkruisje )
Zucht, afgezien van het feit dat ik het ook heeeeel vroeg vind, lijkt het mij ook meteen zo heftig.(en best sneu voor zo'n jong meiske) Ik vraag mij dus af of ik naar de huisarts moet hiermee, of dat het toch normaal is.

even zo...

even zo...

15-08-2011 om 23:46

was al 13 toen ik voor het eerst menstrueerde. Bij mij gingen ook de sluizen open, en het duurde een dag of acht, negen. Dat heeft wel een paar jaar geduurd. Ik ben vanaf mijn 15e een paar jaar aan de pil geweest om die reden.

Mijn oudere zus werd indertijd op vakantie voor het eerst ongesteld - we moesten een nieuwe slaapzak kopen, want die zat helemaal onder. Echt heel naar (ik weet nog hoe zielig ik het voor mijn zus vond). Bij mijn moeder is het ook altijd heel heftig geweest - zij heeft zelfs haar baarmoeder laten verwijderen omdat ze minimaal twee dagen per maand niet kon functioneren.

We zijn allemaal onderzocht; het enige dat werd gevonden is dat we een iets grotere baarmoeder hebben dan normaal. Tijdens mijn zwangerschap kwam mijn baarmoeder ook "abnormaal snel" boven mijn schaambeen uit.

Heel veel sterkte met je dochter. Het is niet leuk, zo'n heftige ongesteldheid. Ik voel me nog steeds elke maand een zieke...

Ook

Ook zwaar ongesteld hier. Zelf toen het bij mij begon op 14-jarige leeftijd. Toen zijn we ook naar de huisarts geweest die controleerde of ik er geen bloedarmoede van kreeg.
Dochter is ook wat royaal, wel direct al regelmatig maar soms langer dan een week, en we kijken het even aan. Voorlopig is ze er al aan gewend ook al vind ze het niet om over naar huis te schrijven. Van mij zou ze aan de pil mogen.

evy

evy

16-08-2011 om 22:46

Nog een

Hier nog eentje.
Dochter lief ongesteld op 12 jaar en 9 mnd ook vrij snel heel erg. Na een half jaar modderen en met behoorlijke bloedarmoede zit ze nu aan de pil op advies van de gynaecoloog.
Evy

Bibi72

Bibi72

16-08-2011 om 22:55

Hhhmmm....

Dan hoop ik dat het wat minder wordt, zie het niet zo zitten om mijn dochter van elluf-en-een-halluf aan de pil te laten gaan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.