Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

2e bmr prik

Mijn dochter krijgt binnenkort de 2e BMR prik. Ze moet op een vrijdag rond 12 uur 's middags langskomen.

Op de eerste BMR prik met 14 maanden heeft ze heel heftig gereageerd: hoge koorts, helemaal bleek en slap.

Nu zit ik te twijfelen of ik haar thuis hou van school na afloop. Ze heeft die middag een knutselmiddag dus wil zelf heel erg graag naar school.

hoe is bij jullie de 2e prik verlopen, in vergelijking met de eerste? Zouden jullie haar thuis houden? Of gewoon kijken wat er gebeurd en naar school laten gaan evt met uit voorzorg een paracetamol??

Gruffalo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

05-03-2011 om 11:46

Kan heel anders gaan

Mijn ervaring is dat 1 kind op één en dezelfde prik heel verschillend kan reageren. Ik weet van jongste dat ze van de 1e DKTP geen last had, van de 2e heel beroerd was en van de 3e weer helemaal geen last had.
Ervaringen met hoge koorts etc. heb ik niet maar van de BMR krijg je toch pas na een week evt. klachten?

Hoe oud?

ik kan het mij even niet meer helder herinneren maar met welke leeftijd is dat ook al weer ? IS dt als ze 4 zijn ?

Ik zou gewoon laten prikken hoor en dan af wachten. Mijn oudste had ook van alle prikken behoorlijk bijwerkingen als baby maar ik herinner mij dus geen slappe zieke kleuter, vandaar dat ik het niet meer weet. Een pijstiller vooraf lijkt mij een prima idee, dan kan je voor het slapen nog eentje geven.

toja

toja

05-03-2011 om 12:32

9 jaar toch?

Volgens mij zijn ze dan toch 9 jaar? Hier had zoon nergens last van, alleen een beetje stijve arm. Als baby had hij er ook meer last van.

gruffalo

gruffalo

05-03-2011 om 12:39 Topicstarter

ze is 9, en krijgt BMR en DTP. ze was vroeger erg ziek na inentingen, maar ik weet niet meer precies op welke inentingen ze echt die koortsstuipen kreeg.

Lou

Lou

05-03-2011 om 13:24

Ook koortsstuip, maar nu niets

Mijn dochter kreeg een koortsstuip na de baby-BMR. Maar bij de tweede BMR, met negen jaar, had ze nergens last van. Ik geef geen garanties... maar zo kan het dus ook.

Kari1

Kari1

05-03-2011 om 21:36

Niet thuis houden

omdat je bijwerkingen verwacht, dat heeft geen zin. Puck zei het al, als (als!) er bijwerkingen komen van de BMR dan komen die zo tussen de 5 en 12 dagen na de prik. Paracetamol uit voorzorg hoeft dus ook niet (tenzij je dat 2 weken wilt volhouden? .
Kari

gruffalo

gruffalo

06-03-2011 om 11:05 Topicstarter

dat is duidelijk, dochter gaat gewoon naar school.Goed om te horen dat kinderen die vroeger koortsstuipen e.d. hebben gehad, dit bij deze inentingen niet hebben gehad.
Gruffalo-dochter heeft altijd heel heftig gereageerd op de inentingen en er zit deze keer ook DTP bij, daar kan ze meteen een reactie op krijgen. Ik denk dat ik voor de zekerheid daarom wel paracetamol geef, dat kan geen kwaad. En daarna naar gewoon naar school. ze is wel de enige in haar klas die deze prik krijgt (anderen zijn 10-11 jaar), dus ik zal iig ook even de juf informeren.

bedankt voor jullie reacties.

Gruffalo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.