Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

4 behandelingen voor wortelkanaal?

Ik ben vandaag voor de 3e keer bij de tandarts geweest om bij een kies (3 wortels) de boel te laten vijlen en schoonmaken. Ik heb zeker nog een behandeling nodig gaf mijn tandarts aan.

ik heb net zitten googlen en vraag mij af of mij een financiele poot wordt uigedraaid, ik lees wel dat wortelkanaalbehandelingen in 2 keer gedaan worden, maar minstens 4 lees ik nergens. Wat zal ik doen, ik zit volgende week dus weer een half uur in die stoel en wil er ook wel eens klaar mee zijn, naast dat ik niet precies weet wat ik nu aan kosten al kwijt ben met 3x.

Factuurbedrag is dus gissen?

Ik vind 4x wel behoorlijk veel, maar het zijn wel korte periodes. Is dat dan ook 4x verdoven? Ik heb nooit vaker dan 2 behandelingen gehad in korte tijd, ik zit er bij elkaar dan wel 2 uur. Ook krijg ik van te voren een prijsindicatie en heeft de tandarts via mijn verzekering gekeken wat de behandeling mij ongeveer gaat kosten.Voor echt grote ingrepen zoals het plaatsen van een brug krijg ik een offerte op papier thuisgestuurd. Ook kijkt de tandarts wat er dit jaar nog vergoed wordt en wat beter tot volgend jaar kan wachten. Alles wat dus buiten de verzekering valt weet ik van te voren.

Manda Rijn

Manda Rijn

26-09-2013 om 22:48 Topicstarter

geen verdoving

de 1e keer niet, de 2e wel verdoofd, 3e keer niet (doet ook geen pijn meer zenuw is weg). Ik zal anders de assistente bellen om te vragen wat de kosten nu zijn, ik ben tot 400 euro verzekerd voor tandkundige hulp per jaar.

munt

munt

26-09-2013 om 22:52

twee

Ik heb het toevallig ook net achter de rug en ook bij mij ging het in twee keer. Wel maar twee wortels wat blijkbaar meestal niet is, vaker drie. Eerste keer rontgenfoto, openboren, vijlen, spoelen, noodvulling (op vakantie). Tweede keer: twee foto's, noodvulling verwijderen, spoelen, echte vulling.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.