Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marie123

Marie123

02-12-2010 om 22:38

Aambeien

Mijn zoontje wordt binnenkort 3. Ik heb al 3 jaar aambeien. Ze gaan maar niet weg. Wie, o wie heeft een gouden tip voor mij?
Of is het echt zo dat 70% van alle moeders hun leven lang met aambeien rondlopen en moet ik er mee leren leven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

02-12-2010 om 23:50

Marie

Wat zegt je huisarts ervan ?
Aambeien kunnen verholpen worden. Soms is er een ingreep voor nodig. Hier kun je er meer over lezen: http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/amcaambeien.htm
Als het je leven verpest zou ik er zeker wat aan laten doen.
M.

dc

dc

03-12-2010 om 08:01

Je bent er toch niet 3 jaar mee rond blijven lopen?

Ik heb tijdens de zwangerschap van de oudste een operatie gehad voor trombose (erg pijnlijke aambei). Geen pretje, maar dan ben je er na een week (geheeld) ook echt vanaf.

Verder is het een circulatieprobleem. Krijg je hiervoor medicijnen? Sport je? Doe je je benen een beetje omhoog in bed? Dat soort dingen kunnen helpen. Maar eerlijk gezegd, na 3 jaar, denk ik dat je echt onder het mes moet. Ga naar de dokter!

Framboos

Framboos

03-12-2010 om 09:11

Simpeler

veel aambeien kunnen simpel behandelt worden op de aambeienpoli. Het is "gewoon" een slap gedeelte in je bloedvaten die zorgen voor het lekvrij houden van je kringspier (heel ingenieus ). Ze "schieten" er een elastiekje omheen, en de aambei verschrompelt. Maar ikzelf durf/heb-geen-zin eerlijk gezegd om deze stap te zetten. Maar ze gaan niet vanzelf weg, helaas.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.