Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

aardbei

aardbei

08-01-2012 om 17:51

Aambeien, tips?

Sinds een paar weken heb ik last van aambeien. Ik smeer nu 14 dagen met Sperti(gore naam eigenlijk!), heb er daardoor minder last van, maar 1 dag niet gebruiken zorgt ervoor dat het in alle hevigheid terugkomt.
Iemand nog goede tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Els

Els

08-01-2012 om 19:38

Naar de huisarts!

Ik ken het, helaas. Ok, het is geen heftige ziekte of zo, maar het jeukt, doet pijn en het geeft heel veel ongemak. Sperti helpt voor geen meter, daarom van de huisarts voor en zalf en zetpillen gekregen, vooral de zalf tegen de jeuk werkt goed. Veel vezels eten, veel water drinken en veel beweging: dat is het beste advies. Maar dan nog is het niet altijd te voorkomen.

Zalf

Zalf

08-01-2012 om 22:31

Therenalzalf

bij de apotheek kun je Therenalzalf kopen. Die werkte bij mij goed. Begreep van de assistente van de apotheek dat huisartsen die vaak eerst ook voorschrijven. Verder levert googlen ook op dat je moet zorgen voor een zachte ontlasting. Dus kiwi's eten zou ik zo zeggen.

Succes en anders naar de huisarts.

dc

dc

09-01-2012 om 09:08

Doorbloeding

Het is voornamelijk een doorbloedingsprobleem, dus alles om je circulatie op te vijzelen is goed. Voeteneinde bed een beetje omhoog, steunkousen, bewegen, sauna, benen afspoelen met koud water na douchen.

En niet te lang wachten met naar de dokter gaan!

100%mama

100%mama

09-01-2012 om 09:29

Hier

had ik na mijn spurt bevalling een werkelijk enorme aambei...ik kreeg het advies om vezelrijk voedsel te eten (en idd kiwi's!) en rustig naar de wc te gaan. Dus niet persen. Billen eerst afspoelen met water (gelukkig een Indische man dus al bekend met dit fenomeen) en verder droog deppen. Geen strakke broeken dragen en geen maandverband/inlegkruisje (voor het broei effect). Maar ik zeg heel eerlijk, hij heeft er een behoorlijke tijd gezeten

ilsepilse

ilsepilse

09-01-2012 om 10:41

Suiker

heel gek als mijn man veel cola drinkt of suikers opneemt meteen last van aambei, als hij dit uit zijn menu schrapt ...geen last meer...

aardbei

aardbei

09-01-2012 om 19:53

Lidocaïne

vandaag de huisarts gebeld, situatie voorgelegd aan de assistente die me wist te vertellen dat het OF sperti is, OF je eraan laten helpen?? Ik kon wel vaseline met lidocaïne krijgen...en het dan nog even aanzien.
Dat heb ik dus gekregen en opgehaald, maar ik lees nu over theranal!? Dat moet ik dan zelf maar even halen en uitproberen, eens zien of dat iets meer doet dan alleen pijnstilling.
Harde ontlasting heb ik geen last van, ik eet voldoende vezels om het zacht te houden. Ik drink genoeg, ik beweeg te weinig, ga wel regelmatig naar de sauna, dus doorbloeding lijkt me niet echt een probleem. Oke, theranal, en ondertussen genieten van de lidocaïne

yvonne

yvonne

10-01-2012 om 06:47

Curanol en curanal

als kraamverzorgster tref ik vaak vrouwen die na de bevalling flinke aambeien hebben. Dan wordt door de verloskundige vaak curanol + curanal geadviseerd. te bestellen via intetnet. Het ene is een zalf het andere tabletjes. hierdoor slinken de aambeien

aardbei

aardbei

11-01-2012 om 09:45

Yvonne

Dankjewel voor deze tip, destijds, na de bevalling, heb ik het gelukkig niet nodig gehad, maar nu dan alsnog besteld

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.