Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

melissa

melissa

05-09-2010 om 16:47

Abces

hallo, een beetje raar mischien maar ik heb een abcess bij mijn vagina,ik heb het nu 4 dagen en de laatste 2 dagen wordt ik gek van de pijn.ik kan bijna niet zitten alleen als ik de druk niet voelt dan is het uit te houden,lopen alleen liggen gaat nog eigelijk .
ik durf niet naar de dokter toe,wie heb dit ook eerder gehad?
wat kan ik er tegen doen of moet ik het gewoon zijn gang laten gaat tot het rijp is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

05-09-2010 om 16:49

*schop*

niet schamen, naar de huisarts.

Die ziet wel gekkere dingen dan abcessen bij een vagina. een huisarts vindt dat soort dingen heel gewoon.

Minet

Minet

05-09-2010 om 17:18

*nog een schop*

HOp , naar de huisarts ermee! Hij maakt het open en schoon, en over een paar dagen heb je nergens last meer van!

m@ss

m@ss

05-09-2010 om 17:44

Ik....

een jaar of 3 geleden bij de ingang van mijn vagina gehad....

Tja je kan wachten tot hij gaat knappen, als je dat volhoudt! Ik ben in het weekend naar de hap geweest. Hij keek en duwde ff waar hij zat en uiteraard knapte hij daar. Goed gekeken of het leeg was (bloed komt er dan) en toen was ik er vanaf.

Dus ik zeg hup gaan!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-09-2010 om 18:36

Huisarts

Ik snap je schroom om naar de huisarts te gaan maar je moet echt niet met zo'n ding (abces, cyste, verstopte talgklier, fistel; whatever). Als dat ding naar binnen doorbreekt ben je de pineut. Ik heb zelf een aantal keer abcessen, cystes, fistels en verstopte talgklieren gehad in de schaamstreek alsook in de bilnaad en ik weet hoe ontzettend pijnlijk het is. Wil je er op een goede manier snel vanaf hup meteen morgen naar de huisarts. Ofwel die maakt het open ofwel als het ding nog niet rijp genoeg is zal die adviseren om in een teil met warm water en biotex te gaan zitten bijvoorbeeld. Maar niet uit jezelf gaan experimenteren alsjeblieft met laten rijpen, uitknijpen of zoiets. Je praat over een bom bacterien op een delicate plek en je zal niet de eerste zijn die er een bacteriele infectie of nog erger aan overhoudt door niet (op tijd) naar de huisarts te gaan. Zet je angst en schaamte opzij en maak die afspraak; echt, het zal achteraf reuze meevallen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-09-2010 om 18:39

Niet mee rond blijven lopen

He, er is wat weggevallen. Ik bedoelde natuurlijk te zeggen dat je er niet mee rond moet blijven lopen. Plus dat je er natuurlijk zo snel mogelijk van af wil. Succes in ieder geval!

Tutje Hola

Tutje Hola

05-09-2010 om 21:55

Huisarts

Het beste wat je kunt doen is natuurlijk naar de huisarts gaan, maar ik moet bekennen dat ik ook geen held ben daarin. Ik heb ook eens een vreemdsoortige ontsteking gehad in dat gebied. Die heb ik eens goed bekeken en daarna met een ontsmette naald een gat erin geprikt. Kwam allemaal pus uit en daarna bloed. Ik heb er daarna gelukkig verder geen last meer van gehad. Dat doorprikken moet je natuurlijk niet doen als er geen puntje op zit, anders kun je alleen maar verergeren.

Natte washand

Een natte washand wil het rijpingsproces nog wel eens doen versnellen. Dan moet je wel de tijd en de rust hebben om er een dagje voor te gaan liggen.

Gr. Poezie.

Rembrand

Rembrand

05-09-2010 om 23:49

Als jullie blijven schoppen,,,,,,,,,,

dan hoeft Melissa niet meer naar de huisarts, want dan is dat abces wellicht vanzelf al open gegaan....
( ok, je schopt haar niet in haar kruis, maar toch ).
Ik hoop dat je de boodschap toch hebt begrepen Melissa. Hier moet je niet mee door blijven lopen.
Gaan dus.
M.

Pasgeleden in beennaad

Ik heb zo´n ontsoken ding gehad pas geleden in mijn beennaad. Ik ging wel naar de huisarts en moest wel alles daar uit doen want hij zat zo in die beennaad dat ie met ondergoed aan niet goed te zien was. Maar helaas ding was nog niet ´rijp´ maar ondertussen kon ik niet meer lopen, want dan schuurde mijn been er langs en echt prettig zitten ook niet (warm) en slapen was ook een crime.Dus ik mopper de mopper (ik moet toch werken?)bij huisarts en of ze er niet met een mesje wat aan kon doen en zo..toen kwam huisarts met de tip van iets kouds erop. Daarvan koelt ie af en neemt de pijn af en met een beetje geluk ook de zwelling etc. (natuurlijk ook in bad met biotex, maar daarnaast)Maar ja wat voor kouds kan je in de naad van je been doen? Nou kleine flesjes, zoals die miniflesjes met shampoo voor de vakantie...Ja die had ik nog wel. Dus die in de koelkast en zo heb ik de rest van de dag doorgebracht met wisselen van flesje in de rand van dat been...
En verrek de volgende dag was het stukken beter...Dus gewerkt en ik kon weer een beetje lopen. Die avond weerderom de hele avond en ik ging zelfs slapen met een flesje tegen m´n been.Dag na dag werd het beter. De flesjes hebben dus hun werk gedaan. Nooit meer last van gehad! En als je dat vetelt had toen ik naar de dokter ging had ik je niet geloofd...ik had zo´n pijn ernaan als de dokter zo in het been had willen snijden om me te verlossen van de pijn had ik het prima gevonden.-.....
groeten albana

mar

mar

06-09-2010 om 08:39

Ook

ook gehad. Ik was een jaar of 15 en mijn moeder dacht dat het aambeien waren. De zalf hielp niet, dus naar de dokter. Het bleek dus een abces en hij wilde er niets aan doen. Dus aan de biotex en de hele dag op mijn buik liggen. De dag dat ik terug moest, brak het abces. De huisarts vertrouwde het niet en ik moest naar het ziekenhuis. Daar is het onder plaatselijke verdoving opengesneden.

Als je 15 bent is dit natuurlijk allemaal vreselijk genant. Inmiddels zou ik mij er een stuk minder druk om maken. Het komt meer voor dan je denkt, weet ik inmiddels. Afgezien daarvan, zeker als het abces direct naast de vagina zit is er kan op infectie naar binnen en dan ben je verder van huis. Dus.. gewoon naar de huisarts.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-09-2010 om 00:05

Melissa

En Melissa, heb je al een afspraak gemaakt bij de huisarts? Of misschien ben je zelfs al geweest? Ben benieuwd hoor; ik hoop dat je er zo snel mogelijk vanaf komt...

melissa

melissa

09-09-2010 om 14:05

Reactie

hallo,dank jullie wel voor jullie adviesen en raad,maandag had ik meteen de huisarts gebelt en moest s middags daarna toe,maandag in de loop van de ochtend sprong het zelf open en dat was zo;n opluchting de pijn was weg.
huisarts geweest en die heb het verder behandeld en dat viel reuze mee.

bedankt groetjes melissa

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-09-2010 om 19:56

Melissa

Fijn dat je er vanaf bent; wat een opluchting he? Hopelijk komt het niet meer terug maar volgende keer gewoon naar de ha gaan hoor. Het valt allemaal achteraf erg mee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.