Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mijk

mijk

02-11-2008 om 17:58

Abp magazine over gebedsgenezing

Zit hier tamelijk verbouwereerd met een ABP magazine voor mijn neus waarin een mevrouw verteld dat ze door een gebedsbijeenkomst uit de wao gekomen is. Het artikel is hier te vinden op pagina 20: http://www.codarts.nl/01_home/03_dans/content/actueel/2008/10/AM.08.11.1LR.PDF

Iemand een idee wat de redactie bezield kan hebben om dit hier te plaatsen? Overigens vind ik het heel prettig voor deze mevrouw dat ze weer opgeknapt is maar vind ik het tamelijk vreemd om van mijn pensioenfonds te horen dat God geneest..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wendelien

wendelien

02-11-2008 om 18:39

Dekkingsgraad

De pensioenfondsen hébben het natuurlijk wel een beetje moeilijk door de kredietcrisis - zo'n gebedsdienst is vast een stuk goedkoper dan de reguliere geneeskunde .... (baat het niet, het schaadt ook niet of zoiets).

tonny

tonny

02-11-2008 om 22:35

Ach

waarom zou bv. reiki of acupunctuur wel 'mogen' en gebedsgenezing niet? Energiebanen/velden zijn ook niet zichtbaar.

Het artikel ging trouwens vooral over het erkennen van je grenzen en daar niet overheen gaan!

tonny

mijk

mijk

03-11-2008 om 10:24

Tja tonny

Ik zou ook steigeren van een artikel over reiki of accupunctuur in dat blad Het gekke vind ik eigenlijk dat het helemaal neit over die grenzen ging. Dat was de kop en daarna ging het over God. Ach zolang wij niet naar zo'n dienst hoeven als wij onze arbeidsongeschiktheidsverzekering hebben, heb ik er ook niet veel last van. Ik vind het alleen heel vreemd om dit zo te plaatsen..

Tihama

Tihama

03-11-2008 om 15:02

Link met wia

"Wanneer u meer dan 35% arbeidsongeschikt bent, kan
het zijn dat u recht hebt op ABP arbeidsongeschiktheidsPensioen
(AAOP). Het AAOP is een aanvulling op uw
WIA-uitkering. Als u bent ontslagen, dan kunt u het
AAOP zelf aanvragen bij ABP."

Intrigerend. Stel nou eens dat ik langdurig ziek ben en in de WIA kom. Waarna mijn werkgever me ontslaat. Dan ga ik naar het ABP voor een aanvulling op mijn WIA.

En dan zeggen ze: mevrouw, bent u al naar een gebedsbijeenkomst geweest? Want wellicht kunt u straks weer 100% werken.

Ik ben overigens heel simpel in al deze vage dingen: placebo is een ontzettend krachtig geneesmiddel.

Tihama

Tirza G.

Tirza G.

03-11-2008 om 22:09

Hier een predikant

Die verzocht wordt op te stappen per komende juli omdat hij in zijn dienst en in zijn stukkie in het kerkeblad gewag had gemaakt van zijn liefde voor gebedsgenezing. Ik bedoel maar. Zelfs binnen de kerk zijn ze er nog niet uit

Tirza

tonny

tonny

03-11-2008 om 23:06

Tjonge, van dat kerkgenootschap had ik nog nooit gehoord

en wat een eigenaardig taalgebruik op hun website.

Maar kom, we gaan off topic.

tonny

tonny

tonny

03-11-2008 om 23:07

Waar was dat tirza?

welk kerkblad en welke kerk?

het is niet gauw goed, ook niet als je dominee bent.

tonny

Tirza G.

Tirza G.

07-11-2008 om 23:57

Nou jaaaaaaaaaa nikus

Heb je dat nog nooit gedáán dan? Tssssssss. Geen wonder dat je zo ziek bent.

Grapje he, grapje. Ik weet dat je het niet makkelijk hebt. En dat het wellicht een heeeeeeeel goed idee is om je ver te houden van alterneuten, die je wijs maken dat het aan jou ligt........

Tirza

Noujaaaaaaaaaaa

ik zit nog steeds, hoopvol, voor mijn beeldschermpje...

Heal heal..touch the screen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.