Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Loesje

Loesje

20-07-2017 om 21:06

Acne en pil

Hallo,

Mijn dochter van 14 jaar heeft al twee jaar behoorlijk last van acne. Ze heeft al benzoylperoxide gebruikt, maar dat hielp niet. Ze gebruikt nu al een jaar differin en met tussenpozen Dalacin-t. Dit helpt wel iets, maar niet voldoende. We overwegen nu om haar met de pil te laten starten. Ik heb me al redelijk ingelezen en de pil die het meest geschikt is lijkt de Yasmin, maar ik schrok wel een beetje van de reacties van mensen op deze pil. Mijn vraag is: zijn er hier meer dochters aan de pil vanwege acne en zoja welk merk gebruiken ze en hebben ze last van bijwerkingen. Ik heb al op dit forum gezocht en zag dat er meer dochters aan de pil begonnen waren vanwege acne, maar dan staat er niet bij welk merk. Alvast bedankt voor de reacties!

Dochter

Dochter heeft een sub30 pil met levonogestrel en ethinylestradiol. Voor zover ik weet geenbijwerkingen, de acne was binnen een paar weken echt een heelstuk minder. Ze was in de grote vakantie begonnen en ging redelijk schoon t nieuwe schooljaar in. Terwijl ze echt onder zat.

Guppie

Guppie

31-12-2017 om 20:34

suikers laten staan.

Je zou kunnen overwegen wat aan de oorzaken te doen. Zo is het beter om te kiezen voor voeding met een laag-glycemische index. Ook zo min mogelijk zuivel gebruiken, omdat die je hormonen nogal beïnvloedt. Belangrijk is ook om te zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel, door bij elke eetmoment complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels te gebruiken. EEn los koekje of fruit kan pieken geven in je bloedsuikerspiegel. Het beste is dan om voor de hele familie te zorgen voor een goed eetpatroon.
Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen en vetzuren het gunstig beïnvloeden. Ook biergist en edelgistvlokken kunnen helpen, door stoffen als vitamine B, chroom en zink die erin zitten.
Gebruik van de pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie, wat op de kortere of langere termijn weer andere klachten kan geven en hij berooft je lichaam van allerlei vitaminen en mineralen, waaronder zink.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2018 om 02:07

Ja mijn dochter ook

Jongste dochter is er voor aan de pil gegaan en dat hielp zeker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.