Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pluk53

Pluk53

10-01-2013 om 13:41

Acromioplastie aan schoudergewricht

ik heb last van een "richel" onderaan de schouderbladkap, die de bovenarm mede "in de kom" houdt. Daardoor heeft een pees bij bepaalde bewegingen te weinig ruimte, wat lastig en pijnlijk is. Nu wil mijn orthopeed met een injectie de pees/spier ontsteking laten slinken, en daarna met fysio de zaak zodanig trainen/versterken dat de problemen weg blijven. Probleem is, de klacht is al heel oud (20 jaar). Dus dan kun je wel wat aan de gevolgen gaaan werken, maar de kern, de oorzaak blijft zitten. Wat gegoogeld, en wat gevonden over acromioplastie, "botschrapen", wat met een relatief kleine ingreep gedaan zou kunnen worden. Iemand ervaring? (zie http://www.orthopedieherentals.be/index.php?page=impingement )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

11-01-2013 om 13:21

Geen ervaring

Tenminste, bij schouders. Bij knieƫn doen ze het volgens mij ook (knieschijven afschrapen), en daar weet ik twee voorbeelden van waaar het goed heeft geholpen. Waar je verder weinig mee opschiet, natuurlijk.
Succes met je keuze, hopelijk komen er nog gerichte adviezen.

Geen ervaring

maar ik zou, als ik jou was, toch eerst die inspuiting en fysio proberen, wat ik weet van schouderoperaties is dat het nadien ook flink revalideren is om te voorkomen dat de schouder vast gaat zitten..(en dat is helemaal niet fijn-understatement!)

Vroeger was ik ook van: hup het mes erin, nu ben ik toch wat afwachtend, eerst andere opties en dan pas opereren (als de andere opties niet hebben geholpen), het voordeel is dan ook dat je schouderpezen/spieren alvast goed geoefend zijn, dat scheelt vast nadien..

P

P

11-01-2013 om 16:05

Buuf

Buuf heeft het gehad (al weet ik dat niet 100% zeker natuurlijk maar het lijkt op wat jij beschreef) en dat heeft wel erg goed geholpen.

Pluk53

Pluk53

13-01-2013 om 00:07

Dank

dank voor de reacties. Ik denk dat het verstandig is om eerst "zonder mes" de zaak aan te pakken. En eens goed te informeren wat de slagingskansen zijn bij alle opties, en de mogelijke risico's.

Risico van "spuit" is aantasting van kraakbeen, maar volgens de orthopeeed is dat bij vaker spuiten, en als het in het gewricht gedaan wordt. Hier gaat de spuit in de pees/spier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.