Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moontje

Moontje

17-09-2011 om 22:03

Acupunctuur / chinese kruiden


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pluk

Zoals ik al schreef, dat ik me beter voel dat heeft meerdere oorzaken. En ten tweede weet ik precies welke kruiden en vitaminen ik slik. Bovendien gaat het in overleg met de internist en heeft ook mijn man (reguliere apotheker en wars van homeopathie maar niet van kruiden) alles wat ik slik uitgeplozen. Toch aardig dat je je daar zorgen om maakt, maar niet nodig. Er wordt goed voor me gezorgd

Tirza

Ik zeg niet dat ik klachtenvrij ben maar ik voel me beter dan een jaar geleden. Bovendien heeft de internist me het idee aan gedaan van de natuurarts omdat de reguliere geneeswijze niet veel kan bij Sjogren (en nu blijk ik ook reuma te hebben). Ze werken samen (met mij) en ik functioneer weer. Kan weer werken en nu de pijn toeneemt kijkt daar de reumatoloog naar en die heeft ook contact met de natuurarts. Met andere woorden, meerdere expertises proberen mij me beter te laten voelen omdat genezen niet kan. Dus ik beweer niet dat ik beter word van de kruiden en vitaminen, ik zeg dat het beter met me gaat dan een jaar geleden, en dat komt door meerdere oorzaken. Kruiden, vitaminen en accupunctuur zijn een onderdeel. Net als leefwijze aanpassen en 3x per week in de sauna. Ook dat laatste is niet wetenschappelijk bewezen maar veel reumapatiënten hebben daar baat bij

Onno

Onno

22-09-2011 om 19:26

Waar maakt iedereen zich nu helemaal zo druk over.

Als iemand naar een acupuncturist wil of chinese kruiden wil gebruiken hoef je daar toch niet zo moeilijk over te doen. Het lijkt wel alsof iedereen bang is dat het werkt en weldegelijk bijdraagt aan de gezondheid.
Hele volksstammen gaan naar een alternatieve geneeswijze. De meesten hier zullen daar niet van weten omdat men daar niet voor open staat, dus zegt men niets. Zeg nou zelf, een figuur als Pluk neem je toch niet in vertrouwen, die vertel je het gewoon niet.
Ik heb in de praktijk nog nooit iemand gehad die ziek was geworden van chinese kruiden, dat kun je van al die reguliere zooi niet zeggen.

Onno

Om de reguliere medicijnen zooi te noemen, dat klopt natuurlijk ook niet. Want met enkele medicijnen ben ik heel blij dat ze er zijn en mijn natuurarts ziet dat ook zo. Het is niet wij-zij maar aanvullen en samenwerken. Tenminste, dat is mijn visie en ik ben dan ook blij met deze samenwerking. Uit jouw postings opmakend is dat niet iets wat jij voorstaat en dat is jammer. De wereld is namelijk niet zwart wit en ik vind het jammer dat jij als 'alternatief' je zo opstelt. En werk jij met kruiden? Je bent toch een homeopaat?

Tinus_p

Tinus_p

22-09-2011 om 20:16

Respect

Mien:
"geen respect voor de vragenstelster,"
Ah, daar is tie weet, de roep om respect, om zo lastige criticasters de mond te snoeren.

Onno

Onno

22-09-2011 om 21:03

Zwart/wit

Het is inderdaad geen zwart/wit. Hoewel ik niet zo van de symptoombestrijding ben, zijn medicijnen in sommige gevallen onmisbaar.
Ja, ik werk ook met kruiden van de natuurapotheek. Ben daar diverse malen geweest en kan iedereen verzekeren dat daar 100% deskundig en volgens de regels wordt gewerkt.

Onno

Onno

22-09-2011 om 21:05

Laatste reactie overigens.

Verder kan iedereen elkaar weer in de haren vliegen zonder mij.

Moontje

Moontje

22-09-2011 om 22:30

Krin

Sluit me helemaal bij je aan.
Beter had je het niet kunnen zeggen.
Met de toon van Primavera kan ik prima uit de voeten, maar het betuttelende vingertje van Pluk53.... brrrr
C'est le ton qui fait la musique!

Moontje

Moontje

22-09-2011 om 22:33

En dan..

neemt de alternatieve gezondheidspolitie alhier ook al aan dat ik achterlijk ben omdat ik überhaupt voor acupunctuur en chinese geneeswijze durf te kiezen! en zonder enige vorm van verstand me potten vergiftigde kruiden laat aansmeren..
Waar heb ik dat nou weer aan verdiend

Pluk53

Pluk53

22-09-2011 om 22:59

Moontje

achterlijk niet; mogelijk wat naief.
Het is je nu al van verschillende kanten gevraagd: wat voor ck gebruik je nu?
Weet je het niet/wil je het niet weten/wil je het niet vertellen?

Maartje V

Maartje V

22-09-2011 om 23:00

Pluk

Ik heb NIET het advies gegeven dat ze die reguliere med zou moeten laten staan. Hoe kom je daar nu bij?.
En ja ik slik en spuit de reguliere middelen anders ga ik dood!.
Reguliere med hebben ook ALTIJD bijwerkingen,helaas!.

Maartje V

Maartje V

22-09-2011 om 23:08

Primavera

Bedankt voor je heldere uitleg. Zo te lezen zijn ze dus net zo erg al vele reguliere med. (had ook niet geschreven dat ze geen bijwerkingen hebben, maar w.s minder gif).
Een bijsluiter voor deze kruiden zou dan ook beter zijn lijkt mij.

Maartje V

Maartje V

22-09-2011 om 23:24

Moontje

Zo te lezen wil Pluk nu graag weten wat je slikt.
Gaat hij nu even googelen wat voor gif jij nu wel naar binnen werkt?. Dat zou pas echt "zielig" zijn.
Belachelijk dat jij je moet gaan verdedigen. Niet doen hoor Moontje. Zo te lezen weet je zelf heel goed wat je slikt.

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 07:09

Gonzo ot

Inderdaad niet bewezen, maar ook mijn man met gewrichtsklachten heeft veel baat bij de sauna, vooral infrarood.

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 07:11

Tinus

De roep om respect is door mij nooit neergezet om criticasters de mond te snoeren. Maar smalend en snerend kritiek leveren is ook niet fair. Ik denk dat er beter naar op of aanmerkingen geluisterd wordt als het op normale toon gebeurd. Voor mij geldt dat zeer zeker.

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 07:13

Pluk

Als je je nou werkelijk een beetje verdiept had, zou je weten dat je nooit een op zichzelf staand kruid krijgt als je chinese kruiden gebruikt. Het is een mengsel, met een ingredientenlijst die erg lang is. Zeker een goede apotheek vermeld dit tot in de puntjes op het etiket, en is een flink stuk typen..

Pluk53

Pluk53

23-09-2011 om 08:58

Fiorucci

een heel werk voor de arts dan, om zo'n recept uit te schrijven .

Pluk53

Pluk53

23-09-2011 om 09:00

Maartje

je hebt helemaal gelijk, het belangrijkste is, dat de gebruikers van de ck weten wat ze nemen (en wat de eventuele bijwerkingen zijn!). Of ze dat al of niet met het forum willen delen is hun zaak.

Pluk53

Pluk53

23-09-2011 om 09:06

Ck en bijsluiter

dat ck als "mengsel" gebruikt wordt was me wel bekend. Ben alleen benieuwd onder welke noemer ze verstrekt worden door de apotheek. Als "voedingssupplement"? Of als geneesmiddel. De apotheek dekt zich af met een verklaring, en legt de verantwoordelijkheid waarschijnlik bij de arts. En mag een arts "voedingssupplementen" voorschrijven, die duidelijk als geneesmiddel bedoelt zijn? En dat allemaal zonder bijsluiter die iets zegt over werkzaamheid, dosering, risico's, bijwerkingen.

Tijgeroog

Tijgeroog

23-09-2011 om 09:26

Onno - symptoombestrijding

Ik heb longontsteking en keelontsteking. Wordt veroorzaakt door bacterieen. Symptomen zijn hoesten, kortademig, koorts, keelpijn, moe etc.

Ik word behandeld met reguliere medicijnen, antibiotica. Doodt de bacterieen, zodat de ontsteking over gaat. Doet niets tegen de symptomen, maar die verdwijnen wel als de ontstekingen weg zijn. Niets symptoombestrijding dus.

Tenzij je de longontsteking ziet als symptoom van iets anders. (dat ik laatst aanwezig was bij de vaccinatie van m'n dochter misschien?)

Tirza G.

Tirza G.

23-09-2011 om 11:29

Nee tijgeroog

Omdat je zo ongelooflijk loopt te zuchten over Onno. Dat gaat vast zitten op je longen. Echt waar.
Ik heb ooit een moeder aan de telefoon gehad die moest stoppen met borstvoeding. Van de natuurgenezer van haar man. Haar man had namelijk keelontsteking. En dat werd veroorzaakt door de borstvoeding die zijn vrouw gaf.

Echt waar. Echt echt echt echt waar. En dan mag je niet lachen. En ook niet huilen, trouwens.

Tirza

Pluk53

Pluk53

23-09-2011 om 11:46

Promotieonderzoek naar de veiligheid van ck uit 2010

http://edepot.wur.nl/156766 in het engels, maar samenvatting en conclusies in het Nederlands, blz 203.
Stukje van de conclusie: Op basis van het onderzoek dat in dit proefschrift is beschreven, kan geconcludeerd worden dat bij kruidenpreparaten niet geldt dat ‘natuurlijk’ hetzelfde is als ‘veilig’. Met name de onderzoeksresultaten die in Hoofdstukken 4 en 5 zijn besproken, tonen aan dat slechts het feit dat een kruidenpreparaat op de Nederlandse markt verkrijgbaar is, niet garandeert dat het product veilig is en dat het geen schadelijke effecten op de gezondheid zal hebben.

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 11:47

Pluk

Nou ja, dan besteed die arts dus aardig wat tijd aan zijn patient, want behalve uitschrijven stelt hij/zij per persoon iets samen,geen grote gemene deler dus..
Het wordt verstrekt als chinese fytotherapie. Een goede natuurapotheek neemt ook zijn verantwoording, oa door controles uit te laten voeren op de aangeleverde stoffen. Maar als je de link werkelijk had gelezen had je dat allemaal allang geweten..

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 11:48

Pluk

Maar dat wisten we toch al? Je moet weten waar je het haalt, niet bij elke chinees die beweert er verstand van te hebben. en dat geldt ook voor alle fyotpreparaten bij de drogist natuurlijk.

Pluk53

Pluk53

23-09-2011 om 12:01

Fiorucci

ik heb je postings nagekeken, mogelijk kijk ik er over heen, maar ik zie geen link naar informatie.

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 12:03

Pluk

Ik deed de suggestie te googlen op Natuurapotheek. Maar goed, ik zal je helpen. www.natuurapotheek.com
En zo zijn er meer uiteraard.

Pluk53

Pluk53

23-09-2011 om 12:18

Fiorucci,natuurapotheek

over verantwoordelijkheid nemen, zie hun disclaimer op http://www.natuurapotheek.com/index.php/en/disclaimer
Een duidelijk stukje daaruit:
Geen enkele uiteenzetting in deze uitgave dient te worden opgevat als een claim of een bewering dat deze producten bedoeld zijn om te worden gebruikt bij de behandeling of preventie van enige ziekte. (.......) De NatuurApotheek® noch de auteurs stellen zich aansprakelijk voor eventuele schade, van welke aard dan ook, die zou kunnen voortvloeien uit eventuele onjuistheden, onvolledigheden, of schade die het gevolg is van handelen en/of beslissingen, gebaseerd op bedoelde informatie. De NatuurApotheek® en auteurs doen afstand van enige koppeling of relatie van haar producten aan medische claims.

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 12:27

Pluk

Op de site van mijn reguliere apotheek staat hetzelfde..

Pluk53

Pluk53

23-09-2011 om 12:41

Fiorucci

ik heb even snel gekeken bij de site van twee apotheken waar ik gebruik van maak: geen disclaimer.
Kun je een link geven naar zo'n disclaimer van een "normale" apotheek? (hoeft ivm herkenbaarheid niet die van jou te zij )

Tijgeroog

Tijgeroog

23-09-2011 om 12:57

Tirza

Oh, dan bof ik wel heel erg. Ik ben laatst, na bijna 4 jaar, gestopt met borstvoeding bij m'n dochter. Vervolgens kreeg zij roodvonk en ik longontsteking.
Moet je voorstellen wat er gebeurd was als ik nog borstvoeding zou geven!
(hoe is het trouwens afgelopen met die moeder? Ze is toch niet echt gestopt, mag ik hopen? Was die natuurgenezer jaloers, omdat hijzelf geen borstvoeding had gekregen? Moest ze de borstvoeding soms aan haar man ipv de baby geven, zodat de anti-stoffen hem beter zouden maken?)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.