Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moontje

Moontje

17-09-2011 om 22:03

Acupunctuur / chinese kruiden


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

23-09-2011 om 13:00

Fiorucci

zelf maar eens gegoogled op "apotheek disclaimer". Zie bijvoorbeeld https://www.mediq-apotheek.nl/content/10/disclaimer.aspx , of http://www.zuiderparkapotheek.nl/disclaimer
Daar kan ik niets lezen dat hun producten niet bedoeld zijn om ziektes of klachten te verhelpen!

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 13:10

Pluk

Ze stellen dat de info op hun site niet als zodanig opgevat moet worden. Volgens mij maw: niet zelf gaan dokteren nav de info op hun site. Dat maak ik eruit op.
Net zoals je beter niet zelf nav info op internet antibiotica moet gaan bestellen zonder te overleggen met een arts.

Onno

Onno

23-09-2011 om 13:11

Tijgeroogje

Ik heb longontsteking en keelontsteking. Wordt veroorzaakt door bacterieen. Symptomen zijn hoesten, kortademig, koorts, keelpijn, moe etc.

Ik word behandeld met reguliere medicijnen, antibiotica. Doodt de bacterieen, zodat de ontsteking over gaat. Doet niets tegen de symptomen, maar die verdwijnen wel als de ontstekingen weg zijn. Niets symptoombestrijding dus.

Tis maar hoe je het bekijkt. Dat die bacteriën daar zitten is een weerstandsprobleem. Die kun je nu wel te lijf gaan met AB maar vaak zit je over 4 weken weer met hetzelfde probleem en krijg je weer een kuurtje. Voor je het weet zit je dan in kuurtjesland, zoals zovelen.

Pluk53

Pluk53

23-09-2011 om 13:15

Fiorucci

antibiotica krijg je niet zonder recept. Ik denk niet dat je voor "chinese kruiden" een recept nodig hebt, ook niet bij de natuurapotheek.
Je schreef: "Je moet weten waar je het haalt" . Vraag is, "hoe" kan ik dat weten? De natuurapotheek distantieert zich heel duidelijk van alle mogelijke schade die haar producten geven. En ook een natuurapotheek levert geen bijsluiten bij zijn ck, ondanks het mooie etiket met alle ingredienten.
En heb je gewoon gebluft, dat "jouw" apotheek dezelfde disclaimer had? Lijkt er wel op!

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 15:22

Pluk

Bluffen, nee hoor, ik ben geen kleuter meer. Over de vrije verkrijgbaarheid: http://antibiotica.startspot.nl/
Als je chinese kruiden wilt die specifiek voor jou zijn samen gested, heb je een recept nodig.

Tirza G.

Tirza G.

23-09-2011 om 15:29

Tijgeroog

Nou, je zit op de goeie weg. Die natuurarts was namelijk ook psychisch heel erg goed onderlegd. Het zat namelijk zo: die man was jaloers op de borstvoeding (zoals wij allen weten, zijn vrouwenborsten speelballen voor mannen). Maar: omdat het gezondheidsbelang van zijn baby toch ook belangrijk was, kwam hij met zichzelf in conflict. Hij wilde dus niet uitspreken dát hij jaloers was, dus dat slikte hij allemaal in. Met als gevolg de keelontsteking. Ik heb al heel veel gehoord, echt waar, maar ik was bij deze keer toch echt blij dat ik zat.
Zijn vrouw is niet gestopt met borstvoeding geven.

Tirza

Pluk53

Pluk53

23-09-2011 om 15:42

Fiorucci

geen bluf, maar ook geen link Put your money were your mouth is, zeggen de amerikanen. Laat maar eens zien, zeggen we hier!
En je hebt niet doorgeklikt op je eigen antibiotica-site. Er zit wel degelijk een arts tussen patient en verstrekker van de "echte" antibiotica. Bovendien, dit vind ik niet bepaald een voorbeeld dat je bij elke apotheek antibiotica zonder recept kunt halen.

Pluk53

Pluk53

23-09-2011 om 16:44

Linzel

gekozen voor doxycycline, voor mijn gonnoroe, doorgeklikt, en dan kom je op http://www.dokteronline.com/doxycycline/ ; als je dan bestelt, betaal je direct ook al voor het artsconsult wat nodig is voor het recept. Kan zijn dat dit een wassen neus is, maar er zit wel ergens een arts die daarvoor verantwoordelijk is.
Welk antibioticum kon jij zonder arts-kosten bestellen?

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 18:01

Pluk

Ik zeg nergens dat je bij elke apotheek zonder recept ab kunt halen. Maar zoals je zelf ziet, je kunt er gemakkelijk aankomen zonder recept en zonder apotheek.

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 18:02

Ohja pluk

Nee hoor, ik hou me aan jouw opmerking:
(hoeft ivm herkenbaarheid niet die van jou te zij
Heel attent van je.

Moontje

Moontje

23-09-2011 om 21:04

@pluk53

ja dat weet ik uiteraard maar ik word al neergesabeld voor het feit dat ik überhaupt in acupunctuur eventueel in combinatie met ck geloof, dus ik heb geen behoefte om dat hier in de ballotage commissie in te brengen want dan begint het hele circus nog een keer.

Tirza G.

Tirza G.

23-09-2011 om 21:37

Die apotherssite

Van die natuurapotheek, daar kom je niet verder als je klikt op 'download de reglementen, achtergronden, bestelformulier' enzovoort. Da's nou jammer.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

24-09-2011 om 08:39

Tirza

Apart, ik wel, geen probleem, kan zo het bestelformulier downloaden als ik dat zou willen. Misschien ligt het aan instellingen op je pc?

Tirza G.

Tirza G.

24-09-2011 om 11:06

Mmmmmm

Nee, dat denk ik niet. Ik klik boven in de zwarte balk op 'bestellen' en dan op 'download hier het bestelformulier' en dan krijg ik dit:
Not Found
The requested URL was not found on this server.
Apache Server at natuurapotheek.com

Dat ligt niet aan mijn computer volgens mij
Als ik op de pagina 'over natuurapotheek' klik op AGB-code natuurapotheek, kom ik op de site van de KNMG met de melding dat het door mij gevraagde bestand niet bestaat.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

24-09-2011 om 11:52

Tirza

Toch raar, want hier lukt het prima!

Tirza G.

Tirza G.

24-09-2011 om 16:37

Mmmmm

Raar he? Ik heb een state of the art computer, die vreet alles, dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen vind ik.
Dank voor de moeite!

Tirza

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

24-09-2011 om 17:44

Bericht

Beste Mensen,

Dit draadje loopt zoals ieder draadje wat over alternatieve geneeswijze gaat, weer uit op een wellus nietus draadje. Eigenlijk willen we dat niet. Natuurlijk mogen voor-en tegenstanders iets zeggen maar niet ieder draadje over alternatieve geneeswijzen hoeft perse om zeep geholpen te worden omdat de tegenstanders zo duidelijk aanwezig zijn. Natuurlijk mogen zij ook hun zegje doen maar 2 of 3 keer moet genoeg zijn om je standpunt duidelijk te maken. Na de 20ste keer worden mensen het zat en is de oorspronkelijke vraag helemaal ondergesneeuwd door de wel/niet discussie.

Heb daarom ook wat inzicht in de vraag van een ander en als je je je tegengas hebt gegeven moet het duidelijk genoeg zijn wat jij ervan vindt. Ik verwacht dan ook wat meer respect voor de vragensteller door niet constant maar te blijven hameren op wat niet waar zou zijn en wat wel iets goeds zou zijn. De vragensteller kwam met een duidelijke vraag, wat zij ermee doet is aan haar.

Kortom, help niet elke draad om zeep door bij iedere alternatieve geneeswijzen draad er gelijk op te springen alsof het om iets dodelijks gaat. Dat gaat het namelijk niet, als er ernstige fouten gemaakt worden zijn wij er om in te grijpen en mensen te waarschuwen dat het gevaarlijk is wat ze doen, dat is m.i in deze niet aan de orde. (bijvoorbeeld iemand cocaïne aanraden tegen oorpijn oid)

Leven en laat leven.

Forumbeheer Ouders Online

Massi Nissa

Massi Nissa

24-09-2011 om 18:59

Hear hear

Roerend mee eens. Leve het forumbeheer, driewerf hoera. Kan dit ook meteen gaan gelden voor draadjes over wel of niet vaccineren en alle andere zaken rondom gezondheid die qua meningsvorming niet representatief zijn voor de goegemeente?
Groetjes
Massi

Pluk53

Pluk53

25-09-2011 om 17:08

Forumbeheer en ck

allereerst: mee eens dat niemand zit te wachten op een welles/nietus discussie zonder feitelijke onderbouwing. Ik had trouwens niet de indruk dat deze draad op deze manier uit de hand liep.
En verder zegt fb: "er gelijk op te springen alsof het om iets dodelijks gaat" . Ik zou zeggen, herlees Primavera's posting nog eens van Do, 22 September 2011 10:37.
Leven en laten leven is een prima uitgangspunt. Maar het vervelende van positieve berichten mbt (niet werkende)alternatieve behandelingen: dat is de bekende mond-tot-mond reclame waar deze op overleeft.

Moontje

Moontje

25-09-2011 om 18:45

Met danka/d forumbeheerder

@Pluk53 zelfs na de post van de forumbeheerder kun je het niet laten, je fanatisme werkt bij mij op mijn lachspieren, de toonzetting is totaal misplaatst wat mij betreft. Weinig andere zinnige bezigheden voorhanden?

En v.w.b. de anderen, dank voor jullie input, ook diegenen die op een niet vingerwijzende manier een tegengeluid geven. Ik ga in de toekomst echter wel drie keer nadenken voor ik hier ooit nog een dergelijke draad ga posten. Heel irritant dat er gepredikt wordt totdat het mijn neus uit komt, vind het gewoon doodvermoeiend om al die ruis er tussenuit te filteren..

Klarabella

Klarabella

25-09-2011 om 19:48

Homeopaat

Ik heb niet alles gelezen maar ik wil ook mijn positieve ervaring vertellen. Mijn dochter had waterwratjes en dat zou vanzelf overgaan volgens de huisarts. Kon wel 6 tot 18 maanden. Bij de homeopaat 2 soorten druppels gekregen en na 2,5 week was alles weg. Ik geloof er dus wel in.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mirreke

mirreke

27-09-2011 om 18:20

Ach valse hoop

krijg je ook van de reguliere geneeswijze (mijn moeder, kanker, vruchteloze behandelingen, en die artsen telkens weer iets anders aanreiken, hoezo kwaliteit van leven). Dan mijn schoonvader, bewust niet gekozen voor reguliere behandelingen, en verlichting gekregen in wat hem nog restte (hij was al opgegeven ook door de regulieren, die natuurlijk nog wel een chemootje hier en daar voor de verlichting hadden) met alternatieve therapieën.)
Ik denk dat je met alles kritisch moet zijn: met alternatief en met regulier (of wat dat dan inhoudt). Ik zal mijn kind echt niet klakkeloos antibiotica gaan geven als een arts dat zegt, ga ook dan informeren evt. second opinion, en ervaringsverhalen erop naslaan enz. En zo ook bij alternatief. En als het een niet helpt kijk ik bij het andere.
Toen mijn ene kind op zijn nulde ineens gordelroos bleek te hebben ben ik uitstekend geholpen in het ziekenhuis, door een uitstekende kinderarts. En met mijn andere kind dat na het RS-virus luchtwegaandoeningen overhield en voor wie de huisarts al een afspraak had gemaakt om buisjes te plaatsen ben ik fijn naar een homeopatisch arts gegaan en heb daarna nog veel fijner de afspraak kunnen afzeggen. Nooit meer een luchtwegaandoening gehad.
Hier in Dld waar ik inmiddels woon is homeopatie heel gewoon, ik heb een homeopatisch huisarts, geaccepteerd door de Krankenkasse. En die Krankenkassen accepteren haast niets, daarvoor moet wel heel veel bewezen en dubbelblind geboekstaafd zijn.
Ik geloof in integrative holistic medicine, oftewel een combinatie.

Mirreke

Niet om naar te doen, maar ik denk niet dat die Krankenkasse zo kijkt naar dubbelblind boekstaven. Het zou heel vreemd zijn als zij wel onderzoeksresultaten hebben die wij hier met z'n allen, ondanks heel veel spitwerk, niet kunnen vinden. Ik vermoed dat het voor homeopathie in Duitsland hetzelfde werkt als in Nederland: u vraagt, wij draaien. De klant wil het, de klant betaalt er premie voor en krijgt het.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.